Malý dobrý servis
09.06.2014 21:45:39 #1
Zdravím vespolek. Rád bych Vás zde požádal o radu. Můj vztah k lyžování se každým rokem zintenzívňuje a já se tím nechávám rád pohltit. Dostal jsem se do stádia, kdy k osobitému stylu prodeje mám potřebu přidat i servis. Důvody jsou nasnadě, nejsem schopen ve svém okolí najít to, co hledám. Nejde mi o žádnou masovku, nehodlám opouštět své zaměstnání. Jde mi o to, abych byl schopen udělat luxusně hrany a nestrávil na lyži hodinu. Je jasné, že do garáže nebudu cpát nějakou starší brusku která stojí majlant a auto by muselo stát venku. Spíše se dívám a sbírám informace o brusce Trione a jí podobným ručním zařízením. Zaznamenal jsem částečnou informaci o el. ruční brusce Vola, ale nějak se to ztratilo. K mému dotazu, lze výše zmíněnou brusku Trione doporučit k mému záměru, nebo máte dobrou zkušenost s nějakou jinou? Pokud jsem dobře pochopil, tak Trione nedělá hranu od skluznice. Lze tuto část hrany dělat rychle a kvalitně i pilníkovým brouskem?Díky za zimní postřehy na začátku léta.
11.06.2014 14:42:50 #2
>> #1, BoB, 09. 06. 2014 21:45:39
Pred par lety jsem si poridil EdgeTune Pro. Je to vlastne takove voditko, sutr a par dalsich serepeticek a pouziva se to s mikroburskou a je to tak o rad levnejsi nez TriOne. A je to celkem nepresny krap. Chvili jsem si s tim hral a brousil a spise bych to nedoporucil. Hlavne proto, ze se blbe ladi vyska kamene. Ta se ladi srouby, ktere jsou opreny z boku lyze v miste, kde konci hrana (ci tesne za ni? Uz ani nevim). Tam jsou strhnute bocnice a je to cele takove nepresne a forove. Lec, pro nekoho, kdo nema uplne nestridme pozadavky a je zrucny by to sluzbu udelat mohlo (ovsem ja jsem takrka manualne nesvepravny).
Cenou i kvalitou o neco vyse (avsak zhruba na stejne urovni) je Winterstieger Discman. Ten se vsak pry hodi spise pro lesteni, nez samotne brouseni.
Kvalitou i cenou na opacnem konci jsou TriOne a Snowglide (http://www.verdonkracing.com/). O TriOne se tu snad zminoval Czechskier a i nekdo dalsi. Kamarad ji mel pujcenou a byl naprosto spokojen. Jiny kamarad si koupil Snowglide a rovnez naprosta spokojenost. Kvalita brouseni vytecna, prace rychla a rika, ze na casu i naradi mu to take usetrilo dost.
Od skluznice se hrany nedelaj. To jen pokud si chces zmenit sam uhel podbrusu, ci neco opravujes. Jedine je potreba odstranit grot z hrany od skluznice. To udelas prejetim diamantem, ci brusnou pryzi.
13.06.2014 21:04:10 #3
V nějak podobně obsáhlou a sdělnou odpověď jsem doufal. Děkuji.
Při trochách času jsem si procházel jednotlivá zařízení, o kterých si
se zmiňoval. Něco jsem znal, jako třeba Winterstieger Discman, ale
o Snowglide slyším prvně. Mít na Snowglide, tak patří mezi horké
favority i když působí hodně technicky komplikovaně.
Ale nakonec to asi dopadne úplně jinak. Trione se mi líbí asi nejvíc, ale
ta cena ta cena. Při důkladném zvažování přicházím k variantě která
se mi ještě před měsícem až tak moc nezdála. Je to sice kompromisní
řešení, ale zabiji hodně much jednou ranou. Na hrany Vola elektrickou
ruční brusku, já vím je to na smirk a tím pádem budou vyšší provozní
náklady, ale údajně se dají na jeden pás udělat desítky lyží. Jen
doufám, že kvalita brusu bude dobrá. Na doleštění bych vzal diamant Vola
(hrubost ?).
A protože do teď voskuji horkovzdušnou pistolí a dle mě aby lyže zaujala
musí jet, tak zvažuji Thermojomax Alpine a k tomu voskovačku, taktéž
Vola.I když vezmu seřezávačku na hrany (do teď jsem to dělal pilníkem),
osu s rotačníma kartáčema a pár drobností, proti Trione budu stále
v plusu a mám celkem solidně vybavenou dílnu. Co si o tom myslíte?
13.06.2014 21:39:53 #4
>> #3, BoB, 13. 06. 2014 21:04:10
Na to, že máš v klubu jen několik závodníků se vybavuješ dost velkoryse .
14.06.2014 20:22:07 #5
>> #4, oblouk, 13. 06. 2014 21:39:53
Zatím za mě nikdo nezávodí , ale znáš to: no edge no fun, no wax no speed.
15.06.2014 14:53:57 #6
>> #5, BoB, 14. 06. 2014 20:22:07
To s těma hranama je jednoznačný, u těch vosků zdaleka ne – přesně vybraná, často obnovovaná a dokonale proleštěná struktura je důležitější.
17.06.2014 15:31:56 #7
>> #6, oblouk, 15. 06. 2014 14:53:57
Nijak nezpochybňuji funkčnost struktury, ale funglovky strukturu mají a laborování tímto směrem si nechám na později. Teď je pro mě důležité mít testovačky v co nejlepší kondici s tím, že si je nachystám sám , nebude mě to stát majlant a na lyži nestrávím hodinu. Do teď spočíval můj servis v úhlovém brousku, horkovzdušné pistoli a parafínu, bez svěráku a seřezávačky bočnic. Jakou hrubost diamantu by jsi mi doporučil pro doleštění hrany?
17.06.2014 21:25:30 #8
>> #7, BoB, 17. 06. 2014 15:31:56
Jak známo, používám netradiční a pouze ruční metody (jednoduché, levné, rychlé, spolehlivé…). Naformátované lyže skoro denně udržuju. Nové lyže formátuju takto:
Bočnice:
- strhnu plast.hranu po celé délce na úhel cca 84st. kouskem kraje nakloněného karosářského pilníku upnutého do Toko plast. přípravku nebo Toko kovového úhelníku
- brousím 87st. kouskem karosářského pilníku upnutého do Toko plast. přípravku nebo Toko kovového úhelníku
- leštím 87st. kouskem Lidl diamantu 400/600/800 (jemnost podle spěchu, nebo užití závod/pohoda) upnutého do stejného Toko plast. přípravku nebo Toko kovového úhelníku
Skluznice:
- udělám u SL a OS odklon hrany od skluznice 0.5st. po celé délce kromě cca 50cm pod vázáním kde nechám 0st. + u SG všude 0,5st. použiju jemný plochý jednosečný pilník omotaný pro správný sklon na jedné straně kobercovkou
- do vykartáčované skluznice za pomoci horkovzdušky vkartáčuju minimální množstvíčko jakéhokoli vosku (třeba i hrobečkovky nebo modrého = jen jako lubrikant)
- požehuju za neustálého kartáčování strukturu za účelem vypálení a důkladného odstranění jemných mikrochloupků (právě ty jsou nepřítelem dokonalého skluzu). Hlavně schopnost vypálit mikrochloupky předřazuje horkovzdušku před žehličkou…
- skluznici lehoulince promáznu (klidně i nasucho) nějakým voskem a strukturu lyže co nejdůkladněji prokartáčuju a vyleštím
Denní údržba obsahuje ve většině případů pouze body c) + e) nebo f) nebo g). Před závodem nebo když to viditelně zanedbané lyže potřebují, postupuju podle všech bodů. Někdy je vhodné (třeba i dočasně), ‚přestrukturovat‘. – ale to už sem nepatří…
Trošku podrobněji s návodem jak http://www.vl-ski.cz/vl-tahak-/
PS: podle mne ti k tomu co skutečně potřebuješ chybí jen dva svěráky (tento týden mají vnodné a levné v Lidlu).
20.06.2014 22:14:36 #9
S většinou z toho jak píše oblouk bych souhlasil.
Jen pár věcí vidím jinak:
Bočnice:
a. strhnu plast.hranu po celé délce na úhel cca 84st. kouskem kraje nakloněného karosářského pilníku upnutého do Toko plast. přípravku nebo Toko kovového úhelníku
b. brousím 87st. kouskem karosářského pilníku upnutého do Toko plast. přípravku nebo Toko kovového úhelníku
- nevím jestli „karosářským pilníkem“ je myšlen pilník ,ale myslím že nikoliv. Používat karosářský pilník na každodenní údržbu hran by bylo jako sázet ředkvičky beranidlem.
Skluznice
d.udělám u SL a OS odklon hrany od skluznice 0.5st. po celé délce kromě cca 50cm pod vázáním kde nechám 0st. + u SG všude 0,5st. použiju jemný plochý jednosečný pilník omotaný pro správný sklon na jedné straně kobercovkou
- odklon hrany dělat skloněním pilníku pomocí kobercovky ? No fuj.Proč nepožít přípravek na to určenej, nebo pak profi
No a horkovzduška a hrobečkovky už tady byly tématem
Mimochodem si myslím,že chloupky na skluznici odstraní cidlina,kartáčování anebo
ale ne horkovzduška – taková teplota aby se chloupky podařilo vypálit nejde bez poškození skluznice použít.
21.06.2014 09:52:02 #10
>> #9, m3, 20. 06. 2014 22:14:36
OK – máš pravdu ze svého asi profi pohledu. Já ale formátuju sotva 4–5 pá lyží ročně. Tudíž používám nikoli drahé a jednoúčelové specielní přípravky jako strhávače bočnic nebo profi přípravek na odklon hran od skluznice. Vím, že k dosažení srovnatelné kvality mi stačí popisovaný způsob a trošinka šikovnosti. Karosářský pilník v délce cca 7cm upnutý do vodítka používám, jak píšu, jen k formátování, event.k opravě poškozené hrany nebo na hrany zanedbané. Denní údržbu dělám hrubším diamantem – klasické pilníky už vůbec neužívám. Horkovzduška a ¨mazání¨ je kapitola sama pro sebe – vím co píšu a věř, že to mám řádně ověřené (nejen roky ale i počet a kvalita uživatelů).
23.06.2014 17:04:55 #11
>> #10, oblouk, 21. 06. 2014 09:52:02
Karosářskou rašplí jsem opravdu několik let pravidelně brousil, zvl.
slalomky, ani tak jsem nedošel na konec hran dřív, než lyže změkla.
Výhodou je, že to jde celkem rychle a dá se to udělat i bez
svěráků-v ruce-na svahu. Ale teď, když s sebou mám většinou více
párů lyží, vyměním prostě lyže za ostré.
Také plochý pilník na motorovou pilu je levnější a lépe dostupný –
když už.
Lidl diamanty jsou pro mě plně vyhovující, ani je nečistím, za ty peníze,
rovnou kupuji další.
Odklon od skluznice se dělá sám, zespod na hrany sahám jen při poškozeních. Mám na to sadu Lidl-diamantů těsně před vyhozením.
Strhávačka bočnic vs. stržení rašplí – obojí jsem provozoval, obojí funguje, strhávačka je přesnější a komfortnější. Při údržbě více/mnoha párů šetří čas.
Pořádné svěráky jsou alfa a omega, jeden nebo dva páry v provizoriu se dají udělat, deset párů už ne.
Suma sumárum: všechno je otázkou měřítka.
Dali s sebou vozí kufr na údržbu člověka (tejpy, masti, prášky …),
kufr na údržbu lyží (vosky, kartáče, brousky …), teď vybavuje kufr na
údržbu nového bajku.
Protože jsem pohodlný a líný, mám doma manželku, bednu vercajku na lyže a
dvě bedny na kola.
23.06.2014 22:47:05 #12
>> #10, oblouk, 21. 06. 2014 09:52:02
No amatérské i profi pohledy(pokud se to dá takto říct) se liší i mezi sebou.Každej má nějaké postupy a nedá na ně dopustit.Většina lidí se kterýma jsem se potkal byla ochotná na tohle téma debatit a podělit se fígle a chytristiky,samozřejmě vyjímky byly, jsou a budou.
Jinak se omlouvám,blbě jsem četl a beru zpět co jsem napsal o použití rašple.Nevím proč,ale nějak jsem si spojil použití rašple v tvém podání s běžným broušením.Já rašpli skoro nepoužívám (hodně,hodně vyjímečně),spíš použiju hrubej pilník Lyže přijdou už udělaný naformátovaný,takže jdou jen k P.Šmídovi a pak jen ručně zlehka dovymazlit,vyleštit hrany a napustit,stáhnout,napustit,stáhnout......
03.07.2014 12:08:24 #13
a nedalo by se vymyslet něco podobné jako jsem našel tady na blogu 3D tiskárnu, jenom aby vytiskla nějaká ochrana na lištu aby se netupila nebo tak něco. Jenom mě to napadlo.
04.07.2014 09:22:28 #14
>> #13, luboslavov, 03. 07. 2014 12:08:24
Srdečne vítame každého nového v diskusii. To platí aj o Tebe. Luboslavov, prosím Ťa upresni Tvoje myšlienkové pochody týkajúce sa ochrany lišty. Ako si to predstavuješ, ako by to fungovalo, aká lišta a kedy sa má chrániť pri lyžovaní? atd.
04.07.2014 11:03:29 #15
Ahoj Orim
já jsem měl na mysli tu tiskárnu co dokáže pomocí laseru udělat i tisk kovových součástek a to pak mít možnost nalepit na hranu která je již poškozená nebo chránit zcela novou lyži. Jak jsem řekl to je jenom takový nápad. Možná by to šlo i z jiného materiálu. Vždyť dnes je těch kompozitních materiálů tolik.
02.09.2014 22:45:18 #16
Zdravím v čase před zimním. Bylo asi nezdvořilé, že jsem se danému tématu delší dobu nevěnoval, ale
1.-Dorazila mi komplet výbava a tak jsem chtěl reagovat, až budu mít všechny nástroje vyzkoušené.
2.- Jednotlivé faktické, které jste měli, jsem si chtěl taky ověřit praxí, než se k nim vyjádřím.
Na co jsem přišel? Jak bylo řečeno, svěráky jsou základ, to je nebe a dudy (to to přirovnání se bude asi opakovat, tak příště jen N.A.D.)
Dobře seřízená seřezávačka – N.A.D., ale to seřízení budu ještě chvíli ladit. Máte nějakou radu?
První lyže to odskákala (byla k tomu určená).Profi úhelníky N.A.D., nemám co dodat.
Kombinace pilník, diamant (našel jsem i nějaký starší Lídl) se jeví velmi účinně.
Originál žehlička proti staré po babičce N.A.D, už jen v rychlosti rozehřátí a udržování nastavené teploty.
Voskovačka velmi šetří čas a nanáší pěknou souvislou vrstvu.
Thermojomax Alpine (prohřívací podložka), tak ta mě dostala. Ta absorbce vosku do skluznice je neskutečná, kdybych to neviděl, neuvěřím. Pro vás to asi není nic nového, ale já zírám.
S pilníkem od skluznice zatím zápasím, pořád mi přijde, že málo bere. A s bruskou se taky zatím seznamuji komplikovaněji. V prvopočátku na ní byl drobný technický nedostatek, který se mi podařilo odstranit, ale bude to chtít grif.
Našel jsem dodavatele brusných pásků, tak náklady na provoz nebudou nijak dramatické.
No a rotační kartáče s osou proti obyč ski kartáči N.A.D.
Honzo, je nade vše jasné, že jsi zkušeným praktikem a Tvé rady mají hlavu a patu, ale to co říkáš se musí vidět. Přijde mi, že hranu odspodu, tak jak jsi psal s kobercovkou, ale diamantem, budu trénovat. Krab a m3 a všichni ostatní, vám taky díky za odborné rady. K napsanému se vracím a vybíram si co a jak jsem schopen použít. Takže sečteno podtrženo, jsem rád, že jste dali k dobru svoje know-how, bylo užitečné. Skol
03.09.2014 19:25:35 #17
BoB> taky jsem měl letošní léto velice podobné starosti…původně jsem chtěl jenom pár nástrojů pro úpravu hran, ale nakonec byla vidina maximálního oproštění od strojního servisu tak silná, že jsem pořídil i přípravky na voskování…bez větších zkušeností se těžko vrhá do alternativních postupů, které se tu v diskuzích několikrát řešily..nějakou korunu to sežralo, ale zase jsou to povětšinou maximálně trvanlivé přípravky…
kromě el. žehličky teda ale používám výhradně vlastní síly, k el. brusce ani rotačním kartáčům jsem se prozatím nedopracoval..třeba časem, až mě to omrzí ..ještě možná dokoupím jemnější diamant a nějaké další drobnosti, ale víceméně je výbava kompletní…
03.09.2014 22:44:35 #18
>> #17, Miši, 03. 09. 2014 19:25:35
Zdravím, vidím, že se toho taky nebojíš. El. bruska a rotační kartáče nejsou vůbec nutností, já to volil s ohledem k tomu, kolik a jak často to dělám. Pilník a diamanty jsou tutovka. Já se přesvědčuji o nutnosti mnoha kroků které musí být správně provedeny aby se dostavil kýžený výsledek. A stačí třeba" jen" blbě ( málo ) strhnout a nejde se s tím domluvit. Jinak je humorné, že jak se dívám, tak svěráky, úhelník od spodku, strhávač bočnice a žehličku máme stejné, ale já jsem Vola. Jak se ti dělá s úhelníkem od spodku, bere pěkně v celé šířce hrany?
05.09.2014 19:58:40 #19
BoB> nové lyže mě čekají zítra, s úhelníkem na spodní hranu jsem ještě neměl příležitost pracovat, uvidím, jak se s tím domluvím…pro jistotu budou v pohotovosti i „tréninkové lyže“ ..
jinak Holmenkol jsem zvolil vyloženě kvůli barvě..nemělo smysl zjišťovat, které výrobky od jakého výrobce jsou nejlepší, v podstatě je všechno úplně stejné …
žehlička vyžadovala hned před prvním použitím kompletní rozborku, kluci v Číně zapomněli dotáhnout jeden ze čtyř šroubů držící zevnitř spodní kovovou plochu, ten se vyklepal a vesele cestoval po útrobách žehličky…jinak ok..
06.09.2014 20:19:47 #20
BoB> po dnešní zkušenosti – s úhelníkem odspodu nemám problém, u nových lyží je to paráda, udělám po délce hrany značky fixem a brousím, dokud nezmizí, je to docela bleskové..jak zmizí celá značka, mám hotový požadovaný úhel…teda snad
vzal jsem pro zajímavost vodítko na spodní hranu i na jeté, zanedbané lyže, ale tam se s tím moc nedomluvím, bral jsem už skluznici a k hraně jsem se pořád víceméně nedostal…ale to byla fakt hodně tragická, rezavá lyže, prostě cvičná, jinak to asi u průběžně udržované lyže nebude potřeba takto řešit…
a strhávání sidewallu je pro mě zatím zábava na dlouhé večery…
09.09.2014 21:52:03 #21
>> #20, Miši, 06. 09. 2014 20:19:47
„a strhávání sidewallu je pro mě zatím zábava na dlouhé večery…“
A co máš za strhávač? Já jsem ten můj v podstatě jednou nastavil a od té doby to neřeším. Chce to akorát jet plynule se stálým přítlakem a jde to.
10.09.2014 07:49:40 #22
HonzA_> mám Holmenkol sidewall planer…nastavení, ani samotný tah problém moc není, funkce je super…spíš mě jenom překvapilo, kolik je potřeba té bočnice při formátování nové lyže odebrat…brousil jsem boční hranu na 87° a na neustálé úpravě bočnice jsem strávil snad většinu času…
jinak by mě zajímalo, čím upravují bočnici profíci?…např. Holmenkol má v nabídce úhlovače, žehličku, svěráky a řadu dalších věcí „používaných ve světovém poháru“, ale sidewall planer je tam jen a pouze v tom základním plastovém provedení…ptám se jen ze zajímavosti, jestli je v tom nějaký profi-fígl…
04.10.2014 19:56:58 #23
měl bych na zdejší znalejší diskutéry dotaz co se týká materiálu hran lyží napříč různými výrobci..nechce se mně kvůli tomu zakládat nové vlákno, tak to s dovolením vmáčknu sem…
při ručním servisu jsem bezprostředně po sobě brousil hrany u dvou top komerčních modelů dvou různých výrobců lyží – Dynastary Omeglass a Fischery RC4..nejdřív Dynastary, potom Fischery…hned po prvním tahu brouskem po Fischerech byl cítit rozdíl v materiálu hran u obou lyží. Fischery byly zvukově i pocitově – dá se říct – tvrdší…k dotazu..je možné, že jsou ve srovnatelné kategorii mezi různými výrobci v materiálu hran nějaké větší rozdíly? existuje nějaké obecné rozdělení, že např. Dynastar má hrany horší, Atomic, Fischer lepší – tvrdší – tím pádem vydrží déle naostřené atd.?..odvíjí se od „tvrdosti“ tloušťka materiálu hran u nových lyží (u Fischeru podstatně menší, než Dyn.)?..
nikdy dřív jsem to moc neřešil, vzal lyže, nechal je nachystat a jezdil, ale co do toho sám fušuju, sem tam mě něco zaujme ..
11.10.2014 15:10:33 #24
>> #23, Miši, 04. 10. 2014 19:56:58
Tak toto téma by mě taky zajímalo. Můj poznatek je, že je někdy nutné hranu načat, třeba diamantem, až pak jít nani pilníkem. Jestli to je nějakým zakalením či zatvrdnutím z nějakého důvodu, to neumím posoudit.
11.10.2014 21:43:17 #25
>> #23, Miši, 04. 10. 2014 19:56:58
U závoďaček jsou u různých výrobců různě tvrdé hrany ,dokonce i mezi jednotlivými roky u stejného výrobce bývá rozdíl.Předpokládám,že u komerčncíh modelů to bude obdobné.Názory na to jestli je lepší „tvrdší“ nebo „měkčí“ hrana se různí.Oboje má své pro a proti.Kdysi to Volkl u renntigerů s tvrdostí hran asi trochu přepísknul a hrany praskaly jak o závod.Měkčí hrana se lépe udržuje v ostrém provedení s tvrdší hranou je víc práce,vydrží trochu délke ostrá.Zase se ale případné poškození od kamínku hůře opravuje.Mě osobně se víc pozdávají spíše měkčí,právě kvůli snadnější údržbě.Co se týká výdrže v naostřeném stavu bude asi rozdíl v používání lyží řekněme amatérem(rekreačním lyžařem) a závodníkem.Na měchuřině to bude oběma po dni ježdění vyhovovat i druhý den.Po dni ježdění na tvrdu se další den závodník bude už trápit a amatér to většinou nepozná ani po více dnech.No a na ledu se ten rozdíl projeví ještě dříve.
11.10.2014 21:44:50 #26
>> #24, BoB, 11. 10. 2014 15:10:33
Jestli to je nějakým zakalením či zatvrdnutím z nějakého důvodu, to neumím posoudit
Typicky při poškození hrany od kamenů se v místě vrypu hrana „zakalí“ a s pilníkem neuděláš nic.Pomůže diamant nebo při větším poškození brousek .
12.10.2014 19:21:06 #27
>> #26, m3, 11. 10. 2014 21:44:50
Díky, to mnohé objasňuje. Jak leštit hranu od skluznice? Diamantem v ruce, nebo jde upnout diamant či brusný kámen do spešl přípravku?
12.10.2014 21:12:18 #28
>> #27, BoB, 12. 10. 2014 19:21:06
Na hranu od skluznice sahám pokud možno co nejméně.V podstatě jen při poškození.Leštím diamantem v ruce,ale chce to cvik. Použít se dá taky jemná brusná guma.Tak nebo onak bez rukavic nedám ani ránu.
13.10.2014 10:53:41 #29
Na nutnost rukavic si musí každý přijít sám Ale mě v nich chybí cit, tak i přes neustále pořezané a šponama propíchané ruce brousím bez nich. Ještě k tomu grotu. Pan Milan Trnka ukazoval, jak přetahovat grot diamanten v ruce z jedné strany na druhou. To je údajně ten polibek na rozloučenou (on polibek neříkal).
13.12.2014 19:17:58 #30
Jenom když už jsem na jiném místě zmínil tuto diskuzi, tak má současná zkušenost s Malým dobrým servisem. Jeden z prvotních požadavků a to zrychlení a úspora času se zatím nějak nekoná. Ono to vyplývá z toho, že až s tím vším vidím co všechno to chce. Ale výsledek stojí za to. Teda teoreticky, protože na sněhu jsem letos ještě neměl příležitost to ověřit, ale na omak to na mě dělá dojem. El. bruska zatím pořád zklamání, s dobrým úhelníkem, pilníkem a diamantama je výsledek lepší. Nemáte někdo praktickou zkušenost s tímto typem brusky? Je prima, že díky této diskuzi jsem se s Miši poznal osobně a snad i polyžujem. A s Honzou to už taky nějaký čas plánuju, tak snad to někdy vyjde Ještě jednou, díky zde diskutujícím.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.