Obřačky Voelkl
31.03.2008 18:22:08 #1
(Honza, ) Zdravím, máte někdo jakoukoliv informaci a neb ozkušenost
s obřačkou Voelkl Racetiger GS Racing, sezóna 05/06 v délkách 175 a
180?
Uvažuji o náhradě mých starších racecarverů 180/19m a narazil jsem na
tuhle nabídku. Mám tak 75–80kg a nejezdím nijak extra silově.
Každopádně bych chtěl mít ještě jednu lyži na pěkné rychlejší
povožení ke slalomce.
31.03.2008 20:45:29 #2
(Honza, ) Jde o tyto lyže. Předpokládám že 175 bude měkčí „babská“ a od 180 výš tvrdší „chlapská“. Je to tak?
31.03.2008 22:00:12 #3
(arsi, ) Nemám moc skúsenosti s obračkami Völkl,ale povedal by som,že len podľa dĺžky v tomto prípade neurčíš „babskú“ obračku.175 cm je jasné.Ale 180 cm by môhla byť rovnako „babská“.Čo by ale nemalo vadiť,ak do toho ako sám tvrdíš moc nešlapeš.Dámske obračky sú v takýchto prípadoch harmonickejšie a príjemnejšie.
31.03.2008 22:52:37 #4
(Honza, ) Díky arsi – ano, ptal jsem se přesně proto, že bych chtěl spíš „babskou“ abych se na ní moc nenadřel. Radši bych tu 180, a právě si nejsem jistý tvrdostí.
01.04.2008 07:24:15 #5
(jarda, ) Obřačky do cca 180 by měly být všechny babské, pak bývalo něco mezi (těžší ženská/lehčí chlap) s délkou kolem 185 a nad 190 už kralovaly chlapské. Ale tohle platilo pro „běžně“ prodávané. Takže jenom bacha, ať ty tvoje nejsou nějaké speciály. Ovšem jak to zjistit? Podobný problém jsem tady řešil nedávno taky (Salomon 2V), ale česká zastoupení (alespoň některých) značek mi podle výrobního čísla lyže nebyla schopna zjistit o jakou tvrdost se jedná. Teď jsem riskl a koupil model 05/06 Rossi 9X WC ve 184cm, uvidím, co to bude. Na druhou stranu ceny těchle „historiků“ jsou více než lidové (150Eur).
02.04.2008 00:53:12 #6
(ivan, ) Závodit na 180 cm sice mužům na závodech FIS umožňuje
povolená tolerance 5 cm k minimální délce 185 cm, ale to je spíš
teorie. Resp. byla, dokud se lyže pro obě pohlaví nelišily radiusy. Když se
podíváš na aktuální realitu, jsou modely pod 185 cm „dámské“ s R
24, dvě vyšší délky (cca od 185 cm výše) mužské s R 27. Délka pod
180 taky existuje, protože zase baby mají toleranci 5 cm ze svých
minimálních 180 cm, ale nemyslím, že by se opravdu ve větším
užívaly.
Takže 180 cm je babská lyže se vším všudy. Což není nic proti nim a
jako pohodové svezení mohou být naopak ideální.
Přiznám se dokonce, že jsem teď aktuálně vymýšlel lyži, která by byla
skutečně výkonná a přitom krojením níže než aktuální obřačka.
K takovému uvažování mě přivedla občasná potřeba mít lyži, s níž
by bylo možné být k ruce náročnějším klientům. Měla by dobře točit,
aby se dala ovládat i v nižší rychlosti, kdy je jim třeba něco
předvést, ale současně by měla fungovat, když by se člověk s nimi
rozjel na nějaké alpské dálnici. Tedy vlastně něco mezi obřačkou a
slalomkou. Taková lyže ale vlastně neexistuje: závodní (racestock) jsou
buď jedno nebo druhé. Komerční „obřačky“ takové sice jsou, ale jednak
to není ono, jednak jsou coby firemní top-lyže nesmyslně drahé. A tak jsem
tlačil na to, aby se zjistila možnost doprodeje starých babských cca 175cm
obřaček s R 21 a těsně přes. S tím, že cca 180 by při takovém
krojení fungovalo podobně. Těch 21 metrů je někde uprostřed mezi 12–13
slalomky a 28 obřačky a připadá mi to při měkčí flexi a poctivém
sendviči jako pohodová a přitom už poměrně výkonná lyže.
Btw, jak jsem psal nedávno o velmi měkkém Salomonu 185 cm, druhou takovou
byla právě Volkl 185 cm. (Ale šlo, upřesňuju, o modely 06/07.) „Velmi
točivé lyže, až hravě, působí velmi lehce na noze, ale při pořádném
zahranění opravdu na hraně drží, výrazný pocit opory pod botou. Oblouk
harmonický. R prý cca 24 metrů…“ Oproti tomu tatáž lyže ve 190 cm:
„Hodně jiná než 185 cm, podstatně tužší, ale stále ještě (pro mě)
harmonická a příjemná ve volné jízdě, sehr tempostabil…“ (Moje
autentické poznámky bezprostředně po testování.) Lze předpokládat, že
tvrdostně neoznačené lyže v takové předváděčce budou asi průměrně
tvrdé, jak mi v případě několika jiných potvrzovali zástupci firem.
Podle těchto mých zkušeností by 180 cm měla točit jako na pětníku skoro
jako učitelská lyže a 175 cm zatáčet i v klidu
02.04.2008 13:40:43 #7
(tesna, t.vk@seznam.cz) Zdar, jezdím na těchto Voelklech v délce 180 druhou sezonu. Mám s výzbrojí okolo 80kg a podobně jako vy nejezdím moc silově. Přešel jsem z P50 F1 na P60 sendvič (tuším GC?) a pak na Racetigery a tyto mi subjektivně hodně připomínají ty P50. P60 už byly na můj styl moc „ostré“ a s velkým rádiusem. S Racetigery jsem velice spokojený – na rovné sjezdovce velmi rychlé, drží a jsou dobře ovladatelné. Podle mne pro spotovnější jízdu velice dobrá volba, a to i k ceně „nových“ lyží, které se dají koupit za třetinu původních cen. Navíc velice pěkný design.
02.04.2008 14:54:15 #8
(Milan, ) Ivane co jsi napsal mě zase zamotalo hlavu. Čím víc informací o race stock GS čtu tím víc se ztrácím. Myslel jsem že jde o nekompromisně tvrdé lyže určené pro GS, rozdíl mezi dámskou a mužskou v rádiusu a délce bych pochopil, vyšší hmotnost a vyšší síla tj. větší dynamické účinky v mužském podání ty rádiusy 24 a 27 nějak srovná a obřáky se staví hodně podobné. Potom si přečtu že 180 babská obřačka s rádiusem 24 točí na pětníku jak slalomka s polovičním rádiusem. Tak jestli opravdu carvujeme a nešoupeme tak tomu nerozumím.
02.04.2008 15:51:31 #9
(arsi, ) Ivan ti určite odpovie sám za seba.Aby si nemal guláš:Zrovnávame len v rámci kategórie race stock GS „dámske“ a „pánske“ lyže.Race stock GS „dámska“ je poctivá závodná lyža,ale rozdiel oproti „chlapskej“ GS lyži je pri jazde jasne rozoznateľný.Rozdiel medzi kategóriami môže byť väčší,alebo menší podľa dĺžky/výrobcu/rádiusu.Podľa mojich skúseností:keď si zvykneš na „dámsky“ GS race stock,bude ti pripadať racecarver ako slalomka a keď si zvyknutý na „chlapský“ GS race stock bude ti pripadať dámska obračka omnoho-omnoho točivejšia a príjemnejšia.Navyše ak to bude 180 cm so starým rádiusom >21m.
02.04.2008 16:26:22 #10
(ivan, ) CIT arsi:„Podľa mojich skúseností:keď si zvykneš na
"dámsky“ GS race stock,bude ti pripadať racecarver ako slalomka a keď si
zvyknutý na „chlapský“ GS race stock bude ti pripadať dámska obračka
omnoho-omnoho točivejšia a príjemnejšia.Navyše ak to bude 180 cm so
starým rádiusom >21m.„
Naprosto přesně tak, lépe bych to nezformuloval (ani česky
Ještě bych dodal, že oblíbené popisky a charakteristiky libující si ve
výrazech jako "nekompromisní“, „supernáročná“, „brutální“,
„originál ze Světového poháru“, stejně jako občasná dramatická
vylíčení v komerčních časopisech, je třeba brát s rezervou. Ve volné
jízdě, kdy jezdce vlastně nic (snad kromě okrajů sjezdovky) nenutí opravdu
tvrdě zkracovat radius při respektování linie a timingu, se pak opravdu
žádné drama nekoná.
Nechci, aby to znělo jako vytahování, ale, jak píše arsi, když člověk
občas jezdí na větším R, např. já na superobřačce (případně
freeridovce s R 29), jeví se mu ty relace poněkud jinak. Nemůžu si pomoct,
ale třeba na té Salomon GS Lab 185 cm, o jejíž měkké špičce jsem už
taky psal, jsem si opravdu připadal až nepříjemně, jak snadno točila:
„lyže velmi snadno točivá, až hravá…“ (opět nefalšovaný originál
mých zápisků, které jsem tehdy opravdu neformuloval s tím, že jimi budu
machrovat na webu).
Ale kosa na kámen narazí, když chce člověk obřačku hodně stlačit na
opravdu tvrdém a/nebo prudkém. Tam už pak najde svůj osobní limit, nad
nějž už to její „péro“ neukočíruje. To ale platí i pro slalomku,
s oblibou charakterizovanou jako lyži na strmé a ledové svahy. On ji snad
někdo z nás udrží na hraně v krátkém oblouku na prudkém opravdu
tvrdém svahu? Resp. kolik oblouků? Takže IMO je v tom i dost
relativního.
02.04.2008 21:14:19 #11
(arsi, ) Súhlasim s názorom,že rádius je vec zvyku.A vôbec sa ho netreba obávať.Celé roky praktici o tom vedia svoje a už sa o tom aj dosť popísalo.Rádius je len jeden z parametrov lyže:-)Jeden príklad za všetky:Cez víkend som si na testovačke K2 požičal K2 Apache Chief model 2007 188cm/šírka pod viazkom min.100mm.Už z min.sezóny som si spomínal,že boli slušné.A na iné široké lyže mi nesadla lyžiarka.Zjazdovky boli rozbité a po daždi,nič na slalomku ktorú som mal so sebou.Jazdil som po zjazdovke aj mimo.Dobre som sa bavil a keby sa ma niekto opýtal aký má lyža rádius,odprísahal by som,že nemôže mať viac než 19–20m.Mäkké,harmonické lyže,na zjazdovke sa mi zdalo,že idú ľahko a poslušne do oblúku na hrane.Trochu mi vadilo,že mali asi aj mäkké päty a dosť to vzadu vibrovalo a celú jazdu bolo jasne počuť ako sa klepú.Ako som ich išiel vrátiť som sa len zo zvedavosti pozrel či tam je uvedený rádius.A bol.29m!Môžem zodpovedne vyhlásiť,že „dámske“ obračky Fischer sú aj v 183cm/rád.>23náročnejšie lyže.Na rádiuse často až tak nezáleží.Chalanovi čo si na stánku vyberal „široké“ lyže som mu ich strčil do rúk,že sú výborné.Keď videl tie „ozruty“ zľakol sa dĺžky a musel som ho prehovoriť,že na takéto upršané jarné podmienky je všetko stále krátke.Nakoniec ich vzal,ako dopadol som nezisťoval:-)Bola tam aj pani,ktorá sa strašne rozčuľovala,že nemajú pre ňu niečo krátke asi pod 160cm a s malým rádiusom.Chalan od K2 na ňu „chápavo“ pozeral. A na dážď a rozmlátenú pistu.Pani urobila rozruch,vzala si doklady a upalovala sa asi strápňovať inam:-)
02.04.2008 21:56:16 #12
(ivan, ) Zase musím jen „trapně“ dodat, že to bezezbytku podepíšu.
Taky mě už začínají ničit lidi, kteří vybírají lyže hlavně podle
nominálního radiusu. A těžko se jim vysvětluje, že lyže je souhrnem
určitých parametrů a že je třeba dívat se na ni komplexně včetně
přihlédnutí třeba k terénu a sněhu.
Tuším o Velikonocích přišel jeden suverénní pán, jestli prý máme
lyži s R 14 metrů. Říkám mu, že někde v kolekci by se v určité
délce určitě nějaký model s R 14 našel, ale že dost dobře nechápu,
proč staví svůj požadavek takto, že bysme se měli napřed bavit o tom,
pro jaké použití by měla být, a že radius je jenom z jedním
z parametrů… atd. Začal se cukat, nelogicky argumentoval, že já chci
hlavně prodat (o zájmu o koupi nějaké lyže přitom nepadlo ani slovo), a
nakonec odešel, nejspíše přesvědčený, že ti blbci tam tomu
nerozumí…
Tohle byl exot, ale určitý diktát radiusu je objektivním faktem. Lyžaři se
naučili, že moderní lyže, tedy carvingová, je hodně krojená, a velké
vykrojení preferují ba vyžadují. Je to samozřejmě také proto, že
radikální krojení usnadňuje zatáčení. Jestliže ale lyži umím
v dostatečné rychlosti položit na hranu, docílím s ní i příslušné
prohnutí, a tedy i dostatečně malý radius, při němž mi krásně
zatáčí. Když jsem minulý týden kroužil v měkkém sněhu na Sugar
Daddies (taky R 29, pod botou 99 mm), úplně jsem si užíval, jak krásně
zatáčejí. Čili to, co popisuje arsi.
02.04.2008 22:41:30 #13
(Honza, ) Takže veliké díky všem za úžasně podrobné info – jestli to vyjde tak od příští sezóny rozšířím řady obřačkářů!
03.04.2008 09:18:10 #14
(Milan, ) Každý máme nějaké zkušennosti v různých podmínkách, já
pokud se zajímám o racestock tak mě zajímá chování v podmínkách
tvrdá relativně upravená pista a všechny sklony. Vím že lyže nejsou
univerzální tak, že v jiných podmínkách je potřeba trochu slevit
z požadavků a nebo si vzít jiné lyže, které bych si normálně nevybral.
Ok tak když podle rádiusu a předpokládané tvrdosti si nevyberu, tak budu
muset asi zkoušet, no nevím jak, takové lyže nejsou běžně k půjčení.
Doma mám ještě staré širší 2m artisky s kompozitovým plátem po celé
délce s rádiusem snad nekonečno, se kterými jsem před lety trénoval
rychlost na skokanských můstcích, nejspíš trend směřuje k tomu že budou
mít za pár let ještě co říci
03.04.2008 12:16:55 #15
(arsi, ) Milan,asi sa zhodneme na tom ,že sa nechystáš jazdiť
worldcup.Tuším,že čím viac sa nad tými obračkami zamýšľaš,tým viac
sa zamotávaš:-)Jasné je,že testovať všetky obračky by bolo
najlepšie.Bohužial asi neuskutočniteľné.Tým pádom by som nad tým tak
siahodlho nepremýšľal.Stanov si jednoduché kritéria:„dámska“ obračka
R>23m?,„chlapská“ obračka>R>27m?,nad 190cm?,do 190cm?,podľa
starej normy:R>21m?Všetko nad 190cm tvrdé.Všetky „chlapské“ tvrdšie
než „dámske“.Do akých obrákov sa najčastejšie dostaneš?Sklon
svahu?Lyža funguje spoľahlivo pri všetkých sklonoch svahu,je jasné,že na
úplnej placke pri skoro nulovej rýchlosti nezatočíš na pätníku.Ale ako
často budeš na obračke vyhľadávať „idiotplac“?Bývalo zvykom,že
Francúzi robili mäkšie lyže v ohybe:Rossi,Salomon,Dynastar.Völkl
býval tiež mäkší v ohybe.Elan pridávali na
tvrdosti.Rakúšania:Fischer,Head bývali tý „tvrdší“.Blizzard
tuším uberali na tvrdosti(Ivan asi bude vedieť).Nordica ani len
netuším.A Atomic je kapitola sama o sebe,už len tou Beta konštrukciou(Ivan
je znova ten najpovolanejší).
Závodné lyže sú konštruované hlavne na tvrdé trate,pri vhodne zvolenom
tunningu hrán im nevadí ani ľad.Lepšie tlmia vybrácie,majú rýchlejšie
sklznice,atď,atď.Popozeraj si americké diskusie,sú tam recenzie od
jazdcov,chvály alebo prípadné problémy,vady a reklamácie.Dúfam,že si
niečo vyberieš.Nezabudni poreferovať.
03.04.2008 14:01:39 #16
(Milan, ) Arsi co jsi napsal je jasné a mnohokrát omílané. Nakonec výběr bude asi docela jednoduchý protože vše co se vyprodává za dobré ceny jsou babské obřačky na chlapské jsem nenarazil ani podle staré normy. Co se týká osobních referencích samozřejmě že čtu, ale znáš to co vyhovuje jednomu je u druhého obráceně a tak pořád dokola. Myslím, že snad v tomto segmentu jsou lyže dost vyrovnané a snad v sendvičové konstrukci se nedá udělat velká chyba. Největší jistota je ve slalomkách, ale ty jsou dost drahé a momentálně je kupovat nepotřebuju.
04.04.2008 00:26:26 #17
(ivan, ) Fakt je, že existovala jakási „národní mentalita“ značek
lyží, byť ne zrovna spolehlivá. Navíc v případě závodních lyží,
vyráběných v různých tvrdostech a většinou se srovnatelnou konstrukcí,
ani tento většinový „charakter“ nemusí platit.
U Dynastarů bych nesouhlasil s měkkostí, přinejmenším v posledních
letech jsou dost tvrdé, viz např. slalomky. Podobně Elanky. U Blizzardů a
Nordicy nedokážu říct, snad nebyly tak vyhraněné, navíc Nordica si za
necelých 10 let takový image snad ani vytvořit nedokázala. Naopak třeba
u Salomonů to asi sedí, také u Rossi. Je pravda, že rakouské lyže
bývaly bytelné fošny, kdežto francouzské spíše měkčí. Atomic je
opravdu kapitola sama pro sebe. Historie Bety je historií změkčování,
počínaje kdysi závodní 9.28 a konče variacemi bety s problematickou
životností let posledních.
Mám ale pocit, že obecný trend změkčování lyží v ohybu tyto tradiční
„charakterové vlastnosti“ dost zrelativnil, takže s tím lze operovat jen
velmi, velmi podmíněně a možná už spíš jen historicky.
05.04.2008 00:10:49 #18
(ivan, ) Tak chlapi, svěsit ocas . Dneska ráno jsem si užil mladého masíčka. Asi hodinu jsme
jezdili nahoru a dolů s jistou Eliškou. To je hezká a chytrá dvacítka,
závodnice nijak zvlášť dobrá, ale bezvadná holka. (A má podobnou
mladší ségru Pavlu.) Je dost velká, ale štíhlá, takže víc jak 65 kilo
určitě nemá. A pěkně kroužila na Headech 188 cm, R 27+. Sice uznala, že
to není ideální, ale ve volné jízdě na poměrně tvrdém točila bez
problémů. Osahal jsem si ji (lyži, napadlo snad někoho něco jiného?) a
nebyla to žádná měkota – prostě Head a mužský model. Lepší by sice
asi pro ni byla 183/24, kterou měla Pája, ale volně jí šla krásně do
oblouku. Jel jsem občas za ní na Sportenech 186/R taky 27+, takže ty její
zatáčky mohl ocenit.
Tak ať tady nebo kdekoliv jinde nikdo nefňuká, že obřačka není lyže na
naše svahy.
Fakt je, že ty Heady jsou velmi dobré lyže, i přes svou „pohmatovou“
tuhost jdou krásně a plynule do oblouku. Tohle jsem zase probral o něco
později s další mladou kočkou, která jednak taky umí lyžovat, jednak má
testcentrum Head na Medvědíně.
Abyste si zase ale nemysleli, že trávím většinu času natřásáím se
před mladými holkami (a chudák běžný lyžař tady pak ventiluje své
závidění, anžto nemůže být na lyžích tak často), tak jsem pak do
šesti večer mazal kupu lyží, a to vůbec ne svých… A zejtra dtto, tedy
ty lyže
18.04.2008 13:51:56 #19
(Honza, ) Díky všem za rady a zkušenosti. Teď už mám doma Voelkl Racetiger GS Racing 06/07 ve 180cm a nemůžu se dočkat až ji proženu na sněhu. Smůla je že teď už to asi nestihnu. Na první ohmatání (tvrdost atd) vypadá celkem příjemně (žádná tuhá traverza) a mohlo by to vážně být to co hledám. Takže ještě jednou díky!
18.04.2008 14:50:10 #20
(jarda, ) Vyzkoušet klidně stihneš, Špindl nebo Praděd ještě jedou. Ještě dotaz k lyžím – jak jsou tam široké hrany? Já se po každém pohledu na ty moje téměř rozbrečím a zároveň sprostě nadávám. Výrobce udělá špičkový kousek, ale zároveň velmi omezí jeho životnost. Připadá mi to jako koupit feráče s plnou nádrží, na kterém nejde dotankovat.
18.04.2008 17:14:58 #21
(Honza, ) Hrany jsou úzký jako na běžných sportovních komerčních
lyžích – ale přijdou mi poměrně vysoký. Sporteny mají hrany
širší.
Jinak Špindl mám dost z ruky a s Pradědem je to ještě horší, ale
uvidíme.
18.04.2008 17:51:11 #22
(Honza, ) Tak asi přeci jen ten Špindl ještě zkusím – máte nějaký dobrý tip na jednoduché a rozumné ubytování ve Špindlu a nebo v okolí na jednu/dvě noci pro 3?
21.04.2008 13:27:22 #23
(Honza, ) Takže se mi nakonec ještě povedlo včera na Mísečkách/Medvědíně lyže aspoň trochu vyzkoušet. Je to vážně výborně drživá, stabilní a přitom krásně točivá lyže. Ta 175 by asi opravdu byla už moc krátká. Takže ještě jednou díky moc!
26.06.2008 06:03:15 #24
(Petr Vaniš, petr.vanis@pragometal.com) Pominuli u nás sněhové podmínky,úzké,krátké a „mraveniště“ na našich sjezdovkách , tak upravená sjezdovka vydrží s bídou pár hodin.Jelikož jsme se „synkem“ lufťáci,tak se snažíme lyžovat celý den (viz jiný příspěvek).Jak velké je riziko poškození „křehkých“ GS Race Stock v tom našem odpoledním „bordelu“??Alespoň jsem to slyšel,že jsou" křehké" a tuším,že Ivan psal o specifické konstrukci závodních lyží.Je sice lákavé,že se dají koupit poměrně levně výprodejové Völkl Racetiger GS Race Stock,ale dají se použít na běžné lyžování,normálních lyžařů??Jestli nějaký expert dokáže posoudit toto riziko poškození,tak bych byl rád.„Synek“ totiž po těchto lyžích pokukuje,ale nechceme udělat chybu.
26.06.2008 07:26:47 #25
(jarda, ) Nezdá se mi, že by GS byly nějaké strašné křehulinky, ale to
nechám pro jiného specialistu
Pro slušného sportovního lyžaře osobně doporučuji, je to jiné
poježděníčko než na těch prťavých. ALE u nás to určitě není lyže
na celodenní ježdění, přinejmenším proto, že pokud ji chci užít a
pořádně se povozit, tak to potřebuju pálit poměrně rychle = co nejmíň
lidí na sjezdovce a na rozbitou sjezdovku jsou vhodné asi jak formule na
rally. Někde to už pár lidí psalo – znamená to být svahu první a pak
si 1 až 2 hoďky můžu užívat. Venku se při troše štěstí dají jezdit
celý den.
A když porovnáš náklady na ujetý kilometr, tak to jsou nejlevnější
lyže (koupíš za hubičku a díky rychlosti, co si na nich můžeš dovolit
najezdíš za stejný čas více – to kdybys náhodou doma musel ekonomicky
zdůvodňovat výhodnou koupi). Jenom ty hrany by na nich mohly být širší,
už teď je mi smutno z toho, že přijde okamžik, kdy tyhle mistrovské
kousky půjdou do důchodu.
26.06.2008 08:37:20 #26
(ivan, ) Zase jako takové drama bych to neviděl. Nejde o nějakou
„specifickou“ konstrukci, to je poctivý sendvič, ale asi máš na mysli
mou zmínku o tom, že ve špičce do tenka vyfrézované jádro holt není
stavěné na nápory, které třeba může obnášet nájezd do boule ve velké
rychlosti.
Jak ale píše jarda, takovou jízdu si člověk na rozbité (odpolední) a
většinou dost zalidněné sjezdovce už stejně neužije a nejspíš si vezme
jiné lyže. Takže i já si myslím, že diskutované riziko není nijak
velké a rozhodně by nemělo být důvodem těchto lyží se proto bát.
Neřekl bych, že ty lyže jsou „křehké“ (vždyť se dělají na sakra
heavy-duty použití), jen jsou poměrně specializované a dlouhá životnost
u nich nebývá prioritou. Zároveň je třeba rozlišovat: sjezdovka určitě
snese a vydrží víc než slalomka (extrémní případy), obřačka asi
o něco víc než slalomka, delší a tvrdší lyže (chlapská) by mohla
vydržet víc než měkčí babská. Otoh, lyže s měkkou špičkou lépe
kopíruje terén… (např. předloňská obřačka Volkl 185 cm byla
měkounká, 190 cm festovní).
Nakolik je reálné riziko, že po čase taková lyže „rozkvete“, si ale
posoudit nedovolím. Mám osobně zkušenosti s obojím: jak rozkvetlé
Salomony a Dynastary, tak nerozkvetlé Salomony a neskutečně životné
nezničitelné Heady…
Za dobrou cenu bych ale neváhal. Když synek nebude měkkou babskou slalomku
huntovat v boulích, mělo by to být OK.
27.06.2008 06:44:49 #27
(Petr Vaniš, petr.vanis@pragometal.com) Ano, tak na to mne upozorňoval prodejce.Na ten případný náraz do boule.Zatím jsem neobjevil u nás jiného prodejce,který by prodával ty Völkle Race Stock.Má ale pouze délky 175 a 180cm.Jak se píše v úvodu této celé diskuze.Já si také myslím,ze míti více typů lyží je skoro nezbytné.Mám momentálně troje.Dílem z nostalgie,dílem z postupného vývoje.Mám komerční Völkle GS,širší Nordica s pasem 78mm a starší Stöckli Laser Cross Pro.Synek si myslí,ze jsem „cvok“.Zatím mu to nějak nejde „pod vousy“,že by měl v průběhu dne měnit nebo alespoň mít ten den lyži vhodnou dle předpokládaného stavu podmínek.Díky za odpověď od experta.Dále už to nechám na synkovi.
27.06.2008 12:11:11 #28
(ivan, ) To takhle jednou odvezl jeden dovozce lyže na předváděčku do
Pece. Nějaký 90kilový maník se tam na slalomce odpoledne rozjel jako cvok a
dole tak najel do boule. Lyži ohnul – logicky, nikdo nepředpokládá, že
taková se někdy ocitne v takovém jízním modu. Dovozce na ten nájezd
i ohnutí bezmocně koukal a myslím, že si na maníkovi ani nic nemohl vzít
(riziko podnikání, budiž, nám si taky na jaře jeden blbec nahoře na
Hromovce trochu zajibboval s běžnými lyžemi, naštěstí jen na dřevě, ne
kovu).
Naprosto souhlasím s tím, že od určité úrovně už pro optimální
požitek či výkon je odpovídající lyže nezbytná. Kopec se NĚJAK dá sjet
skoro na všem včetně běžek, ale abych získal maximum, musím mít
i patřičné vybavení. „Sjezdový turista“ po Třech údolích sice lyže
několikrát měnit nebude, ale tam a při takovém způsobu lyžování to
patří k věci. Kdežto když najedu až ke sněhu, a pokud mám kde ty
další lyže bezpečně uložit, není nad výběr. Přesně jak píšeš.
Na druhé straně, takových cvoků s více lyžemi je jen málo, a tak je
setrvalým velkým tématem ta eierlegende Wollmilchsau čili co
nejvšestrannější univerzálka.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.