Specialista na stoupací vázání Fritschi spoléhá u modelu Tecton 12 na vysokou tuhost. Toto freetouringové vázání se skládá z neotočné paty alpského typu a přední pinové pastičky. Ta se ale od běžných liší otevíráním do strany. Výhodou tohoto designu je lepší absorpce dynamických sil. Z laboratorních testů vyplývá, že to také snižuje riziko nechtěného uvolnění boty z vázání. Během testování bezpečnostní funkce při působení bočních sil jednou pin uvízl v insertu, proto se na křivce měření objevily dva vrcholy. Také pata trochu drhne při vypínání krutem, ovšem v praxi to nezvyšuje riziko zranění při pádu.
Při kontrole přesnosti vypínacích sil se Tecton projevil jako jeden z nejpřesnějších a nejspolehlivějších modelů, nastavené hodnoty se od reality téměř nelišily. V případě působení dopředných sil byly ale hodnoty z laboratoře na horní hranici normovaných limitů, v případě působení dozadu dokonce překročily povolený limit o 2,9%, vypínací síla je tak o 27,9% vyšší než cílová ideální hodnota s nastavením průměrné hodnoty Z-WERT. Může to být způsobeno právě drhnutím boty Power Rail během uvolnění vázání.
Ve sjezdovém režimu je Tecton kandidátem na nejlepší vázání v testu. Umožňuje precizní přenos tlaku i při jízdě na hraně. Hodnoty tuhosti jsou mezi testovanými modely velmi vysoko. I vzhledem k hmotnosti (690 g verze rental, nejlehčí z hybridních vázání v testu) jsou sjezdové vlastnosti výborné.
V režimu výstupu jsou piny velmi pevně sevřené. Přepínání režimů je velmi jednoduché a přesné, stejně tak výstup a nástup. Jen je potřeba důsledně odstranit sníh pod aretační páčkou, jinak se přední pastička neotevře úplně. Při chůzi na nižší stupně je ovládání jednoduché, nejvyšší stupeň však nejde nastavit hůlkou. Haršajzny lze chytře namontovat jednoduše a během sekundy. Malé otvory pro ně však mohou občas zamrznout.
Oblast použití: široké spektrum skialpinistických aktivit, vhodné také pro freetouring i na sjezdovku
Výhody: dobrý přenos sil, nízké riziko nechtěného vypnutí, velmi univerzální
Nevýhody: něco drhne při vypínání paty, Power Rail občas nechtěně přidrží botu při vypínání
Hmotnost: 550 g, Z-wert 5-12