kam posunout vazani pro rezany oblouk (strana: 5)
06.01.2019 21:44:13 #121
>> #120, Marek Bednář, 06. 01. 2019 21:36:28
ano bohužel cena…navíc ve velkym skeletu ne úplně optimální řešení…
06.01.2019 22:06:50 #122
>> #121, MPS, 06. 01. 2019 21:44:13
Krypton je koukam nejak i dost nedostupny tady v okoli… Ja si snad vyjednam panterru 120 270mm ta ma ty lepsi botky na vyzkouseni na projeti na par jizd… Jednou mi toto uz umoznili… A budu zase o neco vylepseny…:-D A pak se nekdy propracuju zase k mensi bote… Ono to je i casove narocny,jezdit a zkouset… A zacima rok i konec volna…
06.01.2019 22:48:08 #123
>> #122, ZB?, 06. 01. 2019 22:06:50
Nejblíž krypton asi Brno http://www.carving-sport.cz/…krypton-2019
07.01.2019 21:33:13 #124
- makam na tom,diky za odkaz
planuju vratit se do kramu a znovu na sebe nacpat 265 a zkusit v nich vydrzet… A zjistil jsem ,ze ty moje Tecnici Max 8 maji komin uplne natvrdo bez moznosti prohnuti !!!! na stranach ma komin klouby i vyfrezovani spodku pro pripadny pohyb ale vzadu ma sroub,ktery tento komin natvrdo drzi…sroub je na jedne strane hvezda a na druhe strane roznytovan. Mozna kdyz bych ho demontoval tak zjistim,ze pohnu kominem dopredu a dam sroub do jine diry jestli tam bude ???? Me totiz ani netrapila velikost jen nemoznost naklopit komin dopredu coz jsem resil povolenou prazkou… Ale dnes jsem i jedny Dalbella 265 objednal na vyzkouseni…
07.01.2019 22:37:31 #125
>> #124, ZB?, 07. 01. 2019 21:33:13
V podstatě téměř všechny boty mají komín vzadu napevno spojený se spodkem skeletu. Při pohybu dopředu potom dochází k deformaci plastu…
Ve skutečnosti tě velikost trápí, jen to nevíš.
08.01.2019 07:52:19 #126
>> #124, ZB?, 07. 01. 2019 21:33:13
Když po tom tak nutně toužíš, tak bez pevného spojení jsou boty s přepínačem SKI/WALK. Ale na jízdu v režimu „walk“ nebudou moc zvědavé, není tam kvůli tomu.
Když se podíváš na závodní boty, ty tam mají podobné šrouby často dokonce dva, jejich odebíráním se upravuje FI boty. Nedoporučuje se jezdit s vyjmutými oběma šrouby, nicméně je to možné. Ale to se bavíme o jiných konstrukcích a tuhostech, než ve kterých se pohybuješ.
Některé boty mívaly přepínání SOFT/HARD, fungovalo to podobně, zpravidla fixací posuvné planžety.
A pak je možná ještě nevratná úprava spočívající ve V-cutu (pro
který mají závodní boty na chlopních vylisováno značení). Jedná se
o seříznutí plastů na skeletu v oblasti nártu, selektivně se tak
zjednoduší ohýbání boty vpřed při víceméně zachování ostatních
dobrých mechanických vlastností celku.
Dá se i opatrně ubrat plast pod spodní přezkou komínu, k přenosu síly
z komínu na skelet a následné deformaci tak dojde později, až při
větším náklonu.
Závěrem bych si jen dovolil říct, že řešíš naprosté kraviny, následky místo příčin, jdeš na to přesně z opačné strany. Ale co by dnes lidstvo bylo bez hrdinných průkopníků opakovaně prověřených slepých uliček.
08.01.2019 08:22:52 #127
>> #126, ˘Ö˘Krab, 08. 01. 2019 07:52:19
Diky za info. Zitra asi dorazi objednane 265 a treba padnou … Ale i kdyz nepadnou,uz ted vim ,ze mnou zkousene Panterra 100 ma komin ,ktery jde ochotne dopredu plynule.Stare mi opravdu v kloubu staly napevno…Vzal jsem starou botu do kramu a na jednu nohu jsem navlekl starou a na druhou novou 265 a porovnal.Nova je krasne v kominu pruzna a celkove daleko tesnejsi..Az zakoupim natocim jine video… Tak budu spis jen resit uz velikost..... Co se zmeni ,kdyz budu mit kratsi botu ???? Paky,navyky,???Zaregistruju to vubec ???? Jsem docela napnuty jaky bude vysledek…
08.01.2019 09:09:11 #128
>> #126, ˘Ö˘Krab, 08. 01. 2019 07:52:19
Mohl by mi nekdo, kdokoliv, vysvetlit, co se tu deje? Vlakno me celkem zajima, ale ne tak moc, abych si prosel, co mi uteklo.
Zil jsem v dojmu, ze ZB chtel resit nasledky a to jeste blbym zpusobem. Nasledne se doslo k mozne (a pravdepodobne) pricine, sam ZB mel k tomu souhlasne poznamky a…najednou je zpatky u reseni nasledku a to jeste skodlivym zpusobem.
Co mi unika?
08.01.2019 09:59:52 #129
>> #127, ZB?, 08. 01. 2019 08:22:52
Co se zmeni ,kdyz budu mit kratsi botu ???? Paky,naviky,???Zaregistruju to vubec ???? Jsem docela napnuty jaky bude vysledek…
Môžeš si byť istý, že sa nezmení nič … budeš rovnako dobre jazdiť ako doteraz.
08.01.2019 10:23:35 #130
>> #127, ZB?, 08. 01. 2019 08:22:52
Páka sa zmení o trochu(ale to nie je až tak podstatné). Ale prenos sily z „tela“ do lyže bude rýchlejší a presnejší ako keď máš doteraz príliš veľkú botu.
Preto je hlavné mať botu, ktorá nemá zbytočné „vôle“ vnútri a chodidlo „nebehá“. Akýkoľvek „rozvoj techniky“ lyžovania bez dobre padnúcej boty je takmer nemožný(4cm je moc).
08.01.2019 10:35:33 #131
>> #129, snowboarder, 08. 01. 2019 09:59:52
Môžeš si byť istý, že sa nezmení nič … budeš rovnako dobre jazdiť ako doteraz.
To by bol ten horsi pripad.
caute Harry
08.01.2019 10:39:35 #132
>> #127, ZB?, 08. 01. 2019 08:22:52
Jsem docela napnuty jaky bude vysledek…
Ani netusis na aku cestu si vykrocil.Nie su to jednoduche veci,hlavne po tom v com si jazdil.
Ine pocity,iny komfort.Ine lyzovanie.Tazsie na pohodlie,presnejsie.
caute Harry
08.01.2019 10:41:12 #133
08.01.2019 11:08:26 #134
>> #127, ZB?, 08. 01. 2019 08:22:52
Řeknu Ti, co se změní. Stávajícím způsobem/stylem se Ti nebude úplně dobře lyžovat, nepůjde to.
Menší a vzpřímenější bota přenáší všechny impulsy daleko rychleji a citlivěji (na obě strany, tedy i od lyže k lyžaři). Na to nejsi zvyklý ani připravený. Volná bota Ti umožňuje ve všech osách nohou pohybovat s vyvoláním jen omezené nebo opožděné reakce lyže. Stejně tak vnímáš všechny lyže ‚tlumeně‘, tedy pokud Tvé lyže jsou ostré odezvy vůbec schopny (konstrukce, zbytková tuhost, délka lyží, oblouky, povrch).
Padnoucí a přiměřeně tuhá bota není stavěná na „ovládání“ vnější lyže v zahájení a vedení oblouku volným náklekem. Náklek primárně umožňuje kvůli odlehčení a vedení vnitřní lyže, aby tato jezdci příliš neujížděla vpřed. Mimo extrémní oblouky v limitních náklonech tak většina jezdců nebývá omezeným náklekem limitována.
Při razantní SL jízdě nebo rychlejší jízdě na GS i rekreační jezdci (i jezdkyně) celkem bez problémů ohýbají boty FI120–130 se dvěma šrouby za patou. Tuhá bota s komínem, který se neohne už při pouhém pohledu, umožňuje ovládání lyží krátkými výraznými impulsy ze strany jezdce, zejména při přehranění a v zahájení oblouku. Progresivita odporu při náklonu pak umožňuje dávkování síly a zachování citu a ovladatelnosti i v limitních podmínkách (rychlost, led, dlouhé lyže).
P.S.: Nejsou náviky a návyky, ve vyjmenovaných slovech je slovo zvykat.
08.01.2019 11:33:15 #135
>> #134, ˘Ö˘Krab, 08. 01. 2019 11:08:26
Amen.
caute Harry
P.S. ZB
toto
Padnoucí a přiměřeně tuhá bota není stavěná na „ovládání“ vnější lyže v zahájení a vedení oblouku volným náklekem. Náklek primárně umožňuje kvůli odlehčení a vedení vnitřní lyže, aby tato jezdci příliš neujížděla vpřed. Mimo extrémní oblouky v limitních náklonech tak většina jezdců nebývá omezeným náklekem limitována.
si precitaj aj zo styri krat,osobne pre Teba je to velmi dolezite.
08.01.2019 12:15:07 #136
>> #135, Harry, 08. 01. 2019 11:33:15
Rozumim ZB, ze chce lyzaky, ktere budou mit elastictejsi naklek. Kdyz se podivam na jeho jizdu, tak se mi prave libi jeho ,,mekky,, pohyb mezi oblouky.
08.01.2019 12:18:54 #137
>> #134, ˘Ö˘Krab, 08. 01. 2019 11:08:26
navyky-omlouvam se za preklep… A ted po precteni zase nejsem klidnejsi… Babovicky zas uz nevidim..... Ale jsem odhodlan a nebojim se niceho !!!! Huraaaa na svah…
08.01.2019 12:36:57 #138
>> #136, Marek Bednář, 08. 01. 2019 12:15:07
skoda ze nemam jine video. Prave na tom mirnem svahu v mirne rychlosti mam daleko vetsi problem s jizdou pod radius. Napriklad treba na znamem Kaprunu pri slalomu po hrane od vrchu az dolu v plne rychlosti mam pohyb tak zautomatizovan,ze napriklad za posledni 3 roky musim zatukat,jsem to nikdy nepolozil…lyze tigershark…jizdou pod radius… Ale tyhle jsem uz v Jankach projel naplno a sedi stejne vyborne i na lede… A to vse posledni 2 roky v techto velkych lyzakach… Jen v hlubokem snehu v kalamite je citit jak jsou mi volne… takze se tesim az se to vylepsi… kdyz jsem dostal jako maly prvni lyze asi v 5 ti letech,vytahl jsem je na travnik bez snehu !!!! a jezdil z kopce po jinovatce8-O jeste ze jsme bydleli na samote…
Coz dokazuje ,ze snih vubec neni potreba!!!!:-D
08.01.2019 12:45:36 #139
>> #138, ZB?, 08. 01. 2019 12:36:57
Nadšenie je potrebné aj v dospelosti, ale zase určité zásady treba dodržiavať a jedným z nich sú primerane veĺké boty :)
08.01.2019 13:04:21 #140
>> #131, Harry, 08. 01. 2019 10:35:33
To by bol ten horsi pripad.
… keď botama to asi není .. ale jazda celkom dobrá.
08.01.2019 13:04:57 #141
>> #139, IIIvan, 08. 01. 2019 12:45:36
Chtěl jsi určitě napsat přiměřeně MALÉ boty .
Celé je to totiž ještě daleko zamotanější.
Na měkkých/vypráskaných lyžích nebo pěnovkách podměrečné délky
se snese takřka cokoliv, tedy měkké vyčvachtané boty nejsou na překážku.
Lyže samy o sobě jedou „tak nějak přibližně“, proto ani nevadí boty,
které také jedou „tak nějak přibližně“.
To, že jsou lyže blbé, se pozná často až tehdy, když se na týchž
lyžích projede tentýž jezdec stejným způsobem v padnoucích (a zpravidla
tvrdších) botách, které si, zmámen marketingem nebo zdejším fórem,
zakoupí.
Pokud nemá touhy nebo ambice jezdit lépe a rychleji, tak naprosto klidně
s touto kombinací přežije do doby, než se nové boty vyčvachtají do
podoby starých. Pokud si rovnou nekoupí velikostně předvyčvachtané, aby
měl v nových od začátku stejný pohodlný pocit. Následně dosáhne za
pár sezón vyčvachtanost nové ještě nepoznané úrovně.
Nebo vymění lyže a nechá si staré vyčvachtané boty, počká si prostě,
až se i lyže vypráskají a i nadále je plně spokojený –
viz dále.
Další možnou kombinací jsou vyčvachtané boty a sportovní (a často delší) lyže. Bohužel, pokud jezdec za sebou nemá zkušenosti s padnoucími botami, tak rozdíl sám hned nepozná. Pokud je vyježděný, tak na kratších lyžích či ve smyku je dokonce schopen se kombinaci přizpůsobit. Dokud nedojde na led. Čím měkčí a méně vodivý podklad, tím snáze se s houžvemi na nohou vyrovná. Tato kombinace zpravidla vede k zavržení delších/sportovnějších lyží, méně často k nákupu sportovnějších (rozuměno lépe padnoucích a menších) bot, po kterém následuje zpravidla nezbytná přeměna ‚stylu‘ na ‚techniku‘.
Poslední, optimální, kombinací je už od počátku sestava přiměřeně sportovní lyže a dobře padnoucí sportovní boty. Kterážto, pro maximální požitek, potřebuje technického a rozumného jezdce.
P.S. Prodal jsem před lety manželovi kamarádky, levně a s patřičným upozorněním, sestavu starších vyšlapaných bot, ve kterých jsem toho najezdil opravdu hodně, a vypráskaných slalomových lyží (ale se spoustou hrany). Do té doby si vždycky vybavení půjčoval. Podle jeho tvrzení nikdy na tak dobrých lyžích nejel. Co by jeden skoro vyhodil, to je pro druhého zázrak do konce života.
08.01.2019 13:31:48 #142
>> #141, ˘Ö˘Krab, 08. 01. 2019 13:04:57
Se vsim bych souhlasil. Jen v mem pripade -mel jsem vzdy velke boty ,vetsi o 3–4 cm ,coz jsem netusil… ALE S LEDEM V MEM PRIPADE TO MAM OPACNE… V TECHTO BOTECH JSEM VZDY JIZDU NA LEDE VYHLEDAVAL A UZIVAL SI JI .NA VSECH SKLONECH SJEZDOVKY PO HRANACH I SMYKAVE… LED VYHLEDAVAM…
08.01.2019 13:41:35 #143
>> #142, ZB?, 08. 01. 2019 13:31:48
Smyk určitě ano, to jsem i napsal, zvlášť, jestli smýkat umíš, tj.
odlehčuješ lyže. Máš asi hodně najeto a nijak přehnaně sportovní nebo
dlouhé lyže, takže zvládneš svými dovednostmi mnohé.
Ale jakmile bys na sobě měl lyže ~190 cm a delší a jel po hranách po ledu,
viděl bys/cítil bys, jak při jízdě po hraně ta „drobná“ vůle
v botách na té „obrovské“ délce lyže dělá nepříjemnou výchylku
v ovládání. A obráceně, jak se drobná odezva lyže obtížně koriguje.
Přirovnal bych to k vaklu na volantu auta s vymlácenýmmi čepy a tlumiči a
prasklou pružinou.
Led je v podstatě jediný povrch, kdy zapínám boty tak, aby vyvolávaly
pocit tlaku (a následně je rozepínám), jindy se vozím v botách opravdu
volně zapnutých, jen, aby mi do nich moc nepadal sníh (a nerozepínám).
(Když si tedy nezapomenu zaklapnout přezky při první jízdě na výjezdu od
pokladny.)
08.01.2019 13:55:24 #144
>> #143, ˘Ö˘Krab, 08. 01. 2019 13:41:35
Tak to ano.Nejdelsi lyze jsem jezdil cely den 182 Stockli ax ale nevyzkousel na ledu. Tyto moje nove jsou 176 a drzi na lede vyborne. Stare tihershark 168 super drzeni… Ale Stockli 175 jsem zavrhnul,protoze pri rychlejsi jizde na lede nestihaly a vubec nevim proc.Jezdil jsem je cely den. Ale176 V-werks code drzi jako pribite…
08.01.2019 15:01:44 #145
>> #136, Marek Bednář, 08. 01. 2019 12:15:07
>> #140, snowboarder, 08. 01. 2019 13:04:21
Sorry chalani.
Video mi uslo,neviem ho ani narychlo najst.Hodte mi prosim link.
Diky.
caute Harry
08.01.2019 15:16:18 #146
>> #144, ZB?, 08. 01. 2019 13:55:24
Mohu se jen dohadovat. A nelze mě chytat za slovo.
Bude to kategoriemi lyží a zvyklostmi výrobců.
Existuje něco, co jsme si soukromě nazvali „doktorská lyže“, bez
pejorativního nádechu. Prostě celkem utlumené, velmi stabilní a nezřídka
provedením a konstrukcí luxusní lyže, které si nechají ledasco líbit od
široké škály jezdců a v různých stylech a technikách oblouků. Pokud se
nevyžíváš ve vysloveně sportovní jízdě, ale umíš jezdit, tak na nich
můžeš mít velmi dobrý až bombastický pocit. Nezřídka se jedná
o garážovky, butikovky nebo „over TOP“ řady velkých výrobců.
Konstrukčně nezřídka vycházejí ze závodních lyží, tedy dřevo a dva
titanaly, někdy je plech nahrazen karbonem nebo ještě něčím
exotičtějším. A do lyže bývají docpány další tlumící vrstvy, které
potlačí (v tomto případě nežádanou) reaktivitu a nadměrnou živost
lyže.
Takto, pokud mne paměť neklame, si vytvořil Völkl i svou řadu V-werks (bez
přídomku), první byly (podle jejich mínění) luxusní 84 mm široký AM.
Jel jsem na nich, asi dvakrát na dvojích různých, nebyly špatné, ale
upřímně: podle mého gusta také ne, nemastné neslané, pasivní. Proti tomu
byly později stejně široké RTM84UVO závodní raketa. U původních V-werks
mi přišlo, že je jedno, jak dlouhé je budu mít. Jak se dívám, V-werks je
celá řada s nejrůznějším zaměřením, takže i jejich vlastnosti se
rozrůznily.
Oproti tomu Stöckli Laser AX mi přijdou pořád jako celkem sportovní
lyže v intencích značky a řady Laser, spíš allround než AM, možná
dokonce širší RC. A velmi u nich tedy záleží, jak dlouhé si vybereš.
Pro muže bude určitě přiměřená délka 182/17,4, ale pro rychlou jízdu po
tvrdém nebo pro jezdce >80 kg už i to může být málo a bylo by potřeba
se podívat po modelu s jinou konstrukcí. A na kratší oblouky asi spíš
SX.
(Potkal jsem se s lyžemi tuším CX >180 cm, nebyl jsem schopen na nich
kloudně jet a zatočit, ale kamarád je drží dodnes při životě, protože
prý lepší lyže neměl. Každému, co jeho jest.)
Takže stačí, abys po lyžích (AX) chtěl něco, na co svou délkou, konstrukcí nebo naladěním v kombinaci se Tvojí maličkostí nemají síly/náladu/geny, hned se Ti budou zdát nedrživé nebo slabé. Což může být skutečnost, nebo také jen zdánlivá skutečnost vyvolaná pouze Tvým stereotypem.
Každopádně jsi jezdil na TigerShark, k těm mají V-werks asi tak
stokrát blíže, než AX.
Ale vše to jsou jen dohady.
09.01.2019 12:56:24 #147
Zajimavy na tom je to,ze tigershark jsou pri natazenych lankach brutalne tvrde . Jezdim vetsinou na polohu nejtvrdsi-napnuta lana. Jen kdyz je na jare uz velkej bordel a kupy a chci si odpocinout,prepnu na volno a okamzite v puli kopce prestanou bolet nohy a lyze se jen plazi a lehce ohybaji… Ale tyto nove lyze werks jsou cele takove pocitove mekke a pruzne a plazici se… Ale na lede drzi taky vyborne… Kdyz je dam vedle sebe tak werks vypadaji jako prejete parnim valcem…
09.01.2019 13:16:19 #148
>> #147, ZB?, 09. 01. 2019 12:56:24
Přejeté parním válcem – máš na mysli malý vzpruh (camber)?
09.01.2019 14:17:36 #149
>> #148, ˘Ö˘Krab, 09. 01. 2019 13:16:19
On skôr asi myslel hrúbku lyže, V-werks sú dosť tenké. Ale ani ten camber už nie je to, čo býval…
09.01.2019 15:37:51 #150
>> #148, ˘Ö˘Krab, 09. 01. 2019 13:16:19
ano vzpruh jsem mel na mysli…
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.