Sjezdovky:
Areál nabízí jak sjezdovky dálničního typu (červená č. 4, 5, modrá
č. 3), tak hravé a neposedné sjezdovky plné terénních zlomů (červená
č. 1 a 6). Hodně zajímavá svým vlnitým profilem a vedením mezi skály
byla červená sjezdovka č. 5a. Nevím, jestli to bylo nerovnoměrným
nafoukáním sněhových děl, nebo je opravdu tak vlnitá jak rozbouřené
moře. Každopádně není vysněžená dostatečně a hlavně v prostřední
části vylézají kameny. Je sice s opatrností sjízdná, ale kdo má rád
svoje skluznice, tak by si měl rozmyslet, zda se na ní vydat. Celkově se mi
nejvíce líbila návratová sjezdovka č. 1 a také sjezdovka č. 6. Obě
totiž nebyly příliš využívané, obzvláště červená č. 1 byla v dobré
kondici ještě kolem 13:30, kdy na ní byl i manchester.
Sněhové podmínky:
Mohlo by to být lepší, každopádně technické zasněžování je na
vysoké úrovni a letos bylo dost potřeba. Ne moc dostatečně je vysněžená
sjezdovka č. 5a a kamínky na sněhu uvidíte i na č. 1a. Odpoledne jsem je
objevil i na č. 6. Za to návratová sjezdovka č. 1 má dostatečnou zásobu
technického sněhu a vydrží sjízdná možná do konce března, kdy se
plánuje ukončení zimní sezóny.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
V provozu všechna přepravní zařízení. Z údolí vás vyveze kabinka pro
6 osob, dále je tu stará a pomalá 4sedačka Gadein, 6sedačka s bublinou
Thurnthaler a šikovná odpojitelná nekrytá 4sedačka Ausservillgraten. Ta
umí vyvinout neskutečnou rychlost, kterou předvedli vlekaři na konci dne
okolo 16. hodiny, kdy potřebovali vyvézt pár posledních lyžařů, tak
pustili turbo a my byli nahoře za 5 a půl minuty. K dispozici jsou i vleky u
Funparku.
Zalidněnost:
Návštěvnost byla spíše menší. Nebýt příjezdu lyžařských kurzů z
ČR, tak by jsme se zde skoro ztráceli.
Občerstvení a aprés-ski:
Nevyužil jsem, ale viděl jsem narvanou samoobslužnou restauraci Gadein,
kterou využívají i studenti z lyžařských kurzů.
Doprava do střediska a parkování:
Z Matrei pohodlnou suchou silnicí. Parkovali jsme okolo 9. hodiny přímo u
budovy kabinky. Povrch je zde takovou kombinací starého zbytkového asfaltu a
posypové drti. Přes silnici je k dispozici další parkoviště s přístupem
podchodem pod silnicí.