Sjezdovky:
Nová Skalka je 1,5 km dlouhá, s příjemným rovnoměrným sklonem,
poměrně široká, na poměry střediska dokonce velmi široká. V pruhu, kde
se koncentrovala většina lyžařů, byla dost ledovatá, v okolí se časem
nahrabával sníh. Lyžuje se pouze na technickém sněhu, okolo sjezdovky
neleží prakticky žádný sníh.
Sněhové podmínky:
Sjezdovka Nová Skalka je vysněžena dostatečně. Povrch je velice
nekonzistentní, většinou velmi tvrdý až ledovatý, ovšem pod běžícími
děly jsou pásy totálně lepivého. Pustit na tohle lyžaře považuji za
velice nebezpečné. Není divu, že dnes přistával ve středisku vrtulník. V
dolní části je krupice ze Snowfactory. Na okolních sjezdovkách neleží
prakticky žádný sníh, nemá smysl zkoušet zajíždět jinam než na Novou
Skalku. Na sjezdovce se na několika místech válí kamínky, ale v mnohem
menší míře, než je zvykem na ostatních ještědských sjezdovkách.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Lanovka Skalka je odpojitelná čtyřsedačka, dostatečně rychlá, bez
bubliny. Při sněžení někteří vlekaři ometají sedačky, za což jim
patří dík. Rovněž pozitivní je, že i přes den je v místech se špatnou
viditelností kvůli mlze nebo zasněžování puštěno osvětlení.
Zalidněnost:
Na sjezdovce je místy poměrně plno, lidé se koncentrují na straně, kde
do očí nepadá sníh ze sněžných děl. Celkově ale zalidněnost není
nijak hrozná. Na lanovce se jezdí zcela bez fronty.
Občerstvení a aprés-ski:
Jediná možnost je stan mezi pokladnami a lanovkou. Přes oběd plno, jinak
téměř prázdno. Ceny vysoké, viz ceník na webu. Bývalý bufet přímo u dolní stanice
lanovky Skalka byl zavřený.
Doprava do střediska a parkování:
Dopravní dostupnost je perfektní. Cesta až do střediska mokrá, ale bez
sněhu. Na parkovišti nefungovala závora ve spodním krytém patře, horní
patro bez problémů. Parkoviště poloprázdné. Cena parkování 100 Kč na
den je otravná.