Sjezdovky:
V provozu byla již většina sjezdovek tak, aby byl celý areál propojený.
Nejlepší a nejdelší carvingové svezení naleznete na červené "jedničce"
v Russbachu, která oplývá i nadstandardní šířkou, a dále pak na
červeno-modrých č. 9 a 17, tedy shodou okolností na svazích vždy
obsluhovaných kabinkami.
Sjezdovky na Annabergu jsou spíše přejezdového charakteru, postaveno bylo
i pár slalomových tratí, avšak bez možností měření času, snowparky z
důvodu malého množství sněhu chyběly úplně.
Sněhové podmínky:
Hlavní vada na kráse tohoto lyžování. Nižší nadmořská výška
areálu (maximálně nějakých 1 600 metrů) znamená, že většinu svahů
ještě pokrývá spíše tráva či poprašek. To pravděpodobně umocnil i
déšť v přechozích dnech. Dnes však bylo občas i slunečno, místy
oblačno, odpoledne pak i trochu deštivo. Především některé přejezdové
cesty (např. vrchní modrá č. 9) byly jen stěží sjízdné, ze sněhu
vykukovalo však spíše bahno než kamení. To i přes nízkou vrstvu sněhu
nebylo k vidění takřka nikde.
Jinak ale nulová zalidněnost a déšť z předchozích dní vytvořily
tvrdý firnový podklad, který postupem dne pozvolna měknul, zkrátka pravé
jarní lyžování. Manšestr byl třeba na sjezdovkách v Annabergu k vidění
i v 16 hodin.
Komfort – lanovky, vleky a zázemí:
V provozu jen lanovky nutné k propojení celého areálu, takže bez
sedačky Törleck. Lanovky jsou rozhodně jedním z mínusů areálu, od
poslední návštěvy přibyla jen nová kabinka Donnerkogelbahn, ostatní už
mají za sebou víc než pár sezón. Překvapí třeba snad jediná
neodpojitelná šestisedačka, kterou jsem kdy viděl (Höhbühelbahn) nebo již
reznoucí konstrukce čtyřsedačky na Aussichtsberg. Sedačky jsou často
nekryté a v případě Annabergu i neodpojitelné a zoufale pomalé. Asi proto
jsou zde sjezdovky úplně prázdné. Kabinka z Russbachu letos oslavila již
30. narozeniny a hlavní přístup do areálu z Gosau by asi též zasloužil
kapacitnější přepravní prostředek než starou čtyřsedačku (ač
odpojitelnou a krytou).
Mimochodem v odlehlých částech areálu, mezi něž patří i Annaberg, v
tento den nebylo možné zakoupit skipas jinak než v automatu. Úspora
pracovních sil se projevila třeba i na uzavření prostřední stanice kabinky
na Zwieselalmu. Právě skipasy vycházejí jednoznačně levněji ke koupi na
e-shopu, ten však byl spuštěn jen před pár dny a bohužel ani na několik
pokusů registrace nutná pro nákup nefungovala. Přesto však jednu výhodu
nákup na místě v automatu má - nechci nikoho navádět, ale kontrola věku
či dalších podmínek pro nákup jednotlivých tarifů je nulová a třeba
skutečný věk dětí asi už žádný vlekař u lanovky kontrolovat nebude.

Toalety jsou dostupné ve většině dolních stanic lanovek. Na Annabergu je
možnost úschovy lyží a dalšího vybavení v krytých skříňkách, pouze
za cenu zálohy.
Zalidněnost:
Absolutně nulová. O otevření areálu v plném rozsahu možná takřka
nikdo nevěděl, nebo dali lyžaři přednost výše položeným areálům.
Každopádně na sjezdovkách se pohybovalo vždy maximálně pár lyžařů.
Paráda, díky které jsme si lyžování užívali až do zavíračky.
Občerstvení a aprés-ski:
Nezkoušel jsem, ale stejně jako v celém areálu, i u chat panovalo mrtvo.
Překvapením byla až poslední jízda zpět do Annabergu, kdy u Freeride baru
stálo opřených snad 30 párů lyží. Jinak jsme ale byli po 16. hodině na
dojezdu i parkovišti prakticky sami.
Doprava do střediska a parkování:
Doprava od Radstadtu v pořádku, je potřeba počítat jen s menším
zdržením ve městě. Cesta do Prahy pak také, obleva probíhá již všude.
Parkování v Annabergu v dosahu pár kroků od lanovky, parkoviště pro
několik desítek aut, asi 300 metrů vzdálen supermarket.