World cup lyže
26.04.2008 21:42:02 #1
(roman, ) Ahoj, přidávám nové téma: A to, zamyšlení nad poměrně – pro amatéra složitou cestou opatřit si nové lyže OPRAVDU,,ze závodního oddělení" . Proč tyto lyže – až na pár vyjímek nejsou normálně v krámě? Proč se kolem nich dělá takové tajemno? Jsem kluk z Krkonoš, v zimě dost proháním sjezdovky a v létě závodně horské kolo. Mám-li porovnat tyto dva sporty mezi sebou co se týče jednoduchosti sehnat si závodní materiál, tak jednoznačně vítězí cyklistika. Prostě jdu do krámu ,objednám si karbonovýho bika na XTR za 160000,– ( zasvěcení rozumí ) a vím, že na stejným kole jezdí borec světový pohár. Ale co se týká výbavy na sjezdové lyžování je to horší- mám na mysli například i boty. Jo jasně ,Lange WC 150, ale těch rozměrů skeletů a jiných detailů…Co se týče lyží, někdo namítne ,,zajeď si k Luštincovi pro RTéčka s Vistem", ale co když chci třeba něco jinýho? A lyže v krámě ? Na každý druhý lyži je nápis RACE, ale já vím, že je to kravina. Skutečné RACE lyže jsou schované na internetu… Do nové sezony SKOL!
27.04.2008 08:06:45 #2
(jarda, ) Když se podíváš níže, tak něco o „race stock“ lyžích
najdeš. Proč nejsou v obchodech? Protože by se špatně prodávaly. Pokud se
jedná o poslední model, tak by stály balík a koupil by si je maximálně
nějaký velký frajer, aby s nima honil parádu před bufáčem. Ti kdo by je
při sportovním ježdění využili, si k nim cestu najdou. Další důvod
může být ten, že u lyží je rozumné si vyzkoušet více druhů a zjistit,
co mi sedí, jsou o tom na všech fórech tuny příspěvků. Cyklistice
nerozumím, ale předpokládám, že u kola stačí znát pár fyziologických
rozměrů, abych vybral vhodnou velikost biciklu.
Teď se dostávám na tenký led, ale předpokládám, že OPRAVDU závodní
lyže pro borce ze svěťáku se už ve výrobě dělají na míru a podle
požadavlů konkrétního závodníka. Co se občas dočtu nebo zaslechnu, tak
se vyrobí několik párů a závodník si z nich pak vybírá ten „svůj“.
A mám dojem, že ty „nevybrané“ se občas někde na netu v prodeji
objeví.
Ještě k botám – WC lyži by v krámě někdo možná prodal, ale WC botu
a v té nejvyšší tvrdosti už opravdu velice těžko. Hlavně proto, že na
99.99% by nikomu neseděla, jelikož se automaticky předpokládá nutnost
jejich úpravy na konkrétní nohu. A znáš někoho, kdo dá v obchodě za
botu cca 15000Kč a pak si s ní alespoň dvakrát zajede k botaři, který mu
ji (za další nemalý peníz) upraví?
Zpět k lyžím. Nechci tě nijak podceňovat, ale jak sám píšeš, tak cestu
k „race stock“ znáš a přitom ti tyhle modely nestačí? Zatím si tu
nikdo nestěžoval, že by mu byly málo
27.04.2008 08:20:51 #3
(jarda, ) Ještě větičku k té „složité“ cestě. Já bych naopak řekl, že NIKDY dříve nebylo jednodušší si skutečné „race stock“ lyže i závodní boty opatřit. To že existuje internet a ebay, už ví děcka ve školce, příkaz k úhradě do zahraničí dáš z každé banky a pokud kupuješ v Evropě, tak o tom že existují nějaká cla a daně nemusíš vědět nic. Navíc ceny modelů z minulých sezón jsou až NESKUTEČNĚ nízké. Co víc si ještě můžeme přát?
27.04.2008 13:14:39 #4
(arsi, ) to Roman:Už sa tu o tom popísalo veľa a Jarda to opäť celkom vystihol a zhrnul.Nasledovné nemá byť v žiadnom prípade reklama.Ale veľmi sa mi páči snaha na http://zavodni-lyze.czSú to vaši Česi a vrhli sa do toho.Napr.vybaviť prípadnú reklamáciu bude asi jednoduchšie.A čo sa týka závodných plug boots,tak predávať ich v kráme by bola šialenosť:-)Ak by sa našiel bootfitter,ktorý by robil všetky úpravy a zároveň predával aj závodné boty,tak to by som mu fandil.A aj on by sa vydával na tenký ľad.Nebavíme sa tu o trhu aký má U.S.A.
27.04.2008 20:44:00 #5
(roman, ) …Dobrá,dobrá chlapi. Chtěl jsem se jen pokusit o srovnání s cyklistikou a materiálem kolem toho. Samozřejmě, když budu chtít tak si nějaké race vybavení opatřím. Měl jsem- i když závodně nelyžuju- už za komančů vždy závodní lyže. Ať to byly RC slalomky a obřačky od Elanu atd. Mám prostě rád tvrdou ( sendvič ) lyži a zkrátka vždy pokukuju po top modelech, samozřejmě ne z frajeřiny. Na stránky závodní – lyže.cz jsem koukal, určitě bych si vybral.
27.04.2008 22:16:26 #6
(arsi, ) Jasné Roman.Jednoducho sú športy pri ktorých si vybavenie na ktorom sa jazdia aj tie najväčšie top preteky kúpiš bezproblémovo.Tiež som nad tým už zamýšľal:-)Cyklistike fakt nerozumiem.Závodné auto je jednoduchšie postaviť než kúpiť,lyže sú lyže(je tam stále vidieť snaha výrobcov predávať verejnosti „akože závodné lyže“) a napr.závodný slalomový snowboard je ešte väčší problém než lyže.Tam je ale možnosť využiť služby malosériových napr.Italských výrobcov,ktorý ti za nemalé prachy vyrobia a vyladia dosku len pre teba:-)
28.04.2008 00:36:46 #7
(ivan, ) Brzy po vznesení dotazu jsem si cvičně narychlo sfoukl reakci,
ale neměl jsem pak čas ji ani uveřejnit. Mezitím byla většina podstatného
řečena, a tak snad jen pro zajímavost a pro srovnání, jak jsem to pojal
já.
„On je mezi kolem a lyžemi přece jenom rozdíl. Na ryzí závodní kolo za
těch 160 000 si může sednout i neumětel a celkem nic se nestane:
nevyužije ho, pojede pomalu, bude šlapat technicky třeba blbě, ale kolo ho
za to nebude nijak trestat, prostě pojede tak, jak se do něj bude šlapat.
Kdežto lyže se za jízdy chovají přesně podle toho, jak s nimi jezdec
zachází. Nerozjedeš je dost rychle? neprohneš dostatečně? nenaklopíš
pořádně na hranu? neumíš vychytat jejich rebound? chceš na nich smýkat?
Tohle všechno se nějak negativně projeví, protože lyže nedostane to,
k čemu je vytvořená a co potřebuje. Lze si to představit i jako
„bojového“ psa s nedbalým majitelem, koně zvyklého na expertního
jezdce, sedlaného začátečníkem, nebo třeba náročnou milenku s partnerem
chudým nebo málo potentním. Ani takové kombinace nedělají dobrotu,
protože také zde, podobně jako mezi lyžemi a jezdcem, funguje určitá
interakce. Lyže je pod jezdcem „živá“, kdežto kolo v podstatě
„mrtvé“.
Lyžař, který na tu lyži jezdecky má, si ji nakonec sežene. A ten, pro
něhož by byla nevhodná, by s ní stejně nebyl spokojený, takže efekt by
byl spíš negativní.
Problémem může být i nevhodné použití a životnost. Slalomka s jádrem
vyfrézovaným ve špičce do tenoučka je „ušlechtilá“ lyže na rovnou
tvrdou pistu. Koupí si ji turista, rozjede se, nakulí to do nějaké boule a
lyži poškodí (se silničním kolem za 160K by se jistě do sjezdu přes
kořeny v lese nepustil, ale tohle stojí jen desetinu, tak co…) Následuje
tahanice o reklamaci, nespokojenost. Proč tomu napomáhat?
Sehnat závodní lyži se ale dá. U řady značek stačí objednat je včas
u dovozce a on dodá. Výrobci sice tyto lyže většinou stáhli z katalogů,
protože se už příliš vzdálily běžným parametrům, ale zase jsou natolik
chytří, aby věděli, jak důležití pro ně fajnšmekři tyto lyže
vyžadující jsou. Já celkem chápu, že obchodník si je nevezme jen tak
odhadem na krám s tím, že je nakonec horkotěžko doprodá třeba za
nákupku. Tím spíš, když vidí, za jakou cenu je prodávají bilkové a
ebayové…
U bot je to zase dané hlavně tím, že plugy potřebují dodělat. A kolik
fanatiků nakluše k leitnerům a auerům a nechá tam za to několik set euro?
A když zase seženeš semiplugy a někdy i plugy i za pár šupů (HOnza má
krásné Somy z Polska za 100 euro…)“
28.04.2008 22:40:55 #8
(HOnza, jv5p@e-nisa.cz)
Když už Ivan nenápadně na konci svýho přísěpvku přihrál… –
Poprvé v životě se mi stalo, že jsem obul boty (tvrdost 130), udělalo to
mlask – sedly si na nohu, jako by s ní původně vyrůstaly … Pak jsem si s nima
stoupnul doma do lyží a cejtil, že v přirozeným postoji nemám lyže
ideálně na plochách a tak jsem si pohrál s cantingem = náklon dovnitř)
… – překvapilo mě to, protože až dosud jsem u jinejch bot (cca 20 let
nejvyšší modely San Marco, Nordica) tuhle potřebu nikdy nepociťoval.
Potřebu nastavit canting si vysvětluju tím sice nepozorovatelným, ale přece
jenom fungujícím přirozeným vyosením chodidel. Pak jsem stoupnul do
lyží – a ejhle – zas ten pocit – tentokrát přenesenej až do lyží
. Tak pohodlný a přesný
ovládání lyží jsem nikdy před tím nezažil… – přirozenost a
snadnost shodného klopení vnitřní lyže, jednoznačnost záběru
nakleknutím a spolehlivost stranovýho vedení … – bezvadný… Teď už
je mi jasný, proč někteří ve svěťáku si prosadili tyhle boty, ačkoli
lyže třeba mají odjinud…
.
29.04.2008 07:54:53 #9
(jarda, ) HOnzo, mohl bys prosím popsat, jak jsi si konkrétně pohrál
s cantingem? Myslím, že by se tu našlo pár hračičkářů, které by to
zajímalo
29.04.2008 13:35:06 #11
(HOnza, jv5p@e-nisa.cz)
Jejda – canting.
Předem musím upozornit, že jsem nikdy nic o nastavení nečetl a vycházel
jsem jednoznačně a jenom z vlastní logiky a vlastních pocitů…
- Obul jsem boty a cvaknul se do lyží stojících na tvrdý podložce – konkrétně zátěžové linoleum
- Postavil jsem se na lyžích do svého základního postoje ( každej máme trošičku jinak rozkročeno a jinak nakleknuto ) – pro mě jsou to pružně pokrčené nohy, rozkročení nepatrně méně než je šíře pánve a náklek tvořený posunutím těžiště těla ( střed pánve = místo mezi pupkem a rozkrokem ) někam cca mezi obě nártové přezky …
- V tomto postoji jsem se mírně pohyboval – simuloval vyrovnávací pohyby při přímé jízdě vpřed a vzad a hodně mírně do stran s cílem dokonale cítit rovnoměrný rozložení tlaku v celejch chodidlech – hlavně stranově…
No a cítil jsem z obou lyží, že stojím víc na vnitřních hranách
lyží 4. Z toho mi vyšlo, že musím naklonit komíny obou bot dovnitř –
kupodivu ne jenom trošku, ale skoro na maximum (ačkoli mám nohy čítankově
rovný …) 5. Když jsem měl pocit, že už v základním postoji stojím
ideálně na plochách, šel jsem do sjezďáku a hledal ty plochy ve
sjezďáku, ale to se už krásně upraví šíří stopy (tak aby se vešel
hrudník mezi kolena …).
Samozřejmě podmínkou jsou dostatečně dotažený lyžáky – pro slalom
„na krev“, pro obřák pevně a pro klouzavky nahoře velcro-pásek
poměrně volně…
29.04.2008 15:28:18 #12
(roman, ) ..No jasně, dělal jsem to taky tak. Hupsnout do lyží na lino, vyzkoušet postoj, povolit cantig a není špatný když ty šrouby na botách za nás někdo dotáhne, páč když se ohejbáš s imbusákem k botě, tak se canting zase rozhodí. No a je to! Výsledek, jak píše HOnza stojí za to! Jinak taky uvažuju o Somách, jsem zvědavej ,jestli s tímhle nápadem ještě někdo z výrobců bot přijde.
29.04.2008 16:32:28 #13
(jarda, ) No pánové nic proti, ale tímhle způsobem se nastavuje pouze
stranový náklon komínu a ten by měl co nejpřesněji kopírovat
fyziologický tvar nohy. Skutečný canting, kdy plocha podrážky lyžáku
není v příčném směru vodorovná a který způsobuje nestejnoměrné
zatížení vnitřní a vnější hrany by se měl řešit jinak – stranovým
podložení vázání nebo podložky, zbroušením podrážky, atd…Co jsem
zatím kde vyčetl, tak řešit canting komínem je sice principiálně možné,
ale kotníky a kolena by po vás asi dost řvaly, kdyby mohly:-)
PS. Zítra sem hodím dvě jednoduché metody nastavení komína, nemám to teď
po ruce.
29.04.2008 19:37:05 #14
(HOnza, jv5p@e-nisa.cz)
Díky za info – asi budeš mít pravdu, ale já mám pocit, že jsem to –
přinejmenším pocitově – vyřešil. Popsal jsem postup, jak jsem byl
vyzván – možná
blbej způsob … – ale spokojenost
.
29.04.2008 22:11:34 #15
(arsi, ) Jarda možností je viac.Stranový náklon komínu ako tu popisovali chalani(už dávno ľudovo tiež nazývaný canting) funguje dosť dobre aj ako náhrada cantingu skutočného.Tvoje výhrady,ako záťaž kolien atď sú správne,ale často u mnohých ľudí bezproblémové.Ako všetko možno len do času:-)Z možností nastavenia skutočného cantingu by som preferoval uhlovať liftery pod viazaním.Čím vzniknú vlastne lyže nastavené len pre teba.Samozrejme pravá a ľavá lyža bez možnosti výmeny.Menej už uhlovať liftery na botách a už vôbec nie podrážku bez lifterov.Super vec je keď máš liftery na bote pod uhlom a zo snehu prejdeš na tvrdý povrch.Vkráčaš s úsmevom do reštaurácie a ani nevieš ako rýchlo padneš na prdel…:-)))
30.04.2008 07:27:46 #16
(jarda, ) Jasně, pokud to někomu funguje a nemá žádné problémy –
proč ne.
Slíbené 2 metody:
1)Postavit se v zapnutých botách do přirozeného lyžařského postoje,
„vycentrovat“ se na na chodidlech soustředit se na „cítění“
v ploskách chodidel. Poté si nechat pomocníkem rychle rozepnout horní
přezky. Pokud jste v postoji chodidel pocítili jakoukoliv stranovou změnu je
třeba nastavení komína upravit.
2)Vyndat vnitřní botičku a položit na bootboard vložku z botičky.
Postavit se do přirozeného postoje, přezky zapnout na normální pozici, jako
byste měli botičku. Pomocník poté nastaví komín tak, aby jeho osa co
nejpřesněji kopírovala osu vaší nohy.
Snažím se teď sehnat co nejvíc informací o správném nastavení systému
noha-bota-vázání-lyže, ale je to bída. Vypadá to, že jsem narazil na
přísně střeženou oblast know-how. Dokonce i mnou někde výše uvedený
způsob výpočtu RAMP, který na epicu probíralo hafo botařů, mi teď jeden
z nich zpochybnil. Trošku se možná blýská na lepší časy tím, že se
sami epic botaři shodli na tom, že by základní znalosti o správném
nastavení mohly být certifikovatelné. Buď jako součást instruktorských
licencí nebo sólo, to je celkem jedno, jde hlavně o to, že by se
oficiálně vydaly typické problémy, způsobené špatným nastavením a
způsoby jejich odstranění.
30.04.2008 13:41:08 #17
(arsi, ) Čítal som tvoj príspevok na Epicu.
1.Ešte ti možno k tomu napíšu viac.
2.Metódu ktorú ti popísali(o postupnom testovaní na snehu):súhlasím
v plnej miere.Takto si určovala veľkosť uhla RAMP väčšina
z nás.Nehladaj v tom nejaké utajené extra metódy.Je to o testovaní na
snehu a postupnom pridávaní/uberaní lifterov/používaní duck tape,atď.Ak
by si sa dostal s prikladaním lifterov pod špicu viazania na hranicu.Už
nechceš prikladať viac,alebo nemáš dostatočne dlhé skrutky.Dalšia
možnosť je samozrejme siahnuť na zeppu.Tu už treba byť opatrný,hlavne ak
máš botu už vhodne vyladenú.Aj relatívne malým znižovaním uhlu RAMP na
zeppe môžeš docieliť,že ti bude volnejší nárt ako si chcel,že ti
nebudú sedieť možné upravované miesta na členkoch,atď.To si musíš
postrážiť sám.Problém nemusí nastať.
3.To že niektorý spochybňujú všeobecný výpočet uhla RAMP ma vôbec
neprekvapuje.Tieto nastavenia sú hlavne len o testovaní jazdcom.Možno budeš
budúcu sezónu sám prekvapený,že testovaním prídeš k vlasnému
nastaveniu odlišnému od výpočtov:-)Na slalomkách mám napr.iné nastavenie
DELTA ako na obračkách.Pri tom istom viazaní.Celkovo sa mi ale lepšie jazdí
s menším uhlom DELTA.Čiže nastavujem viac do roviny,než do predklonu.Asi
to budem musieť tiež prerábať,nakoľko nové SOMY majú omnoho menší
predný náklon komína(oproti Tecnice Diablo,ktorá to má asi dohnané do
úplného extrému) som menil aj uhol RAMP.Budem to riešiť samozrejme
testovaním.Úprimne moc ma to nebaví,ale výsledok za to stojí a je
trvalý.Nemá sa ti tam čo rozladiť.
4.Posledná pripomienka viazanie:Ak vieš aké hodnoty DELTA ti
vyhovujú,vyberaj si podľa nich aj viazko.Ja viem píše sa to
ľahko.Výrobcovia uhly neudávajú a iné lyže iné viazanie.Ak budeš
nabudúce kupovať lyže a budeš mať viac „favoritov“…už vieš
napr.,že Rossi/Look majú dosť strmý uhol DELTA:-)
30.04.2008 14:08:56 #18
(HOnza, jv5p@e-nisa.cz)
Že já sem sem ještě lez – za chvilku odjíždím do Samnaun, mám nový boty, takový
žlutý …
, Myslel jsem
si o nich, jak jsem je senzačně odborně doladil, když jsem povolil a utáh
nějaký dva šroubky abych v nich byl „dokonale“ pohodlně … – a teď
po přečtení toho, co tu píšete jsem značně znejistěl … O úhlech
DELTA a výpočtech RAMP a jistě dalších písmenech a zkratkách jsem neměl
dosud ani ponětí … Znejistěl jsem. Slibuju, že budu jezdit vopatrně =
pomalu a nízko …
…
. A až přijedu, tak se
s váma poradím
.
Skol
30.04.2008 23:51:59 #19
(arsi, ) HOnza žiaden strach:-)Platí pre teba to isté,čo pre nás
ostatných.Testovať,testovať…Platí staré známe pravidlo:Neopravuj čo
neni pokazené:-)Je možné,že tvoj „tunning“ pomocou dvoch skrutiek je
plne postačujúci.
Ale ako si sľúbil jazdi opatrne a pomaly! Aby sme sa o teba nebáli:-)))
Pekné jazdenie,ahoj.
03.05.2008 13:34:04 #20
(ivan, ) Jako obvykle
musím dát arsimu za pravdu. Existuje spousta teoretizování, jaký by
s ohledem na to či ono měl výsledný úhel být, ale tohle všechno je jen
„lab theory“, dobrá jako východisko uvažování a prvotního nastavení.
Ve finále pak stejně nejde obejít tu praxi na sněhu. Člověk a jeho
tělesné páky přece jenom není programovatelný stroj chovající se
přesně a stabilně podle zadání určitého počtu hodnot. Je u něj ve hře
taková škála proměnných (včetně třeba určitého specifického
hendikepu – např. svalová dysbalance, dráha pohybu oproti ideálu
z různých důvodů deformovaná, stranové rozdíly L/P, u obou nohou), že
výsledek lze definitivně určit až na sněhu.
Pokud jde o ta vázání, není až tak těžké změřit si rozdíl ve výšce
špičky a paty, zohlednit jejich vzdálenost danou délkou boty a porovnat,
které je skloněnější a které rovinatější. Btw, Atomic u Race má už
dlouhé roky 16,5/16,5, což je dost velká výhoda, zejména s ohledem na to,
že není problém sehnat různě dlouhé šrouby se zapuštěnou hlavou a
s pomocí jednoduchých sbastlených lifterů si regulovat podle chuti (resp.
podle diktátu FIS, která teď opět nahrává vázáním nízkým). Look/Rossi
mívaly před lety některá vázání skoro jako dámské lodičky . Otoh, někomu, třeba obecně
vyšším postavám, větší úhel ramp vyhovuje. I já jsem na obřačce
zkoušel rovinu, ale v kombinaci s konkrétní botou to nefungovalo.
03.05.2008 13:37:45 #21
(ivan, ) O toho starýho kozáka se neboj. Ten si poradí stejně, jako si v uplynulých několika desetiletích poradil s různými změnami materiálu a názorů na to, jak sjíždět a zatáčet. A jak ho znám, nijak přehnaně opatrně a pomalu stejně jezdit nebude, aspoň zatím. Na to „pomalu“ máme my, slibní jezdiči, ještě čas!
05.05.2008 21:40:34 #22
(HOnza, jv5p@e-nisa.cz) Ideální svezení začátkem května v Samnaun=to je krátký a poreferování… Jezdili jsem chvilkama až moc pomalu- pár hodin bílý tmy jsme taky zažili. Boty jsem už nijak neřešil – pocity bezvadný – ale to jen z mýho laickýho posouzené – docela bych rád věděl jak to má bejt teoreticky správně. Podobně mě zaujalo „jardovo“ sdělení o „zázraku“ v držení na ledu a schopnosti zavřít oblouk při posunutí vázání o 1 cm dopředu. Princip, proč by to mohlo pomoci snad i chápu, ale tak rapidnímu zlepšení se mi nechce věřit. Mám se slalomovým, ale vlastně i obřákovým oblouikem na trochu prudším svahu značný problémy daný pochopitelně nedostatkem síly a přemíry strachu a zábran = schopnosti dostat pánev dopředu tam kde má bejt. Pokud bych tenhle silovej, technickej a srabáckej nedostatek vyléčil pouhým posunutím vázání Salomon, okamžitě dělám další díry do lyží (nebo do podložek??? = Hangl WC podložky) !!!
06.05.2008 08:21:43 #23
(jarda, ) Honzo, jak jsem psal – kdyby mi to někdo vykládal, tak bych
taky neuvěřil
Z nedostatku jiných aktivit teď pilně surfuju po netu a sháním
o nastaveních všemožné i nemožné info. Co se týká předozadní polohy
vázání, tak to vypadá, že nejlepší je začít s metodou, kdy se BOF
(Ball of foot) kryje se středem aktivní plochy lyží a pak to testováním
doladit.
09.05.2008 22:38:21 #24
(ivan, ) CIT. jarda: „Co se týká předozadní polohy vázání, tak to
vypadá, že nejlepší je začít s metodou, kdy se BOF (Ball of foot) kryje
se středem aktivní plochy lyží a pak to testováním doladit.“
V PRAXI se ale obvykle začíná oficiálnínm montážním bodem, jejž
respektují i firmou montované desky. Lyží, u nichž lze začít libovolně
na základě osobního výpočtu, je hodně málo.
10.05.2008 11:29:43 #25
(jarda, ) Jasně že oficiální montážní bod je místo, kde drtivá
většina lyžařů začne a možná k jejich škodě zároveň i skončí.
Otázkou zůstává, zda je to ideální bod pro každého a zde si myslím, že
nikoliv. Bohužel mám informace jen vyčtené, ale údajně se montážní bod
nijak „vědecky“ nezjišťuje a je to vlastně aritmetický průměr
doporučených nastavení od několika testovacích jezdců. Tu studii Nordiky,
která zjistila, že průměrně byl v testovaném vzorku nejlépe vyhovující
posun o cca 2.5cm vpřed, jsme tuším už někde probírali.
Řekl bych, že právě dnešní doba systémů velice dobře a jednoduše
umožňuje si s předozadním posunem pohrát a chtěl jsem, aby se i ta
„mlčící většina“ takových experimentů nebála a nemyslela si, že
kryjící se značka na lyži a lyžáce je je ta jediná správná pozice, do
které se nesmí zasahovat.
10.05.2008 13:55:04 #26
(arsi, ) Jarda súhlasím s tebou,že sa netreba báť experimentov
s jemným posunom viazania.Ak to viazko umožňuje je to škoda nevyužiť!Aj
úplný laik si môže nájsť tú „svoju“ polohu.
Len dodám,že dobrý servisný technik keď zoberie na montáž viazania nové
závodné lyže,to slepo nenamontuje na montážny bod bez toho aby sa opýtal
zákazníka ako to chce mať.Aspoň ten ku ktorému chodím to ešte
nespravil.Chodí k nemu veľa zákazníkov z lyž.oddielov.Už je dávno
vycvičený na individuálne nastavenia a je to šikovný chlap.Osobne si
nechávam montovať na obračky 0,5 cm za montážny bod smerom k päte
lyže.Naposledy mi spomínal,že má niektoré decká s oddielov ktoré si
dávajú na SL lyže viazko 1,5 cm pred montážny bod.Proste každému podľa
chuti:-)
10.05.2008 15:46:05 #27
(jarda, ) Přesně tak. Uvědomme si, že každý jsme jiný a bylo by
přinejmenším podivné, kdyby nám všem optimálně vyhovovala právě a
přesně jenom ta jedna čárka
A ještě jeden drb. Zástupce velmi známého výrobce prý prohlásil, že
vázání dávají úmyslně více dozadu proto, aby i méně zdatní klasici
patky lyží utáhli a snadněji se jim smýkalo.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.