05.11.2014 13:42:17 #2
Skol lyžníci,něco málo o Bormiu. Rok 2013 nebyl zrovna ze začátku zimní sezony sněhem moc nybytý ale i tak jsme si to užily(dobrá partie).Zde je pár fotek z tohoto střediska.Dole v Bormiu 1230m.n.m. 18.12.2013 nebyl ještě žádný sníh,což trochu zkazilo první dojem.Sníh začínal až od nějakým 1600m.n.m.Otevřeno bylo tak 60% sjezdovek a docela slušné počasí. Z 19–20tého prosince nám nasněžilo 15 cm nového snížku,tak otevřeli i levou část panoramat a bylo zase co testovat… Jinak ubytování v hotelu Girasole 2000m.n.m. je dostačující nižší patra se rekonstruují,přízemý má perfektní párty klub s Maxmiliánem za barem,který ví jak co dát!Sauna a výřivka je tam taky(samozřejmost),polopenze byla též dobrá a celkový dojem z hor byl dobrý 70% a to jen kvůli absenci sněhu. Hondě zdaru a prosím odpovědné za větší nadílku.Díky Nolf
05.11.2014 18:05:06 #3
19.11.2015 13:01:08 #4
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat odkud přebíráte informace o sněhu. U Bormia je krásný graf sněhové pokrývky k sezoně 2014/2015. Podle tohoto grafu bylo na přelomu březen/duben 2015 v údolí 30 cm sněhu. V Bormiu jsem byl týden někdy od 28.3.2015. V den příjezdu v údolí krásně pršelo, po sněhu ani památky a lyžovalo se od 2000m výše. Lepší sněhové podmínky ale myslím byly v Santa Catarině. Letos jedeme na předvánoční lyžování a tak netrpělivě čekáme na první info o sněhu…
19.11.2015 15:55:17 #5
>> #4, Jedos, 19. 11. 2015 13:01:08
Zjednodušeně by se to dalo komentovat asi tak, že lžou úplně všichni – bez rozdílu národnosti. Uvedené údaje o výšce sněhu je třeba dělit aspoň dvěma a stejně se dostaneš tak na 30% pravdy. Nejlepší je, podívat se na webku.
19.11.2015 17:48:19 #6
>> #4, Jedos, 19. 11. 2015 13:01:08
Dobrý den, data o sněhu, stejně jako o provozu lanovek a sjezdovek dodávají přímo jednotlivá střediska, v našem případě přes německou informační „bránu“ Skiresort.de.
V každém případě se údaje o výšce sněhu vztahují na (otevřené) sjezdovky, nikoliv volný terén.
Osobně výšku sněhu považuju za údaj s omezenou vypovídací schopností – a to nejen kvůli tomu, že s ním střediska mohou všelijak kouzlit. Výška sněhu bývá velmi nerovnoměrně rozložená, přičemž zpravidla 20 až 30 cm je nejnutnější základ, aby byla sjezdovka vůbec sjízdná – takže oněch 30 cm klidně bude ten bílý, technicky vysněžený „koberec“ na zelené louce.
19.11.2015 23:16:21 #7
>> #6, Radek Holub – SNOW, 19. 11. 2015 17:48:19
„V každém případě se údaje o výšce sněhu vztahují na (otevřené) sjezdovky, nikoliv volný terén.“
A je třeba ještě dodat že na té sjezdovce je to často měřené ve velmi příhodném místě. Typicky na jaře, kdy je info 50 cm a na sjezdovkách vytátá místa…
20.11.2015 09:10:24 #8
>> #7, HonzA_, 19. 11. 2015 23:16:21
Výška sněhu se navíc spíš odhaduje než měří. A přesně tento příklad ukazuje, jak problematický je to údaj…
20.11.2015 09:30:31 #9
>> #8, Radek Holub – SNOW, 20. 11. 2015 09:10:24
Ale ne, výška sněhu se přece měří dobře. Lidé v areálu přesně vědí, kolik je kde sněhu a ani na to nepotřebují metr. Znají velice dobře terén a lehce se orientují podle sloupů lanovek a podobných ukazatelů. Schválně se podívej na údaj o výšce sněhu na Pitztalu. Dnes je tam uvedena míra 50cm ve spodní části areálu. A tato míra tam zůstane po zbytek sezony, protože víc sněhu by znemožnilo nástup na kabinky. Ale v lednu tam klidně mají údaj 150cm !!! Když se podíváš na kameru a k dnešnímu stavu přidáš ten metr, tak se do kabin nemůžeš nikdy dostat, protože by byla třetina té budovy pod sněhem. Dnes je výška sněhu zároveň s nástupem, takže je naprosto vyloučené, aby tam bylo po zbytek sezony víc sněhu. To samé platí pro kotvu. Pokud by se výška sněhu zvedla o ten metr, tak budou lidi hlavou brnkat o tažné lano. Pokud napadne sníh, tak ho z těchto míst průběžně odhrabují, protože to jinak nejde. A ten přebytečný sníh hrnou na hromadu, která je pak základem deponu na začátek další sezony. Ale údaj „150cm“ sněhu vypadá lépe, než 50cm, nicméně nemá s realitou vůbec nic společného.
20.11.2015 10:41:03 #10
>> #9, korsičan, 20. 11. 2015 09:30:31
Souhlasím, že třeba rolbař ví více či méně přesně, kolik kde má sněhu. Ale to číslo, co si čteme ve sněhovém zpravodajství, je prostě nějaký odhad – myslel jsem to tak, že v areálu nebývají dvě měrné tyče (jedna dole, jedna nahoře), na které by někdo každé ráno koukl. A i kdyby, tak to nebude o nic hodnotnější číslo. Myslím, že si rozumíme.
20.11.2015 11:13:06 #11
>> #10, Radek Holub – SNOW, 20. 11. 2015 10:41:03
jasně že ano .....
21.11.2015 08:07:22 #12
>> #6, Radek Holub – SNOW, 19. 11. 2015 17:48:19
Ano, poznámku o výšce sněhu na sjezdovce a ne ve volném terénu chápu. V den našeho příjezdu už byl sjezd do údolí uzavřen a již ho neotevřeli. Podle zbytků sněhu předpokládám, že ho mohli uzavřít tak 2–3 dny před naším příjezdem. Ovšem v tabulce výšky sněhu je 30cm až do půlky dubna. Samozřejmě nejlepší info dá webkamera. Jezdíme tam v tuto dobu leta. Od 2000m n.m. lyžování super. Spíš to beru jako zavádějící informaci pro někoho kdo se rozmýšlí kam na jaře na lyže a realita by pro něj mohla být zklamáním. Jinak Váš web je super......
21.11.2015 10:45:38 #13
>> #12, Jedos, 21. 11. 2015 08:07:22
Ano, podle grafu otevřených sjezdovek to vypadá, že právě na přelomu března a dubna se sjezd do údolí uzavřel – podíl otevřených sjezdovek klesl z 94 % na 84 %. Těch 30 cm pak mohlo být vztahováno ne přímo k údolí, ale k nejnižšímu množství sněhu na otevřených tratích. To se ale dá jen odhadovat, každé středisko si s čísly hraje po svém, žádné normy na to nejsou.
Každopádně díky za upozornění!
10.03.2016 11:50:32 #14
19.02.2019 19:07:02 #15
První věta článku: Na svahu široké, strmé, dokonale upravené sjezdovky s moderními lanovkami.
V Bormiu? Opravdu?
19.02.2019 21:30:55 #16
>> #15, Nojby, 19. 02. 2019 19:07:02
Komerční tipy bývají vždy trochu nablýskané. Věcně vzato ale jsou v Bormiu konstrukčně moderní lanovky, tj. odpojitelné, s bublinou. Aspoň já bych tak chápal pojem „moderní lanovky“. Ty, které mají vyhřívanou kůži, bych považoval za luxusní.
01.10.2022 17:39:09 #17
Ahoj, podělí se někdo o zkušenost z Bormia o vánočních prázdninách?
Ještě jsem tam nebyl, a tak jsem uvažoval o ubytování v Bormiu-2000 na pár (4–6) dní mezi Štědrým dnem a Silvestrem, jenže........jsem si uvědomil, že 28., 29.12.2022 (stejně jako každý rok) se zde koná světový pohár!!!
Jak to tam v těchhle dnech vypadá s lyžováním (zalidněnost, uzavřené sjezdovky…)? Na straně jedné, proč nevyužít situace a nepodívat se na vlastní oči jak jezdí světová elita, ale na straně druhé si chci taky pořádně zalyžovat… Rady a tipy zasvěcených mi určitě ulehčí rozhodování.
Díky
02.10.2022 18:51:21 #18
>> #17, AlexMi, 01. 10. 2022 17:39:09
Bormio jako takový je dost hnusný, jediná výhoda termály, sjezdovky žádnej šlágr, v tomto termínu sněhová nejistota. Za mě jasná volba vedlejší Livigno, které je ve v šech ohledech nesrovnatelně lepší a navíc free zona. Do Bormia si z něj můžeš zajet do těch termálů i na svěťák.
03.10.2022 07:10:50 #19
>> #18, MPS, 02. 10. 2022 18:51:21
Díky za reakci, určitě to bude hrát roli při mém rozhodování. Neřeší to ale podstatu mé otázky, zda se tam v době svěťáku dá plnohodnotně lyžovat. Přesto ještě jednou díky
03.10.2022 07:34:29 #20
>> #19, AlexMi, 03. 10. 2022 07:10:50
Odpověď je obsažena v tvém dotazu – „zda se tam v době svěťáku dá plnohodnotně lyžovat“ . Podiváš-li se na mapu tratí a lanovek, uvidíš kolik možnosti pro své lyžování budeš mít…
03.10.2022 11:02:17 #21
>> #20, oblouk, 03. 10. 2022 07:34:29
Taky děkuju Právě, že jsem se podíval. Ale vzhledem k popisu střediska (zde na Snow), kde mapa sjezdovek je označena jako nepřesná, jsem si myslel, že někdo, kdo tam byl, mi poradí. Zatím, namísto odpovědi na mou otázku, se mi dostalo dvou poučení. Že mám jet jinam a že se mám podívat na mapu. Věřím ale, že to bylo myšleno v dobrém takže ještě jednou děkuji.
03.10.2022 11:19:52 #22
>> #19, AlexMi, 03. 10. 2022 07:10:50
Bormio je trochu specifický kopec – kromě vrcholové pláně jsou si všechny tratě docela podobné, není jich sice moc, ale jsou neuvěřitelně dlouhé a prakticky bez hluchých míst. Podle mě tedy není vrchol zimy úplně ideální dobou k návštěvě Bormia kvůli tomu, že ještě nemusí být tolik sněhu (je to větrný kopec, sníh se často sfouká) a je otázka, jestli kromě závodní tratě bude možné sjíždět až dolů do města po souběžné, klikatější modré trati. V Livignu bude určitě větší lyžařská nabídka, ale z Bormia se zase dá pro zpestření snadno navštívit Santa Caterina a liduprázdné San Colombano. Samotné uzavření závodní tratě tak není zásah do nabídky, kvůli kterému by se v Bormiu nedalo lyžovat. Obecně v době závodů bývá ve středisku méně „běžných“ návštěvníků.
03.10.2022 11:51:04 #23
>> #22, Radek Holub – SNOW, 03. 10. 2022 11:19:52
Super. Díky za jasnou odpověď (ale I za ty předchozí). Pro mě z toho vyplývá, že rizikem jsou jen sněhové podmínky ve vánočním termínu. Asi bych tam jel později, kdyby se tuto sezónu sešla volna nebo prázdniny všech členů rodiny i jindy než o vánočních prázdninách. No, když podmínky nevyjdou, nebude to „Ski-In/Ski-Out“, ale bude to jistit San Colombano nebo Santa Caterina. Ahoj
03.10.2022 13:14:37 #24
03.10.2022 14:43:54 #25
>> #24, MPS, 03. 10. 2022 13:14:37
Jsou holt na světě lidé, kteří si zaslouží být o vánočních prázdninách v Bormiu.
03.10.2022 16:55:14 #26
>> #25, Martin47, 03. 10. 2022 14:43:54
Přeeesně a pokud by náhodou nevyšlo Bormio tak alespoň v prd.li
04.10.2022 07:51:00 #27
04.10.2022 08:21:08 #28
>> #27, kubaNGC, 04. 10. 2022 07:51:00
Njn tos holt měl zas kliku žes odjel včas, já se tam byl jednou na svěťáku podívat a to fakt nechceš, ještě to bylo v kombinaci se zimou co v tomto období nebylo moc sněhu což klidně může bejt i tuto zimu a kteroukoli jinou, tzn taková ta paragánská padina a podle mě je teda určitě lepší se padinám vyhejbat
PS : o to mě ale ve 24 nešlo
04.10.2022 14:20:49 #29
03.01.2024 16:40:44 #30
03.01.2024 17:24:38 #31
>> #30, klara.van, 03. 01. 2024 16:40:44
Na permanentce není jméno ani fotka. Takže můžeš zahájit na té kterou máte a on si koupí o den později. Zkus si to ověřit v kase.
03.01.2024 19:42:15 #32
>> #31, oblouk, 03. 01. 2024 17:24:38
Diky za odpoved. Oficialne je permice neprenosna. To by bylo jinak fajn reseni, ale ja neodjezdim cely pocet dni, na kolik on ma kartu koupenou. Takze mi slo ciste jen o vymenu na ten jeden den, kdy on ji nevyuzije a ten den by mu propadl. Zda na tu kartu muze prvni den jezdit jedna osoba a zbyle dny pak jina osoba. Aby se mu pak karta nezablokovala. diky
29.01.2024 20:27:08 #33
Zdravim, nevite jestli jsou nejake moznosti ceskych instruktoru v Bormiu, Livignu? Dekuji M.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.