12.03.2016 09:23:31 #1
Soudruzi!
Začíná se nám nepěkně rozmáhat změkčilost a odpadlictví od revolučních idejí, zákeřní marketingovci chtějí ovládnout celý lyžařský svět (beztak ho už mají pod palcem). Ale nemusíme jim hned skočit na všechno, že? Navíc často nehovoří jazykem našeho kmene.
Toto je realita lyžařova, toto pak marketérova.

„Sjezdové lyže Head WC Rebels i.Speed – sezóna 2015/2016 Připravte se vidět rychlost světla. Budete potřebovat hodně odvahy. Dejte si pozor tento malý bratr Worldcup Rebels i.Speed Pro je hodně hodně to rychlý!“
Oč lépe zní výše citované v uších adrenalinové movité BFU lamy, než střízlivé a všední „Odladěná sendvičová lyže pro experty s vázáním FF PRO 11 (DIN 3–11) pro střední a delší oblouk na upravené sjezdovce.“
Investuji raději svých 15+ tisíc Kč do odladěného racecarveru nebo
nadsvětelného zážitku? Nebyla by pro mezigalaktické cesty přece jen
lepší zmíněná verze PRO? Není už na mě délka 170cm moc, nestačilo by
160cm?
Až uvidím rychlost světla, dostanu za to Nobelovu cenu?
Můj závěr je následovný:
Ano, je pravda, že pro jízdu na lyžích 180/R18 rychlostí světla (ať už
viditelnou nebo neviditelnou; záleží, kolik toho denaturáku padlo nebo jak
kvalitní byl matroš) je potřeba hodně odvahy, a to i ve verzi PRO.
Rychlostní slalomkáři, třeste se!
12.03.2016 19:33:10 #2
>> #1, ˘Ö˘Krab, 12. 03. 2016 09:23:31
kdybych (čistě náhodou) tu rychlost světla přeci jen neuviděl … dá
se to reklamovat ?
12.03.2016 19:38:02 #3
>> #2, PetrAT, 12. 03. 2016 19:33:10
Tak určiteeee.Nebudeš musieť čakať ani 30 dní.Vybavia na mieste a rýchlosťou svetla.
12.03.2016 22:10:43 #6
>> #4, PetrAT, 12. 03. 2016 20:29:41
Ne, na místě ti vytře zrak…
12.03.2016 22:18:14 #7
>> #1, ˘Ö˘Krab, 12. 03. 2016 09:23:31
Snažíš se zákeřnou a podlou agitací rozvrátit a očernit pracně budovaný, sociálně spravedlivý systém lidově-demokratického marketingového oblbování.Soudruhu,takové jednání vám soudruhu nebudeme co ? Nebudeme trpět.
13.03.2016 09:45:38 #9
Slalomkáři celého světa – spojte se!
Před tím však zahoďte všechna prkýnka, chybí jim totiž jedno zásadní udělátko, bez kterého to nejde a nejede:
Mechanický difuzér pro zpevnění zadní části lyže!
Jestli přemýšlíte, co je to difuzér/difuzor, tak je to prvek pro změnu směru anebo rychlosti proudění plynů či kapalin, obdobně v akustice (v optice rozptylovač/rozptylka – ale ty nesou ‚mechanické‘).
Je evidentní, že konstruktéři zkrátka mysleli na všechno, zejména na laminární proudění vzduchu za lyží HEAD x-shape stx sw pr 170/R12,1 s pekelně rychlými pruhy. Doufají nejspíš, že difuzér zabrání proklínaným turbulencím a následným vibracím zadní části lyže, které tolik destabilizují jezdce v jejich snaze o překročení rychlosti zvuku. Určitě testovali v aerodynamickém tunelu.
Nebo je to jinak? Že by to byla jen prachobyčejná výztuha a kujón
marketingovec vylosoval ze slovníku cizích slov atraktivní slovo difuzér
(jako pozér)? Neměl raději zvolit variantu ‚difuzor‘ (jako
pozor)?
Anebo ještě jinak, není difuzér určen pro rozptýlení pozornosti pozérů
šusujících za rychlostním slalomkářem?
EDIT: V jiném vlákně cituji ještě lepší popis onoho ‚difuzéru‘ od Headů.
Difuzér – rýhy v zadní části našich lyží X-shape, které směřují energii do konce lyží. Stejně jako difuzér u aut tlačí tento difuzér na konci zatáček lyže do sněhu a pomáhá lyžaři při jízdě po celém kopci
Dočkám se, konečně, toho přítlačného křídla?
13.03.2016 22:27:55 #11
Tak tohle bude asi taky pecka. A dokonce jsou to lyže s dvojitě tvarovaným titanem. http://amphibio4d.elanskis.com/?…
Elan Amphibio 4D Amphibio 4D – první lyže se 4rozměrnou technologií Čtyři roky po představení lyží Amphibio ohlašujeme novou technologii, která opět mění pravidla hry. Toto schéma srovnává lyži s technologií Amphibio 4D a klasickou lyži. Elan Amphibio 4D funguje v souladu s naší existující technologií Amphibio na všech terénech, za jakýchkoliv sněhových podmínek a při každé rychlosti. Tato technologie reguluje přilnavost, zlepšuje jízdní výkon lyží a usnadňuje jejich ovládání. Technologie 4D je založena na rozdílné konstrukci přední (konvexní) a zadní (konkávní) části lyže pomocí dvojitě tvarovaného titanu (Dual Shaped Ti). Dále využívá odlišné konstrukce levé a pravé lyže, což přispívá k větší pohyblivosti lyže (rocker) a lepší stabilitě (camber). Lyže Amphibio 4D se dokonale přizpůsobí potřebám těch nejnáročnějších lyžařů.
13.03.2016 23:43:05 #12
>> #11, PetrOstap, 13. 03. 2016 22:27:55
Vraj si TED uz objednal 30 parov a chce ujst od Hedu.
Ja sa este neplasim,pockam si na AMPHIBIO KVANT,uz prenikli prve informacie z Begunje/od nemenovaneho vratnika / o ich planovani do vyroby.
Budu to lyze,ktore budu v kazdom okamihu vo vsetkych stavoch,cim bude dokonca vyrieseny zakladny problem boundu a reboundu.
Dokonca vraj maju vyriesit aj problem ked nenasnezi a dela nenafukaju,tieto lyze budu vediet dany problem hravo zvladnut.
Dokonca maju byt odporucane hlavne nelyziarom.Za krestansku sumu,ktora este nie je upresnena.
caute Harry
14.03.2016 07:27:51 #13
>> #12, Harry, 13. 03. 2016 23:43:05
Jak se bude merit cas zavodnika u novych kvant ski? Pravda je, ze jim ta Decka jednou dojdou, pocitam nekde kolem 6D, 7D.
A v Lidlu, v ramci retro dnu, budou nabizet ubohe lyze 3D, trouby 2D: http://www.gerlant.cz/index.php?…
14.03.2016 08:04:23 #14
>> #13, valerius, 14. 03. 2016 07:27:51
Vale,kedze vsetci budu mat naraz v cieli cas nulovy aj nekonecny,prestane existovat potreba casomiery.
Hodnotit sa bude ako v krasokorculovani,komisia urci co je esteticke a krasne,efektivita pojde bokom.
Veci budu omnoho jednoduchsie.Ako sa s tymto vysporiadaju lyziarsky treneri,to som zvedavy.
caute Harry
14.03.2016 09:26:25 #15
>> #12, Harry, 13. 03. 2016 23:43:05
Jsem potěšený, že se výrobci konečně vymanili z tradičního, zploštělého, svazujícího, třírozměrného vnímání prostoru. A zároveň, jak jsi správně odhalil, díky využití časové relativity, mohou být lyže zároveň prohnuté na obě strany. Nevím, jestli jsi ale domyslel, že díky tomu můžeš zatáčet zároveň doleva i doprava. Tím se podle Cimrmanovy teorie relativity zakřivuje prostor, ve kterém se lyže pohybují, což způsobuje obdobu gravitačního zrychlení, které je možno využít ke zrychlení lyží mezi oblouky! Pro méně pozorné čtenáře připomínám, že vzhledem k tomu, že lyže jsou ve stejném okamžiku v levém i pravém oblouku, jsou vlastně mezi oblouky stále, a tím pádem zrychlují kontinuálně, čímž ovšem dále zakřivují prostor, ve kterém se pohybují. Pokud tedy jízda trvá déle, dojde k takvému zakřivení prostoru, že tím vznikne jeho další rozměr. A tento okamžik je potřeba synchronizovat s vývojovým cyklem výrobce, aby vyvinul lyže s dalším D.
Co se týká toho ježdění bez sněhu, funguje to tak, že lyže si během jízdy pod sebou vytváří sněhovou vrstvu, kterou za sebou ekologicky zase mažou?
I
14.03.2016 09:40:03 #16
>> #15, CzechSkier, 14. 03. 2016 09:26:25
Přestaňte kroužit kolem horké kaše. Jestli si vaše kusé fyzikální
popisy interpretuji správně, musí se nacházet v cíli každého závodu
černá díra.
Rozpočty lyžařských týmů tuto skutečnost nevyvracejí.
14.03.2016 09:55:06 #18
>> #16, ˘Ö˘Krab, 14. 03. 2016 09:40:03
V tý černý díře (máme-li na mysli stejnou), byste měli skončit i vy
s touhle diskusí .
Ach jo.
14.03.2016 10:05:18 #19
14.03.2016 10:09:59 #20
>> #16, ˘Ö˘Krab, 14. 03. 2016 09:40:03
Tak toto budu feministky tazko niest.
>> #15, CzechSkier, 14. 03. 2016 09:26:25
Co se týká toho ježdění bez sněhu, funguje to tak, že lyže si během jízdy pod sebou vytváří sněhovou vrstvu, kterou za sebou ekologicky zase mažou?
Ne Ivane.Lyze to proste vyhodnotia tak,ze"nepojedou".Ich spickovy vypoctovy vykon im toto poznanie pomocou algoritmov simulujucich umelu inteligenciu,preda.
Tato informacia bude podana spotrebitelovi na konci kupno-predajnej zmluvy velkymi 0,7 mm pismenami.Z dovodu pripadnych reklamacii sklamanych spotrebitelov.
Kedze kvantova fyzika je v prekotnom vyvoji,nasa laznicka bunka si radsej pocka na prakticky model,nechceme riesit teoreticky ze ci nebolo chybou znizit pocet sl bran na 1,lebo mohlo by sa stat,ze sa bude pichat sl bran 5.A to je len skromny odhad.
caute Harry.
Ivane,dnes vam vyslo tusim konecne pocasie.Tu na madaroch chladno a slnecno.Koniec hlasenia.
14.03.2016 10:25:25 #21
>> #19, CzechSkier, 14. 03. 2016 10:05:18
Bodejť bych nevzdychal – hlavně Head a Elan mají v týhle diskusi zvědy, kteří si dělají poznámky. Chip, kers, 4D a další je třeba inovovat – příští rok (nebo později?) tu máme CS (curved space), BH (black hole), ES (eco skis)… – všechno jste jim tu vyblili, včetně marketingový legendy… Ach jo.
14.03.2016 11:00:23 #22
>> #21, oblouk, 14. 03. 2016 10:25:25
Hele to nevadí, děláme v podstatě na svým. Jestli půjde vše stejným tempem jako teď, za chvíli bude zase všechno nás všech. Dávám tomu rok, maximálně dva…
14.03.2016 11:37:06 #23
>> #22, CzechSkier, 14. 03. 2016 11:00:23
Nojotojo – vás všech = jejich! Moje to zase nebude, což mi už ZASE bude fuk. Život je krásnej jak tak běží dokolečka (žádná spirála). Akorát ta angličtina přibyla…
14.03.2016 12:23:39 #24
>> #14, Harry, 14. 03. 2016 08:04:23
coze, „Hodnotit sa bude ako v krasokorculovani“? Takove subjektivni vlivy sem netahejme. Jeste se tu zacnem hadat o technice provedeni oblouku.
>> #21, oblouk, 14. 03. 2016 10:25:25
Opravdu veris, ze tu spehove chytaji moudra pro dalsi rocniky Mystifikace XXXX – Marketing News Peak Award?
Mozna si to zaslouzi, pokud se prokousou tou hromadou hospodskejch kecu.
14.03.2016 13:21:51 #25
>> #23, oblouk, 14. 03. 2016 11:37:06
Přesně. I ty poloměry lyží se plíživě vracejí 195/35 nebo 208/40. Kdo by tomu před pár lety věřil, že jo. Akorát až se vrátí zase Ladovská zima, tak já už budu jako nadávající důchodce o holi hudrovat, že už zase sněží…
14.03.2016 13:22:45 #26
>> #24, valerius, 14. 03. 2016 12:23:39
Jak prokousat? Jaký hospodský kecy? Sbírka korunovačních klenotů to tady je…
14.03.2016 16:57:50 #27
>> #26, CzechSkier, 14. 03. 2016 13:22:45
Ja preci vim, ze je to tu samy klenot. Nedovolil bych si pochybovat, ne nahlas. Ale marketingovci to nevedi. Teda ted uz jo, kdyz jsi jim to vyzvonil.
15.03.2016 20:43:05 #28
>> #9, ˘Ö˘Krab, 13. 03. 2016 09:45:38
Dočkám se, konečně, toho přítlačného křídla?
Nemusíš mít obavy. Pokud to půjde tímto tempem,tak pro příští modelový rok bude křídlo jako volitelné příslušenství.
17.03.2016 08:07:59 #29
>> #9, ˘Ö˘Krab, 13. 03. 2016 09:45:38
Ich bin Ingenieur Wagner und diese Machine ist Diffuseur! Das ist doch die erste Phase! To bybylo abychm tu nevymysleli nějakou další originalní featuru! Když Head zalil do lyží ten superchip na plošném spoji kdo první implementuje do lyže turbo? malá titanová turbínka by se krásně vyjímala ve špici lochski Fischer:-) Nebo nás tím může překvapit Sporten – vsadil na „downsizing“ radiusu GS lyží a turbo by bylo naprosto logickým doplňkem!
17.03.2016 08:44:34 #30
>> #29, Yrkki, 17. 03. 2016 08:07:59
Sporten GS 2016 – lyže dobré, smysl mi to celé dává, tak nějak si představuji „komerční obřačky“. Že se takové dřív značily RC, je věc jiná.
Na 180/19,1 jsem jezdil na testu, opravdu dobrá lyže a
opravdu sportovní obřačka, byť krátká a točivá, ale zato obecně
zvládnutelná a přijatelná. Měli jsme tam ještě 181/24 ‚masters‘ a na ní už některým slabším kusům
docházely síly nebo um .
Když se podíváš k Lusti, tak řada RT GS je z poloviny úplně ten samý případ (všechny troje lyže s dvojkou na konci – bývalé SCT). Zase je pravda, že se dá sáhnout ještě o patro výš, do FIS RT GS, kde 185/24 je nejkratší a nejtočivější ze 4 možností.
Nakonec vždycky záleží hodně na naladění konkrétní lyže – pro
koho je určena a k čemu. A úplně nejvíc záleží na jezdci a jeho
výběru délky, tedy zprostředkovaně respektování práce výrobce.
Když si metrákové nemyslící hovado umane, že 170/16,6 GS jsou pro něj to
pravé na jízdu 100+ km/hod od lesa k lesu jen proto, že je na nich nápis
GS, nic s tím nikdo nenadělá.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.