09.01.2021 22:56:50 #61
Pro zajimavost jsem se snazil dohledat jak je to s parkovistem Jestedska – nasel jsem, ze parkoviste je predmetem pronajmu od mesta TMR, takze zrejme je vztah nejak slozitejsi a je tam nejaky treti subjekt, ktery je provozovatelem parkovaciho systemu, takze opravdu jde asi vetsina z parkovneho do kasy TMR. Timto se omlouvam za mystifikaci.
09.01.2021 23:13:53 #62
Jeste doplnuji novinku (bohuzel bez data od kdy to plati) na Jestedu – prispevek skialpinistu: https://www.skijested.cz/…kialpinismus Trosku problem vidim v tom, ze kdo si koupil za 5000,– permici a ted slape do kopce, asi se mu moc nebude chtit jeste prispivat… jinak je to ale dobry napad, jen jsem to tam jeste nevidel, zatim tam byl jen ZAKAZ VSTUPU…
31.10.2021 16:58:29 #63
Ratajovi spadla kabinka. Mašinfíra bohužel mrtvej :(
31.10.2021 17:54:37 #64
>> #63, TomáS, 31. 10. 2021 16:58:29
Lanovka patřila ČD, nikoliv TMR. R.I.P.
31.10.2021 17:59:52 #65
>> #63, TomáS, 31. 10. 2021 16:58:29
Na první pohled vše připomíná jarní nehodu z italského Mottarone, nicméně podle zpráv ČT údajně k přetržení tažného lana došlo až poté, co se kabina jedoucí dolů zřítila, v důsledku čehož kabina jedoucí původně nahoru nějakou chvíli „couvala“.
31.10.2021 18:02:16 #66
>> #65, Radek Holub – SNOW, 31. 10. 2021 17:59:52
Tak si areál pronajímá, nebo si pronajímá areál a kabinku ne?
TMR si areál prenajíma a prevádzkuje ho od 22. decembra 2017. TMR prevzalo Ještěd do nájmu na 10 rokov s opciou na ďalších 10 rokov.
31.10.2021 18:21:27 #67
>> #66, TomáS, 31. 10. 2021 18:02:16
TMR má v pronájmu jen lyžařský areál, kabinová lanovka do něj nepatří, tu provozovaly dráhy (a nebyla ani nijak zvlášť napojená na sjezdovky, kde všude platil skipas, ale nevím). Stejně tak asi do „areálu“ nepatří ani hotel na vrcholu.
31.10.2021 18:24:03 #68
>> #66, TomáS, 31. 10. 2021 18:02:16
Měli veliký zájem i o kabinovou lanovku a hotel. Objekt hotelu (věž) je komunikací a lanovka je ČSD.
Lyžařský areál (který jsem taky „budoval“ na brigádách LO Ještěd) patří městu Liberec, které, jak už to u všech státních nebo obecních firem bývá, neumělo provozovat a šel úplně do kytek. Jakkoli bych byl nasranej na TMR, musím smeknout před tím, co a jak s tím areálem dělají. Je fakt, že ten kopec z hlediska přírodního devastujou – ale z hlediska provozu pro lyžaře, cyklisty, pěší atd je to skoro dokonalej příklad zhodnocení příležitosti bouchat kačky. Covid – necovid – loni nová výborná sjezdovka, letos zasněžování a osvětlení, které ozáří celej Liberec! = až mě to – i jako lyžaře – sere.
01.11.2021 07:14:42 #69
Potvrzuji co pise honza4 – TMR s lanovkou na Jested nema nic spolecneho. Melo o ni zajem, ale CD je snad jeste kostnatejsi nez magistrat mesta. Lanovka na Jested ma statut verejneho dopravniho prostredku a tusim tam plati i rezijka CD, k doprave do prace ji vyuzivali zamestnanci hotelu. Bohuzel statutu CD odpovida i to jak lanovka vypada – za 40 let se tam v podstate nic nezmenilo. To co se tam stalo ted je bezesporu tragedie, i kdyz ve svem dusledku nakonec bylo stesti, ze dolu jel pouze pruvodci. Kabina c. 2, ktera spadla byla ta, ktera mela byt od dnesniho dne snesena a melo dojit k opravam (proc se minule opravila jen kabina 1 muzeme jen spekulovat). Vypada to ale, ze ted se na Jested lanovkou nebude jezdit ponekud dele nez planovanych 14 dni.
Co se tyce pusobeni TMR je to proste dvousecne – na jedne strane ten areal, zvlaste pro mistni, zachranuji, to ale nejde delat bez toho, aby priroda a krajina vzali za sve. Tzn. pohybuji se tam kvanta, casto bezohlednych, lidi, na kolech lesem, jsou tam nove trate i „trate“, premodelovavaji svahy, odtok vody apod. Jit na Jested byl hnus uz nekolik let pred TMR, vsude odpadky apod. ,(coz se zase TMR snazi resit formou "brigad"verejnosti), ale ted uz to za peknych dnu je masova zalezitost. Je to ale obecny trend, kdy se z hor stavaji dostupne zabavni parky.
01.11.2021 13:18:33 #70
Celkem divný.
U každého vesnického vleku se musí každý rok dělat revize a pokud má revizák pochybnost, ještě se musí udělat defektoskopie.
Tady se lano přetrhlo po roce, kdy se nejezdilo, což je divné.
Jinak bych měl dotaz k místním. Nebyla náhodou ta kabina vybavena pouze ruční brzdou, kterou měl při případném problému či dokonce při přetržení lana zatáhnout průvodčí ??? Tomu by odpovídalo to, že dolní kabinu průvodčí stihl zastavit a ten v té horní se mohl bouchnout do hlavy, nebo upadl a brzdu tudíž nestačil zatáhnout.
Ale to je jen spekulace. Otázkou je, zda ta kabina měla automatickou brzdu, nebo ne. Každopádně to byl již pěkně starý kus zařízení.
01.11.2021 14:20:43 #71
>> #70, korsičan, 01. 11. 2021 13:18:33
Nejsem sice místní, ale ve vícero zprávách se psalo, že lanovka měla právě jen ruční brzdu, žádný automat. To by leccos vysvětlovalo a zbývalo by zjistit, jestli tažné lano prasklo samo od sebe a průvodčí kabiny nestihl reagovat (že by kyvadlovým lanovkám nesvědčily dlouhé odstávky?), nebo přetržení lana byl až důsledek jiné události (vykolejení, je-li to možné?).
01.11.2021 15:34:10 #72
>> #71, Radek Holub – SNOW, 01. 11. 2021 14:20:43
Jo, byla tam jen ruční brzda, žádný automat: https://www.youtube.com/watch?…
01.11.2021 17:18:19 #73
>> #72, obda, 01. 11. 2021 15:34:10
Tak to je hodně černý humor, toto video.
Jinak ta brzda, ta je super. Jak na ní průvodčí vůbec dosáhl ??? Ten pán co ve videu mluví, tak na to aby dosáhl na to táhlo u stropu, by si musel stoupnout minimálně na stoličku. Pokud ten člověk při zhoupnutí kabinky při přetržení lana spadl na zem, tak neměl nejmenší šanci za to zatáhnout.
Jak je vůbec možné, že něco takového prošlo revizí ???
01.11.2021 17:32:58 #74
>> #73, korsičan, 01. 11. 2021 17:18:19
Přesně – jak klika od blázince – U STROPU ! Stahování vokýnek + regulace teploty u aut atd je na snadno dosažitelným knofliku + čipy na všechno, ale k brzdě na lanovce se musí průvodčí probojovávat skrz lidí a vyskakovat ke stropu!!! Lanovka na Stelviu (starší než na Ještědu) má sedátko pro průvodčího v zaskleném kumbálku u dveří, kde má přímo pod rukou ovládátka dveří, telefonu, domluvy s dispečinkem a samozřejmě brzdu.
01.11.2021 17:49:16 #75
Uchyceni tazneho lana bylo na kabine 2 predelavano v roce 2018. Z uverejnenych informaci zatim stale neni jasne, kde tazne lano selhalo a zda treba neselhalo uchyceni. Kazdopadne je pravdepodobne, ze k selhani doslo nez dojela kabina 2 od horni stanice ke sloupu (tato vzdalenost je kratsi nez k dolni stanici, kabiny se miji pod sloupem). I kdyby pruvodci v kabine 2 zareagoval a stihl strhnout rucni brzdu, ktera je az na strope kabiny, je klidne mozne, ze proste kabina vyletela na sloupu z nosneho lana. Bohuzel zde je kabina nejvys v cele trase a navic v tomto miste je nejprudsi svah, takze doslo jeste ke kutaleni kabiny po sjezdovce. Lanovka zdaleka nemela rocni covid odstavku, jednalo se pouze o protazeni bezne servisni odstavky v lonskem roce. Nasel jsem i informaci ze se puvodne mela byt rekonstruovana kabina 2, ale protoze do kabiny 1 po 8 letech zacalo zatekat, vyhodnotili jeji opravu jako urgentnejsi, takze opravy na 2 byly odsunuty. K dispozici by mela byt i nahradni kabina (nevim jak zaves, spis ne)… jestli to budou vysetrovat tech pul roku, co na to ma inspekce, tak v zime 21/22 uz lanovkou na Jested nikdo nepojede, coz bude trochu nahravat TMR, ktera mozna sveze par lidi navic sedackam. Jsem zvedav na dalsi vyvoj, protoze lanovka je proste stara a to ne jen ona ale i budovy strojovny a stanice, tak jsem zvedav, jak k tomu CD pristoupi.
01.11.2021 19:31:31 #76
>> #75, covex, 01. 11. 2021 17:49:16
Lano je utržené přímo u kabiny viz foto. Jestli to byla příčina pádu, nebo ne, snad zjistí vyšetřovatelé a třeba se to někdy dozvíme.
01.11.2021 20:08:36 #77
>> #76, Mirek, 01. 11. 2021 19:31:31
Musím přiznat,že mě velice překvapilo,že zastavení nebo nezastavení této lanovky při přetržení tažného lana je závislé na reakci nebo nereakci člověka…(jaké se píše století ???) Smutný…Chudák průvodčí…
01.11.2021 20:57:25 #78
Zajimave je, ze na sloupu vysi obe tazna lana – tedy u kabiny 2 to je zrejme pritazne lano https://i3.cn.cz/…03106473.jpg protoze pokud by to bylo tazne, tak by ze sloupu sjelo protitahem kabiny 1. Dovolim si tedy spekulovat, ze tazne lano prasklo opravdu nad sloupem, tim pritazne lano ztratilo tah provesilo se a v takovem stavu uz nebylo mozne sloup prejet…
02.11.2021 07:05:04 #79
https://cs.wikipedia.org/…5%A1t%C4%9Bd Je to tam pěkně popsáno včetně historie ,hledal jsem jestli lanovka není vedena u památkářů jako např.výtah baťová kancelář tam je např.vše původní(1936tuším) krom el.instalace a nosné lana cca 6let se měnila a musela být zachována technologie ukončení lan (zalití olovem)právě kvůli památkářům to jen taková zajímavost . Ta mechanická brzda je průser-nechce se mi věřit že by jištění bylo až tak primitivní? ,ale uvidíme na co příjdou ,ty dlouhé odstávky tomu opravdu nedělají dobře :(.Jo a pořád myslím na ten Karloff jak tam zhučela ta sedačka a za hodinu se frčelo znovu :)
13.11.2021 09:21:35 #80
https://www.idnes.cz/…-zpravy_jape Získat zpět důvěru to bude sakra těžké ?Nevím jestli toho docílí s původním strojem?
13.11.2021 11:36:17 #81
>> #80, adam 1, 13. 11. 2021 09:21:35
Propánajána jaká důvěra? Lanovka jezdila skoro devadesát let bez
problému, je to sdandardní dopravní zařízení… Lidi se lekaj všeho,
čehož jsme svědky denně .
Náš kamarád tam před cca 55 lety dělal brigádu na lanovce na Ještěd jako průvodčí a tak jsme mu tam občas chodili „dělat rozruch“ kecama ve frontě:
- „ty vole, vlezeš do toho? – proč ne? – koukej jak je mladej, ten ví prd – neblbni, koukej ty lana – ale jen jedno je ale tlustý, ty dvě tenký jsou jistící?… “
a pak nemístnejma poznámkama v kabině:
- „hele vole ta podlaha – nojo, je tam díra, nějaký propadliště? – pojď raději stranou – nojo, vole, ale celá podlaha je nějak prorezlá – nojo, dem se raději držet tý tyče nahoře – hele, ten mladej radši zůstane dole… – ale ne jde sem – pane průvodčí, vy se nebojíte? – bojí se, vole, vidíš jde se držet – nojo a ještě je u toho háku na stropě! – udržíš se kdyby to ruplo?…“ .
No mělo to úspěch – průvodčí BéďaJ dělal že neslyší, někdo nás nasraně napomínal, ale tyče u stropu byly obsazený.
A toto bylo v době, kdy lidi byli daleko statečnější, nevěděli skoro
nic o přilbách, plovacích vestách, airbegách ani bezpečnostních pásech,
zákazech kouření, zákazu pár piv za volantem, ani atombordelech ve
špitálech, lockdownech, respirátorech, mRNA očkováních zázracích –
ani zákazech vstupu do hospod, na koncerty, do kina a rozdělování dětí na
volně dýchající a vzdělávané a na hadříkované co do školy občas
něsměj .
Pokrok se nedá zastavit !
13.11.2021 12:43:58 #82
14.12.2021 16:32:06 #83
TMR na Jestedu se hezky vybarvuje. Sice udelali novou osvetlenou sjezdovku, kde zvlast nahore napichaly svetla do sjezdovky, dole nemaj sloupy ani matracky, ale… gastro je ted jaksi mimo areal, takze u parkoviste postavily priserny proskleny stan s bar/bufetem, od letoska parkovani pro ty co nemaji GOPASS placene (100Kc), vydani sezonek az po zahajeni sezony (udajne testovaci provoz ze)… detska cviciste zatim zadna, navic na ne odmitaji pustit kohokoli dalsiho. Mozna si reknete, kdyz nekdo jde do strediska TMR tak snad ma GOPASS – omyl, sportovni oddily, ktere na Jestedu trenuji GOPASS nedostanou, nejkratsi skipas je denni (ale co budere na jedne sjezdovce cely den delat to nevim), hodinove nebo skipasy na vice dni v sezone nejsou, to se vyborne hodi zvlast kdyz tam jste s detma, mate tam kazde odpoledne hodinu trenink, nebo si chcete po praci zajit na hodinu zalyzovat. K F10, kde se konala vetsina treninku se neda zajet, aby tam rodice mohli deti vyhodit (vjezd povolen jen TMR) – ze tam neni snih je dalsi vec, protoze pro TMR to je nezajimave, tak tam nezasnezuje. Pokud jste snad instruktor lyzovani na volne noze, mate smulu, v arealu jedine inkognito a na detska cviciste zapomente. Dotace za covid to ano, ale neprojete premice z lonska smula (opet se netyka gopassu)… a ted uz vas nahoru nevyveze ani CD, abyste TMR poslali do haje. Loni zacali lidi vyuzivat Uber – zaplatili si taxik nahoru, nedivil bych se kdyby letos pokracovali – plny auto vyjde levnejc nez permice a nemusite i s permici stat frontu jeste ke kase, aby vam zkontrolovali platnost ockovani. Ze zacatku Rataj tvrdil, jak jsou si vedomi, ze je to stredisko ve meste a blabla, ale zatim to vypada, ze bude v Liberci stredisko pro prazaky. …realita komercniho provozovatele…
31.01.2022 12:36:38 #84
tak dalsi stiznost na TMR. Pres pracovni tyden nejezdi LD Cerny Vrch, takze misto 6km sjezdovek zbyvaji 4km. Skoda, cerne sjezdovky, ta byla na nase pomery suprova. Na kratsi jednodenni lyzovacku z PHA uz budu asi radsi jezdit do Tanvaldu, za tech 15 min jizdy navic to asi stoji.
06.11.2023 10:07:10 #86
>> #85, Martin47, 06. 11. 2023 09:22:33
Hrůza… – kamarád tam dělal v r.1968 v létě brigádu a my jsme tam za ním chodili strašit lidí, že je mladej a ví prd kolik lidí se tam vejde a že se může utrhnout podlaha a že se budeme raději držet těch madel u stropu oběma rukama. Veliká sranda… Že by se.mohlo přetrhnout lano nás ani nenapadlo… – a hlavně by se nám to nehodilo do krámu.
Jinak v letech 1963 – 1971 jsme v zimě cca 3× týdně ty kabiny
v rámci tréninků na sjezdovce „Pod lanama“ nebo „Přes padáky“
plnili – permice na dennich 10 jízd za 18,80 Kč – a ještě jsme
švindlovali…
15.12.2024 16:44:24 #87
Tak pro zachovani kontinuity – lanovka „CD“ na Jested stale nejezdi, ale uz mame hezke prezentace jak to bude vypadat a svitit… drazni inspeckce dosla k zaveru ze duvodem byla skryta koroze tazneho lana a absence automaticke brzdy – fak to trvalo jen 3 roky? https://ducr.cz/…-na-jestedu/ – kazdopadne uz pracuji na tom, aby drazni inspekce mela vetsi pravomoci, protoze jeji kontroly nas zachrani (rozumej vyrobi se dalsi ourada a dalsi papir).
Co se tyce zahajeni sezony TRM 14.12. tak Nova Skalka sice pouzivelna (dle udaju z webu arealu 77% vysnezeno), ale… snezilo se do posledni chvile, povrch je nerovnomerny (misty nerozhrnute hromady, misty kouka trava) a v nekterych mistech hodne uzke, dole straslivy sypky ledovy pisek ze snowfactory (bez nej by ale proste na jestedu dojezd asi nebyl mozny), dole zahrnuly turnikety, coz je fakt legrace takze tam musite prikladat permici nekde u bot – bylo to proste hodne na rychlo. F10 jen hlina, na F2 rostou jiz 2m klacky, Slalomak a dalsi casti netknute, detske cviciste parodie. Nicmene treba na Planich bylo aktualne 20–30cm hutneho prirodniho snehu.
Trochu jsem si precetl zpetne tohle vlakno a musim dat naprosto za pavdu tem, kdo psali, ze TMR ma jediny bussines plan – vsechny ostatni vystipat a prevzit vsechno z ceho koukaj nejake penize. Loni napr. tvrdili ze o Bucharku nemaji naprosto zajem at si ji provozuje mistni klub, letos ji zaradili do prvniho zasnezovaciho planu, nicmene taky si tam primo pred boudu stavajici lyzarske skoly postavili svoji Presto jim na Jestedu nekdo porad leze do zeli – nejlip to dela asi Sport Club Tigers – proste maji klub a chodi tam za vlastni normalne do arealu jako bezni navstevnici.
Co se tyce permic tak letosni novinka, drive naprosto nemyslitelna – Jested Easy Pass – neboli sezonka pouze na Jested za 3500Kc a pak kazdy den za 100Kc (vcetne vecerka, ovsem bez parkovani) – to je velmi rozumna volba. Skoda jen ze s tim prisli hodne pozde, v podstate pred zacatkem sezony.
17.02.2025 19:55:08 #89
>> #88, Kiwi, 17. 02. 2025 19:43:40
Nevrací náhodou gopass peníze když zrusis lyzovani aspoň den předem? (IIRC nechá si 50 Kč jako poplatek)
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.