První odpojitelné dvoumístné kabinkové lanovky se objevily po zrodu legendárních lanovek systému VR 101 od firmy Von Roll, které byly jinak standardně vybaveny sedačkami se sezením bokem ke směru jízdy. Kabinky pro tyto lanovky, které měly oválný půdorys a sedělo se v nich, stejně jako na sedačkách, bokem ke směru jízdy, dodávala firma Gangloff. V Německu byly na základě licence od firmy Von Roll postaveny dvě dvouúsekové lanovky systému VR 101 – nejprve v roce 1953 lanovka Jennerbahn v Berchtesgadenu na jihu Německa, následována v letech 1963 (druhý úsek) a 1967 (první úsek) dráhou Wurmbergseilbahn v Braunlage v pohoří Harz. Krátkodobě se v 60. letech nacházela obdobná lanovka také na výstavě v Hamburku.
Odpojitelné dvoukabinky stavěla v Německu také firma Pohlig (později PHB, Pohlig-Heckel-Bleichert), v kabinkách se již ovšem sedělo naproti sobě. Jako první se v roce 1954 rozjela lanovka v Rüdesheimu (v roce 2004 nahrazená novou moderní dvoukabinkou, viz dále), následovaná v roce 1956 lanovkou Eckbauerbahn v Garmisch-Partenkirchenu (nahrazena v roce 2019 moderní šestikabinkou).
Dvoukabinka Waldecker Bergbahn u přehrady Edersee z roku 1961 od firmy
Pohlig se vyznačuje barevnými kabinkami
Konečně v roce 1961 následovala lanovka Waldecker Bergbahn, rovněž od firmy Pohlig, která je v provozu dodnes. Její roztomilé barevné dvoumístné kabinky spojují přehradu Edersee s výše položeným městečkem Waldeck a stejnojmennou pevností. Zatímco dolní polovina 650 metrů dlouhé trasy se sedmi podpěrami je poměrně strmá, horní část vede téměř po rovině. Celkem 28 kabinek je schopno přepravit za hodinu až 720 osob. Jízda trvá jen 3 minuty. V roce 1968 následovala ještě malá lanovka Schlossbergbahn ve městě Freiburg (tato lanovka již měla o něco modernější kabinky), která byla v roce 2008 nahrazena šikmým výtahem.
Barevné kabinky v dolní stanici
V roce 2004 byla již zmíněná lanovka v Rüdesheimu nahrazena moderní lanovkou, překvapivě z důvodu zachování tradice opět s dvoumístnými kabinkami! Jejím výrobcem je malá německá firma LST (šlo zároveň o první odpojitelnou lanovku od této firmy) a právem tak lze tuto lanovku považovat za nejmodernější dvoukabinku na světě. Trasa lanovky o délce 1 354 metrů s 12 podpěrami vede skoro celá nad vinicemi a horní poháněcí stanice s podzemním pohonem se nachází nedaleko navštěvovaného památníku Niederwaldendenkmal. I lanovka samotná, nabízející pěkné výhledy na řeku Rýn, je tak velmi navštěvovaná. Celkem 85 prostorných hliníkových kabinek vyrobených místní firmou je schopno přepravit za hodinu až 800 osob.
Lanovka v Rüdesheimu je nejmodernější dvoukabinkou na světě, postavena
byla firmou LST v roce 2004