08.01.2020 09:17:33 #1
V dnešním díle dokončíme pojednání o „jádře“ a o zbývající
třetí rovině pohybu páteře, tedy rotační. Doplníme tak mechanismy pohybu
a stabilizace bederní páteře během různých pohybových vzorců, které
vyvolávají síly působící ve zkrutu. Stejný zkrut my lyžaři řešíme
i u lyží, kdy mluvíme o torzi a vyztužení titanalovými pláty. Ty
zabezpečí lepší držení lyže a lyže se kroutí méně. Pojďme si tedy
i na svém těle vyztužit své jádro ve zkrutu, namísto nějakých plechů
to ale zařídí naše svaly!
Odkaz na článek
08.01.2020 20:29:14 #3
>> #2, Harry, 08. 01. 2020 19:13:38
ono to ide rýchlo, ale len vtedy keď je vhodná konštelácia hviezd
…a čo sa tu vykecávaš – vstávať a cvičiť! Skúšal si už toho bird-doga? Ak má pamäť neklame, tak by si bol adept na tieto veci…
08.01.2020 22:06:07 #4
>> #3, IIIvan, 08. 01. 2020 20:29:14
Ja som adept na vsetko,nielen na bird doga.
Uz sporim na vozik.
Je to spolu s vypisovanim sem omnoho, ale omnoho menej namahave ako sa krutit na podlozke.
Ovsem,musim uznat ze zapotil som sa riadne v inom vlakne, a este sa zapotim ked budem mat cas a veci vo mne dozreju. Videa priebezne odkladam.:}
caute Harry
P.S. Dnes som si odlozil toto videjko na minikarach.Bude ma zaujimat nazor fyzikalneho olympionika, ze preco sa v 40 s videa deje to co sa deje, a preco zacne tento jazdec predbiehat v useku do 56 s tych dvoch vedlajsich ktori boli na vyjazde jasne rychlejsi.
Ma to suvislost s tym, ze valivy odpor pri predozadnom urychlovani je iny ako pri odpore vznikajucom trenim?} /Vidis do coho si ma namotal?:}}/
09.01.2020 09:52:32 #5
>> #4, Harry, 08. 01. 2020 22:06:07
Fyzikálny olympionik som nebol, len matický a aj to už som všetko
zabudol – stačí mi teraz spočítať svoju výplatu
Na káry bacha, to je priamočiary pohyb pri tom zrýchľovaní, lenže v SL
bránach(Tvojej srdovke) máš rozdielne dráhy ťažiska a lyží –
zjednodušene, potrebuješ dolu(pomedzi brány) dostať celú sústavu lyžiar +
lyže, nielen lyže(ktoré vieš tým tvojim vykopnutím síce urúchliť v tom
jednom oblúku – lenže telo zaostane a musíš tie lyže ním dobiehať).
Ale nech sa vyjadria erudovanejší fyzici(ale „ľudskou rečou“)
Sorry, že tak stručne a neodborne, dnes som akýsi rozbitý a nemyslí mi
to moc – predvčerom sme sa s parťákom po výkone na svahu otitulovali Pat
a Mat(takže jasná depresia s chuťou obnoviť pohybové vzory fightera na
deštrukciu tých sprostých drevených dosiek). Holt v zmrznutých 10cm
bramboroch(nerozbitné ani s doskočením celou váhou) s výskytom asi
100ks na m2 to asi inak ani nemohlo dopadnúť…včera som si to síce celkom
znormalizoval(ale na WC to ešte nie je), ale asi som to prehnal s objemom a
intenzitou
09.01.2020 10:07:26 #6
>> #4, Harry, 08. 01. 2020 22:06:07
Ma to suvislost s tym, ze valivy odpor pri predozadnom urychlovani
Uz se mi o tvem predozadnim urychlovani zacina zdat Harry Ti muzu poskytnout material
(odkaz na Youtube) z toho Levi jak jsi psal na te placce nahore a muzes si
vybrat i konkretniho jezdce / jezdkyni z roku 2017 (u bab bylo pekne pocasi),
2018, 2019, prvni nebo druhe kolo?
09.01.2020 10:24:19 #7
>> #6, Marek Bednář, 09. 01. 2020 10:07:26
Uz se mi o tvem predozadnim urychlovani zacina zdat Harry
Nie si sam.:}
>> #5, IIIvan, 09. 01. 2020 09:52:32
ale asi som to prehnal s objemom a intenzitou
No vidis. Makas na sebe a ani to nepomaha.:} Nerobim to lepsie???
3Icko, maj so mnou prosim trpezlivost, ak sa mame niekde dobrat, musime skladat mozaiku.
Nechcem zasrat aj toto vlakno, presunem sa do toho naseho ked bude cas.
Ale vplyv predozadneho pohybu mozme do tohto typu pohybu vprojektovat a mozme sa zhodnut na tom, ze nemusime az tak pozerat na nejaky odpor trenim alebo valivy, pricom kyvanie sa jazdca ma asi vecsie benefity aj ked jednym smerom sustavu zrychluje a pri spetnom pohybe spomaluje?
Inak ,tento typ pohybu mam odmala natlaceny do hlavy od trenerov v plytkych pasazach pri „rozbiehani“ sustavy lyziara v priamociarom pohybe.
caute Harry
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.