Elan Magfire 78 TI 2010
27.10.2009 19:39:53 #1
(Petr, Petik62@seznam.cz) Zdravím. Chtěl bych se zeptat. jestli někdo máte zkušenosti s těmito lyžemi? Díval jsem se na skis.com a celkem mě zarazilo, že je ti lidé hodnitili vězšinou 3 hvězdy z 5. Přitom o třídu nižší 78 se jim zamlouvaly víc. Myslíte, že ten jeden titanal tam hraje až takovou roli? Zajímalo by mě, jestli když tam je, tak jestli pak lyže víc vydrží? Díky za čas
27.10.2009 20:04:03 #2
(Martin47, ) O lyžích ti neřeknu nic, neb je neznám. Na Elany bych nedal dopustit kdybych neviděl Fusion systém. Podle mého názoru se fakt nepovedl. Aby se vázání (specielně špička) tak hejbalo to mě hejbe žlučí. Byl jsem se na to podívat v obchodě, když jsem to viděl na netu a zaujalo mě to. Byl jsem hrozně zklamaný. Prodavač se mi snažil natlouct klín do hlavy, že když se tam zapne bota tak je to pevný, Cha, cha, jak muže předpětí udržet hejbavou špičku, ta kterou působí při zatáčení metráky. o a když přičteme třeba ještě vyšláplou botu, máme hezké plovoucí uchycení do lyže. Výsledek – noha zatočí a lyže za půl minuty taky. Takže Elany jedině s natvrdo přišroubovanou deskou a vázáním.
27.10.2009 20:29:41 #3
(Petr, Petik62@seznam.cz) Nevím, ale jestli jste si na ně jen šahal v obchodě a nejezdil jste na nich, jak toto můžete tvrdit? Myslím si, že to s tím vázáním není až tak hrozný. Spíš by mě ale zajímal ten titanal…
27.10.2009 21:34:51 #4
(Martin47, ) vezmu za špičku vázání a ta jezdí 3mm na každou stranu, vůbec netoužím na nich jezdit. V tom obchodě jsem prodavače požádal, aby do nich botu dal, nastavili jsme síly a bota se v tom mlela o 106. Ještě jsem se ho ptal, zda to jde nějak utáhnout. Říkal že ne. Pořád se volá po přesnosti ve vedení lyží a jak chceš vést přesně lyži, která má vůli ve špičce a mele se ti na noze? Na tom není co zkoušet. Nepřekvapilo by mě to, kdyby tím osadili jen nějaký rekreační lyže, ale oni to klidně dávaj i na komerční vlajkovou loď GSX Wave Flex.
27.10.2009 21:37:59 #5
(Martin47, ) aby sis nemyslel, že jsem nějaký odpůrce Elanu. Já na nich jezdím a fak na ně nedám dopustit. Ale všechny mají desku Vist na pevno a Tyrolku na pevno.
27.10.2009 21:52:46 #6
(PetrAT, ) Mě se ten systém také nelíbí, právě pro ty vůle
Ale nutno říct, že se to už naštěstí hodně zlepšilo.
Bohužel holé ski, se asi jen tak od Elanu už nedočkáme , kromě komerční
verze WC, tak nezbyde než si zvyknout.
Mag78Ti jsem zkoušel. Loňský model. Jezdil jsem s ní po sjezdovce a
připadla mi v poho. Ve srovnání s mojí SLX je samo méně obratná, ale
zase na rozbité pistě se hrne svahem jako buldozer. A to určitě i díky
titánu .
Pohlídej si testovačky elanů a zkoušej
28.10.2009 08:47:28 #7
(Petr, Petik62@seznam.cz) Díky za rady hoši, ještě to budu muset skouknout v nějakým obchodě.
28.10.2009 10:06:23 #8
(TomáS, ) takový „masovky“ klidně vyrobí kopii slx bez jednoho titanalu a šoupnou to do prodejny. Nebo aby ušetřili, tak klidně použijí takový systém upevnění do lyže (hlavně, že je levný). Co nejlepší spojení noha, bota, lyže je přeci základ tady této profese a jestli přední výrobce klidně v tom nejzákladnějším rezignuje, tak co bude asi uvnitř tý lyže (kam nikdo nevidí). Jsem rád, že mám osobně tuhle otázku vyřešenou. Prostě velcí výrobci nám říkají, máte si koupit set na rok a další rok nový, protože to co si kupujete je stejně taková sračka, která vydrží právě ten rok. Chcete lyže na 5 let? To je blbost! To už budou nový power switche, nový vlnky a úplně nový chipy. No zase jsem si musel rejpnout, tak sorry:-)))
28.10.2009 10:30:20 #9
(Martin47, ) Trochu bych oponoval. Lyže se dvěma pláty plechu není pro každého a použitelná je až od určité rychlosti a výhradně na tvrdoé, upravené pistě. To, že se vyrábí i soft verze pro lidi, kteří nemají soubor nutných dispozic (síla, technická vyspělost atd.) naopak považuji za dost vstřícný krok k zákazníkům. Pro rekreanta s deseti dny na sněhu za sezónu, který se nechá vybláznit a koupí top racecarvera, to musí být docela zklamání. Na nohou má to nejlepší a nejdražší s čím vidí borce ve WC na pódiu a ono mu to nezatáčí. A že ty lyže málo vydrží? Kapitalismus udržuje při životě vysoká spotřeba a rychlý oběh peněz
28.10.2009 11:56:40 #10
(ivan, ) Titanal: částečně viz též můj příspěvek ve vláknu o AHV
05, nechce se mi to opakovat.
Elan je, pokud vím, jediný, kdo dává jen jeden plech a hrdě se k tomu
hlásí. Ale najdeme to ve formě nějakého perforovaného plátu
i u jiných, např. to měly (některé) betové Atomiky, nebo teď dali něco
takového do pár Volklů („steel“ v popisu).
Dvě verze allmountainů, s Ti a bez Ti, se taky dělají, např. Atomic má
tuším tři a navrchu dokonce 93mm Savage jen s titanaly. Ty „plechové“
verze jsou logicky tvrdší a pro někoho a do určitých podmínek to může
být na úkor jeho dobrého pocitu. Z laických „recenzí“ nějakých
„advanced“ lyžařů, které ani nevidíme jet, v nejasných podmínkách,
bych žádné velké závěry nedělal. My jsme zase u 1. generace Nomadů
Crimson rychle prodali tvrdší Ti model a ten ne-Ti, podle mého názoru do
kombinace s našimi sjezdovkovými podmínkami příliš měkký, zůstal snad
jako poslední neprodaný.
Ta vázání jsem jen viděl, ale v ruce neměl, takže konkrétně
nekomentuju.
Zcela obecně mě napadá, že metoda kluzných obou konců vázání s fixací
uprostřed může být kompenzací kvůli průhybu. Když na lyži, vlastně do
lyže, přidám nějaký další materiál v podobě základny nesoucí
vázání, nutně to lyži coby pružné těleso vyztuží. Vždyť dovnitř té
lyže zakomponuju v délce 50 cm něco tak pevně, aby se nevytrhlo. Což je
průser, protože pořád přece meleme o neovlivněném průhybu. A tak tomu
musíme nějak pomoct. Moc se toho kromě fixace vázání jenom uprostřed
udělat nedá. Že něco, co se hejbe, nedrží tak dobře, jako připevněné
fest, je jasné. Takže kompromis? Je to moje okamžitá úvaha bez opory
v lyžařských zdrojích, takže opět dodávám
Tak to alespoň vidím já, ale můžu se mýlit jako v životě už
nejednou.
28.10.2009 12:35:07 #11
(Martin47, ) Až budeš mít příležitost, určitě na to mrkni. Jsem zvědav na tvůj názor. Aby se to do té lyže vůbec vešlo, je to celé z takových tenoučkých plechů a subtilních plastů. Ten propojovací hřeben je jak z dětského autíčka na setrvačník. Pata a špička se nasazují na čepy – jdou nasadit velmi lehce a posunem se usadí. Tam vzniká ta vůle. Je to celé jako dětská hračka. A ještě jeden podotek k životnosti lyže. U sportovního, opravdu aktivního lyžaře je životnost lyže daná broušením hrany. Když není co brousit, lyže je mrtvá. Takže věty použili jsme super materiály a technologie, které neskutečně prodlužují životnost lyže paradoxně nemohou platit u nejlepších modelů sportovních lyží, kde je limitem právě broušení.
28.10.2009 14:15:09 #12
(ivan, ) Fakt je, že když do kolejnic poprvé nasazuješ nový Atomic Race
1018, skoro panikaříš, že je to zmetek a nasadit nejde. Mám na to gumovou
paličku a i tak je to boj. Jedině tak to potom drží i při
používání.
Otázka ale je, kolik vůle je v praxi už příliš. Když uvážím, jak
lyžaři často v botě plavou a jaké vůle v ní vznikají + vůli mezi
botou a špičkou vázání, je nějaké kvedláníve vázání opravdu taková
tragédie? Možná jo, jen uvažuju.
Ad životnost: měl bych maličkou výhradu. Záleží na tom, jakou hranu lyži
dáš (sportovní můžeš dát kvůli životnosti širší, vím o tom
u Fischeru, ale má to meze – jednak to vypadá blbě, jednak víc
materiálu hrany už ve funkci nosné výztuže je poznat na tuhosti lyže)
i na tom, pod jakým úhlem se brousí, na jakém terénu se jezdí a tedy jak
často se musí brousit. Sportovní prašanovku neubrousíš nikdy, ale
samozřejmě vím, že o takové nešlo. Mám zkušenost, že časté
profi-broušení v ruce dokáže ubírat jen tak málo materiálu, že hrana
může vydržet déle než majitel lyže psychicky kvůli její morální či
často jen imagové zastaralosti. Svou nejmilovanější obřačku jsem po
4 sezonách taky dobrousil tak, že zbytky hran začaly odpadávat, přičemž
lyže samotná by ještě jezdila dál. Ale to měla minimálně 200 dnů a to
je pro běžného lyžaře dost let.
28.10.2009 15:52:17 #13
(Martin47, ) Mně se jednou podařilo na jedněch slalomkách Rossignol mýho svěřence podbrousit hrany pomocí takového přípravku pod úroveň bočnic. Když brousím doma v klidu, ve svěráčkách, s úhelníkem, moc materiálu neubývá. Horší je, když přebrušuju na kopci. To pak špony lítaj jak v ČKD. A z hlediska volného průhybu lyže pod vázáním byl podle mého názoru nejlepší Rotamat. Jen šest šroubů na lyži, jejich umístění do malého trojúhelníku, čili jen po dvou za sebou v podélných osách lyže a pata přišroubovaná pod botou, z čehož plynula krátká vzdálenost mezi uchycením špičky a paty a dlouhá volná patka lyže.
28.10.2009 16:46:59 #14
(ivan, ) Nevím, jestli nejsme jen rotamatoví nostalgici. Ale asi ne. Jednak se Marker nenápadně patou Inter-Pivot tak trochu k téhle filosofii vrátil, jednak Look resuscitoval svou legendu Pivot, taky jako Rossi. A není to pořád v podstatě nic jiného než stará dobrá Nevada z roku 1960 (pata) a 1962 (špička). I proto jsem tak litoval té prošvihnuté Adamovy SG. Co do průhybu bylo ještě lepší Revolution-X od IBS Vaduz, fixované jenom na středním čepu, ale to si pro jiné lyže než blady představit nedovedu.
29.10.2009 13:40:25 #15
(Martin47, ) Dnes jsem se stavil v jednom obchodě a vzal si na mušku systémy s následujícími poznatky. Völkl Racetiger SL IPT Motion – žádná vůle. Atomic GS12 Neox – žádná vůle, Fischer RC4 Worldcup RC Flowflex – žádná vůle, Blizzard GSC IQ 4.12 – nepatrná vůle, Nordica Dobermann Pro GS N 0312 TC XB – žádná vůle, Elan SLX Fusion – velká vůle. Bohužel musím konstatovat, že pokud bych šel kupovat lyže, výše uvedené by lyže Elan ihned diskvalifikovalo z výběru.
29.10.2009 18:01:17 #17
(Tomás, ) mě natolik vyprudila, že jsem vstal a šel do pracovny hejbat všema vázáníma. Po dvou letech používání se nehejbe vůbec. Je jako přišroubovaný!!!! JASNÝ!
29.10.2009 18:18:24 #19
(ivan, ) Člověče, v podstatě ne. Vista jsem předělal ze šroubů na PINy asi před 5–6 lety, od té doby používám na různé lyže, loni např. na obřačku AHV 07, a na to, že to je nastrkovací, to skoro obdivuhodně drží. Není to sice tak nehnutelný jako přišroubovaný, ale pro běžnou praxi 99% lyžařů naprosto OK. Úžasný je, že se za ty roky neuvolnily ani ty piny. Byla to sice docela pruda je sešroubovat a nasadit (dělal jsem to tehdy přes poledne na Kaunertalu), ale od té doby drží. Speedlock s pojistkou (první generace ji ještě neměla) taky. Fakt to můžu doporučit – bez ohledu na to, jestli je Pospa kamarád nebo není.
01.11.2009 18:41:18 #22
ELAN Fusion vůle : Synovec si koupil nové SpeedWave Fusion, tak jsme to prozkoumali. Vůle nejsou v samotném mechanismu fusionu, tedy v mechanice posouvání. Skutečně tady to mají zmáklé s minimální vůlí, snad to tak i zůstane používáním. Ale vůli má špička vázání po nastrčení do otvorů fusionu !! Tady nechápu, proč to tak vyrábějí, protože tu špičku a patku tam zacvaknu jen jednou a pak se s tím nic nedělá . Pravděpodobně by tedy vůli šlo eliminovat buď nějakým distančním kroužkem a nebo novým čepem s přesnějším rozměrem. Zatím netuším proč to tak mají. Nic mě nenapadá.
01.11.2009 22:39:07 #23
>> #18, administrator, 29. 10. 2009 18:02:55
Čus, tak se tady musím malinko přiznat. Když jsem psal, že drží jako přibitý, tak jsem šahal jenom na špičky. Včera mi to nedalo a vylezl jsem znova do pracovny a zjistil, že piny na mých patkách jdou malinko povolený. Takže jsem je utáhl a opět drží bez vůle. Takže byla to sranda, ale od teď si budu ty piny kontrolovat častěji než jednou za dva roky:-)))) Díky hoši:-)
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.