Nová lanovka Langtaufers–Karlesspitze | Nerealizovaný projekt
Plánovaná přístupová lanovka z jihotyrolské oblasti Reschenpass na ledovec Kaunertal nemá podporu ani ochránců přírody, ani podnikatelů na jihotyrolské straně hranice.
Nová lanovka zpřístupní terény s novými sjezdovkami pod sedlem Weissseejoch (3 044 m) – jedná se o kotlinu, kterou již částečně prochází černá "tunelová" sjezdovka Wiesejaggl. Horní stanice moderní 10místné kabinky bude situována přímo na rakousko-italské hranici, odkud je rozhled na tří- a čtyřtisícovky v širokém okolí. Velikostně úsporné budovy stanic lanovky budou vybavené nejnovější generací solárních panelů, které zajistí 100% ekologický provoz. Trasu dlouhou 2 km s převýšením 550 m urazí kabinky za necelých 6 minut. Nástupní stanice lanovky bude umístěna přibližně na úrovni mezistanice přístupvých 4sedaček z Ochsenalmu. Stejně jako ostatní lanovky bude i nová Weissseejochbahn bezbariérová. Podél lanovky vzniknou zcela nové sjezdovky a rozšíří se samozřejmě i dostupná plocha volného terénu.
100místná kabina (Funifor) místo vleku Weissseeferner 1 a 2 | 2019/20
Dlouhý vlek na hlavním ledovci Weissseeferner nahradí kyvadlová kabinová lanovka větruodolného typu Funifor v lehce pozměněné trase s nově vybudovaným nájezdem na stávající sjezdovky. Náhradu vleků si vyžádaly hlavně geologické poměry. Ústup ledovce a ohrožení dosavadní trasy vleků morénovými i lavinovými závaly činily provoz rizikovějším než dříve s hrozbou častějších uzavírek. Pro novou lanovku byl proto zvolen typ funifor, který se obejde prakticky bez podpěr na rozdíl od běžných kabinkových lanovek - na celé 2 km dlouhé trasy budou pouhé dvě, přičemž volné rozpětí mezi podpěrami dosáhne 1,5 km. Kabinová lanovka typu funifor má díky širokému rozchodu lan a nízkému závěsu kabin extrémní stabilitu ve větru.
Nový tunel a černá sjezdovka Wiesejaggl (délka 2,2 km) | 2014/15
Na nejzápadnějším a zároveň nejzapadlejším ledovci Kaunertaler Gletscher přes léto vyrazili lyžařský tunel, díky němuž se otevře sjezd od horní stanice kabinky Karlesjoch až k nástupu na sedačku Ochsenalm – z 3 100 m do 2 150 m n. m. Tunel nazvaný Wiesejaggl je 140 m dlouhý a znovu díky němu obživne někdejší černá sjezdovka (č. 6), která se po demontáži sedačkové lanovky stala v podstatě nepřístupnou.