Sjezdovky:
Jak už bylo zmíněno, areál disponuje pouze jednou sjezdovkou. Nebyl jsem
však v úvodu úplně spravedlivý - tato jedna sjezdovka je totiž se svými
2,5 km délky bezkonkurenčně nejdelší v Jizerských horách, i kdybychom
počítali Ještěd. Převýšení je 443 m, což dává průměrný, ne už
úplně modrý, sklon cca 18 %. Nahoře a dole je sjezdovka spíše do červena,
uprostřed téměř rovná, ale neustále mírně z kopce. Ani snowboradisti se
tedy nemusí bát, že uprostřed budou šlapat. V horní části je poměrně
úzká a občas je problém se při větší zaplněnosti prokousat mraky
plužících začátečníků.
Brzy ráno na poloprázdné sjezdovce se však dá jet svižně a rychle jí
odpustíte, že je vlastně oficiálně jen modrá.
Sjezdovka je po celé délce osvětlena pro večerní lyžování (18 až 22
hod., 60 Zł / cca 370 Kč)
Sněhové podmínky:
Celá sjezdovka je zasněžována technickým sněhem a je poměrně dobře
upravená. Bohužel vzhledem k množství lidí jsou už během poledne všechny
myslitelné části přeměněné na muldy s plotnami. Pokud máte rádi
manšestr, vyražte na otvíračku nebo noční lyžování, před kterým se
znovu rolbuje.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Nahoru vede kabinková lanovka Dopplemayr, která vás jednou ze svých 71
osmimístných kabinek může vyvézt nahoru za čas mírně přesahující 7
minut. Při silném větru (což je poměrně často) však čekejte časté
zpomalení zhruba na polovinu. Lanovka byla postavená spolu s celým
střediskem v roce 2008, nevím však, jestli jako nová, nebo repas.
Zalidněnost:
Přes vysoké ceny je středisko hojně využíváno zejména Poláky, v
menší míře pak Němci a Čechy. Lanovka ve špičce vyplivne v průměru
jednoho člověka za sekundu až dvě, zejména začátečníky. To je bohužel
na sjezdovku a rychlejší jízdu už moc. Fronty na lanovku bývají do 10, ale
občas i 15 minut. Lepší situace je během otvíračky, kdy budete na
sjezdovce s trochou štěstí téměř sami, naopak odpoledne a prý i večerní
lyžování (nezkoušel jsem) bývá poměrně plné.
Pro představu - minulou zimu jsem byl svědkem srážky dvou lidí na lyžích.
Dalších cca 6 (!) to kvůli hustotě provozu neubrzdilo a k nehodě se
přidali. Mnohem větší krkonošské středisko Szklarska Poręba je přitom
vzdálené jen 23 km, o 35 km vzdáleném Harrachově nemluvě.
Občerstvení a aprés-ski:
V dolní stanici je občerstvení uvnitř, někdy bývá otevřený i stánek
venku. Ceny obvyklé z jiných středisek, obsluha obvykle polsky mluvící,
česky se s trochou snahy domluvíte.
Kousek od horní stanice lanovky je pak mnohem starší Schronisko na Stogu
Izerskim, které má poměrně velkou kapacitu a krásné výhledy.
Nicméně připravte si polské zloté v hotovosti. Permanentku koupíte kartou,
ale například terminál v půjčovně lyží (kterou nedoporučuji) a bankomat
při dnešní návštěvě nefungoval. A takové WC stojí 2 Zł (asi 12 Kč) a
placení neukecáte.
Doprava do střediska a parkování:
Středisko je dostupné autem z Liberce přes Nové Město pod Smrkem,
vzdálenost je 38 km, 35 km z Harrachova přes Szklarskou Porębu.
Pozor, silnice z Kořenova na Smědavu kolem přehrady Souš je v zimě
zavřená! Přímo ke středisku se dá dostat po silnici buď z
Czerniawy-Zdrój, pokud jedete od Nového Města (odbočka je značená), nebo
přímo ze Swieradów-Zdróje, pokud jedete z jiné strany. Silnice bývá v
zimě namrzlá, ale zatím jsem se vždy obešel bez řetězů. Dnes na
Silvestra byla silnice suchá. Za parkování se dříve nevybíralo, dnes po
nás chtěli 10 Zł za parkovné (asi 62 Kč) za den. Parkoviště je přitom
rozestavěné a stojí se, kde se dá.