Vyjede i sjede

Tucson je čtyřkolka, takže jí nedělá problém vyjet po zasněžených cestách. Příjemně nás ale překvapila i tehdy, když jsme byli autobusem donuceni zastavit v kopci na ledu, a zatímco ostatním autům při rozjíždění kola prokluzovala, my se bez jediného proklouznutí rozjeli i s dvoutunovým vozíkem. Stejně tak jako jízdu do kopce zvládá Tucson i jízdu z kopce, a to díky asistentovi při sjíždění, kdy stačí zmáčknout knoflík a auto s vámi samo sjede, přičemž průběžně přibrzďuje a nepustí vás vyšší rychlostí než 15 km/h.


Teplo jako v pokojíčku

Když jsem celý den na sněhu, jsem ráda, když se můžu alespoň při cestě autem ohřát. V Tucsonu oceňuju vyhřívaná sedadla jak vpředu, tak vzadu, možnost pustit si teplé foukání na nohy a vyhřívaný volant. Ten si zapínám, prakticky vždycky, i když taková zima není, ale zkrátka je příjemné držet v rukou něco teplého. :-)


Plné ruce přezkáčů

Lyžování není výlet na lehko, takže když pomineme lyže, tahám s sebou samozřejmě pekáče, helmu, cestovní tašku,… A když takhle stojíte ověšení před autem a nemůžete si rukou ani sáhnout do kapes pro klíče, je to k vzteku. U Tucsona stačí mít klíče v kapse, setrvat 3 vteřiny před kufrem, a ten se vám sám otevře. Při zavírání kufru pak zmáčknete tlačítko na kufru a ten se sám i zavře, takže čistá práce bez špinavých rukou.


Zleva dobrý

Tzv. mrtvý úhel při předjíždění už mě nejednou potrápil, proto jako ne zcela ostřílený řidič oceňuju BSD (Blind Spot Detection), tedy systém sledování mrtvého úhlu. Vždy když se za vámi jedoucí auto ocitne v mrtvém úhlu, rozsvítí se vám na bočním zpětném zrcátku oranžová ikonka, která tak dává varovné znamení nepředjíždět. Pokud byste si ikonky přeci jen nevšimli a vyhodili směrovku, systém vás do předjíždění nepustí.


Podrží v kopci i na červené

Vůz Hyundai má speciální funkci „Auto Hold“, tedy systém, který přidrží v kopci. Protože je Tucson automat, odpadá povinnost sešlapávat spojku a pokud nestojíte na brzdě, má auto tendenci rozjíždět se samo. V případě, že zapnete asistent Auto Hold, zůstane auto hned po zabrždění a i následném sundání nohy z brzdy stát na místě. V podstatě je to taková třetí ruka, která vám sama dává ruční brzdu, když je potřeba. Není třeba dodávat, že tuto funkci ocením hlavně, když je potřeba zastavit v kopci a opakovaně se rozjet.


Další pomocníci

Tucson je auto koncipované tak, aby vám co nejvíce ulehčilo a pomohlo. Mezi další vychytávky patří například parkovací senzory, kdy se vám na přístrojové desce zobrazuje přesně „ohrožené“ místo na autě a barvami signalizuje blízkost k dalšímu objektu. Vzhledem k tomu, že couvání ani vyjíždění z užších míst nepatří mezi moje silné stránky, oceňuji tuto funkci obzvlášť. Když nepočítám zběsile mávající a radící kolegy, je mi dalším pomocníkem u couvání i couvací kamera. U ní je jen potřeba dávat pozor, aby byla sem tam očištěná. Užitečným rádcem na cesty je pro mě i navigace s TomTom Live Services, takže si můžete stahovat aktuální informace o dopravě a počasí.


Můj pohled v kostce

Hyundai Tucson se mi vizuálně líbí – působí masivně a nepřehlédnutelně. Jeho dlouhá řada funkcí a pomocných systémů mě ze začátku děsila, potupně jsem si ale zvykla, a teď aktivně využívám, co můžu. Díky pohonu na všechna 4 kola ocení auto všichni, kdo se v zimě dopravují na hory. A dále i ti, kteří stejně jako já mají rádi pohodlí a prostor a nechají si „od auta pomoct a poradit“.




Všechny články s čerstvou inspirací z lyžařských středisek najdete v seriálu SNOW tour!


Partneři SNOW tour: