>> #11,
radovaan, 10. 02. 2018 03:16:40
Díky, že šetříš náš čas. Ale, protože jsi mě velmi
pobavil, slzu jsem zamáčkl při vzpomínce na vlákna MNSP, tak je Ti
protentokrát odpuštěno.
Nehleď na marketérské kydy (níže), X9 nejsou závodní lyže. Jsou to
jen úzké přerostlé slalomky pro slalomkáře. Ve srovnání s nimi se G9
už alespoň začínají podobat lyžím pro lyžaře.
Takže, pokud lyžuješ nebo se to chceš naučit, vyber G9 podle svých
tělesných rozměrů (nikoliv podle jejich R!).
Pokud slalomkuješ a hodláš u toho zůstat nebo dokonce pokročit
k slalomkaření rychlostnímu, kup si X9 a vaťák.
ATOMIC REDSTER X9
Nové Atomic Redster X9 Servotec jsou jedny z našich nejlepších vysoce
výkonostních závodních lyží. Revoluční Technologie optimalizuje držení
Vašeho těla a umístí vás v každé situaci na centrální bod lyže. Tento
model je perfektní kombinaci obřího slalomu a slalomu. Lyže jsou ideální
pro amatérské závodníky a trenéry.
169cm / 113–65,5–98,5mm / 14,6 m pro děti & ženy do cca 55kg
175cm / 114–65,5–99,5mm / 15,4 m pro ženy, dorost a seniory
181cm / 115–65,5–100,5mm / 16,2 m pro muže
Takže uvedení románových omylů kolem X9 na pravou míru.
1) Pokud je X9 kombinací slalomek a obřaček, tak šlo o obřačky dětské,
pro adolescenty 10–14 let. Dřív, v době točivých lyží, mívaly takové
zhruba 160/R16,6, myslím, že R16,2 mají dnes cca 150cm dlouhé dětské GS
lyže. Dospělé slalomky pro muže mají 165/R cca 13–14m. Takže nejspíš
jde o slalomkoidizovaný racecarver G9, interní kategorie krávokůň. Točím
zadarmo, točím sama, Ty mi to nepokazíš, já jedu dál.
2) Revoluční technologie, pokud nemá nějakou bionickou součást
(exoskelet?) nebo účinný elektrošokový mechanismus, optimalizovat držení
těla ani umístit jezdce nad centrální bod lyže nedokáže. Délka lyže, ve
spojení s vykrojením a konkrétním tvarem paty (a špičky) dokáže navodit
pocit, že postoj (ať už je jakkoliv špatný) je naprosto v pořádku, že
je to ten nejlepší pro ovládání lyže. Lyže je prostě v dané kombinaci
extrémně tolerantní, což „ostré“ slalomky nejsou (z pat posílají na
krovky) a nejsou takové ani obřačky (ty při špatném postoji snahu
„nějak“ zatočit prostě ignorují).
3) Za trenéry mluvit nebudu, ozvou se případně sami. Vyhlašuji anketu, kdo
z amatérských závodníků na X9 jezdí? Nikdo se neozve (možná novinář
p. Pravda?), na závodění ty lyže prostě nejsou a i na srandazavřený
obřák by vytáhli bázliví amatéři nějaké juniorské GS nebo právě
lyže jako G9 racecarver. Nebo by ho jeli na svých jediných a naprosto
univerzálních 155cm slalomkách.
4) Atomic X9 jsou lyže pro kultivovanou nenáročnou zábavu na upravené
sjezdovce, bez nároků na technické a silové dovednosti jezdce. Chceš mít
cool lyže se správným nápisem? Chceš se povozit? Tohle jsou lyže přesně
pro Tebe. Dá se na nich uspokojivě jezdit taknějakskororovně i značnou
rychlostí a taknějakskoročistě zatáčet v rychlostech malých; nic z toho
není úplně to pravé.
5) Ve větších už je čisté zatáčení na těchto lyžích fyzikálně
nemožné. Aby ses udržel v zavřeném oblouku, musíš odolávat odstředivé
síle, tj. vyvolat patřičnou sílu dostředivou. Kvůli tomu se musíš
posunout těžištěm ke středu oblouku, což vede k naklopení lyží na
hrany o opření se o ně. Čím víc naklopíš lyže na hrany, tím víc se
(při správném centrálním postoji, žádný jiný tyto lyže přece
neumožňují) prohnou. A čím víc se prohnou, tím víc zkrátí oblouk.
Čím kratší poloměr oblouku (v rychlosti), tím větší odstředivá
síla, tím potřebuješ větší dostředivou, tím musíš jít víc mimo
lyže, tím víc je naklopíš … v reálu bys jel v 60 km/hod po červené
sjezdovky slalomové oblouky nad úroveň světového poháru. Jsou to prostě
přerostlé slalomky a jako takové i jezdí.
6) Nepojedeš čisté oblouky. Nepojedeš žádné. Pojedeš příliš rychle na
to, abys lyži vůbec v čistém oblouku udržel. Pokud teď stojíš na
lyžích jako debil a neumíš lyžovat, X9 Tě v tom pouze utvrdí. Pokud si
nikdy v životě nehodláš koupit LYŽE, tak ale vlastně o nic nejde. Pokud
si lyže koupit hodláš, tak je ten správný a nejvyšší čas.