Výstavba lanovky na Medvědín byla zahájena na přelomu 60. a 70. let minulého století. Vybrána byla zcela nově zkonstruovaná technologie odpojitelné dvousedačky firmy Transporta Chrudim, její výroba se uskutečnila v roce 1970. Jak bylo v tehdejší době obvyklé, výstavba lanovky se neustále protahovala, a tak byl její provoz zahájen až 5. ledna 1979.

Shodný typ lanovky měl být postaven také v Jasné na trase Otupné – Brhliská, technologie již byla dokonce vyrobena a dodána, nakonec zde však byla vybudována čtyřmístná kabinková lanovka od firmy Tatrapoma. Odpojitelná dvousedačková lanovka na Medvědín se tak stala jediným dokončeným prototypem (žádná další lanovka tohoto typu již s ohledem na ukončení výroby lanových drah v Transportě Chrudim dodána nebyla), což vedlo k celé řadě problémů při provozu lanovky.

Proto bylo již po pouhých 15 letech provozu přikročeno k náhradě dvousedačky novou odpojitelnou čtyřsedačkou firmy Doppelmayr, po Pláni v pořadí druhou svého typu v České republice. Dráha s několikanásobně vyšší přepravní kapacitou (2 400 osob/hod.) i rychlostí (5 m/s) byla uvedena do provozu na začátku zimní sezóny 1994/95 a je v provozu dodnes. Lanovka je z výroby připravena pro vybavení sedaček bublinami, k jejich instalaci však nakonec nedošlo, dá se očekávat podobně jako na Pláni spíše výstavba zcela nové lanovky. Depo sedaček bylo umístěno do horní stanice původní lanovky, zčásti je možno sedačky garážovat také v dolní stanici.