Lyžařská střediska na Oravě zažila v době před 15 lety velký rozvoj. Příkladem je např. Oravská Lesná, která se nachází v blízkosti polských hranic. Turistický ruch podporuje mj. i úvraťová úzkorozchodná železnice, která sloužila pro svážení dřeva a v současnosti je její část rekonstruována na turistickou atrakci. Zdejší lyžařské středisko bylo v roce 2006 rozšířeno o nové sjezdovky a neodpojitelnou čtyřsedačku Doppelmayr s rozběhovým pásem. Stejně jako u podobné lanovky ve Valčianské dolině je i zde dolní stanice realizována v provedení Chairdrive. Původně měla být tato lanovka zprovozněna již v zimní sezóně 2005/06, výstavba byla ale zahájena až na podzim 2006 a lanovka byla do provozu slavnostně uvedena 2. února 2007. Délka lanovky činí 976 metrů při převýšení 142 m.
Dolní stanice v letním spánku
Po uvedení lanovky do provozu se středisko stalo velmi oblíbeným pro rodinné lyžování. Proto následovalo postupné další zkvalitňování služeb, které vyvrcholilo v roce 2016 stavbou další neodpojitelné čtyřsedačkové lanovky v lokalitě Kohútik, tentokrát od firmy Tatralift. Lanovka s délkou trasy 789 metrů při převýšená 155 m nahradila starý lyžařský vlek a do pravidelného provozu byla uvedena 9. března 2017.
Dolní část trasy lanovky