20.03.2023 22:23:16 #31
>> #13, Jendajede, 13. 03. 2023 12:59:10
Já blbec myslel že už je po jarkach a až na místě zjistil že mají a so tu Brnaci.
Cha, nejen Brňáci, ale i půlka Prahy: https://www.msmt.cz/…-zs-ss-zus-a Tenhle souběh je naprosto super :-/ Jakožto Brňák jezdím teda k jižním sousedům, kde i v době jaráků se dá lyžovat – speciálně v půlce března, kde žádná normální země v okolí prázdniny už nemá. O kvalitě a délce sjezdovek ani nemluvě. (BTW z okresů v okolí Bílé měla prázdniny Karviná.)
24.03.2023 20:20:08 #32
Kamarádi, nevíte jak to na Bílé reálně vypadá? Na web se samozřejmě
umím podívat, i na kamery a teplota taky napoví. Ale právě dnes jsem
viděl kameru z vrchu Zbojnické a byl to tedy jeden velký hnědý flek, kolem
kterého se motali lyžaři
Chci v neděli na poslední den přijet tak ať to není ztráta času a
peněz. Nečekám tvrdou pistu, počítám s měkotou od rána, ale vloni to
bylo bezva a červená byla normálně celá pod sněhem, to asi letos
nehrozí?
25.03.2023 09:59:25 #34
>> #33, PetrAT, 25. 03. 2023 08:59:52
Příští týden bude pár dní přes noc pod nulou, myslím Praded Figura
může být krásná tuzemská tečka za letošní zimou Tip před kolem
26.03.2023 15:44:00 #35
>> #25, PetrAT, 19. 03. 2023 13:16:24
Co se tady člověk všechno nedočte
Samozřejmě rychlost jízdy se zvýší výrazně (ze stávajících 2,6 m/s až na 5 m/s, byť se jistě nepojede neustále úplně na maximum), protože půjde již o odpojitelný systém (jinak by celá investice poněkud postrádala smysl), ale i tak zůstane přepravní kapacita shodná jako teď – 2400 osob/hod. Ten „fígl“ totiž spočívá v tom, že nová 6-sedačka bude mít podstatně méně sedaček – nyní jich je 107 a nově jich bude jen 41, a tedy větší rozestupy mezi nimi. Pouze do budoucna tam bude možnost ještě 7 sedaček doplnit (technologie na to bude dimenzovaná) a kapacitu navýšit na 2800 osob/hod.
Obecně přepravní kapacita lanovky není dána ani tak počtem míst na jedné sedačce/kabince, ale zejména jejich časovým intervalem. Přepravní kapacita = 3600 / časový interval sedaček * počet míst na 1 sedačce. Tedy v případě Bílé je to nyní 3600 / 6 s * 4 = 2400 osob/hod a nově to bude 3600 / 9 s * 6 = opět 2400 osob/hod.
26.03.2023 19:40:38 #36
>> #35, Radim Polcer, 26. 03. 2023 15:44:00
Díky za reakci
Tyto informace (počet sedaček, interval) nejspíše neví ani lidí
z klubu
Dráha lanovky (předpokládám) zůstane stejná ? Bylo by fajn kdyby se
posunula
26.03.2023 20:34:01 #37
Trasa zůstane stejná, i nové stanice budou na stejných místech. Pro některé podpěry se dokonce využijí i původní patky.
26.03.2023 20:51:53 #38
A proč se ta lanovka vlastně staví, když kromě času jízdy nepřinese
zvýšenou kapacitu? A mezi námi, těch cca 900? metrů délky je v pohodě
časově stravitelné i na stávající neodpojitelné lanovce. Nebo
stávající lanovka potřebuje nějakou dílčí repasi? Nebo je to jenom
„máme odpojitelnou šestisedačku, můžeme zdražit“.
26.03.2023 22:29:18 #39
>> #37, Radim Polcer, 26. 03. 2023 20:34:01
Posunutí trasy by bylo velkým přínosem
Ale chápu , že to je složité/nemožné vyjednat
.
Další komplikaci vidím na horním výstupišti
Je krátké
Dnes tam vystoupí 4 lyžaři a mají potíž se domluvit kdo pojede vlevo, kdo
vpravo. Kříží si cestu
Z nové 6ky vystoupí 6 lyžařů a ti se už nedomluví na ničem
Posunutí výstupní stanice a tím prodloužení výstupiště by pomohlo
27.03.2023 16:18:44 #40
>> #38, MichalW, 26. 03. 2023 20:51:53
No čas jízdy a komfort přepravy (bubliny, vyhřívání, měkké kožené sedáky a opěrky, nastupování a vystupování ve stanicích při pomalé rychlosti). Jak velký přínos pro koho to je už je samozřejmě dosti individuální.
>> #39, PetrAT, 26. 03. 2023 22:29:18
No, u odpojitelné lanovky je ale zase mnohem více času na výstup, protože ve stanici se sedačky pohybují pomalu. Navíc zde oproti neodpojitelné lanovce není tak prudká odjezdová rampa, takže lyžaři odjíždějí od sedačky pomaleji.
27.03.2023 16:31:46 #41
>> #40, Radim Polcer, 27. 03. 2023 16:18:44
Jaký bude rozdíl ve spotřebě el. mezi stávající 4-kou a novou 6-kou ?
27.03.2023 16:48:22 #42
Spotřeba o něco vyšší samozřejmě bude. Stávající 4ka má výkon motoru 177 kW a 6ka bude mít 315 kW.
27.03.2023 16:58:46 #43
>> #42, Radim Polcer, 27. 03. 2023 16:48:22
A důvod výměny teda bylo stáří 4-ky ? Odhaduju, že může mít kolem
20 let.
Ale přišlo mi, že ji pěkně udržovali
Mluví se o 2 dalších sjezdovkách. Ale to někdy v budoucnu . To jediné
mi dává smysl jít do lanovky s vyšší kapacitou
27.03.2023 17:11:45 #44
Stáří určitě ne, 4-sedačka je z roku 2006, tedy ještě dosti nová. Jak jsem psal, jde o rychlost a komfort přepravy.
27.03.2023 17:16:49 #45
Ta rychlost bude spíš marketing
Ona ani ta 4-ka často nejezdila na tu max povolenou rychlost
Neznám všechny souvislosti , a doufám, že se ta 6-ka nekupuje jen proto aby
nalákala lidi na vyhřívání a bublinu
To je při délce dráhy zbytečné, navíc je člověk chráněný stromy před
větrem
Je škoda, že neinvestovali alespoň do osvětlení další sjezdovky, protože
na večerním bývá často přetlak na svahu
27.03.2023 22:02:30 #46
>> #44, Radim Polcer, 27. 03. 2023 17:11:45
Radime, která strana bude tahat lyžaře nahoru ?
4-ka tahá levým lanem
28.03.2023 07:29:20 #47
Bude opět levá, s tím že v dolní stanici bude nástup kolmý na osu trati.
28.03.2023 10:16:19 #49
No v tomto pohledu se toho moc nezmění, směr fronty bude stejný jako doposud.
28.03.2023 12:18:51 #51
No ono se to moc neposune, protože stanice odpojitelné lanovky bude výrazně delší.
28.03.2023 12:46:51 #52
>> #51, Radim Polcer, 28. 03. 2023 12:18:51
stanice odpojitelné lanovky bude výrazně delší
Rozumím, škoda
To nešťastné rozhodnutí vlastně vzniklo tím, že se stávající 4-ka
postavila na místě dřívějšího kotvového vleku
A dokud se to „nerozetne“ a neposune, tak bude na dojezdu stále úzké
hrdlo
.
EDIT:
Ještě otázka .
Osa lanovky se zachová , aby se daly použít stávající patky
Ale nebude dole kolize s boudou vlekařů ? A nebo ta bouda se
přestěhuje ?
31.03.2023 07:44:46 #53
Nevím to jistě, ale měla by být nová u čela stanice v místě nástupu.
31.03.2023 09:11:01 #54
>> #52, PetrAT, 28. 03. 2023 12:46:51
>> #53, Radim Polcer, 31. 03. 2023 07:44:46
Vám dvěma by měla být svěřena projekce a výstavba lanovek v Bílé. My zde přítomní jsme informováni teď už lépe než 90% zaměstnanců střediska.
Jednou za rok do Bílé přijedu – hodí se mi ty znalosti – docela blbě se nahoře vystupuje, zvlášť když je ucpávka vlevo ke startu a dole dojezd do cíle závodu docela zablokuje příchod do fronty na lanovku… Taky mi tam chybí pěkná objízdná dost široká opravdicky modrá abych se hezky v tempu svezl třeba i na obřačkách…
Ať je ta strašně od nás vzdálená Bílá co nejdéle během následujících zim skutečně bílá…!
31.03.2023 10:23:03 #55
Omlouvám se , že toto vlákno plevelím
Díky Radime za odpovědi
Posledních 15 let jezdím jen na Bílou (asi 20× za zimu)
A tak člověk vidí , co by se dalo změnit – zlepšit
Nedělám si iluze, že by to někoho zajímalo
Tak jen doufám, že se třeba v souvislosti s novu 6ti sedačkou , změní
i ty věci které by to středisko posunuly
>> #54, oblouk, 31. 03. 2023 09:11:01
V plánu je další sjezdovka. Bude mírná . Takže na rozježdění
ideál
A také se hovoří ještě o jedné sportovní sjezdovce, která půjde
paralelně s tou závodní
Ale o ní se hovoří opatrně, hudba budoucnosti.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.