Sjezdovky:
Na rozdíl od vybraných okolních areálů, které si start sezony schovaly
až na sobotu (většina pak až na další týden), ve SkiCircusu zahájili
naplno již v pátek. Otevřeno je 9 sjezdovek, které dokonce umožňují malé
lyžařské safari mezi vrcholky nad Saalbachem a Leogangem, k tomu pak další
3 v Hinterglemmu, ale to již bez propojení. Nejlepší svezení z aktuální
nabídky poskytnou červenomodré dálnice č. 206 nad Leogangem a č. 164 nad
Vorderglemmem, které jsou zároveň i nejdelšími možnostmi sjezdu (přes 2
km).
Sněhové podmínky:
První den provozu, takže na svazích prašan - v horních partiích
převážně přírodní, okolo 1500 metrů zas spíše technický,
každopádně ale žádné muldy, led ani nic podobného. Sem tam zapnutá
děla. jelikož mráz nepolevoval ani přes den, ale to při nulové
zalidněnosti vůbec nevadilo. Teplota v horních partiích okolo -5, na
spodních parkovištích těsně pod nulou.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
V tomto ohledu patří SkiCircus samozřejmě ke špičce, již před lety,
kdy jsem areál navštívil poprvé, jsem žasnul nad moderním přepravním
parkem, a tempo modernizace nadále neustává. Nejstarším zařízením,
které je momentálně v provozu, je tak "obyčejná" kabina z Leogangu, která
však stářím, kapacitou ani rychlostí nijak nezklame. Nahoře je zde pak
přehlídka rychlých, pohodlných a samozřejmě vyhřívaných i krytých
osmisedaček. Toalety jsou snad v každé ze stanic a ač je to neuvěřitelné,
samozřejmostí jsou i výtahy a jezdící schody. Ani při příjezdu do
mezistanice kabinky tak netřeba šlapat po schodech, výtah je navíc
naprogramován tak, aby automaticky vždy jel dolů a čekal tam na další
lyžaře.
Zalidněnost:
V celém areálu pouze pár lidí, stejně tak na parkovišti v Leogangu. Na
lanovce jsme jeli vždy sami a svah měli většinou celý pro sebe...
Občerstvení a aprés-ski:
Polopenze v hotelu nám stačí, takže jsme se zabývali jen lyžováním,
ale zhruba polovina chat či restaurací u otevřených sjezdovek byla již v
provozu, hned nad kabinou z Leogangu se nachází například moderní rybárna.
Aprés-ski nebylo při tomto zalidnění aktuální.
Doprava do střediska a parkování:
Doprava z Kitzbühelu po suchých a pohodových silnicích, do Leogangu se to
dá zvládnout za 40 minut. Parking pár metrů od kasy je za závorou, 9 Euro
platí ale jen nelyžaři, stačí tedy při odjezdu přiložit skipas a až
poté ho vrátit v automatu a parkujete zdarma. Doprava předchozí den
odpoledne z Prahy o dost horší, nedostavená D4 působí problémy i nadále,
tentokrát jsem čekal spousty minut u semaforů, které hlavní tah pouštěly
kyvadlově v odpolední špičce... Nicméně na Vánoce už bychom se prý
měli dočkat otevření i zbývajících rozestavěných úseků, pro změnu
máme být ale odměněni měřením rychlosti hned na několika z nich.
Zdržení pak pokračovalo i za spoustou kamionů na německých hlavních
tazích a 420 km cesty přes Pasov a Chiemsee tak trvalo dlouhých 6 hodin.