broušení hran -> vlastnosti (strana: 2)
02.03.2017 17:40:55 #31
>> #27, Tojsemja, 02. 03. 2017 07:55:28
„Lyžemi to bude, nezdaly se ani místnímu servisu…“
Myslíš jejich nabroušením a nebo opravdu lyžemi jako takovými?
Když zkusíš hrany po celé délce, potvrzuje se co píše Mirek? Tedy hodně ztupené na špičce a tupé na patách?
02.03.2017 19:14:50 #32
>> #31, HonzA_, 02. 03. 2017 17:40:55
Lyžemi jako takovými to není. Byl jsem s nimi pred 3 týdny na Stuhlecku, a neměl jsem problém. Změna nastala po servisu, tedy po broušení hran a skluznice. Doufám, že nezkazili lyže jako takové. Pokud jde o ostrost, tak to jsem nezkoumal, zase tak tomu nerozumím a take na to uz sahal servisak v v Rieseneralmu. Z meho laickeho pohledu lyže zprasil servis…
02.03.2017 23:05:49 #33
>> #30, johnycek, 02. 03. 2017 17:39:20
Ja nedokazi rict presnou pricinu, ale jedna tech veci ci kombinace co jsem
uvedl musi byt pricina, nenapada me nic jineho.....nemam merky a ani prilis
remeslnicko/frezarsko/soustruznicke oko…snad jen cit a logika je na me
strane ......Takze pobrus
musel byt vetsi nez 0,5 (ten minusovej me nenapadl a zas tak blbe to snad
serizene mit nemohou…)…jen netusim kolik, neb verim, ze 0,75 i 1 by bylo
furt docela ok a nechovalo by se to takto…takze spis v tom bude ta kombinace
s nejakym zaoblenim......te hrany brusnym pasem..... Nesikovneho uzivatel
vylucuji, stalo se to vice lidem, po servisu, na lyzich, ktere jim sedely a po
rucnim dobrusovani ci prebrouseni jinde to bylo ok.....
03.03.2017 06:09:49 #34
>> #33, MirekP, 02. 03. 2017 23:05:49
Použitá mašina od Montany brousí kamenem, ne brusným papírem.
03.03.2017 07:46:52 #35
>> #32, Tojsemja, 02. 03. 2017 19:14:50
Pravdepodobne to bude „hloupym“ zadanim. 89/0.75 je preci jenom dost tupe broušení a k tomu spatny servis. Jestli tam mas treba 89+ a 1+, tak je jasny, ze tak mekky lyze vubec nedrzi a spicka se ani nechytne.
03.03.2017 08:14:54 #36
>> #35, TomáS, 03. 03. 2017 07:46:52
Zadání odpovídá parametrům výrobce, mně to tak vyhovovalo.
03.03.2017 08:52:04 #37
>> #36, Tojsemja, 03. 03. 2017 08:14:54
Nepodarilo se ti od toho servisu zjistit, jake jsou podle nich standardni uhly, kdyz 89/0,75 jsou pro ne zavodni?
03.03.2017 09:16:55 #38
>> #37, Lumir, 03. 03. 2017 08:52:04
Nepodařilo, považuji za zbytečné tyto odborníky ještě kontaktovat.
Když tak čtu vaše reakce, tak si spis myslim, že výsledkem servisu byly naopak velmi ostré hrany. Lyže nepodkluzovaly, a abych je postavil na hranu, musel bych do nich slapat jak pri svetaku. Kdyz jsem to zkusil, byly lyže neovladatelne, zarizly se tak moc, ze je nešlo otocit do opačného oblouku. A pri smyku se cele hlavně na špičce rozvibrovaly. No co už, musim to nechat spravit odbornika.
03.03.2017 09:45:25 #39
>> #38, Tojsemja, 03. 03. 2017 09:16:55
Než utratíš další peníze a odkrojíš z lyží další kus, zkus lehce jednou přejet hrany brusnou gumou. Když to nepomůže, tak ještě jednou. Teprve pak bych to řešil.
I
03.03.2017 15:27:51 #40
>> #33, MirekP, 02. 03. 2017 23:05:49
Tohle chápu. Jen mě zmátlo toto : ja vzal pilnik a naplocho rovnal se skluznici dokud to nebralo skluznici (rozhodne to bralo kovovy material)… Z toho jsem usoudil, že když to naplocho bralo hranu a skluznici ne, že tam máš podbrus opačně, tedy do mínusu.
04.03.2017 06:51:32 #41
>> #38, Tojsemja, 03. 03. 2017 09:16:55
Tak nejdřív to popisuješ, jako že lyže jsou tupé a že padáš, protože nedrží. Teď zase jako spíš, že sou lyže příliš ostré. Jak dlouho si jezdil na těch lyžích, než si je dal na servis?
04.03.2017 08:34:47 #42
>> #41, TomáS, 04. 03. 2017 06:51:32
Nikdy jsem nerekl, že jsou tupé, ale neovladatelne, až zde se debata stocila tak, že z ni vyplývá, že jsou lyže tupé. Ono v principu mi je jedno, jestli vysledkem servisu jsou tupe nebo prilis ostre lyže, protože oboji znamena neovladatelne. Myslim, že na začátku jsem spis psal o tom, že nejdou postavit na hranu a ze nejde přecházet z oblouku na oblouk. Pri pomale jizde lyze na hrane jely rovne, misto do oblouku, coz jsem necekal a skoncil na zemi. Pri rychlejsi se občas podarilo zatočit po hraně, ale uz ne naopak do opacneho oblouku. Kdyz jsem zkousel smykat, tak lyze divne vibrovaly hlavně ve špici.. Tak jsem to nejak popisoval.
Do servisu jsem je dal po roce, po jedné sezone, odjezdil jsem na nich cca 10dni.Prislo mi, že na tvrdym povrchu nedrží, tak jsem je nechal nabrousit…
04.03.2017 09:28:29 #43
>> #42, Tojsemja, 04. 03. 2017 08:34:47
Máš radeko? Je to tohle: https://www.kovonastroje.cz/…-223690.html
Pokud ano, polož si lyže skluznicí nahoru, radeko přilož na ni tak, aby bylo přes celou šířku lyže, postav ho tak, aby se skluznice dotýkala jen hrana, a podívej se proti světlu na kontakt radeka a skluznice.
Skluznice by měla být rovná a celá se dotýkat radeka. U hran by měl být patrný odklon a radeka by se dotýkat neměly.
Podívat se můžeš např. sem (strana 22): https://issuu.com/…-04-screen-f
04.03.2017 09:35:04 #44
>> #43, HonzA_, 04. 03. 2017 09:28:29
Nemam nic na servis lyží… V pátek je zavezu Robertu Smidkovi, at mi da lyže do pořádku. Reference na jeho servis jsou zde vice nez dobre…
04.03.2017 10:00:48 #45
>> #44, Tojsemja, 04. 03. 2017 09:35:04
To víš, na dálku se špatně radí. Navíc jsme tě nikdo neviděli lyžovat.
Místo radeka můžeš použít cokoliv jiného, o čem jsi si jistý že je to absolutně rovné. A stejně bych ti ho doporučil pořídit, nestojí ranec a pomůže ti i v budoucnu rozhodnout jestli lyže už potřebují komplet servis nebo ještě ne. A navíc s ním můžeš zarovnat případné šrámy ve skluznici.
05.03.2017 19:27:58 #47
>> #46, alfi62, 05. 03. 2017 19:15:45
A jak lyžuješ? U mně je to tak, že lyže pocitově zabere až při větším úhlu zahranění. Ale není to nijak dramatický rozdíl, nejvíc je to znát na ledu.
Standardně jezdím 87/0,5.
05.03.2017 21:16:13 #48
>> #46, alfi62, 05. 03. 2017 19:15:45
Podle mě rozdíl který ani nepoznáš.To už musíš mít hodně najeto a mít to v noze.
06.03.2017 01:02:39 #49
Jazdim Rossi ST TI RACING 167,R-13m.Uprednostnujem kratky,alebo tahany stredny obluk vyhradne po hranach.priznam,smykany ani uz neviem.Lyze mi prisli domov na 88/0,5,skoro bez struktury.Prvy den na takychto surovych-super.Potom som ich dal natunigovat na 88/0'75+strukturu.Robil mi to servisak,s ktorym spolupracujem uz roky a robi mi lyze perfekne,bol som osobne pri tom,s nim velka spokojnost.Preto 0.75 lebo som mal aj predchadzajuce Atomic SL tiez tak a vyhovovalo mi to.No lenze na tychto Rosskach ma to nechcelo vobec pustit do obluku,drzalo to ako suchy zips a zabrzdit,tak to mi slo nohy odrhnut.Pripominam,ze na hranach pisal aj nechet.Boli vylestene aj diamantom,lebo skor uprednostnujem tvrdu pistu.Po dvoch jazdach sa to uz nedalo,tak som diamontom 400 lyzy stupil po celej dlzke,nielen pri spicke.Cize nechet uz nepisal,ale bolo to lepsie,aj to brzdenie.Hrana bola viditelne tupsia.Niekde som cital,ze tieto Rosski maju boky a tym padom aj hrany vtom sendvici pod inym uhlom,vraj to napomaha drzaniu hran na lade.Myslel som,ze 0,75 bude skor na take sa vyhranie s tou lyzou,ze by mala menej zarezavat,ale opak je pravda.Viem,tazko sa da takto na dialku niejako reagovat,ale predsa.Ak niekoho nieco napadlo tak budem velmi rad.
06.03.2017 06:00:33 #51
>> #49, alfi62, 06. 03. 2017 01:02:39
Takže se Ti pocitově zdá, že lyže příliš drží v oblouku? A je to doplněno i tím, že se jakoby předčasně do oblouku za hranu chytají?
Jinak tupit po celé délce je nesmysl, určitě bych si nechal střední část pod botou co nejostřejší. Pokud je problém i v nájezdu, tak zvětšit odklon od skluznice v přední části. Pokud jen ve výjezdu, tak by stačilo od paty vázání dál od skluznice nabrousit pro začátek 1°. [Nejdrživější lyže, na kterých jsem kdy jel, měly něco jako 0,5–0–0,5°/~86°a bylo to jako na bruslích.]
Rozdíl může být také v torzní tuhosti lyže, zkrátka jsi narazil na povedený kousek, tak, jak sis přál. Neměl by být problém s citem lyže změnou odklonu doladit k obrazu Tvému, začít je potřeba od skluznice, pokud by pak správně zařezávaly a pouštěly, ale už málo držely, tak přidat podbrus ze stran až někam k 87°. Pokud máš svého servisáka, nebude to pro něj problém.
Druhý rozdíl může být nějaký náznak korýtka – přilož k lyži v různých místech radeko nebo cokoliv dokonale rovného a podívej se na prosvítající světlo. Mělo by procházet jen na hranách, na skluznici by nic prosvítat nemělo. Pokud ano, pak jsi narazil na ‚povedený‘ kousek.
Třetí věc je, že i osvědčený servisák se prostě mohl utnout, i to se stane.
Čtvrtá, že lyže má třeba hodně jiný poměr délky před a za vázáním (Atomic vázání hodně vzadu), čemuž bys měl přizpůsobit vyvážení a celou techniku oblouku. Nebo přizpůsobit broušení viz výše.
A tak dále.
˘Ö˘
06.03.2017 08:26:38 #52
>> #51, ˘Ö˘Krab, 06. 03. 2017 06:00:33
Neviem z akeho jadra vychadza lyza s tymto topsheetom,ale ak je to byvala 9 nova rada Rossignoliek,tie az tak tuhe neboli.To si neviem predstavit potom 8 nove jadro.To bolo este meksie.
Bude sa musiet Alfi62 pohrat s brusenim,a poladit lyze gumou jak radil aj Czechskier.Ma ich dobre nabrusene,len sa s nimi pohrat.
Ja jazdim 87/0 ,chvilu to trva nez si lyza trochu"sadne",ale vozba je to potom prvotriedna.Neskor,ked si robim lyze sam,uz mi tak nedrzia ako prve dva tri dni po masine.
caute Harry
06.03.2017 10:39:59 #53
>> #51, ˘Ö˘Krab, 06. 03. 2017 06:00:33
Lyža sa skôr správa tak,že ma nechce pustiť do obluku s takou ľahkosťou,ako tie surové.Viem,že stupenie po celej dľžke je blbosť,ale v tú chvíľu som si nevedel rady,tak som skusil aj tútu variantu..To bolo také vlastne len jemné potiahnutie diamantom po celej dľžke.Nie niečo extra,,hore-dole,,Po tejto,,úprave,,som ďalej lyžoval(ta pista už nebola taká tvrdá) asi do 12 hod-a to už bolo fakt mäkko a so žasol ako to ide na takej lyži aj v takom teréne.Len už neviem posúdiť na tvrdom podklade. Korýtko(konkávnosť) tam určite nie je,to bolo prvé,čo som kontroloval,keď mi lyže prišli.Staré Atomici to mali.Pre zaujímavosť v obchode,kde predávajú nové Atomici aj Salamony,tak mali všetky lyže to korýtko.Osobne som si zo pár lyži skontroloval s radekom proti oknu.A boli to rady,nad ktorými sú už len FIS-ovky.A nebol to žiadny Exisport,Intersport a pod.To ma dosť nemilo prekvapilo.Po tejto skusenosti som bol dosť prekvapený,že lyže,ktoré mi prišli z netu(Nemecko) sú rovné a že to asi nebude niejaká 2.trieda.Aj ta možnosť so servisákom ma napadla,to je tiež pravda,že sa sekol.Je pravda,že na tej Atomice bolo viazanie posunuté dosť dozadu(to mi ešte teraz vŕta v hlave,že prečo to tak bolo…),ale už som to tu písal,že prvý deň na Rosskach-na surových hranách nebol absolutný problém.Takže asi tým vyvážením to nebude.Skúsim ešte jemne 20-zubovým pilnikom,vratiť tú ostrosť,ale len už v tých miestach,kde sa nachádza viazanie,ostatné nechám tak a až potom to skonzultujem so servisákom.Len mám strach,či to budem mať možnosť ešte niekde poriadne odskúšať na tvrdom podklade,keď je takto teplo.
06.03.2017 13:03:09 #54
Zdravim Vas pani,
dufam ze sa nenahnevate no nechcel som zakladat novu temu ohladom brusenia
hran tak pisem sem. Chcem si dat po dlhsej dobe nabrusit hrany v servise.
(doteraz som to robil doma) No uvazujem ze by som vyskual aj radialny tuning.
Presiel som si tu par tem no mam v tom trocha bordel, nerad by som dopadol tak
ze lyza nepojde do obluku alebo sa bude az moc zakusovat. Doteraz som brusil na
88/0. Uvazujem nad 88/0,5 ako je to teda s tym brusenim odspodu co sa tyka
paty, stredu a spicky. Dakujem
06.03.2017 13:27:56 #55
>> #54, Ondrej.Č, 06. 03. 2017 13:03:09
Jaké jsou to lyže? Jak dlouho brousíš jen doma? Jak bylo před tím docíleno odklonu 0°?
Pokud sis brousil doma, tak si troufám tvrdit, že od skluznice už dávno
nemáš 0°, ale něco víc. Hrana při používání postupně „odtéká“
od skluznice do stran, čímž se odklon zvětšuje, někdy dokonce po
ježdění na ledu bývá cítit ‚grot‘, který je nutné odstranit
pilníkem.
Aby byla lyže ještě ovladatelná a přitom drživá, ale nechtěl by ses
vzdát své nuly, tak radiální tuning může vypadat třeba
0,5–0–0,5°.
Pokud bys měl skutečně na předním kontaktním bodě 0° a ostrou hranu, tak by se Ti lyže i při jízdě po plochách pořád chytaly do oblouku. Na zadním kontaktním bodu by to způsobovalo až nepříjemné držení v oblouku do poslední chvíle, lyže bys z něj musel „trhat“, třeba odskočením.
Zvětšením odklonu od skluznice se dociluje toho, že za hranu se chytá až více naklopená lyže, tedy dostáváš čas udělat v oblouku důležité pohyby ještě před carvingem. A obdobně Tě lyže po lehkém odhranění na konci oblouku ochotněji pouští do dalšího. Jak psal kdysi ivan, u SG lyží se dá jezdit i s 1,5° vepředu.
Za mě bohatě stačí po celé délce něco jako 0,5°, po čase to stejně přestane být pravda.
06.03.2017 13:32:47 #56
>> #53, alfi62, 06. 03. 2017 10:39:59
Pokiaľ lyže so „surovými hranami“ 88/0,5 boli dobré, tak chybu musel urobiť servis. Najskôr by som skontroloval hrany ručným prebrúsením na deklarovaných 88/0,75. Takto nabrúsená lyža nemôže zle jazdiť.
06.03.2017 15:08:43 #57
>> #56, snowboarder, 06. 03. 2017 13:32:47
Na 88 si to viem aj sam skontrolovať(fixka,vinkel-88°,a jemný 20-zubový pilniček),ale tych 0,75 nie.Po priložení radeka na sklznicu je vidieť,že pod hranamí presvitá,ale hodiť hodnotu,to si netrúfam.Nemám také skúsenosti.No a na podbrusy nemám nič,ako by som to zistil.A len tak od oka si to netrúfam.Aj ja si myslím,že lyža na 88/0,75 sa nemôže takto správať.Kamárat má lyže na 88/0,5-jazdil som na nich a žiadny problém.Prikladám aj foto toho podbrusu-je tam,ale koľko......?
06.03.2017 15:17:56 #58
>> #54, Ondrej.Č, 06. 03. 2017 13:03:09
Ja roky používam „univerzálne brúsenie“ 88°/0,5° a som maximálne spokojný. Ivan Ti dobre radí (prakticky ako vždy). Po pár hodinách strávených na lyžiach, hlavne na veľmi tvrdej piste a po prejazde veľmi tvrdého podkladu (prevažne kamene na zjazdovke) hravo dosiahneš v strede lyže (pod lyžiarkou) horizontálny uhol a 1,0° aj viac – ale to Ti je asi známe.
06.03.2017 15:29:23 #59
>> #57, alfi62, 06. 03. 2017 15:08:43
Ešte ma napadá, že z výroby tam možno nebolo 88/0.5 a preto teraz taký rozdiel.
06.03.2017 16:46:13 #60
>> #59, snowboarder, 06. 03. 2017 15:29:23
Ťažko povedať,aké tam boli uhly.Možno ani v Rossignole nevedia.Rozmýšlam,že by som to dal zmeniť na 88/1.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.