Sjezdovky:
- Západní strana obsluhovaná dvousedačkou má kratší a mírnější, ale
přehledné a široké tratě. V podstatě všechny jsou obsluhované
dvousedačkou, u které se ve špičkách sezóny tvoří slušné fronty.
- Východní strana přivrácená k Liberci nabízí sjezdovky hlavně
střední obtížnosti, ale přetrvává tu letitý problém s jejich šířkou
- žalostně úzké bývaly už dávno, když byly ještě obsluhované vlekem a
dvousedačkou, ale s výstavbou čtyřsedaček k jejich rozšíření nedošlo
(nebo byla tak nevýrazná, že jsem jsem ho vůbec nezaznamenala a tu
nejužší modrou, na kterou s nostalgií vzpomínám, označili za skialp a
sáňkařskou dráhu). Na této straně je slušně široká v podstatě jen
sjezdovka F10 a jediná ještědská černá - Slalomák.
Sněhové podmínky:
- Na Pláních jsou otevřeny obě sjezdovky označené jako "Nové Pláně"
(č. 6 a 7). Prakticky po celé jejich délce byla poměrně hustá mlha, která
dost komplikovala orientaci, snad i proto zde bylo minimum lidí, u lanovky
žádná fronta. Červená sjezdovka v dobrém stavu, pouze lokálně se časem
utvořily menší ledové plotny, na modré sjezdovce lokálně vydřená velká
plocha plná trávy a hlíny.
- Sjezdovky Višňovka a Staré Pláně zavřené.
- Sjezdovka Skalka a Liberecká v podstatě srovnatelné, akceptovatelné
pouze v horní části, místy drobné kamínky. Ve střední části vedou obě
stejnou (úzkou) trasou, která se během dopoledne stala jednou velkou plotnou
s nahrnutým sněhem u jedné strany. Dolní část Liberecké v pohodě, Skalka
ovšem katastrofa - opět po celé délce zledovatělé s nahrnutým sněhem u
krajů, lokálně napadané jehličí, vydřená místa, hlína, kameny.
- Sjezdovky Slalomák a Pod lany zavřené.
- Sjezdovka F10 dnes asi nejlepší, snad proto u vleku nárazově menší
fronta. Postupem času se na sjezdovce vytvořily pouze lokální plotny,
začíná být trochu vydřený dojezd k vleku, jinak bez problémů.
- Nevím, jestli nebyly vhodné podmnky (ráno dole u lanovky -2°C), ale ani
na jedné ze zavřených sjezdovek nebylo puštěno jediné sněžné
dělo...
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
Dvě čtyřsedačkové a jedna dvousedačková lanovka, kotva pro návrat z
Plání, kotva na sjezdovce F10 - to vše dnes v provozu.
Zalidněnost:
Snad s ohledem na hlášený a očekávaný vítr nebo znalost zdejších
aktuálních sněhových podmínek minimální. Ani u jedné z lanovek nebyla
žádná fronta, u vleku na sjezdovce F10 jen nárazově - jezdil zde zřejmě
nějaký kurz a většina dětí jezdila na vleku jednotlivě, možná by je v
rámci kurzu mohli učit jezdit na vleku společně...
Občerstvení a aprés-ski:
Restaurace u dolní stanice lanovky Černý vrch měla dnes v nabídce
hovězí guláš s houskovým knedlíkem, knedlíky plněné uzeným s kysaným
zelím (85,-), vinnou klobásu s bramborovou kaší (99,-), frankfurtskou
vepřovou plec s houskovým knedlíkem (105,-), boloňské těstoviny sypané
sýrem (105,-), medovou šunku s bramborovou kaší (95,-), masové kuličky v
rajské omáčce s houskovým knedlíkem (109,-), moravského vrabce se zelím a
houskovým knedlíkem (119,-), rýžový nákyp s broskvemi (75,-), smažený
kuřecí nebo vepřový řízek (75,-), smažený sýr (80,-), smažené
hranolky (35,-), bramboráčky (45,-), pak dvě polévky, nějaké zeleninové
saláty, dezerty...
Doprava do střediska a parkování:
Příjezd po dálnici od Prahy bezproblémový, dobře značený, parkování
na centrálním, částečně krytém, bezplatném parkovišti v blízkosti
dolní stanice sedačkové lanovky Skalka, krytá dolní část byla v podstatě
prázdná. Pro někoho může být větší problém odjezd - Praha je před
nájezdem na dálnici značená klasickou směrovou tabulkou bez označení, že
jde o dálnici, což pro někoho může být matoucí.