Sjezdovky:
Ve druhé polovině března v provozu tři hlavní sjezdové tratě, hlavní
červená, černočervený Slalomák do rukávu a modrá turistická. Nenudící
sjezdové tratě, jen v některých pasážích až velmi plochá místa. Modrá
sjezdová trať ve své 1. polovině úzká, v další části pozvolna
širší. Hlavní dvě sjezdové tratě s nenudícím profilem.
Sněhové podmínky:
I při příjezdu až v průběhu dopoledne firn držel vcelku pevný, bez
kamínků či vytátých ploch na sjezdovce - vzorně připravené tratě. To je
tak trochu specifikum Špičáku, že i při nižší nadmořské výšce do 800
m n. m., díky místnímu mikroklimatu a severnější poloze areálu, se
lyžuje relativně dlouho.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Areál, který letos připravil novou modrou sjezdovou trať, která již
nebyla v provozu, obsluhuje jako hlavní ne příliš rychlá čtyřsedačka.
Vedle Slalomáku dlouhá dvoukotva, tam by slušela aspoň dvousedačka.
Několik kratších vleků. Půjčovny, lyžařské školy, nyní na konci
sezony již utlumené.
Zalidněnost:
I při krásném počasí ve všední březnový den naprosto minimální,
sjezdaři si museli připadat téměř jak v soukromém areálu, prostě balada
pro ty, co se neradi mačkají ve frontách u vleků. Mít sjezdovku skoro pro
sebe a pustit si to jak člověk má náladu, i to se dnes na Špičáku
dalo.
Občerstvení a aprés-ski:
Hlavní restaurace - penzion Krmelec u lanové dráhy a parkoviště, dva
skibary mezi červenou a modrou sjezdovkou napravo od lanové dráhy. Restaurace
a bufet s rozhlednou Špičák, další restaurace na vrcholu vedle byla již
zavřená. Vyzkoušen bufet na Špičáku (polévka 35 Kč, pivo 28 Kč, nealko
35 Kč, káva 25 Kč, čokoláda 35 kč, hotová jídla za stovku); o něco
levněji v dalších "občerstvovnách" mimo hlavní Špičák.
Doprava do střediska a parkování:
Bezproblémová, po komunikaci I. třídy ve směru od Železného Brodu,
horší a děravější silnice posledních pár kilometrů. Parkoviště
bezplatné.