Do karet Jasné bude v tomto případě hrát i novota a určitá neokoukanost. Přírodní potenciál v podobě kilometrového převýšení, až 4kilometrových tratí, nekonečných kilometrů sjezdů mimo značené tratě, freeridových radovánek ve strmých a úzkých skalních žlabech nebo zpravidla velmi bohatá nadílka přírodního sněhu mu budou moci i leckterá věhlasnější střediska jen závidět. Vše je zde navíc koncentrované kolem jednoho místa. Na slušný freeride nemusíte nikam šlapat dlouhé kilometry, přitom si můžete vybírat ze severních, jižních, ale i západních nebo východních svahů, dostatek sněhu je pravidlem (sondou aktuálně naměřeno poctivých 180 cm).

Nedořešené zatím zůstávají parkovací kapacity, jako nedostatečná se vůči novým přepravním kapacitám zdá i kapacita sjezdovek, některých starých přepravních zařízení i občerstvovacích a ubytovacích kapacit. Nové lanovky lákají mnoho lyžařů-nelyžařů, kteří se na náročnějších svazích stávají potencionálním rizikem pro ty zdatnější. Pomalu se ztrácí i kouzelná jedinečnost a nedostupnost jižních svahů a severních žlabů. V Jasné a na jižní straně Chopku pak zcela chybí možnost večerního života. Mnohými lyžaři odsuzované nedořešené spojení starších lanovek s novými je pouze dočasné a souvisí s nedokončenými budoucími investičními plány, které nelze zrealizovat během jednoho roku. Druhý vlek v Krupové je určitě nejlepší možné provizorium. Do doby, než bude kabinka na Kosodrevinu, jde o nutnost.

Jistým minusem zůstává, že v Jasné nebyly obnoveny staré značené lyžařské tratě, jak jsme je znali ze sedmdesátých, osmdesátých let – např. Svišťová, Rodinná, Medvedia. Dodaly by Jasné nejenom potřebné kilometry sjezdů navíc, ale i hodnotné, osvědčené varianty sjezdů. Třeba se ale ještě dočkáme.



Vyšší cena skipasů (33 €/den v hlavní sezoně) je zcela na místě a odpovídá nabízeným službám. Při nedávné návštěvě naopak nemile překvapila pondělní odstávka několika vleků na jižní straně Chopku. Ta v kombinaci s polovičním a často přerušovaným provozem nové 15místné kabinky a nedostatečnou kapacitou lanovky Srdečko – Kosodrevina způsobovala delší čekací doby (10 min.) než během víkendu. Nefunkční byl také bar v Zadných Dereších. Sleva na skipas přitom žádná. Zajímavé bylo také pozorování chování lyžařů při nástupu do kabinky na Kosodrevině. Pár minut čekání a nervozita a vztek začala vládnout davu. Rychlejší a silnější jede, ostatní mají smůlu a musí čekat dále. Strohé hodnocení obsluhy „jako ovce“ bylo zcela na místě a požitek z lyžování trochu kazilo.

Úprava svahů byla na jedničku, stejně jako první jízda. zhruba od 11. hodiny už jsme raději volili neupravované sjezdy. V sobotu i v neděli byl sníh ještě relativně měkký, v pondělí na jižní straně díky vysoké inverzní oblačnosti byly svahy již promrzlé a těžké. Sever, který byl celý den nad úrovní cca 1 600 metrů zalitý sluncem, byl pro freeride jako stvořený i během pondělí. Na značených sjezdovkách byly tvrdé a hladké ledové plotny způsobené přílišným množstvím lyžařů.