Nejvhodnější (kompromisní) lyže pro české sjezdovky
04.11.2009 16:34:02 #1
Zakládám toto vlákno jako reakci na vedlejší téma funcarving, kde se již o něčem podobném mluvilo.
Takže otázka zní:
Jaká je nejvhodnější lyže pro české sjezdovky na celodenní lyžování ?
Podle mě to musí být lyže, která zvládne ranní manšestr , odpolední nahrnutý sníh a má slalomový rádius ( vyhýbání se lyžařům na přeplněné sjezdovce ).
04.11.2009 21:26:10 #2
Lusti RT 165 Po ránu
je perfektní, zvládne bez problému krátký, střední i dlouhý carvingový
oblouk, na volné sjezdovce rychlejší funcarv. Rychlost v řezaném oblouku
30–100 km/h. Kličkování na přeplněné rozbité odpolední sjezdovce
v pohodě. Můžeš na ní makat, ale nechá tě i flákat. Problém mají
s hlubokým sněhem, když napadne 25+ tak je to vopruz, ale to není u nás
tak často.
04.11.2009 22:02:45 #4
>> #2, Mirek, 04. 11. 2009 21:26:10
No slalomku bych asi určitě nezvolil. Dost často bývá měkčeji než by se slalomce líbilo. Od Lusti by to podle mě spíše byla RCT. Protože ale nejsem v otázce omezen rozpočtem dopřál bych si Muscle Car od Core s přihlédnutím na české sjezdovky v kratší délce. Tuším 168cm, mají stránky v rekonstrukci, tak nemůžu dát odkaz. Je to bez debat nejlepší lyže, na který jsem jel. Až se svezu na tomhle http://www.kessler-swiss.com/de/index.html tak dám vědět. Nějaký informace nasvědčují tomu, že by to mohl bejt horkej kandidát na „jednu“ zázračnou lyži. T
05.11.2009 00:49:49 #5
>> #2, Mirek, 04. 11. 2009 21:26:10 rychlost v řezaném oblouku 100kmh?dobře ty:))
05.11.2009 00:55:10 #6
>> #1, Pavlos, 04. 11. 2009 16:34:02
Člověče, já myslím, že paušální odpověď na takhle formulovanou otázku dát ani nejde. Jednak i v Česku jsou sjezdovky různý (šířka, sklon, zalidněnost, sníh), jednak jsou různí i lyžaři a každému bude vyhovovat něco jiného. Když budu vědět, pro jakého lyžaře, tak se už snad docela trefím, když k tomu i na jaké kopce, ještě líp. Ale bez specifikace lyžaře odpovědět neumím.
05.11.2009 10:08:02 #7
>> #4, TomáS, 04. 11. 2009 22:02:45
I Muscle i Kessler. A už jenom pár dalších. Ale pokud bych zůstal v našich luzích a hájích, viděl bych to na SCT 172.
05.11.2009 10:17:05 #8
>> #4, TomáS, 04. 11. 2009 22:02:45
hehehe, souhlas s Muscle Car. Mám taky jeden tip, ale po zkušenostech z minule si jej nechám pro sebe. Nechci bejt zase za „skorokolegu“, v horším případě za snoba. Kessler bych taky vyzkoušel moc rád. Zvlášť, když o nich pozitivně referoval HOnza Verl.
Jak píše ivan, parametrů je strašně moc. Tak to bude spíš debata o tom, co se komu víc pozdává. Protože jediná správná odpověď není. Jinak by to asi musely úplně všechny firmy do jedné zabalit a pan L. by musel zásobovat svojí produkcí celej svět. (to je jen pokus o fórek, jeho aktivity si vážím a obdivuji, kam to dostal a snad i dostane.)
Sorry za převážně off-topic.
05.11.2009 19:45:30 #10
Jen jsem popsal své lyže… Myslím, že bych se u nás bez problému srovnal s jakýmikoli tvrdšími sendviči s poloměrem 12–15m, v délce okolo 165cm a šířce 65–75mm. Hlavně by musela držet na tvrdým. Pokud bych to měl nejblíž do Rokytnice, nebo někam, kde se to dá trochu pustit nejen první dvě jízdy, asi bych volil lyže obřákového typu…
05.11.2009 19:58:56 #11
>> #5, fricino, 05. 11. 2009 00:49:49
Jet rychle po hraně není problém, nevadí ani kratší lyže ani nemusí být extrémně tvrdé ani nemusí být zcela čistý manšestr. Problém nastává až ve chvíli, kdy potřebuješ přejít do smyku, tam při vyšší rychlosti vadí krátké, nebo měkké lyže i ne zcela rovný povrch sjezdovky. V tom je nebezpečí carvingu, není problém jet v carvingovém olouku rychle, je problém v případě potřeby přibrzdit či zastavit…
05.11.2009 21:14:25 #12
>> #11, Mirek, 05. 11. 2009 19:58:56 nene podle mě problem nastává přesně ve chvíli, kdy tvrdíš, že jedeš kilo na slalomce:)))
05.11.2009 21:41:25 #13
>> #12, fricino, 05. 11. 2009 21:14:25
Neboj, takto rychle jezdím jen zcela vyjmečně, jen když se sejdou
podmínky a chuť
06.11.2009 13:43:12 #14
>> #13, Mirek, 05. 11. 2009 21:41:25 Stovkou na slalomce? Ve vajíčku z hangu šusem, když máš tu odvahu. Jinak: krátké lyže=krátké=zatěžované hrany. Jedny lyže=velké opotřebení=příležitost častěji měnit za nový model. Dlouhá lyže=stabilita=menší potřeba brzdit.
06.11.2009 13:58:49 #15
>> #14, Krab, 06. 11. 2009 13:43:12
>> #14, Krab, 06. 11. 2009 13:43:12
Kilo na slalomce, jednoho jsme tu už měli:) Byla to starnda.
06.11.2009 14:24:39 #16
>> #15, TomáS, 06. 11. 2009 13:58:49 HonzA snad pracuje na nějaké formě rychlomíry. Jestli to dotáhne do zdárného konce, sejdeme se všichni na svahu a … společně si odřeme ústa.
06.11.2009 14:46:50 #17
>> #16, Krab, 06. 11. 2009 14:24:39
Takže na VL v Rokytnici se bude jezdit na čas ? Fíha ;)
06.11.2009 14:51:13 #18
>> #17, Pavlos, 06. 11. 2009 14:46:50 No to se musíte zeptat HonzY, jestli to dopracuje. Vše je ve vývoji. Jinak bych to asi viděl na pokus o zapůjčení časomíry spíš na Dolní Moravě.
06.11.2009 15:22:49 #19
>> #18, Krab, 06. 11. 2009 14:51:13
Na prosincovou Rokytnici to 100% nevyjde
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.