Sjezdovky:
Dojem ze sjezdovek podle čísel :
1 a 2 – odpočinkové členité červené střídavě s ploššími úseky,
bohužel oblast Signal byla nejvíce vystavena nárazovému větru
3 – oficiálně zavřená zřejmě pro nedostatek sněhu dole, ale její trasa
byla využívaná návštěvníky pro freeride
4- Corviglia Run - velmi pěkná sportovní červená, její polovina byla
vyčleněna pro přípravu trati SP, bohužel ve spodní třetině, kde sněhu
málo, byla zabrána celá a odkloněna k sedačce Signal (velká škoda)
5 - FIS - velmi příjemná široká modrá, tam, kde se spojuje s
traverzující modrou 6, přechází v širokou pláň, kterou si každý i
přes relativní přelidněnost najde svojí stopu
7 – tuto krátkou červenou po vrcholovém hřebínku jsme pro vítr a
přípravu sousední tratě SP nepoužili, do centra Corviglie jsme při
zavřené kabině na Piz Nair neměli důvod zajíždět
9 – krásná široká spíš strmější červená než černá, doporučujeme
jezdit v kombinaci s horním úsekem modré 6 a rychlou sedačkou Salastrains,
na sjezdovku 8 se tak nedostalo
12 – historická závodní Olympia je trvale uzavřená – asi chybí
zasněžování
15 – Champion, příjemné překvapení – velmi sportovní široká
červená s perfektně upraveným povrchem, proto jsme vůbec nejezdili kratší
14, kterou obsluhuje sedačka bez bubliny
17 – Schlattain, v době naší návštěvy uzavřená, mám rád sjezdovky
opuštěným údolím, bohužel po úvodním traverzu a pěkném červeném
svahu následuje dlouhý plochý sotva modrý průjezd, znám lepší (7 –
Ischgl, 10 – Zürs, 9 - Kappl)
18 – Fuorcia Grischa, v době návštěvy uzavřená, poměrně úzká, v
horní partii strmá, pak pozvolná, obdobně situovaná černá 14 v Söldenu
je širší a určitě lepší
19 – Glüna, na obou versích je černý maximálně úvodní svah, dále
ústí do příjemné ale krátké 10, následuje krátký masový dojezd k
sedačce
22 – běžná červená uprostřed s protisvahem, za kterým řádil vítr
24 – Selin, naprostá bomba, 10 cm nezarolbovaného prašanu na upraveném
podkladu, až na krátký střední traverz stále široký černý svah,
freeride možnosti kolem
25 – údolní dojezd do Celeriny je místy skutečná sjezdovka, jede dobře
až k podchodu na parkoviště
Sněhové podmínky:
Sněhové podmínky i přes podprůměrný stav výborné, po předchozím
sněžení až 10 cm prašanu na dobře srovnaném podkladu, jinde hutnější
směs prašanu s technickým, údržba výborná. Přesto na některých
místech vystavených větru se výjimečně vyskytly ofoukané plotny.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Vybavení technikou na švýcarské poměry vynikající, areál vykrývají
až na výjimky sedačky s bublinou, většinou starší a různorodé
konstrukce s opruzem, že při nástupu se současně s bíglem spouštěla i
bublina. U sedačky Trais Fluors bublina nešla znovu spustit, pokud se při
jízdě zvedla, no comment.
Kabina na vrchol Piz Nair, přístupová kabina ze St. Moritz Bad na Signal,
retro pozemní lanovka ze St. Moritz a rychlá kabinková lanovka z
Celeriny.
Zalidněnost:
Na leden vysoká, patrně s ohledem na uzavřené horní partie, fronty na
sedačkách se ale netvořily a na sjezdovkách s výjimkou 5 - FIS celkem
volno.
Občerstvení a aprés-ski:
Drahou gastronomii dostupnou na každém rohu jsme nevyužili.
Doprava do střediska a parkování:
Po krátkém dobře značeném průjezdu městečkem bezproblémové
zaparkování na organizovaném, přitom bezplatném parkovišti pod lanovkou. V
blízkosti též stanice autobusových linek a nádraží.