Radius 10-16 u Elanu - Jen marketing?
23.01.2010 22:55:36 #1
Zdravim,
právě vybírám lyže. Po přečtení X desítek témat diskusí na tomto webu jsem došel k závěru, že chci dřevěnou lyži od Lusti – nejlépe SCT 166 – R13. .
Ovšem hlavou mi stále hryže také červík z marketingového oddělení Elan. A to jejich Speedwave 12 09/10, která machruje tím, že krojí oblouk 10–16m, podle toho, jak se do ní šlape. .
Ptám se vás, může to být opravdu pravda a tím pádem ideální lyže pro mě, kterej si chce ke krátkým obloučkům zajet po ránu i pár delších rychlejších?? Nebo je to jenom marketing a je to vlastně obyčejná lyže R14. Nechci tu plevelit dalšími otázkami, kde mi jen o to, co si myslíte o tom jejich „multirádiusu“ a o jeho unikátnosti. Děkuji za každou odpověď!
23.01.2010 23:03:25 #2
Multi rádius je podle mě marketing jako víno. Když prohneš lyži více, bude točit více, kdyš středně tak středně a když jenom malinko, tak bude i slalomka dělat široké otevřené oblouky. Takže to funguje pro každou lyži. Čím je lyže měkčí, tak samozřejmě lépe výše popsané funguje, protože dokážeš snadněji lyži prošlápneš. A vlnky tě neberou:-))))
23.01.2010 23:15:56 #3
>> #2, TomáS, 23. 01. 2010 23:03:25
Mam z toho samozřejmě podobnej pocit. Musí se ale uznat, že našli marketingovou díru na trhu. Protože takových lidí, co chtěj univerzál, je dost a tohle je může oslovit. Jako to hryzalo i ve mě:-) Tak to vypadá, že zůstanu u Lusti a onu mírnou univerzálnost vidím v té SCT.
Joooo vlnky – na ty jsem taky čuměl jak tele na nový vrata
23.01.2010 23:41:15 #4
http://www.elan-klub.cz/…ni-lyzi.html?…
Nejlépe si je někde sám odzkoušej
Mě se SW jeví, jako univezálnější alternativa ke slalomce SLX a SL
Nezkoušel jsem dlouhý oblouk, ale krátké umí hodně zábavně. Zkoušel
jsem SW14
24.01.2010 12:00:54 #5
Rozsah poloméru bych viděl takto: Lyže má geometrii 123 / 72 / 105 mm.
V její nejkratší délce 152 cm tomu odpovídá počítaný poloměr 11,5m,
když budu počítat jen aktivní délku lyže –10cm, tak je to těch 10m.
Pro nejdelší délku 176cm je počítaný poloměr 15,8m = 16m. Takže
marketinkové oddělení Elanu, když mělo do materiálů doplnit poloměr,
poslalo dotaz na oddělení vývojové. Ti jim poslali informaci „podle délky
lyže je poloměr 10–16m“. To je pro marketing příliš dlouhý text, tak
dali do materiálů „10–16m“. A než to někdo technicky zkorigoval, byly
materiály venku. Nejdřív chtěl někdo lidi z marketingu seřvat, co to
vypustili za blbost, ale pak si všichni uvědomili, že to vlastně vypadá moc
hezky a přitažlivě, takže dostali i mimořádné odměny
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.