Areál vzniknul po letech plánování v bezprostřední blízkosti polské hranice. Jeho páteří je odpojitelná čtyřsedačka od firmy Garaventa, která pochází ze švýcarského střediska Les Diablerets, kde přepravovala návštěvníky na trase Les Vioz-Les Mazots od roku 1994 až do roku 2018, kdy byla nahrazena 10místnou kabinkovou lanovkou od firmy Poma. Trasa lanovky se 15 podpěrami (z toho dvě tlačné a jedna nosnotlačná) měří 1 436 metrů při převýšení 281 m (jde tak tedy o nejdelší lanovku Orlických hor), přepravní kapacita dosahuje maximální hodnoty 1 900 osob za hodinu.


Horní stanice (Foto: Radim Polcer)

Pro přepravu slouží celkem 78 sedaček, každá druhá je vybavena bublinou. Pohon lanovky je umístěn v horní stanici ležící v nadmořské výšce 1 026 m n. m. pod vrcholem Koruna, který je druhým nejvyšším vrcholem Orlických hor, hydraulické napínání se pak nachází v dolní stanici. Výstavba lanovky byla rozdělena do několika etap. Nejprve byly již v roce 2022 vybetonovány pilíře stanic a patky podpěr a usazeny první dvě podpěry v dolní části trasy. V první polovině srpna 2023 byla smontována technologie horní stanice s podpěrami č. 14 a 15, následována ve druhé polovině srpna dolní stanicí. Mezitím vzlétnul 16. a 17. srpna vrtulník k instalaci traťových podpěr. Podél lanovky vede 1 650 metrů dlouhá sjezdovka střední obtížnosti vybavená systémem technického zasněžování. Poblíž dolní stanice se nachází bezplatné parkoviště a také oblíbený osvětlený běžkařský okruh, lanovku hojně využívají i běžkaři, kteří se mohou pohodlně vyvézt až na hřeben. Do budoucna se počítá také s dostavbou depa sedaček u dolní stanice, zatím je zde krátká odstavná kolej pro pár sedaček. Provoz nového areálu byl zahájen 10. února 2024.


Horní část sjezdovky (Foto: Radim Polcer)