Článek vyšel v časopise SNOW

Posledně zmíněnou zdánlivou zbytečností se před časem zabýval můj bývalý kolega z vailského webmarketingu. Své pečlivě vybrané testovací publikum požádal, aby si zvolilo, která velikost loga resortu v promo videoklipu jim připadá nejlepší.

Své logo ukáže resort v každém typu svého promo videa; buďto na začátku (tzv. intro), či – povětšinou – na jeho konci (tzv. outro), na pár vteřin času. Přirozeně, středisko může mít své logo ve videu umístěno ve formě jakéhosi vodoznaku v jednom z rohů obrazovky po celou dobu stopáže, to však nebylo předmětem testu.

Zde je typický příklad umístění outro loga;

.

Aby udělal test pro respondenty srozumitelný a současně dostatečně jednoduchý na to, aby se jím neodmítali zabývat, použil tři nejběžnější proporce loga – první do výšky tvarované, druhé do délky, a třetí proporčně obdélníkové, zhruba shodné s okraji prohlížeče. Loga pak nabídl v pěti univerzálních velikostech s úkolem, aby si z nich respondent vybral tu nejvhodnější proporci.

Součástí každého z následujících obrázků se sortimentem proporcí logotypů je graf hlasovacích výsledků, pro kterou velikost jaké procento respondentů (z celkových 400+ praktických lyžařů/riderů) se rozhodlo.

#1 Vysoké a krátké logo resortu Deer Valley, UT

#2 Dlouhé a nízké logo areálu Killington, VT

#3 Proporčně vyrovnané logo střediska Mount Bachelor, OR

Za zajímavé považuju tři věci. Ani jedna z patnácti velikostních verzí nezůstala plonk, každou si lidi vybrali coby podle svého nejlepší. Zadruhé, u každého typu soupeřily mezi sebou dvě dominantně odskočené velikosti. A zatřetí, obecně nejvhodnější v každém formátu se jeví velikost 1/3 obrazovky. Nepřekvapivě.

Jakkoli sám nemám rád dogmatické mustry a pravidlům mívám tendenci se příčit a stavět je na hlavu, v tomto případě mi univerzální vodítko jedné třetiny (pro toho, kdo nějaké potřebuje/chce) dává smysl.