Špičák na Šumavě Diskuze

Názory a komentáře v diskuzním fóru nevyjadřují názor redakce SNOW.

Aktuální zkušenosti a recenze z osobních návštěv lyžařského střediska Špičák na Šumavě čtěte v reportech od lyžařů (reporty jsou schvalované redakcí).

Diskuze a komentáře čtenářů ke středisku Špičák na Šumavě

08.12.2012 19:59:35 #2 

Příspěvků: 30

Rychle muž

Lyžování na Špičáku dne 8.12.2012, teplota cca –5 stupňů Celsia, oblačno/polojasno. Cesta z Klatov přes Nýrsko od Nýrska ledová, posypaná pouze inertně. Také přes Bešiny cca 5 km pouze interní posyp, přesto pravděpodobně rychlejší. Rozdíl bude 5–10 minut. Parkoviště u vleků u nádraží stále za 100 Kč (vrací 50 Kč, při celodenní permici). V některé chvíli bylo komplet obsazené. Navíc cesta k vlekům byla posypaná, takže i cestou zpět bylo nutno „šlapat“. Lanovka celý den bez čekání. Sjezdovka 1 lehká – zavřená, zasněžuje se Sjezdovka 2 červená (prašan) – spousta hnědých míst Sjezdovka 3 červená (zmrzlý) – nejlépe vysněžená, přesto občas hlína/šutry? V nejprudším místě vyšoupáno takřka na led, takže to chce nabroušené lyže Sjezdovka Šance černá (prašan) – před nejprudším místem spousta hnědých míst; nejprudším místo neupravené, vykukuje tráva/keře, občas lyže drhnou až o zem, i když jsem neměl moc rýh na skluznici, doporučuju radši starší lyže. Obecně to chce zatím raději starší lyže, skluznice pár vrypů schytala. Výhody: sjezdovky všech obtížností; nejprudší sjezdovka v ČR Nevýhody: placené parkoviště dost daleko od vleků; pouze jedna navíc neodpojitelná lanovka s rozběhovým kobercem

08.12.2012 21:56:59 #3 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #2, Rychle, 08. 12. 2012 19:59:35

„Nevýhody: placené parkoviště dost daleko od vleků; pouze jedna navíc neodpojitelná lanovka s rozběhovým kobercem“

Zajímavé, jak se se během pár let změnil náhled na vybavení areálů v ČR, které mají celkově poměrně krátké sjezdovky a ještě před pár lety aby na nich člověk lanovku pohledal.

Teď je nevýhodou 4 sedačka s kobercem…

Já osobně bych jako největší nevýhodu viděl spuštění provozu tak o týden dříve než by odpovídalo realitě…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

21.01.2015 10:52:49 #4 

Příspěvků: 4

honza_t

Jak je to na Špičáku letos s parkováním? Už to nějak pořešili a nebo je to pořád za 100 na tom pidiparkovišti u nádraží?

21.01.2015 19:13:41 #5 

Příspěvků: 115

šáňa muž

>> #4, honza_t, 21. 01. 2015 10:52:49

Na Špičáku je to s parkováním zatím stejný. To velké parkoviště ještě není. Když tam budeš brzy ráno, tak se nechá parkovat u penzionu asi 100 metrů za tím parkovištěm u nádraží. Musíš jet do zákazu vjezdu. Ráno tam je chasník a vybírá za parkování 50,– Kč. Je to tedy taky malý, tak na dvacet aut.

25.02.2016 07:51:40 #6 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

Má někdo aktuální zprávy jak vypadají sjezdovky na Špičáku? Uvažuji o tom, že bych tam v sobotu vyrazil.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

25.02.2016 08:55:27 #7 

Příspěvků: 305

bohous357

Stav ze 14.2.:

Oficielní info : 20–40cm, nahoře přes 10cm nasněženo (dnes 20cm, žádné sněžení), bylo +7 st.

Sjezdovky bez podkladu, nejlepší červená 3, kde prolézala hlína a kamení jen na spodním svahu, na červené 2 prolézala hlína na více místech a horší úprava, černá 4 zavřená včetně výjezdu 4a, Šance nesjízdná – tráva mezi boulemi. Turistická 1 byla po sněžení čerstvě zprovozněná, masakr dětí. 2 hodiny ráno stačily. Slalomák 6 zastavěný roztékajícími se můstky.

25.02.2016 09:19:48 #8 

Příspěvků: 2070

Radek Holub - SNOW muž

>> #6, HonzA_, 25. 02. 2016 07:51:40

Aktuální tisková zpráva:

Střídající se vlny počasí, které ovlivňují skoro každý týden této zimní sezonu, mají naštěstí svoji chladnou periodu vždy před víkendem. Na tuto sobotu a neděli bude tak většina sjezdovek Ski&Bike Špičák otevřená. Do dnešního čtvrtečního rána tady připadlo v horních partiích 10 cm sněhu, dole do 7 cm. Mráz pak tentokrát umožnil zasněžování nejen ve vrcholových částech, ale i ve spodních partiích areálu. „ Ke všem dosud otevřeným sjezdovkám tak ještě přibude horní úsek černé Šance. Lyžovat se může až k její nejstrmějšímu části, odtud se bude přejíždět na sjezdovku Slalomovou č.3. K dispozici nově budou i další spojovací úseky mezi jednotlivými tratěmi,“ řekl k aktuálnímu stavu provozní ředitel Ski&Bike Špičák Vladimír Kasík. Nepodaří se otevřít jedině nejníže položený cvičný areál pod hotelem Sirotek, ale středisko nabídne dětská hřiště a cvičné tratě na jiných místech. O víkendu se tady nekoná žádná akce, takže areál mají lidé bez omezení k dispozici. Jen pro ilustraci, jak vypadalo střídání počasí na Špičáku v období od minulé soboty do dneška. V sobotu 20.2. napadlo od pozdního odpoledne do půlnoci cca 15 cm sněhu, hned po půlnoci začalo pršet a oteplilo se, takže většina z něj odtála. V pondělí pršelo skoro celý den, ale v úterý už se zase ochladilo, začal padat sníh a v noci z úterý na středu se navíc dalo spustit technické zasněžování….. Těmto výkyvům samozřejmě odpovídala i návštěvnost – v pondělí nikdo nelyžoval, včera ve středu si na Špičáku užívalo již několikátý návrat zimy přes 1000 lidí.

25.02.2016 09:43:44 #9 

Příspěvků: 305

bohous357

..... a Plzeňák na vleku povídal, že když už jedu skoro 2 hodiny z Prahy, tak proč nejedu o 20 minut dál na Javor :-) :-) :-)

25.02.2016 17:05:47 #10 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #9, bohous357, 25. 02. 2016 09:43:44

„…proč nejedu o 20 minut dál na Javor“

Jasně že když nebude sníh na Špičáku, jedu na Javor. Ale rád alespoň jednou v sezóně vyrazím na Špičák.

>> #8, Radek Holub – SNOW, 25. 02. 2016 09:19:48

Radši bych nějakou osobní zkušenost z posledních dnů než tiskovou zprávu.

Nerad bych byl překvapený jako minulou sobotu, kdy jsem si do areálu (nebyl to Špičák) zavolal v pátek v poledne a ptal jsem se jak to vypadá se sněhem. Realita druhý den byla o dost jiná, přestože mezitím mrzlo.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

25.02.2016 18:14:45 #11 

Příspěvků: 2070

Radek Holub - SNOW muž

>> #10, HonzA_, 25. 02. 2016 17:05:47

To chápu, ale lepší než nic – aspoň jako informace do mozaiky mi to přijde OK.

25.02.2016 18:51:21 #12 

Příspěvků: 305

bohous357

>> #10, HonzA_, 25. 02. 2016 17:05:47

Zespodu je těžké odhadnout, jaké podmínky jsou na sjezdovkách a od nového parkoviště už vůbec ne. Také bych byl ve střehu před přehnaně optimistickými informacemí – jedna věc je zprovoznit a druhá věc kvalitní podmínky.

05.03.2016 17:48:06 #13 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

Tak jsem na Špičák vyrazil dneska.

Nové parkoviště – perfektní, kapacita by mohla být o něco vyšší, ale nám, co jezdíme na první lano, to stačí a vyhovuje ;-)

Sjezdovka Spodní šance (od otevření jsem se na ni dostal poprvé) – moc se mi líbí pro začátečníky, profil není nudný a přitom sklonem i šířkou odpovídající. Rozhodně mnohem lepší než býval pro stejný účel Lubák. Není pro úplné začátečníky – je tam standardní kotva, takže pro úplné začátečníky je to trochu výzva a zároveň filtr.

Pokud jde o sníh, tak bída, bída, bída. Převládala barva do hněda, místy vystupovalo kamení.

Pokud nenapadne a nebo nebude mrzout aby mohli zasněžovat (otázkou je ale motivace takhle na konci sezóny), už to nebude nic moc.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

06.03.2016 20:26:01 #14 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

A přidám fotku z Dolních šancí – horní část.

Zarazila mne jedna věc, koho napadlo dát na začátečnickou sjezdovku, která není zrovna moc široká, to reklamní monstrum. Zřejmě jim chtějí zpestřit proces učení aby to neměli monotónní.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!
Fotky

06.03.2016 22:12:47 #15 

Příspěvků: 1228

CzechSkier

>> #14, HonzA_, 06. 03. 2016 20:26:01

Hm, to jsou změny… Já pamatuju Šanci jako kopec, kde ses bál předklonit, abys nedostal závrať, a navíc tam byly 2 m boule. Jednou jsme ji sjížděli od půlky na běžkách, a vypadalo to celkem přesně jako ve filmu Sněženky a machři. Mám podezření, že námět dodal někdo z naší „běžecké“ skupiny…

I

www.juniorsports.cz

06.03.2016 22:47:15 #16 

Příspěvků: 115

šáňa muž

>> #15, CzechSkier, 06. 03. 2016 22:12:47

Ta Šance, jak o ní píšeš, je vidět na Honzově fotce nahoře :-) léta se tam koná silvestrovský sjezd s pochodněmi.

06.03.2016 22:51:31 #17 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #15, CzechSkier, 06. 03. 2016 22:12:47

To si pamatuješ dobře. Šance vypadají zhruba takto: Placka – padák – placka. Na té spodní placce otevřeli sjezdovku pro začátečníky (to je ta fotka). Vršek padáku Šancí je vidět vlevo nahoře.

Jinak tady je fotka Šancí z vršku začátečnické sjezdovky…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!
Fotky

07.03.2016 10:55:15 #18 

Příspěvků: 1228

CzechSkier

>> #17, HonzA_, 06. 03. 2016 22:51:31

Jo, to je ono. Akorát tam bývaly boule. A mezi nima vydřeno…

No jo, jiná doba, host vyhazuje vrchního…

I

www.juniorsports.cz

03.06.2016 10:53:49 #19 

04.06.2016 09:23:53 #20 

Příspěvků: 1533

orim muž

>> #19, johnycek, 03. 06. 2016 10:53:49

Ekológii nie je nikdy dosť, to je pravda. Výcuc z textu: „Využije se přitom kompost z organických látek pocházejících ze Šumavy“

Dúfam, že to nedopadne podobne ako mi asi pred mesiacom hovoril kamarát, že bol lyžovať v Rakúsku a na svahu v spodných častiach jazdili po žltej „brečke“, ktorá odporne zapáchala. Od domácich zistil, že svah bol na jeseň „ošetrovaný“ postriekaný nejakou bio zmesou. Zážitok super, hlavne keď niekto padol do toho hnusu. Vraj to malo aj jednu výhodu, po páde si na vleku mal dostatok miesta a pohodlia.

04.06.2016 10:46:53 #21 

Příspěvků: 3094

johnycek muž

>> #20, orim, 04. 06. 2016 09:23:53

Hlavně, že to zaplatí EU. Tedy vlastně my z odvodů do EU oklikou přes Brusel.Jestli to k něčemu bude, už nikoho moc nezajímá. Chtěl bych věřit, že je to krok kupředu, ale … . Mě osobně nejvíc zaujala hláška z článku, že po ekologických úpravách bude potřeba pouze poloviční vrstva nastříkaného sněhu pro provoz než dosud. To chci (nechci) vidět.

04.06.2016 15:22:44 #22 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #20, orim, 04. 06. 2016 09:23:53

V Rakousku je běžné že se na jaře a možná i na podzim na horské louky rozhazuje hnůj. Jsou to pastviny pro dobytek a navíc hustý travní porost omezuje erozi.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

04.06.2016 15:25:30 #23 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #21, johnycek, 04. 06. 2016 10:46:53

Ono to hlavně spočívá v tom prvním kroku – musí vybrat kamení a srovnat terén. Hnojení a hustý travní porost potom jen pomůže udržet terén rovný (eroze) a není potom potřeba tak silní vrstva sněhu.

Tohle bylo vždycky kouzlo úspěchu např. na TJ Klínovec. Oddíl vysbírával na brigádách kamení, srovnával terén a sekal trávu. Za odměnu (a v kombinaci s tehdy skvělým rolbařem) měli sníh široko daleko nejdéle na jaře…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

05.06.2016 10:03:13 #24 

Příspěvků: 3094

johnycek muž

>> #23, HonzA_, 04. 06. 2016 15:25:30

Klínovecké kouzlo je hlavně v severní orientaci na rozdíl od Špičáku, samozřejmě sbírání kamínků, sekání, rovnání a rolbování má určitě jistý vliv.

05.06.2016 22:36:37 #25 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #24, johnycek, 05. 06. 2016 10:03:13

Neporovnávám Klínovec se Špičákem. Píšu o sjezdovkách TJ Klínovec v porovnání s ostatními v okolí (srovnatelné podmínky).

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

08.06.2016 09:02:56 #27 

Příspěvků: 1845

fischerbl

>> #23, HonzA_, 04. 06. 2016 15:25:30

Jaké období máš na mysli? Nevzpomínám si, že by se na TJ před tím, než ji pohltil „velký Klínovec“, jezdilo déle než vedle na Klínovci.

Jinej gang...

08.06.2016 22:43:15 #28 

Příspěvků: 6649

HonzA_ muž

>> #27, fischerbl, 08. 06. 2016 09:02:56

To už nějaký pátek bude. Tipuji tak před 10+ lety…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

19.12.2016 13:35:58 #29 

Příspěvků: 124

skiwelt

Ahoj, nemáte někdo informaci o stavu sjezdovek na špičáku? Přemýšlím kam zítra. Na Špičáku jsem dlouho nebyl, jen nevím, aby to nebylo plné ploten a kamínků. Moc děkuji za případné info.

Petr

05.01.2020 13:31:11 #30 

Příspěvků: 1

win24 muž

Varování: správci areálu Špičák uvádějí na svých i jiných stránkách včetně snow.cz nepravdivé údaje, zřejmě, aby získali více zákazníků. V uplynulém týdnu uváděli 2 funkční sjezdovky, ale byla otevřena jen jedna! Také uváděli 20–50 cm sněhu, což byl naprostý nesmysl, reálně bylo 0–20 cm v dost zoufalém stavu se spoustou prodřených míst, ledových ploten a kamínků. Na urgenci na kontaktní mail neodpovídají a slečny v pokladnách to změnit nemohou. Doporučuji spíše sousední areál Arber, kde je to o hodně lepší a nelžou zákazníkům.

03.01.2025 07:04:17 #31 

Příspěvků: 1527

slowthinker

Kolik sněhu je na teď horních Šancích? Nebo obecně mimo stříkané sjezdovky?

(Koukám na přelom sobota/neděle, mohlo by tam nasněžit, nebo taky napršet)

25.12.2025 20:20:51 #32 

Příspěvků: 1527

slowthinker

Chci napsat ke Špičáku i report, ale bude mi to nějakou dobu trvat, proto píšu tuto stručnost pro soudruhy, kteří uvažují o tom, že by na Špičák zavítali zítra.

Souhrn: je to hodně špatné, ale možná že je to jinde v Česku ještě horší …?
Kameny na sjezdovce. Oslepující monstra číhající kolem sjezdovek. Odpoledne se střídají plotny s brzdící bílou hmotou. Ale už dopoledne se bílá hmota vytvářela velmi rychle.
Obsazenost lanovky je maximálně 5%. Obsazenost sjezdovek je tak akorát, většinou prázdno, občas chumel, stačí chvilku počkat než se chumel odporoučí nebo rozprostře po zemi.
Od rána prosvítá slunce skrz mraky, ale nikdy nezačalo skutečně svítit. Odpoledne do horní části zavítala mlha.
Ve středu napadlo cca 3 cm sněhu, mimo sjezdovky nebyl žádný podklad, co přesně zbylo před Vánoci na sjezdovce netuším, ale moc toho asi nebylo.

Kdo má kameňačky a je mu líto že nemají co na práci, má myslím zítra ráno poslední možnost. V sobotu pravděpodobně dojde k invazi kobylek.

26.12.2025 09:55:37 #33 

Příspěvků: 1496

adam 1

Já ti o svátcích do 5.1 nikde na ski nejduuu:-D nejsem masochista :-D

27.12.2025 19:16:29 #34 

Příspěvků: 1527

slowthinker

Vložil jsem podrobný report ze čtvrtka, ale musí jej nejprve schválit komise, oponentní skupina a cenzurní orgán.

Lyžoval jsem i dnes, ve stručnosti to vypadalo takto (podrobnější report zase plánuju přihodit později):

Kamení je asi tak 10× méně než ve čtvrtek, stále ale doporučuji používat kameňačky.
Celý den bylo slunce.
Obsazenost lanovky 30–90% (překvapivě bez front), ovšem na svahu to bylo ve špičce hodně drsné.
Ráno tři jízdy byly možné na obřačkách, pak měkko a plno lidí a možné pouze šmrdlání. Vysoké teploty kromě závěru kdy to ztuhlo. Vytvořily se boule, pro freeridera přijemný stav.

27.12.2025 19:46:08 #35 

Příspěvků: 1496

adam 1

>> #34, slowthinker, 27. 12. 2025 19:16:29

Cenzura je přece dnes over :-D v 9:20 kolem Kopřiffny směr Praděd po Bílé Opavě a nešel bych tam nyní ani za milión do té sadomaso :-D ok za dva jo ;-) Masakr a na jednom kopečku :-D

Fotky

28.12.2025 11:09:50 #36 

Příspěvků: 1496

adam 1

>> Reakce na aktuální report z 25.12.2025.

Bereš to pozitivně :-D :-D :-D

28.12.2025 14:33:59 #38 

Příspěvků: 1527

slowthinker

>> Reakce na aktuální report z 25.12.2025.

opravy:

redakční šotek smáznul čárku (já ji tam natuty napsal) z následující věty

V provozu pouze sjezdovka č. 3, Spodní šance a sjezd od parkoviště.

Toto jsou už mé osobní kixy:

Drobný štěrk vás uvítal hned po sjetí s lanovky na horní mezistanici

– Lanovka žádnou mezistanici nemá, správně má být horní stanice.
- Gramaticky správně je z lanovky. Za tuto hrubku se velmi pokorně a zahanbeně omlouvám.

28.12.2025 19:03:46 #40 

Příspěvků: 79

Roman Jílek muž

>> #34, slowthinker, 27. 12. 2025 19:16:29

Popravdě moc nechápu, jak po tak hrůzostrašném zážitku ze čtvrtka jsi mohl stejnou chybu opakovat hned druhý den. Nic ve zlém, ale to je nějaký druh masochismu? Jinak mě překvapuje, že je parkoviště placené. Já tam byl naposledy asi před 5 lety, a to bylo ještě zdarma. Resp. mlhavě si vzpomínám, že placené možná bylo, ale při nákupu skipasu se parkovné odečítalo. Jinak já už léta (možná 20 let) jezdím na Šumavě na Zadov, přesto že to mám z Klatov 2× tak daleko než na ten Špičák. Na Zadově předloni vybudovali novou nádrž na vodu a letos instalovali 7 ks nových děl (otočná na sloupech), takže areál (1 sjezdovka) byl byl vysněžen už na konci listopadu. A díky dostatečné tloušťce sněhu a severní orientaci svahů sníh přečkal i tu permanentní prosincovou inverzi. Ale to jsem od Špičáku trochu odbočil.

28.12.2025 22:02:23 #41 

Příspěvků: 1527

slowthinker

>> #40, Roman Jílek, 28. 12. 2025 19:03:46

Pro mě to nebyl hrůzostrašný zážitek: já se ve všem snažím vidět pozitivní věci, ta pozitiva která jsem psal nebyl vtip (možná kromě ošlehané tváře, ale i tam bych vyškrabal nějaké pozitivum 8-)):

  • nerad vyhazuju „bezcenné“ věci, a s radostí jsem nořil svoje kameňačky do kamenů; možná že tam hraje roli i radost freeridera že může jet na lyžích kdekoli. Po zábradlí nejezdím, tak aspoň šutry.
  • na sedačce jsem si to užil a dozvěděl se užitečné věci https://snow.cz/…eni-clanek/5#…
  • boule i s plotnama mě baví; lyžování je pro mne výzva, a to Zadov neposkytuje. Tam můžu „pilovat techniku“ (což je evidentně oblíbená činnost většiny místních pisatelů), ale já mám priority úplně jinde.


Parkoviště bylo opravdu nějakou dobu po jeho vybudování zadarmo.

Ad Zadov
Viz https://snow.cz/…ov-stredisko#…

29.12.2025 09:14:29 #42 

Příspěvků: 79

Roman Jílek muž

>> #41, slowthinker, 28. 12. 2025 22:02:23

OK. Máš kameňačky, takže ti to nevadilo. Já takové lyže nemám. Kdybych se tam vydal s čerstvě naostřenými obřačkami a chytil tyhle podmínky, tak budu nasranej ještě další 3 dny. I kvůli takovýmto podmínkám (na Špičáku poměrně častým) už tam dávno nejezdím. Jinak máš pravdu – Zadov mě baví právě kvůli pilování techniky. Tvoje priority (boule, plotny atp.) mými prioritami opravdu nejsou.

02.01.2026 14:39:55 #43 

Příspěvků: 539

VojtěchV muž

>> #40, Roman Jílek, 28. 12. 2025 19:03:46

Já k tématu Špičák vs. Zadov bohužel musím uvést, že poslední roky dost často radši ještě jinam. Důvody jsou jednoduché. Na Špičáku jsou všechny sjezdovky orientovány na JV, což znamená odměk a problémy se sněhem. Na Zadově je to pak kreativní přístup (jak tomu říkám) k rolbování. Jakmile je alespoň miniaturní šance, že budou v noci zasněžovat, tak to znamená ve 100% rolbování jen ráno, takže je velké riziko měkkoty od rána.

03.01.2026 09:37:22 #44 

Příspěvků: 79

Roman Jílek muž

>> #43, VojtěchV, 02. 01. 2026 14:39:55

Špičák souhlas. Na Zadově problémy s měkkotou od rána (alespoň dle mého názoru) nebývají, nebo je alespoň já nevnímám. Mě spíš vadí ranní beton. Jinak od letoška mají na Pucalce (jak už jsem psal výše) nainstalováno 7 fungl nových děl Technoalpin, takže už vysněžení na konci listopadu bylo (i díky velmi nízkým teplotám v době zasněžování) docela kvalitní. Fotka je z 30. 11. a jsou na ní vidět 4 děla ve spodní části sjezdovky. Hlavně – všechna děla jsou na okraji sjezdovky, otočná a na sloupech. Je to výrazný posun oproti dřívějšku – až dosud používali mobilní děla, která měli rozmístěna různě po sjezdovce. To značně omezovalo prostor pro lyžování. Z mého pohledu se Zadov v tomto letos hodně posunul.

Fotky

03.01.2026 10:24:55 #45 

Příspěvků: 1527

slowthinker

>> #34, slowthinker, 27. 12. 2025 19:16:29

Upřesnil jsem informace z minulého týdne v minireportu: https://snow.cz/…ak-na-sumave

06.01.2026 16:04:16 #46 

Příspěvků: 539

VojtěchV muž

>> #44, Roman Jílek, 03. 01. 2026 09:37:22

Jo, na Zadově na zasněžování hodně zamakali. Ale ono jim ani nic jiného moc nezbývalo, protože to fénové proudění, co tam dostávají poslední roky, znamená časté teploty vůbec neodpovídající jejich slušné nadmořské výšce.

Tak to já si naopak počkám zase ke konci sezóny, kdy už nedosněžují a pravděpodobnost betonu se zvyšuje, viz loňské foto :-)

Fotky

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy

Reporty z lyžařských středisek

Železná Ruda - Nad nádražím