Zieleniec - aktuální report z 16.03.2018 - SNOW.cz

• autor: Vondra_CZ
  • návštěva od: 16.03.2018 do: 16.03.2018
reagovat na report

Celkový dojem z návštěvy střediska

Celkový dojem má dva pohledy... Byl jsem tu poprvé, přijeli jsme po 16. hodině na večerní lyžování. Jeden pohled je - hodně nízká cena večerního lyžování, neskutečné množství osvětlených vleků a lanovek, pohled druhý - před večerním lyžování byla upravená jen sjezdovka pod vlekem W5 (úplně všechny jsme ale netestovali, jezdili jsme jen na lanovkách, na vlekách ne). Když toto večerní lyžování srovnám s večerkem v Czarne Goře, tak tady ty světla nic moc, na některých sjezdovkách spíš tma než světlo, občas jsem až nechápal že to někdo dovolil.
Po sedmé hodině nám obsluha vleku sdělila, ať přejedeme na jiné svahy, že tu nepůjde elektrika. Přejeli jsme zpět na W3, ale po pár jízdách také konec a nepustili jen pomu W4. Přesně v 20:00 byla opravdu tma, elektrika nešla v celém okolí, zrovna jsem jel na pomě, když vše zhaslo. Dnes jsem se dočetl, že to bylo způsobeno dopravní nehodou, kdy auto přerazilo elektrický sloup a museli ho vyměnit, chápu, za to nemůžou, nicméně nechápu, že povozovatelé nechají lidi jezdit, i když vědí přesný čas, kdy bude tma, na svahu byla spousta lidí i dětí a najednou tma, v té mlze a chumelení nebylo vidět ani na krok, snad se všichni v pořádku vrátili dolů, opravdu hazard. Po pár minutách asi přes centrálu tuto pomu (+ světla) opět pustili, takže kdo si počkal, tak mohl ty dvě hodiny dojezdit na pomě, my už vyrazili domů, na pomě foukalo.

Nejsilnější zážitky a zkušenosti z návštěvy střediska

Sjezdovky:

Neskutečné množství sjezdovek všech obtížností, nevím, jak to tu vypadá po ránu, ale před večerním lyžováním nebyly sjezdovky až na výjimku upraveny, krajní sjezdovka číslo 3 byla prakticky nesjízdná, to se nedalo, sjezdovky 19 a 20 na tom byly lépe, ale také se rychle jet nedalo, zato sjezdovka 23 a 24, to byla nádhera.

Sněhové podmínky:

Je 16.3. a sněhu je opravdu dost, vše v provozu...

Komfort – lanovky, vleky a zázemí:

Lanovky super, vzhledem k větru a chumelení jsme využívali lanovky s bublinou, pár jízd jsme dali na lanovce W5, která je bez bubliny, ale kde byla suprová sjezdovka číslo 23, ale bohužel na sedačce byl led a po pár jízdách jsme byli mokrý...

Zalidněnost:

malá střední vysoká

Fronty u žádné lavovky či vleku nebyly, na večerním lyžování to je většinou dobré.

Občerstvení a aprés-ski:

Nevyužili jsme.

Doprava do střediska a parkování:

Přijeli jsme od Mladkova přes Petrovičky, Orlické Záhoří přes přechod do PL, cesta tam je přes zimu vždy horší, musí se krokem, dnes bylo náledí, takže trojka, někdy jen dvojka.

+ plusy

• neskutečné množství sjezdovek, lanovek i vleků
  • nízká cena

- mínusy

• před večerním lyžováním neupravované sjezdovky
  • záloha na čipovou kartu nelze platit kartou, neměli jsme 10 zlotych, tak chtěli 100 Kč, večer už fungovala jen centrální pokladna a tam nám vrátili jen 10 zlotých
  • některé sjezdovky jsou osvětlené docela málo, přijde mi to nebezpečné

Zajímavé odkazy

www.zieleniec.pl

zpět na přehled všech reportů reagovat na report

Níže naleznete další reporty ze střediska

27.12.2018  | Zieleniec

• hodnocení:

S železnou pravidelností se mi každý rok po Vánocích hlásí kamarád s nabídkou lyžování. On je více zaměřený na Orlické hory a když nemusím řídit, tak na jeho nabídku slyším. Vyrazili jsme tentokrát do Zieleniece, a to vzhledem k panujícímu počasí v nižších polohách.

21.12.2018  | Zieleniec

• hodnocení:
Super ceny po-pa před sezonou (cca 350 Kc celodenní, což je 7 hodin, ale neřeší už jestli kus zasáhne do večerního lyžování). Úprava trati horší, na Nartorame jen hrstka lidi, zřejmě i kvůli nefunkčnosti vleku-pomy, který by měl vést jako spojnice mezi vrchními stanicemi Nartoramy a Pomerancovky (zde bylo lidi více, je tam centrální parkoviště). Hezky urolbovane byly lesní cesty vedoucí k parkovišti u Nartoramy. Nejlepší bylo lyžování po rozsviceni světel, i přes slušnou chumelenici do toho bylo konečně dobre vidět a hlavně - prasan! Okolo paty večer už krásný freeride všude. O víkendu se prý tvořily fronty na 5 minut u lanovek, dneska jsme to měli prakticky pro sebe. Pozor, obsluha lanovek spí, nehlídá děti, nečisti zasněžene sedačky, občas zapomene otevřít vrátka na sedačku. Super lyžování dnes, ale víkend raději ne.

17.12.2018  | Zieleniec

• hodnocení:

Když jsem si přečetl článek na SNOW o výstavbě nové čtyřsedačky, volba byla jasná. Musím to v tomto areálu prozkoumat. Ráno ještě ukazoval Yr.no, že bude jasno až polojasno. Bohužel po příjezdu bylo vše jinak a byla mlha, že by se dala krájet. Ceny jsou kupodivu na stejné úrovní oproti loňsku, tedy ...

30.03.2018  | Zieleniec

• autor: 0ndra
  • hodnocení:

Zieleniec je dalším z příhraničních areálů, o kterém nemá mnoho Čechů ponětí. Velikostně je vlastně asi největší, ale z hlediska délky sjezdovek se lépe lyžuje na Czarne Goře. Z hlediska vybavení, lanovek a počtu sjezdovek je ovšem Zieleniec příhraniční jedničkou. A taky je třeba jedním z mála areál...

25.03.2018  | Zieleniec

• autor: Bohouš
  • hodnocení:

Dnes jsem vyrazil na dopolední lyžování do Polska do Ski Areny Zieleniec. Mají zde velké množství sjezdovek, cca 22 km, čtyřhodinový skipas stojí 50 zlotých, zaplatit lze kartou, ale zálohu 10 zlotých chtějí hotově. Otevřeno mají od 9 do 22 hod. nonstop.

28.12.2017  | Zieleniec

• hodnocení:

Tak dnes jsem myslel, že fakt nikam nepojedu, ale kamarád se nabídl, že mě vezme lyžovat a chtěl jet do Deštného, tak jsem mu to rozmluvil, po včerejší zkušenosti, kdy Deštné praskalo ve švech a vyrazili jsme do Zieleniece, a to i když půlka noci propršela i na horách a až nad ránem začalo chumelit.

26.12.2017  | Zieleniec

• hodnocení:
Okolo poledniho fronta u kasy cca na 20 minut (bylo před námi asi deset lidi, ale tam to vždy trvá dlouho), Nartorama (modrá bublinka) zastavovala vždy několikrát během jízdy (hodně lidi padalo při nasedani na lanovku), nahoře ledové plotny, dolejc krupice. Lidi dost, všude, bohužel není výjimkou rodina ucici se i malé děti lyžovat v nejprudších částech kopce. Fronty hlavně na modré a oranžové lanovce, ostatní bez front. Okolo třetí postupně vylidnovani a poté pekne lyzovani. V pul 4 zapli světla. Při koupi skipasu na 2, 4 nebo 5 hod. neřeší, když jezdíš kus na denní a kus na noční lyzovani. Noční plynne navazuje na denní.

19.12.2017  | Zieleniec

• autor: Bohouš
  • hodnocení:

Lyžařské středisko Zieleniec se rozprostírá ve výšce 800 až 960 metrů na severních svazích Orlických hor, na dohled od Masarykovy chaty na Šerlichu. Ač to mám sem autem jen 50 km, byl jsem zde poprvé, celodenní skipas mimo sezonu ve všední den stojí 55 zlotých, bohužel po dvou hodinách lyžování jsm...

10.12.2017  | Zieleniec

• hodnocení:

Ve výběru jsem měl Říčky v Orlických horách, Šerlišský Mlýn nebo Ski Arena Zielienec. Nakonec vyhrálo poslední uvedené středisko, a to díky informacím, kolik vleků a sjezdovek je otevřeno. Po příjezdu jsem byl překvapen množstvím sněhu a během dne se nakonec ukázalo i sluníčko. Dojem jsem si odsud o...

04. - 05.03.2017  | Zieleniec

• autor: gimli35
  • hodnocení:

Polský areál jsem navštívil právě při nešťastném oteplení, při kterém teploty dosahovaly i více než deseti stupňů. Sněhové podmínky tedy byly špatné, jinak ale areál šlape výborně a určitě ho rád navštívím znovu za většího množství sněhu, abych mohl hodnocení zvednout ze tří vloček.

30.12.2016  | Zieleniec

• hodnocení:

Po tom, co jsem zažil ve čtvrtek ve Špindlerově Mlýně, kde je hlava na hlavě, jsem se v pátek vydal do Orlických hor a chtěl jsem vyzkoušet polský areál v Zielenieci. I když jsem si nedělal iluzi, že tam bude prázdno. Mé tušení mě nezklamalo, lidí je zde úplně stejně jako ve Špindlu, možná i více......

22.12.2016  | Zieleniec

• hodnocení:
Lepsi lyzovani nez vcera v Destnem. V provozu 3 lanovky, z toho 2 moderni rychle s bublinami. Na sjezdovkach malo lidi, zadne fronty. Jen snehu malo. Na sjezdovkach u lanovky Nartorama par vydrenych mist a kameny. Na obed je nejlepsi prejet na ceskou stranu na Masarykovu chatu na Serlichu.

17.11.2016  | Zieleniec

• hodnocení:

Vzhledem k tomu, že se i v Zielenci začalo lyžovat ve stejný den jako na Černé hoře, tedy 12. 11. 2016, rozhodl jsem se dnes prověřit, jaký je stav zdejších sjezdovek. Bohužel počasí nepřálo a Orlické hory zakryla mlha, že by se dala krájet. Ale i tak byl v provozu jeden vlek a jedna lanovka. Sněhu ...

16.11.2016  | Zieleniec

Během svého toulání po Orlických horách a běžkování kolem Masarykovy chaty jsem objevil pomu od Masarykovy chaty a ta mě zavedla až k horní stanici sedačkové lanovky. Jedná s o Doppelmayra, kde jsou kombinované sedačky s kabinkami. A když jsem spatřil takovouhle moderní lanovku, tak jsem zatoužil ob...

22.03.2016  | Zieleniec

• hodnocení:

Dnes jsem se rozhodl pro zahraniční areál v Polsku, a to Zieleniec. Sice okolo půlnoci, když mi déšť bubnoval na okna, jsem se musel rychle podívat na webkamery a zjistil jsem, že zrovna tam padá sníh. Překvapilo mne zde, že to tam nevypadalo, jako by bylo jaro, ale ještě na mne dýchala zimní idylka...

21.12.2013  | Zieleniec

• autor: Radek Holub - SNOW
  • hodnocení:

Češi v Polsku až na výjimky nelyžují, i když některá střediska mají doslova „za rohem“ – jedním z nich je Zieleniec v Orlických horách, který je přístupný dokonce přímo od Masarykovy chaty na Šerlichu. Rozlohou převálcuje i nedaleké Deštné s Říčkami, které mají zase navrch v pestrosti sjezdovek a v ...