Charismatické kupé se modlou sběratelů stalo nejenom kvůli svým kvalitám (dvanáctiválcový třílitr, 300 HP, 270 km/h, jen 880 kg), nýbrž i díky fíglu s číslováním vyrobených vozů, jímž prý firma úspěšně zakamuflovala, že povinná stovka kusů, nutná k homologaci pro závody, skutečně čítala necelou čtyřicítku. A čeho je málo, stává se vzácným...

Francouz Henri Oreiller, ročník 1925, se v roce 1948 stal olympijským vítězem ve sjezdu i kombinaci, ale žádné další velké tituly už nepřipojil. Poté se dal na automobilové závodění a mezi lety 1957 a 1962 docílil slušných úspěchů napřed v rallye a pak i na okruzích. V tomto konkrétním voze č. šasi 3851 se po defektu pneumatiky v říjnu 1962 na známé dráze v Montlhéry smrtelně zranil. Vůz byl bryskně opraven a jezdili s ním další jezdci.

Naposledy fanoušek a sběratel Violati, vlastník od roku 1965, při závodech veteránů. Právě z jeho sbírky šel coby dědictví do aukce. Podle názoru některých fandů značky mohla právě Oreillerova smrt, tedy „špatná karma“ auta, způsobit, že se cena nevyšplhala až k nepředstavitelným 70 milionům, o nichž se čile spekulovalo. Jiní viní spíše opravy a zásahy po opakovaných nehodách a to, že nejde o vůz s významnými vítězstvími. Jiné kafe by prý byl nebouraný č. 4293...

A co teprve kdyby se vynořil bájný Porsche 550 Spyder, v němž se roku 1955 zabil legendární americký herec James Dean! Ale konec náhledu do světa Ferrari a sběratelských unikátů.

Dnešní lyžař zná Oreillerovo jméno především díky sjezdovce Oreiller-Killy ve Val d´Isere.

Jedním z předchozích rekordmanů aukcí byl rovněž 250 GTO, prodaný šéfem Samsungu Lee Kun-hee v roce 2008. Tento nejbohatší Korejec je pro nás zase zajímavý jako hlavní strůjce korejských olympiád 1988 a především budoucí zimní 2018.

Opakovaně odsouzený a poté bryskně omilostněný korupčník, proti němuž jsou naši vyhlášení „kmotři“ uličníky s ukradeným balíčkem žvýkaček, zasloužilý člen Mezinárodního olympijského výboru a držitel Olympijského řádu...

Detaily i chmury nad zpovykaným světem si nechme na jinam. Byla to krásná auta s duší a s ohledem na tehdejší tratě, brzdy a bezpečnostní standardy byli jejich piloti sakra odvážní chlapi. A přesně totéž lze říci o sjezdařích s výzbrojí L.P. 1948. Kolik z nás by s takovými lyžemi, botami a vázáními vůbec udělalo jakžtakž přijatelný oblouk?