Připomeňme, že jde o první novou lanovku na Slovensku po dlouhých čtyřech letech. Lyžování v Jasné má velmi dlouhou tradici – již v roce 1949 byla na severní straně Chopku na trase Koliesko - Luková (úsek I) otevřena první lanovka. Šlo o odpojitelnou dvousedačku se sedačkami se sezením bokem ke směru jízdy legendárního systému VR101, která byla vyrobena československou firmou Transporta Chrudim v licenci švýcarské firmy Von Roll. V následujících letech následovaly další 3 úseky shodného typu – v roce 1954 trasa Luková - Chopok (úsek II) a Srdiečko - Kosodrevina (úsek IV) a nakonec v roce 1957 trasa Kosodrevina - Chopok (úsek III). Tímto byly propojeny obě strany Chopku na sebe navazující soustavou lanovek o čtyřech úsecích. Postupně byla v Jasné postavena celá řada lyžařských vleků a lanovek, především na severní straně Chopku.
Klíčovou investicí, největší v historii nejen Jasné, ale celého Slovenska, se stalo opětovné celoroční propojení obou stran Chopku lanovkami v roce 2012. Novou páteřní osou Jasné se stal Funitel od firmy Doppelmayr na trase Priehyba - Chopok, který se vyznačuje vysokou odolností vůči větru, což je důležité pro zajištění propojení obou stran střediska. Společně s Funitelem byl postaven šikmý výtah Twinliner s jedinou 50místnou kabinou na trase Koliesko - Priehyba a dále pak 15místná kabinková lanovka na jižní straně na trase Kosodrevina - Chopok. V roce 2013 následovala výstavba odpojitelné šestisedačky s bublinami na trase Lúčky – Priečno, čímž vzniknul nový nástupní bod s kapacitním parkovištěm do celého areálu a konečně v roce 2016 následovala další 15místná kabinková lanovka na jižní straně na trase Krupová - Chopok, která zajistila především kapacitní posílení přístupu na Chopok z jižní strany.
Propojení lokalit Koliesko a Priehyba prostřednictvím šikmého výtahu se brzy začalo ukazovat jako kapacitně nedostačující. Proto byl vypracován projekt na v pořadí již třetí 15místnou kabinkovou lanovku (10 míst k sezení a 5 míst k stání), tentokrát na trase Biela Púť - Priehyba. Dodavatelem nové lanovky se stala opět firma Doppelmayr, celkem 25 kabinek Omega IV-15 dodala firma CWA. Pro zásobování budou sloužit dvě nákladní plošiny. Dráha s délkou 933 metrů a převýšením 230 m bude schopna vyvézt na Priehybu každou hodinu 2 800 osob. Na trase nové lanovky je rozmístěno celkem 10 podpěr, z toho 3 jsou tlačné. Skupina tří podpěr vyrovnává sklon před vjezdem do horní stanice. Provedení obou stanic je odlišné – zatímco horní stanice je realizována v kompaktním provedení se zastřešením UNI-G, dolní stanici tvoří plnohodnotná budova. Pohon lanovky je umístěn v horní stanici, hydraulické napínání pak ve stanici dolní. Kabinky je možné garážovat ve staničním oběhu a také na odstavné koleji v dolní stanici. Nová lanovka umožňuje také bezbariérový přístup na Chopok a velkým přínosem bude rovněž pro zásobování restaurací, díky čemuž bude možné omezit provoz roleb pro tyto účely. Objekt dolní stanice zahrnuje také 65 parkovacích míst.
Výstavba byla zahájena již v létě 2021 odlesněním trasy a betonáží základů stanic a patek podpěr a dokončena v září 2022 testovacími jízdami. Celková hodnota investice do nové lanovky dosáhla 17 milionů eur. Po řadě let nečinnosti se dočká opětovného zprovoznění také vlek Zadné Dereše na jižní straně Chopku.
V tomto týdnu jsou kromě nové lanovky v provozu také šestisedačka Zahrádky - Rovná Hoľa a čtyřsedačka Biela Púť - Koliesko spolu s přiléhajícími sjezdovkami, již o víkendu se ale provoz značně rozšíří. Aktuálně leží na sjezdovkách 20 až 60 centimetrů převážně technického sněhu.