Jak si vedou značky lyží ve WC.
16.12.2009 16:32:14 #1
Zdravím, posílám Vám snad zajímavý odkaz, jak si vedou jednotlivé značky ve Světovém poháru. Michal
16.12.2009 17:05:09 #2
>> #1, headskitest, 16. 12. 2009 16:32:14
No jo, vždyť my víme, že v chlapech se Headu moc nevede. Ale jinak dík za připomenutí:)
16.12.2009 17:55:13 #3
>> #2, Martin47, 16. 12. 2009 17:05:09
Nebuď na něj tak zlej. Bylo by smutný, aby s takovou vozbou bab od Lindsey po Rieschovky Head nevedl.
Ale je fakt, že já bejt Johann (Eliasch), budu chlapy pérovat. Nespolehlivej Miller, Maier (za stále neobjasněných okolností) pryč, Didier na všechno nestačí.
Ale stejně tak je fakt, že Head čelí dvojici Atomic + Salomon. A když si posčítáme body obou značek (= totožné lyže), dělá to skoro 3000 celkem, přes 2000 u chlapů a ohromný náskok v prestižním obřáku chlapů (holt doubledeck rulez, abych si zase já ohřál reklamní polívčičku, když už to tady tak chodí
16.12.2009 18:44:03 #4
>> #3, ivan, 16. 12. 2009 17:55:13
On v tom nebude jen doubledeck. V prestižním obřáku mužů jim Atomic dává nátěr už dekádu. A to si tady o něj každou chvíli někdo otírá boty :) (no vida kam se může neotřelá reklama na lyže Head zvrtnout)
16.12.2009 18:54:24 #5
>> #3, ivan, 16. 12. 2009 17:55:13
Asi blbá „lama“ otázka, ale nemaj to tam jen tak přilepený z reklamních účelů? Někdo jede na DD, někdo (třeba Beni) na klasickejch.
Potom když se oprostím od racestock, co to vůbec umí navíc? Asi se budu muset někdy stavit v testcentru a zkusit je na nohy.
Btw. Zítra jdu odpanit moje první racestock obřačky (Atomic ), tak pak poreferuju.
16.12.2009 19:14:42 #6
>> #4, Martin47, 16. 12. 2009 18:44:03
Milý Martine, nezlobte se na mne, ale Vy jste asi trošku hloupoučkej, můj příspěvek nazýváte jako neotřelou reklamu, tím zřejmě myslíte na HEAD. Prosím, pokud mě zrak nešálí, tak při kliknutí na odkaz je celkově první ATOMIC. Bohužel nějak začínám nechápat smysl tohoto fóra, napíšu o nově vzniklém TEST CENTRU na Pláních, hned jsem nařčen z reklamy (přitom spousta lidí tady hledá rady jaké lyže, a ten odkaz byl pro ně – pokud to myslí s výběrem lyží vážně). Pro info napíšu odkaz, jak si vedou značky ve WC, znovu jsem nařčen – pokud Vám tyhle dvě věci, jako lyžaře připadají nezajímavé, otravující, prostě se to sem nehodí… . Vy si přejete, abychom si psali, jak se peče cukroví??!! Dále, skoro v každém doporučení lyží je reklama, podle mne i cílená, sám si napíšu (zadám)otázku a sám si odpovídám – je to spekulace, ale při letmém pohledu na komentáře na lyže LUSTI, se to tak jeví. Díky Michal.
16.12.2009 19:37:50 #7
>> #6, headskitest, 16. 12. 2009 19:14:42
Možná jsem hloupoučkej, možná nejsem, možná jsem úplně blbej. Vše je možné. Ovšem taky jsou určitá pravidla marketingu a ta říkají, že není důležitý obsah reklamy (ten bývá zpravidla úplná sračka), důležité je natlouct zákazníkovi do hlavy značku. V tomto konkrétním případě HEADSKITEST, kterou použijeme do nicku a potom začneme psát příspěvky (libovolné) a značka bude figurovat v marketingově velmi přitažlivém (neb hodně sledovaném) okénku diskuze stále nahoře a bude hezky pořád na očích. Tak co, je to reklama nebo není? Tak co, jsem hloupoučkej nebo zkušenej? Ale jinak to neberte nijak osobně. Jen názor nezávislého spotřebitele, který nestraní nikomu a umí si udělat vlastní (byť hloupoučkej) názor. Hlavně mi šlo o to dozvědět se, jak rychle vás naseru.
16.12.2009 19:49:15 #8
>> #7, Martin47, 16. 12. 2009 19:37:50
nenech se vytočit, jak já s Kokaneem.
to headskitest : bez debat si tu děláte annonci na svůj podnikatelský záměr. Zkuste to třeba tak, že zprovozníte svoje stránky, zaplaťte si za ně reklamu (třeba tady)a otevřete si tam diskuzní fórum. Pak bude všechno v pořádku a můžete si tam nazývat svoje potencionální klienty hlupáčkama. Tady to, prosím, nedělejte.
A ještě k hodně podivnému srovnání, že se v diskuzi objevují doporučení na jiné značky. Není mi známo, že by někdo z těchto lidí vyvíjel komerční aktivity pro doporučované značky. Narozdíl od vás. Díky.
P.S.: to je naposled, co jsem vám pomohl posunout tohle vlákno nahoru.
16.12.2009 19:57:56 #9
>> #7, Martin47, 16. 12. 2009 19:37:50
Martine, dobrý den, netrapte se, jenom jste asi nechtěl pochopit, že příspěvky, které píšu, jsou určeny pro lidi, kterým snad pomůžou rozšířit znalosti z WC. Uznávám i kvality zn. ATOMIC, která v konečném součtu vede v letošním WC. Dále, snad někdo dokáže ocenit, že bude mít nabroušený lyže jako spousta závodníku ve WC. Jinak, pokud jsem se nazval jako headskitest, to snad nic neznamená – pouze název, jsem provozovatel tohoto centra, děkuji Michal.
16.12.2009 20:04:42 #10
>> #5, Másin, 16. 12. 2009 18:54:24
Sakra, Másin, chlape, nekaž mi reklamu! Na lama-otázku jsi nějakej šťouravej! Jede to parádně, to ti nestačí? A není to „přilepený“, nýbrž prošroubovaný! Až někdy z dlouhé chvíle vršek oddělím, zdokumentujeme to.
Včera jsem na „tom“ drandil a bylo to moc hezký. Podobně jako následné kroužení na Headech – sice bez chytrého čipu a „supertvaru“, ale i tak obzvláště lahůdkových.
Ty D2 lyže prostě jezdí velmi dobře, podobně jako jezdily staré Atomicy na nohou Marca Girardelliho, předbetové ARC v podání Lasse Kjuse a jeho prvního WC, všechny ty rovné sendvičové rychlostní lyže v uplynulých více než 10 letech atd. atp. Jak upozorňuje Martin, z určitých důvodů, mj. i přílišné dominance, ale taky rozporu mezi proklamacemi a nedávnou kvalitou, „velký“ Atomic řadu lyžařů dráždil. Ale nakonec jak Atomic, resp. Amer, tak i Head, resp. Eliasch, jenom dávali do této oblasti lyžování velké peníze (Atomic dlouho, Head až v posledních letech) na vývoj, testování, závodníky i podpůrné týmy.
Za což jim podle mne vedle oprávněné kritiky za marketingové oblbování (nějak se ale i na zmíněné výdaje vydělat musí) patří dík. Kdyby všichni flákali jen výhodné cenovky, byly by svahy plné pěnovek, Tecno Pro a podobných masovek, a my nadšenci bysme neměli nad čím lyžařsky ejakulovat.
Ale určitě se stav.
K defloraci držím palce, ať neteče krev. Bude se ti to líbit. Já včera konečně přefikl Záhrobovy Heady (čekal jsem na nové boty, nechtěl jsem převrtávat) a stálo to za to. Asi z toho udělám samostatné vlákno. Ale s headskitestem to nijak nesouvisí.
Nakonec Záhrob i Trnka si Heady zvolili za „své“ lyže v době, kdy dnešní „aspeni“ s mladíčkem Borisem v čele ještě znali skoro jenom tenisové míčky a rakety a lyže Head u nás „pásl“ IBEX. Ale to už je historie a klasické plky starejch strejců. Čo bolo, bolo, a každej dělá, co umí, může a chce.
Já bych jako součást „atomictestcentra“ taky cpal tuhle značku furt dopředu. Ale coby současně kritický referent o branži jako takové takovou roli zaujímat nechci a ani nemůžu.
16.12.2009 20:06:48 #11
>> #8, Martin430, 16. 12. 2009 19:49:15 Dobrý den, mohl jsem se přihlásit jako anonym, a psát bláboly o tom, jaké jsem si půjčil skvělé lyže,v tom test centru, budu u vytržení, jak jsou tam skvělí, znalí a příjemní. Značku nedoporučuji, pouze doporučuji lyže otestovat, tomu, kdo plánuje lyže, jakékoli značky koupit. Děkuji Michal.
16.12.2009 20:15:32 #12
>> #8, Martin430, 16. 12. 2009 19:49:15
Martine, sorry ale proč se stejným způsobem nenavážíš do Ivana při každé zmínce o testcentru ve Špindlu?
Mně příspěvky od Headskitest přijdou na přijatelné úrovni. Dokonce je dobře že si zvolil nick Headskitest, aspoň je na první pohled vidět že může být částečně neobjektivní.
Jako podraz bych vnímal kdyby si dal nick Lyžující_Franta a psal tady o báječném testcentru o kterém se dozvěděl od Záhrobských…
16.12.2009 20:16:45 #13
>> #9, headskitest, 16. 12. 2009 19:57:56
Rád bych podotknul, že ti z řad široké veřejnosti, kteří se svezou na lyžích nabroušených jako ve WC a budou mít to štěstí že se rovnou nezabijí, budou velice zklamáni až frustrováni.
16.12.2009 20:26:36 #14
>> #13, Martin47, 16. 12. 2009 20:16:45 Zdravím, ano, i tímto se zabýváme, a určitě bude lepší více, než méně hranu lyže rozumně „ztupit“, tak, aby se běžný, rekreační lyžař „nezabil“, a zároveń měl dobrý pocit z jízdy. Děkuji Michal.
16.12.2009 20:34:19 #15
>> #12, HonzA_, 16. 12. 2009 20:15:32
Tak to není. Já se do něj nenavážím. Tobě to na přijatelné úrovní přijde, mě ne. Považuju to už hodně za hranicí komeční prezentace, PR atp. Myslím si, že třeba HOnza by nám o reklamních fíglech jako je falešné PR bloggování a diskutování mohl chvilku povídat. No a Ivan ? Ivan je sice s určitou značkou částečně profesionálně spojen, ale nevšiml jsem si toho, že by sem tlačil inzerci na to, co nám půjčí, čím nám co nabrousí, jakou nám dá slevu, kolik to bude stát, do nicku si dal, jak se to na Hromovce jmenuje atd. Nemám sílu, abych to dohledával, ale pokud šlo o doporučení Atomicu, tak mám za to, že to Ivan dělá, jen pokud se ho někdo na to přímo zeptá. Stejně jako s lyžema, co jsou u nich na půjčení.
16.12.2009 20:36:10 #16
>> #12, HonzA_, 16. 12. 2009 20:15:32
„Martine, sorry ale proč se stejným způsobem nenavážíš do Ivana při každé zmínce o testcentru ve Špindlu?“
Hm. A já si myslel, že svoje angažmá tamtéž (holt si na živobytí neumím/nechci vydělávat mimo lyžařskou branži a sázka na nezávislé Trnkovy Slivery nevyšla) držím v přijatelných mezích. Podobně jako snad nebylo moc okatě patrné, pro které firmy jsem taky dělal v minulosti a jaký materiál jsem od roku 1995 používal. Btw, jako správný reklamní panák Atomicu a Scottu jsem dosud používal (resp. stále používám) boty Lange, vlastní dvoje lyže Blizzard, jedny Fischer a helmu Gabel…
Ale tehle dopady už musejí posoudit jiní. „Správně“ bych měl jen dávat slovo „znalcům“, co nejhojněji je citovat a z jejich mouder skládat úhledné články. To by bylo počteníčko…
16.12.2009 20:44:06 #17
„Zdravím, ano, i tímto se zabýváme, a určitě bude lepší více, než méně hranu lyže rozumně „ztupit“, tak, aby se běžný, rekreační lyžař „nezabil“, a zároveń měl dobrý pocit z jízdy. Děkuji Michal.“
Michale, je to sice v uvozovkách, ale jakmile čtu nebo slyčím výraz „ztupit“ hranu, vyskakujou mně pupínky. Doporučuju najít vhodnější termín, abych nemusel (nemohl) lyžaře strašit, že jim nahoře na Pláni hrany hezky ztupíte. Asi jsem blbej, právě sis poněkud naběhl.
16.12.2009 20:51:15 #18
>> #16, ivan, 16. 12. 2009 20:36:10
Já bych řekl, Ivane, že HonzA chtěl (z nějakého důvodu) spíš pokárat mě, než aby tebe nařknul z podjatosti, nebo snad dokonce skryté reklamy v diskuzi. Až teď jsi to teprvá pokálel reklamou na Blizzard, Fischer a Gabel (pak mi dáš půlku z to, že jsem to zopakoval). A tos ještě nepřiznal, že znáš HOnzu, kterej nejen že dělal reklamu na Bety (ale ne z Atomicu – muhehe)pro celý RVHP, ale ještě je na to hrdej :o) Třikrát fuj, pětkrát Skol.
16.12.2009 20:54:52 #19
>> #17, ivan, 16. 12. 2009 20:44:06 Zdravím, tak to pojďme společně vymyslet. Díky Michal.
16.12.2009 21:03:35 #20
>> #16, ivan, 16. 12. 2009 20:36:10
Ivane, to nebylo vůbec na tebe. Já nemám žádný problém s tím že tu prezentuješ nějaké info o testcentru, stejně tak nemám problém s informacemi od Headskitest.
Bylo to mířené na Martina430, který to i správně pochopil.
16.12.2009 21:18:01 #22
>> #18, Martin430, 16. 12. 2009 20:51:15
Já jsem člověče někdy v roce 2000 skutečně zkoušel být maximálně
nezávislý. Těšil jsem se, že díky Trnkovým slibným Sliverům, jimž jsem
spolupomáhal na svět, nebudu muset mít žádné kontakty s jinými výrobci
ani dovozci lyží, že
mě uživí vlastní web, kde budu psát jenom to, co si myslím. Což prostě
nešlo a nevyšlo.
Podobně jako nemůžeš vydávat neprodělávající časopis kašlající na zájmy firem z branže. Lyže si sice dneska lze pořídit z no-name zdrojů (stačil by mi jeden mail a můžu i bez reklamy jezdit na Edelwiserech), případně od závodníků (takhle mám jak Fischery, tak nyní i Heady), od nich i vázání (pokud ti nevadí DIN 10+). Ale potřebuješ boty a plugy bez firmy sháníš jen hodně ztuha.
Jasně, že se dá všechno nakoupit v krámech, většina lidí to tak dělá, ale určité speciality tam už běžně nemají. A k proniknutí k řadě informací se musíš v branži pohybovat a tím se vytvářejí určité vazby. Když je nemáš, nemáš ani určité informace. Tak to prostě je. Nemůžeme být současně insider i outsider. Všichni to nakonec ze svých oborů jistě známe.
Já to tady tak detailně pitvám ne proto, že bych se cítil napadenej, ale hlavně proto, že s tím mám 15 let etický problém. Snažím se s tím utkávat podle nejlepšího svědomí a v rámci možností (ty zas… složenky a faktury furt chodí a chodí), není to úplně jednoduchý a je to permanentní tlak a proces. Jsem schopný třeba přiznat i napsat, že betové Atomicy z posledních let stály za houby, nikomu na testcentru netvrdím zaujatý opak, a tak snad vyloženě do pekla nepřijdu : – )
16.12.2009 21:29:27 #23
>> #18, Martin430, 16. 12. 2009 20:51:15 Ta kampaň na kterou jsem hrdej se v roce 1982 týkala doporučenejch dýlek lyží a při tý příležitosti se objevily ve sportovních prodejnách plakáty na kterejch jsou skutečně Bety z tehdejšího Artisu… Hodně jsme se tenkrát snažili prosadit v tom našem plánovaným hospodářství výrobu slušnýho lyžařskýho materiálu. Ani netušíte jak to bylo komplikovaný snažení!!! A relativně dost se toho podařilo – i když z pohledu dneška … . Jinak, chlapci, doiporučuju nebejt přecitlivělý na informace, ve kterejch se někdo snaží informovat o nějaký kvalitní službě – ono většinou pro takovýhle snažení je i 3 – 5 tis. za nějakou kdovíjak účinnou inzerci moc peněz . Zatím pouze ten borec s penzionama v Rakousky byl opravdu „přes čáru“ – to ostatní je přijatelná informace na správným místě … – můžu se mýlit, jako ostatně už nejednou v životě – píše občas Ivan …
16.12.2009 21:31:48 #24
>> #19, headskitest, 16. 12. 2009 20:54:52
Já to pro svou praxi vymyšlený dávno mám, teď se snažte chlapci vy. Vaše mašinka, váša prabléma. I dosud se přece brousilo jinak pro experta a jinak pro paní radovou.
16.12.2009 21:32:32 #25
>> #21, Martin47, 16. 12. 2009 21:08:19
Moje řeč, to je největší průser všech těch diskuzí na dálku. Holt budeme muset počkat až se na tom kopci potkáme…
16.12.2009 21:40:36 #26
>> #23, HOnza, 16. 12. 2009 21:29:27
Těžko se divit určité „přecitlivělosti“, když každý den procházíme fackovací uličkou reklamních sdělení všeho druhu. Ale souhlasím s tebou, přece nebudu psát:
Včera jsem v nejmenovaném středisku středoevropských velehor otestoval přední model lyží významné rakouské značky…
Nově pořízené lyžařské boty známé značky mi přímo na nohu upravil prominentní zahraniční botař sídlící v malé tyrolské obci poblíž rakousko-nemeckých hranic…
Takové psaní ostatně už dávno přede mnou zkarikovali jiní (E.E.Kisch? Hašek? jiný? už nepamatuju).
16.12.2009 21:52:15 #27
>> #26, ivan, 16. 12. 2009 21:40:36
Všichni jsme oběti. Vezmi si, kolik jen nosíme při lyžování na sobě zadara, co zadara, ještě za to platíme, reklam. A napadne někoho přemalovat lyže, odtrhat nášivky, urvat gumu u brejlí a dát tam jinou atd? A zřejmě proto občas, když je příležitost, chopím se příležitosti a lehce se vzepřu. Jen tak, pro radost. Je pak zábavné pozorovat, co krmič vydrží. Zpravidla dost málo.
16.12.2009 22:15:55 #28
>> #27, Martin47, 16. 12. 2009 21:52:15
Ano, ne tak dávno jsem psal, že lyže jsou relativně nejagresivnější nosič značky, pokud porovnáme velikost disponibilní plochy a příslušného nápisu. Nášivka na značkovém hadru je třeba maličká (neplatí pro VIST a kombinézy), ale nápis na lyžích relativně obrovský.
A myslím, že jsem vzpomínal i na módu samolepicích tapet. Dneska s 3D tvarováním a různými bazmeky by se ale už lepily dost blbě. Stejně jsem ale měl nejraději bílé prototypy Sliverů bez designu. Taky jsem vzpomínal, jak jednou u nás Milan Trnka se svou skoroženou po lahvince počmárali fixem obřačku a já si ji tak celou zimu užíval (lyži, ne Helenu). Dokonce jsem tehdy loudil u své dcery, jestli nezná dobrého sprejera, který by mi bílý prototyp vyzdobil jako originál. Bral bych to i dneska (zastydlýá puberta?)…
Gumu (správně „pruženku“) bych klidně vyměnil, ale podvazková či tepláková není jaksi ono…A leteckou gumu čtyřku, kdysi nutnost k praku, jsem už nějak dlouho neviděl – ovšem nejsem modelář…
A po vojně jsem nejraději lyžoval v duklácké bundě, dokud se nerozpadla. Dneska bych ji bral ještě víc… (Nepoužitou nášivku ještě mám, ale lyžuju v erární bundě a s ní si už nemůžu dělat, co chci.) Naopak třeba samolepku s Ferdou Mravencem nebo Krtečkem si na boty nebo na helmu (než se najde Kopfsponsor) klidně dám : – ) Ovšem Včelku Máju nebo uši už ne : – (
16.12.2009 23:29:49 #29
Nedá mi to a musím se zapojit do debaty:) A chtěl bych se zastat headskitesta, protože mi přijdou jeho příspěvky korektní. Dle mého názoru jen informoval o nové službě, kterou tady nikdo neprovozuje (myslím broušení na Trione) a i ten skitest by mohl být leckomu užitečný. (i když těch je tady docela dost). ->ivan: jooo ten Tvůj web si pamatuju, ještě mám doma vytisklý nějaký články:) bylo to nějak skisport . cz nebo tak nějak, že?
17.12.2009 22:25:27 #30
>> #29, Paco, 16. 12. 2009 23:29:49
Ano, www.skisports.cz
S několika stovkami textů to tehdy nejspíše byl obsahově nejbohatší lyžařský web v Evropě.
Některé nadčasové články bych asi mohl po letech předhodit třeba tady v blogu…
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.