Nákup skipasů online - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ
Domů Diskuze Hospoda Nákup skipasů online

Nákup skipasů online

12.08.2019 23:17:33 #1 

Příspěvků: 6027

HonzA_ muž

Jaké máte zkušenosti s online nákupem skipasů?

Víte co je v obchodních podmínkách a s čím ve skutečnosti při nákupu souhlasíte?

Věděli jste např. že při nákupu rakouské dálniční znýmky online ji musíte koupit minimálně 14 dní (myslím) před plánovaným použitím aby vypršela lhůta na ochranu spotřebitele pro vrácení nakoupeného zboží/služby bez udání důvodu?

Je opravdu online nákup u těchto služeb/zboží váhodou a nebo je postavení zákazníka horší než při nákupu na pokladně?

Pro ty, kteří zvládají angličtinu něco pro odlehčení a pobavení k tématu – https://www.youtube.com/watch?…

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

13.08.2019 14:16:02 #2 

Příspěvků: 195

Nojby

Párkrát jsem si online nabil permici na Klínovec. Bylo to ještě v době, kdy měli i přes net sezónní slevy. Později se myslím dala permice koupit i v době slevy online jen za plnou cenu. To bylo asi něco pro tebe jakožto odpůrce slev. :-) Podmínky prodeje jsem pochopitelně při pořízení musel akceptovat.

Dycky Vist!

17.08.2019 10:32:42 #3 

Příspěvků: 6027

HonzA_ muž

>> #2, Nojby, 13. 08. 2019 14:16:02

Díky. vzpomeneš si jaké byly podmínky „nabití“ permice? Zaplatil sis denní skipass dopředu a mohl jsi ho využít kdykoliv? Nebo sis ho musel dopředu koupit na konkrétní den? Co by se stalo kdybys z jakéhokoliv důvodu na kopec ten den nedorazil? Víš co bylo v podmínkách?

Mimochodem – já nejsem odpůrce slev. Snažím se upozornit na to, že je vždy něco za něco a že provozovatelé, kteří tvrdí: „Ano, pultová cena naší permice je vysoká, ale vy strašně moc ušetříte když si ji pohodlně koupíte online“ nám část celého příběhu tají. a protože většina lidí nečte obchodní podmínky, mohou být potom překvapeni.

Po přečtení obchodních podmínek několika areálů bych si online permici u nich koupil je z telefonu na parkovišti po příjezdu do areálu.

A právě by mně zajímalo, jestli jsem se čtením podmínek exot a nebo to ostatní mají také tak a do online nákupu permice jdou náležitě informovaní.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

17.08.2019 11:50:20 #4 

Příspěvků: 195

Nojby

>> #3, HonzA_, 17. 08. 2019 10:32:42

V době nákupu (jaro 2016) byly podmínky možná malinko jiné než aktuální, zřejmě by šly dohledat v internetovém archivu. Kupoval jsem v jednom případě večer a 3× ráno před odjezdem na Klínovec, takže rizika neuplatnění nabitého skipasu byla relativně malá. Protože tehdy byla cena online stejná jako na kase, jediným důvodem nákupu online bylo vyhnout se ranní frontičce u pokladny.

Dycky Vist!

18.08.2019 23:07:06 #5 

Příspěvků: 1543

Radek Holub - SNOW muž

>> #1, HonzA_, 12. 08. 2019 23:17:33

U té rakouské známky je ta lhůta ještě delší, prakticky třítýdenní – viz odstavec Mýto se dá platit i bez stání v kolonách článku Autem na hory.

Dá se jí ale vyhnout tím, že se prohlásíš za firemního zákazníka, který možnost odstoupení od smlouvy nemá. :-) Je to pěkný příklad, jak „ochrana spotřebitele zákonem“ může být taky pěkná potvora.

Osobně jsem loni kupoval skipas on-line do švýcarského Andermattu, kde nevyužití v daný den by znamenalo nechat ho propadnout – je to daň za to, že při nákupu předem na konkrétní den se nabízí výrazná sleva.

Nejférovější se mi zdá možnost koupit dráže tzv. depotní skipas (platný kdykoliv v sezóně) anebo zvýhodněný na přesné datum s tím, že případně se dá zaplacený kredit využít jindy, dejme tomu i s nějakým manipulačním storno poplatkem. Tuším, že třeba v TMR to právě tak bylo?

Jinak vracení skipasů v zákonné lhůtě je samozřejmě opruz i pro prodejce, známe to sami ze Skipasomatu.

Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.

19.08.2019 23:39:10 #6 

Příspěvků: 6027

HonzA_ muž

>> #5, Radek Holub – SNOW, 18. 08. 2019 23:07:06

Díky Radku.

A teď upřímně, dává ti, jako zákazníkovi, v současné době smysl služba kterou jsi výše popsal takto:

„Nejférovější se mi zdá možnost koupit dráže tzv. depotní skipas (platný kdykoliv v sezóně) anebo zvýhodněný na přesné datum s tím, že případně se dá zaplacený kredit využít jindy, dejme tomu i s nějakým manipulačním storno poplatkem.“

Mně ne. Chápu to při nákupu lístků do divadla (pevný počet sedadel), ale ne u permice na sjezdovku.

Jinak můj názor jako spotřebitele je ten, že by se na nákup služeb typu skipass online neměla vztahovat zákonná lhůta vrácení. Nedává to smysl a jen to komplikuje všem život.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

20.08.2019 11:00:17 #7 

Příspěvků: 1543

Radek Holub - SNOW muž

>> #6, HonzA_, 19. 08. 2019 23:39:10

Já se rád vyhnu frontám, takže pokud si něco můžu koupit za stejnou cenu on-line jako u okénka, tak to klidně využiju.

Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.

21.08.2019 12:00:11 #8 

Příspěvků: 6027

HonzA_ muž

>> #7, Radek Holub – SNOW, 20. 08. 2019 11:00:17

Když kupuji permici, fronta obvykle (ještě) není ;-)

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

12.01.2020 12:21:13 #9 

Příspěvků: 6027

HonzA_ muž

Tak jsem si přečetl ponovu aktualizované VOP online nákupu skipasu na Klínovec.

  1. Poklona!!! Už se nekupuje skipas jen na konkrétní den se všemi dopady v případě změny plánů nebo nedojetí na místo. Nakoupená permice (v jednu chvíli pouze 1 kus na kartu SKIDATA) platí od 20.12 do 31.3
  2. Má to malé ALE – citace z VOP „Vzhledem k možnosti využít jízdenku i poukaz na jízdenku v libovolném výše zmíněném časovém intervalu, odpadá zákazníkovi jakákoliv možnost vrácení peněz. Jízdenky zakoupené on-line a stejně tak poukazy na jízdenky tedy NELZE STORNOVAT a nevyčerpáním on-line jízdenky a poukazu na jízdenku v uvedeném termínu zákazník přichází o možnost náhrady jízdenky a poukazu na jízdenku a nemá nárok na náhradu jeho kupní ceny.“ Formulace mi přijde dost agresivní a jednostranná ve prospěch provozovatele – např. nepokrývá situace, kdy bude provoz středisku ukončen PŘED 31.3 a zákaznící nebudou moci nakoupené permice uplatnit. Doufám, že v takovém případě nečekají, že je budou zákazníci jednotlivě žalovat u soudu.
  3. Pozor i na další vlastnosti „e-permice“:
  • Validace (nabití) čipové karty trvá max. 20 minut od zaplacení skipasu. Takže z parkoviště kupovat hned po dojetí na místo, možná i dřív.
  • První průchod turniketem u skipasů platných v rámci InterSkiregionu Fichtelberg-Klínovec (vícedenní a bodové skipasy) musí vždy proběhnout ve SKIAREÁLU KLÍNOVEC s.r.o.. Další průchody již mohou proběhnout kdekoli v rámci InterSkiregionu Fichtelberg-Klínovec – holt něco za něco :-(

Takže za mne každopádně pochvala. I když to celé vypadá tak, že provozovatel zjistil, že vracení permic v zákonné lhůtě a další agenda s tím spojená je takový voser, že radši přitlačili pár peněz do úpravy informačního systému a je z toho permice na sezónu. Má to ještě mušky ve VOP (ty vypadají jako by v tomhle bodě konzultovali s hospodským), ale to se vychytá.

(Y).

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

12.01.2020 12:38:23 #10 

Příspěvků: 1543

Radek Holub - SNOW muž

>> #9, HonzA_, 12. 01. 2020 12:21:13

Nejsem právník, ale můj výklad ochranné lhůty spotřebitele je přesně opačný a potvrdili mi ho i v ČOI – skipas platný kdykoliv v sezóně je možné vrátit do 14 dnů od nákupu. U skipasu na termín to naopak asi možné není, podobně jako u koncertů, sportovních utkání ap.

Skipas je obvykle možné považovat za smlouvu, jejímž předmětem je využití volného času. Pokud není termín přesně určen, např. konkrétním dnem, ale spotřebitel si může zvolit z širokého období platnosti, např. rok nebo zimní sezóna, není podle našeho názoru termín pro poskytnutí služby přesně určen a právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží zůstane zachováno.

Nic se nejí tak horké, jak se to uvaří.

12.01.2020 18:36:34 #11 

Příspěvků: 195

Nojby

>> #9, HonzA_, 12. 01. 2020 12:21:13

Na webu Klínovce se tuto sezónu dá koupit i Czech Skipass. Mně se jeho zakoupení on-line nepodařilo. Nepřišel jsem na to, jak zadat číslo čipu permice. Volal jsem na jejich infolinku, kde mi dali kontakt na pána, co má na starosti e-shop. Ani ten mi na můj dotaz e-mailem neposkytl relevantní odpověď. Koupil jsem skipas klasicky u pokladny, resp. v jejich infocentru. Jak zadat číslo čipu mi vysvětlil dodatečně až Johnycek.

Dycky Vist!

12.01.2020 22:50:38 #12 

Příspěvků: 6027

HonzA_ muž

>> #10, Radek Holub – SNOW, 12. 01. 2020 12:38:23

Radku, nejsem na to expert. Ale od zavedení online nákupů skipassu jsem to u všech areálů s touto službou viděl – řešili možnost vrácení ve 14 dnech, někdo lépe, někdo zase hůře. Přišlo mi to divné, ale nijak jsem se po tom nepídil.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

12.01.2020 22:51:18 #13 

Příspěvků: 6027

HonzA_ muž

>> #11, Nojby, 12. 01. 2020 18:36:34

Nekaž to, pochválil jsem je a tak mi to nerozmlouvej.

Já Igorovi ve Špindlu nesmrdím!

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy