Sjezdovky:
Vezmeme všechny pěkně popořadě, tedy ty které stojí za to určitě
sjet
Hodnocení vezmu od Flimsu k Faleře z pohledu zdola:
Sjezdovka č. 10 červeno-modrá, nejdelší sjezdovka ve středisku. Délka
10,5 km, horní část cca 4,5 km vede po širokých pláních s prudším
sklonem a velkou šířkou. Prostřední část je hodně rozmanitá se stále
luxusní šířkou, pořád červená barva. Poté se změní na modrou a
ponoří do lesa. Dojedete po ní na širokou louku nad nástupem kabinky ve
Flims.
Další hodně pěknou červenou sjezdovkou je č. 40, která má délku cca 4,5
km a vede prakticky přes celé středisko od kraje do kraje. Sjezdovka má
velice pěknou šířku a vede samozřejmě po holých pláních a jsou z ní
pěkné výhledy na celý areál.
Pak tady máme všchny sjezdovky od šetisedačky Mutta Rotunda a kabinky
Nagens. Délka od 2 do 3 km, všechno široké carvingové dálnice od černé
po modrou.
Vynikající je také černo-modrá č. 26 z vrcholu La Siala, kde končí nová
kabina, která nahradila prastarou třísedačku. Černý hank na začátku je
naprosto luxusní a pak se promění na širokou modrou dálnici. Délka přes
4,5 km.
Pěkné sjezdovky jsou také na ledovci Vorab, červené č. 32 a 33
neskutečně široké v horní části spíše s černým sklonem měnící se
postupně v barvu červenou.
Opravdu pěkná je cca 5 km dlouhá černá sjezdovka č. 35, která vede k
šestisedačce Porsche, designovému skvostu střediska.
Další slušný výběr je u šestisedačky Alp Dado, kde se proplétají
široké modré až červené sjezdovky.
Ještě jsme si hodně oblíbili modrou č. 52 vedoucí z Crap Sogn Gion až do
stanice Curnius, kde se sjíždí dvě lanovky z údolí a navazuje
čtyřsedačka zpět na vrchol.
A abych nezapomněl, máme tady ještě hodně dlouhou červenou č. 64, která
vede z vrcholu až do Laaxu.
Jinak je na výběr spoustu dalších pěkných sjezdovek, ale to bych psal půl
dne.
Sněhové podmínky:
Sněhu bylo opravdu dost, na vrcholu cca 250 cm až po cca 50 až 60 cm na
dojezdech. Dopoledne luxusní manšestr, postupně povolující, ale v horních
partiích držící celý den tvrdší podklad. Ve spodních částech typický
jarní sníh, takže ideál pro lyže all mountain. Vydřená místa žádná a
boule jen na sjezdovkách vedoucích do údolí později odpoledne.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Až na starší kabinku Crap masegn na Vorab a čtyřsedačku z Falery vše
moderní, směs šestisedaček, kabinek a gondol. Jen na ledovci jsou dvě
hodně dlouhé kotvy.
Zalidněnost:
Ve všední den minimální, prakticky jsem občas na sjezdovce nepotkal za
celou jízdu nikoho. V sobotu zalidněnost větší, ale čekačky do 5 minut
jen na nejvytíženějších lanovkách La Siala a Mutta Rotunda. Neděle už
zase volněji bez čekání, jen trochu víc lidí na sjezdovkách. V sobotu se
vyplatí využívat dlouhé sjezdy do údolí, kde jezdí minimum lidí.
Občerstvení a aprés-ski:
Možností na občerstvení je v Laax spoustu, ale ceny jsou hodně vysoké:
např. špagety carbonara a malé pivo za 22 franků.
Na druhou stranu při včasném nákupu permic na Laax+, kdy se dají v prosinci
na určitý termín koupit za polovic, tedy 44 franků, můžete ušetřený
peníz utratit za jídlo a pití.
Všude jsou také rozmístěna lehátka, takže pohodlí pro relax zajištěno.
WC jsou v každé restauraci a na mnoha stancích lanovek.
Všechno patří resortu Laax, takže na vás nikdo blbě nekouká, že jdete
jen na záchod anebo jíte svojí bagetu venku před restaurací.
Doprava do střediska a parkování:
Z Prahy přes Norimberk a Ulm okolo Bodamského jezera cca 650 km přesně 6
hodin pohodové cesty pořád po dálnici. Parkování je za poplatek v
podzemních garážích ve Flimsu, jak je to v ostatních střediscích,
netuším. My jsme využívali skibus před domem a na sjezdovce jsme byli za 5
minut. Myslím, že síť skibusů je dostatečná a není nutno jezdit
autem.