19.10.2017 09:32:54 #1
Ačkoliv jsou teploty na vrcholu Černé hory stále nad nulou, první
hromady sněhu už tu lidé mohou vidět. K jeho výrobě se využívá
zařízení SnowFactory, které umožňuje zasněžovat i v plusových
teplotách. První lyžaře by chtěl SkiResort přivítat už v polovině
listopadu.
Odkaz
na článek
19.10.2017 19:53:45 #3
https://hradec.idnes.cz/…-zpravy.aspx?…
Zainvestovali, zdražili… Nebo zlevnili???
19.10.2017 23:41:27 #4
>> #2, korsičan, 19. 10. 2017 16:17:50
Ono bude jednodušší zasněžit cestu než sjezdovku
20.10.2017 11:47:38 #5
>> #4, psm, 19. 10. 2017 23:41:27
To určitě ano, ale z lyžařského hlediska to nedává smysl. Na Protěži by byl zájem o lyžování na začátku sezony rozhodně větší, než na Andělu.
20.10.2017 12:25:43 #6
>> #5, korsičan, 20. 10. 2017 11:47:38
To ano, ale třeba by neotevřeli jako první, protože zasněžit Protěž by trvalo déle. Nehledě na to, že by jí museli zasněžit úplně celou od shora až dolů.
20.10.2017 13:14:53 #7
>> #5, korsičan, 20. 10. 2017 11:47:38
Rozdil teplot mezi spodkem a vrskem nebyva zanedbatelny. Obvykle tam jezdi nekolik desitek nadsencu. I v pripade skvelych podminek. Tezko si myslet, ze mnohonasobne narocnejsi reseni by se vyplatilo.
21.10.2017 04:47:27 #8
Opravdu stojí o to, aby se jim tam na úplném co nejranějším začátku sezony plácalo na kousku sněhu co nejvíc lidí? Nebo jde hlavně o reklamu tím, že zase začali jako první?
Zásadní byznys se přece děje až od cca 20. prosince. To vydělané předtím je sice milé přilepšení (byť náklady na časné zasněžování s rizikem ztráty části vyrobeného raného sněhu můžou zisk i vygumovat), ale líp a s větším předstihem se přece dá vydělat včasnou nabídkou zlevněných skipasů. K čemuž konečně dozrávají i naši provozovatelé.
21.10.2017 10:49:30 #9
>> #1, tisková zpráva, 19. 10. 2017 09:32:54
Zajmave. Na Uralu sjezdovky jeste sněžovát nezačali…
21.10.2017 12:10:51 #10
>> #9, AntonByckov, 21. 10. 2017 10:49:30
Ahoj Anton, srdečne Ťa pozdravujem. Aké teploty máte na Uralu?
22.10.2017 06:00:28 #11
>> #10, orim, 21. 10. 2017 12:10:51
Ahoj! Bylo do dnesniho dne velmi teple, az +15. Teď je trochu zmrzly: –3.. 0. 15 rijna (zakryjte den (покров)-lidove pozorování) snihu nevypadlo, je to znamena, ze jeste 40 dní snehu nebude.
22.10.2017 11:10:29 #12
>> #11, AntonByckov, 22. 10. 2017 06:00:28
Nezoufej. Podle předpovědi windy.com pro Заречный můžeš v úterý a ve středu čekat první sníh, sice dohromady asi jen 15 cm, ale lepší něco než nic.
EDIT: Pro Antona #13 jsem doplnil odkaz na místo jeho pobytu. My u nás víme všechno.
22.10.2017 13:30:15 #13
>> #12, ˘Ö˘Krab, 22. 10. 2017 11:10:29
Ano, doufam ze lidove pozorovani bude neni presne. )) Jak Ta vime o mém městě Zarecnij?
22.10.2017 13:46:24 #14
>> #8, ivan, 21. 10. 2017 04:47:27
No neviem či predaj sezónnych skipasov za výhodné ceny je výhra pre každé stredisko. Ked si to kúpi domáci tak tam prelyžuje aj krista. Trebárs na SK sa dajú takéto skipasy kúpiť aj za 150€ a pritom denný skipas stojí kludne 25€ čo je 6× skipas a domáci tam príde za zimu kludne 20×. Na takom zákazníkovi stredisko prerobí 350€!!! Ked to urobí len 50 ludí tak je to strata 17500€… Myslíš že do toho včasného risku vysnežiť zjazdovku obetujú tých 17500€?
Ja to vidím ako si kupujú ludia skipasy u nás do Jasnej za 200€ a to tam lístok stojí skoro 40€. Už len to že tam ide na týžden tak ho má zaplatený, nehovoriac že tam ide sám takto 2–3× + víkendy + ho požičiava za úplatu kamošom (systém to pustí lebo fotku porovnáva len z aktuálneho dna)
Jasné chápem že predaním sezonnych skipasov stredisko zarobí v prípade že bude biedna sezona, ale skôr si myslím že na tom tratia. Velkým strediskám to je jedno, ale tým menším to skôr škodí Sezonny skipas je výhodný v prvom rade pre lyžiara ak pravidelne lyžuje
22.10.2017 14:00:25 #15
>> #14, Ivko1, 22. 10. 2017 13:46:24
Je velký rozdíl, kolik je potenciálně „místních“. Středisko v dobrém dojezdu z velkého města má místních desetitisíce, středisko ve vzdálenějších horách má místních nejvýše stovky. Je potřeba také rozlišit mezí „místní“ a „věrný“, přičemž druhá kategorie je pro menší středisko stejně důležitá, ne-li důležitější.
Že neprodávají sezónní jízdenky s fotkou a nekontrolují je, to je jejich problém, když už tam turniket s kamerou mají.
22.10.2017 15:25:36 #16
>> #14, Ivko1, 22. 10. 2017 13:46:24
Kolik sezonkaru hobluje cely den? To bude take zajimave cislo, protoze v mem okoli nevim o nikom a instruktory do teto statistiky nepocitam. Osobne jezdim bodovku, ktera se mi vyplati v porovnani se sezonkou za 9–10 tis. Kc.
22.10.2017 17:26:59 #17
>> #15, ˘Ö˘Krab, 22. 10. 2017 14:00:25
Spomenul som trebárs Jasnú na SK, kde stojí sezonka 200€, ja teda aj kolega to máme do Jasnej cca 200km a 2,5hod cesty a len od kolegu viem že tú sezonku si kupuje asi 6 ludí a momentálne podla nového cenníka ked prídeš na miesto a chceš lístok tak ho máš za iba 43€, ked máš kartu a kúpiš si ho online (máš gopass) aspon 3 dni dopredu tak iba za 35€… Takže aj ked nehoblujú celý den, tak majú celodenné lístky
Kolega aj s partiou tam chodia na celý týžden, keby šli len 5× tak by to bolo z toho šiel iba 5× lyžovať tak 5 dnový skipas predávajú za 199€ (ked máš gopass kartu a kúpiš ho aspon 3 dni dopredu tak by bol za 160€) Ono môže lyžovať aj 6 dní zo 7 a hned za ten prvý týžden má tu sezonku zaplatenú. A vravím že ide minimálne 2× a k tomu ešte cez víkendy na jeden či oba dni. Takže len on ušetrí (stredisko prerobí) 400€ a k tomu ho požičiava dalšej osobe čo je čistá strata pre stredisko, stačí že ho požičia 2× na týžden a stredisko prišlo o dalších 400€
Majú kamery, ale doteraz im to fungovalo tak že systém porovnával fotku vždy z rána, keby ho v ten den požičal niekomu inému tak hned by bol problém, ale na druhý den bez problému. Systém si nepamätal poslednú fotku. Pravda v systéme by mohli vidieť aj fotku zo skipasu, ale tú žiaden software neporovná, kedže by sa porovnávali fotky v bežnom vs lyžiarskom oblečení s prilbou alebo aj okuliarmi.
Další taký príklad bola sezonka Velká Rača Oščadnica za iba 129€!!! A pritom lístok stál tiež okolo 23€. Aj ked sezonkar nebude chodiť na celý den, tak 4 hodinový lístok nestojí polovicu z celodenného, ale trebárs 19€. Stačí prísť 6× a už stredisko stráca…
Ked to má niekto 10–20km z domu tak tam príde kludne aj 2× za týžden na večerné + samozrejme víkend. Ja za zimu idem do lokálneho aj viac ako 20× + nejaké jednodnovky do iných stredísk 5–6×
22.10.2017 17:48:26 #18
>> #17, Ivko1, 22. 10. 2017 17:26:59
Nutí někdo SK střediska prodávat sezónní skipasy a brání jim pak v jejich kontrole?
22.10.2017 18:08:30 #19
Nie, ale o to tu ani úplne nejde. Ohladom kontroly záleží aj od systému, ked raz ten systém urobí ráno fotku a porovnáva ju celý den a na druhý den systém začína odznova, tak nečudo že to ludia zneužívajú a takto to funguje skoro všade. Raz som sa kdesi dočítal že v zahraničí systém drží fotku a ked človek príde o 2–3 týždne tak sa fotka porovnáva
Ide ale o to že predávaním sezoniek stredisko prichádza o peniaze tak či tak. Ja nepoznám nikoho kto si kúpil sezonku a nesnažil sa prelyžovať čo najviac. Povedzme že keby kupoval lístky tak by prelyžoval minimálne 2× tolko čo sa penazí týka. Na druhú stranu predaním sezonky si stredisko zakazníka trochu zaviaže a spolieha sa na to že tam trebárs viac minie v bufete, že ten sezonkar tam sem tam zoberie niekoho dalšieho, ktorý by inak šiel inam lyžovať
Tu niekto písal že sa podla neho nevyplatí zasnežovať príliš skoro, že sú to vyhodené finačné prostriedky, že peniaze na začiatku sa dajú získať predajom sezonnych skipassov. Ja hovorím zákazníci sa vždy nájdu aj na začiatok
Tu v mojom lokálnom stredisku Kálnica je to tak isto, v zime sa čaká na prvý sneh a po zime tu chodia jazdiť zasa bikery. Na začiatku netrpezlivo čakajú na otvorenie – takmer hned ako zlezie sneh a na konci sezony využívajú posledné možné víkendy, lebo sa im zasa blíži „dlhá“ zimná pauza.
22.10.2017 18:39:00 #20
>> #19, Ivko1, 22. 10. 2017 18:08:30
Ide ale o to že predávaním sezoniek stredisko prichádza o peniaze tak či tak. Ja nepoznám nikoho kto si kúpil sezonku a nesnažil sa prelyžovať čo najviac. Povedzme že keby kupoval lístky tak by prelyžoval minimálne 2× tolko čo sa penazí týka. To je logické a v pořádku. Otázka je nastavení výše sezónky. U těch celosezónních skipasů je možné třeba kontrolovat i namátkově, když to elektronika nezvládá.
22.10.2017 18:57:42 #21
Cena sezonky zasa musí byť zaujímavá aj pre zákazníka aby si ju kúpil a kto ju už kúpi tak ten ju patrične využije
Ku kontrole – vieš ked tomu personálu platia ako platia tak si nebudú hladať robotu naviac. Uspokoja sa s tým že občas zoberu skipas niekomu, kto ho kúpil od inej osoby a nevedel že to systém ihned vyhodí.
Trebárs na Martinkách bola okolo obeda vždy burza celodenných skipasov. Od minulého roka už systém kontroluje aj skipasy zakúpené v pokladni. Už neexistuje že príde 8 členná partia – ubytuje sa na týžden na chate a cez den sa priestiedajú – jedna polovica sa vozí doobeda a druhá poobede.
22.10.2017 19:06:36 #22
>> #21, Ivko1, 22. 10. 2017 18:57:42
Poslední co k tomu mohu říct je, že princip množstevní slevy funguje všude. Pokud není motivace trestat prohřešky se skipasy, tak areál zřejmě prosperuje natolik, že se mu to nevyplatí řešit. Je fakt, že v Jasné jsem byl jen 1× před pár lety, byla zima – 15, hned jak jsem vylezl z auta mi odcházející slovenští lyžaři nabízeli denní skipas na „dojetí“, což jsem naštěstí neakceptoval. V našich malých moravských areálcích se mi to nestalo, v Rakousku také ne.
25.10.2017 18:05:50 #23
>> #12, ˘Ö˘Krab, 22. 10. 2017 11:10:29
Zprava o uralske pocasi predpoved-fakt:
- snig je;
- jen neni 15 sm, max 2,5 sm (fotka).
slibi prvni svah otevrit ve sobotu
25.10.2017 20:58:06 #24
No troškou sa skúsim aj ja zapojiť – Ivko1, máš síce veľmi jednoznačný postoj k zľavneným celosezónkam, ale… Keďže som ekonóm, tak viem, že je to vždy o dvoch stranách, príjmoch a výdavkoch, odborne aj náklady a výdaje, ale o pojmy nejde. Základnou otázkou pre prevádzkovateľa areálu je vždy to, či sa dostane do plusu, alebo do mínusu. Niektoré faktory vie ovplyvniť, iné nie. A o to práve ide. Nálklady sa delia na fixné a variabilné. Fixné nezávisia od počtu klientov a práve pri lyžovaní sú tieto fixné najvyššie. Ak prevádzkovateľ pustí vleky, spotreba elektriny je rovnaká, či jazdí prázdny, alebo plne vyťažený (no, elektrotechnici by spočítali, že nejaký rozdiel tam je vzhľadom na zaťaženie, ale percentuálne je rozdiel zanedbateľný). Stav obsluhy sa tiež v závislosti od obsadenosti strediska veľmi nelíš. Pokiaľ je prevádzkovateľ OK a nezanedbáva držbu svahov,, tak technika tiež beží skoro rovnako – rozdiel je len v nákadoch na výrobu umelého snehu, tam je jasné, že masa ľudí skôr zošúcha sneh a treba dorobiť. Ale v žiadnom prípade neplatí lineárny vzťah – 2× viac ľudí, 2× vyššie náklady. A o to ide – prilákať ľudí, zľavnenkári so sebou dovedú ďalších, obrazne povedané radšej budem predávať 1 000 škodoviek za rok a na jednej zarobím stovku, ako Rollsy a za rok predám jeden síce s vysokým ziskom, ale aj na ten jeden voz musím držať showroom, predavačov, mechanikov, administratívu…A zarobím na škodovkách ešte na servise (pri lyžovaní bufety atď). Preto sa hrozím predstavy, že sa TMR podarí to, o čo sa snažia, kúpiť v Alpách nejaké slušné stredisko a – ako vyhlásili – ukážu Rakúšanom, ako sa robí biznis. Malo by to byť o slušnom živobytí majiteľov a výhodnej lyžovačke pre lyžiarov. Každá jednostrannosť škodí a je len dočasná. Nejak som sa rozpísal, tak končím, ale som rád, že aj v lyžovaní niekoho napadne dávať zľavy, na tom fičí pre verných všetky tie Billy, Coopy, Lidly, Penny a vyplatí sa im to. To o niečom svedčí… Ďakujem za pozornosť.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.