Nákup skipasů online - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ
Domů Diskuze Hospoda Nákup skipasů online

Nákup skipasů online

12.08.2019 23:17:33 #1 

Příspěvků: 5855

HonzA_ muž

Jaké máte zkušenosti s online nákupem skipasů?

Víte co je v obchodních podmínkách a s čím ve skutečnosti při nákupu souhlasíte?

Věděli jste např. že při nákupu rakouské dálniční znýmky online ji musíte koupit minimálně 14 dní (myslím) před plánovaným použitím aby vypršela lhůta na ochranu spotřebitele pro vrácení nakoupeného zboží/služby bez udání důvodu?

Je opravdu online nákup u těchto služeb/zboží váhodou a nebo je postavení zákazníka horší než při nákupu na pokladně?

Pro ty, kteří zvládají angličtinu něco pro odlehčení a pobavení k tématu – https://www.youtube.com/watch?…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

13.08.2019 14:16:02 #2 

Příspěvků: 130

Nojby

Párkrát jsem si online nabil permici na Klínovec. Bylo to ještě v době, kdy měli i přes net sezónní slevy. Později se myslím dala permice koupit i v době slevy online jen za plnou cenu. To bylo asi něco pro tebe jakožto odpůrce slev. :-) Podmínky prodeje jsem pochopitelně při pořízení musel akceptovat.

Dycky Vist!

17.08.2019 10:32:42 #3 

Příspěvků: 5855

HonzA_ muž

>> #2, Nojby, 13. 08. 2019 14:16:02

Díky. vzpomeneš si jaké byly podmínky „nabití“ permice? Zaplatil sis denní skipass dopředu a mohl jsi ho využít kdykoliv? Nebo sis ho musel dopředu koupit na konkrétní den? Co by se stalo kdybys z jakéhokoliv důvodu na kopec ten den nedorazil? Víš co bylo v podmínkách?

Mimochodem – já nejsem odpůrce slev. Snažím se upozornit na to, že je vždy něco za něco a že provozovatelé, kteří tvrdí: „Ano, pultová cena naší permice je vysoká, ale vy strašně moc ušetříte když si ji pohodlně koupíte online“ nám část celého příběhu tají. a protože většina lidí nečte obchodní podmínky, mohou být potom překvapeni.

Po přečtení obchodních podmínek několika areálů bych si online permici u nich koupil je z telefonu na parkovišti po příjezdu do areálu.

A právě by mně zajímalo, jestli jsem se čtením podmínek exot a nebo to ostatní mají také tak a do online nákupu permice jdou náležitě informovaní.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

17.08.2019 11:50:20 #4 

Příspěvků: 130

Nojby

>> #3, HonzA_, 17. 08. 2019 10:32:42

V době nákupu (jaro 2016) byly podmínky možná malinko jiné než aktuální, zřejmě by šly dohledat v internetovém archivu. Kupoval jsem v jednom případě večer a 3× ráno před odjezdem na Klínovec, takže rizika neuplatnění nabitého skipasu byla relativně malá. Protože tehdy byla cena online stejná jako na kase, jediným důvodem nákupu online bylo vyhnout se ranní frontičce u pokladny.

Dycky Vist!

18.08.2019 23:07:06 #5 

Příspěvků: 1506

Radek Holub - SNOW muž

>> #1, HonzA_, 12. 08. 2019 23:17:33

U té rakouské známky je ta lhůta ještě delší, prakticky třítýdenní – viz odstavec Mýto se dá platit i bez stání v kolonách článku Autem na hory.

Dá se jí ale vyhnout tím, že se prohlásíš za firemního zákazníka, který možnost odstoupení od smlouvy nemá. :-) Je to pěkný příklad, jak „ochrana spotřebitele zákonem“ může být taky pěkná potvora.

Osobně jsem loni kupoval skipas on-line do švýcarského Andermattu, kde nevyužití v daný den by znamenalo nechat ho propadnout – je to daň za to, že při nákupu předem na konkrétní den se nabízí výrazná sleva.

Nejférovější se mi zdá možnost koupit dráže tzv. depotní skipas (platný kdykoliv v sezóně) anebo zvýhodněný na přesné datum s tím, že případně se dá zaplacený kredit využít jindy, dejme tomu i s nějakým manipulačním storno poplatkem. Tuším, že třeba v TMR to právě tak bylo?

Jinak vracení skipasů v zákonné lhůtě je samozřejmě opruz i pro prodejce, známe to sami ze Skipasomatu.

Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.

19.08.2019 23:39:10 #6 

Příspěvků: 5855

HonzA_ muž

>> #5, Radek Holub – SNOW, 18. 08. 2019 23:07:06

Díky Radku.

A teď upřímně, dává ti, jako zákazníkovi, v současné době smysl služba kterou jsi výše popsal takto:

„Nejférovější se mi zdá možnost koupit dráže tzv. depotní skipas (platný kdykoliv v sezóně) anebo zvýhodněný na přesné datum s tím, že případně se dá zaplacený kredit využít jindy, dejme tomu i s nějakým manipulačním storno poplatkem.“

Mně ne. Chápu to při nákupu lístků do divadla (pevný počet sedadel), ale ne u permice na sjezdovku.

Jinak můj názor jako spotřebitele je ten, že by se na nákup služeb typu skipass online neměla vztahovat zákonná lhůta vrácení. Nedává to smysl a jen to komplikuje všem život.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

20.08.2019 11:00:17 #7 

Příspěvků: 1506

Radek Holub - SNOW muž

>> #6, HonzA_, 19. 08. 2019 23:39:10

Já se rád vyhnu frontám, takže pokud si něco můžu koupit za stejnou cenu on-line jako u okénka, tak to klidně využiju.

Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.

21.08.2019 12:00:11 #8 

Příspěvků: 5855

HonzA_ muž

>> #7, Radek Holub – SNOW, 20. 08. 2019 11:00:17

Když kupuji permici, fronta obvykle (ještě) není ;-)

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy