Jednosedačková lanovka s úctyhodnou délkou 2 278 metrů zde byla uvedena do provozu 1959, její vrcholová stanice byla umístěna na vrchol Mala Kopa v nadmořské výšce 1 325 m n. m. Dodavatelem celé lanovky včetně 260 sedaček se stala polská firma Mostostal.
Horní část trasy původní jednosedačkové lanovky
V roce 1999 přibyla v Karpaczi druhá lanovka, kterou se stala dvousedačka firmy Tatrapoma s názvem Liczykrupa v dolní části svahu. V roce 2011 se v oblasti mezi centrem města a dolní stanicí lanovky na Malou Kopu otevřel zcela nový areál firmy Winterpol s jen 579 metrů dlouhou odpojitelnou šestisedačkou Biały Jar s oranžovými bublinami.
Horní stanice původní jednosedačky krátce před ukončením
provozu
S ohledem na mimořádnou oblíbenost této lokality již však přepravní kapacita jednosedačkové lanovky, 460 osob za hodinu, dlouho nepostačovala. Provozovatel lanovky proto již řadu let připravoval stavbu lanovky zcela nové. Projekt se podařilo uskutečnit teprve v letech 2017 a 2018 – v polovině září 2017 původní jednosedačka dojezdila, na jaře 2018 byl zahájen provoz na lanovce nové.
Dolní stanice nové odpojitelné čtyřsedačky
Jde o odpojitelnou 4sedačku švýcarské firmy BMF, která je kromě 42 sedaček vybavena také 2 osmimístnými kabinkami firmy Gangloff. Díky tomu je umožněna přeprava všech skupin návštěvníků a můžeme proto i navzdory velmi nízkému počtu kabin hovořit o kombinované lanovce.
Horní část trasy lanovky
Aby byl zajištěn bezproblémový nástup a výstup cestujících do kabinek, musí celá lanovka v době průjezdu kabinek stanicemi zpomalit. Pohon nové lanovky se nachází v dolní stanici, po první letní sezóně zde bylo dostavěno i depo sedaček.
Horní stanice nové lanovky