Recenze: Lavinový batoh Scott Patrol E1 40 [článek] - Diskuzní fórum o lyžování - SNOW.CZ
Domů Diskuze Články Recenze: Lavinový batoh Scott Patrol E1 40 [článek]

Recenze: Lavinový batoh Scott Patrol E1 40 [článek]

08.02.2021 09:01:03 #1 

Příspěvků: 136

Lukáš Vavrda - SNOW muž

Lavinový batoh, tedy batoh s nafukovacím „airbagem“ se během posledních let stal velmi důležitou součástí lavinové výbavy díky dobrým výsledkům při lavinových nehodách a faktu, že jde o jediný ochranný prvek, který pomůže zasypanému již v průběhu uvolnění laviny (ostatní výbava do lavinového terénu řeší až následnou záchranu, případně prevenci). Systémy nafukování airbagu prošly rychlou evolucí, nejmodernější variantou jsou elektricky poháněné systémy se superkapacitory, jako je i ten v batohu Scott Patrol E1.
Odkaz na článek

10.02.2021 08:09:22 #2 

Příspěvků: 858

Myval muž

Porad se nejak nemuzu dopocitat tech vykonovych pomeru. Mam Pieps Jetforce a zivim se elektrotechnikou, navic jsem delal i RC modely takze s bateriemi a elektropohonem man zkusenosti teoreticke i prakticke.
Ten kompresurek musi mit vykon nekolik set watu, (uz jen proto jaky to dela ramus ;-) ). A z prace vim jak velika je baterie suprecapu ktera ma udrzet v provozu zarizeni s odberem 60W pri vypadku dlouhem 3s. Te supercap by podle me mel zabirat pulku batohu ?? Stejne tak to dobijeni ze 2×AA?? Chapu ze na doplnovani ztrat svodem v capu to staci na nekolik mesicu, ale plne nabiti po aktivaci v terenu?? Vzdyt ty AA maji tak max 3Ah, spis 2, pri 3V. To je zhruba 6–8× mene ulozene energie nez li-ion baterka v Piepsu…
Koncept batohu se mi jinak moc libi, jen mi porad nesedi ta fyzika. :-?

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže :-)

11.02.2021 16:21:35 #3 

Příspěvků: 136

Lukáš Vavrda - SNOW muž

>> #2, Myval, 10. 02. 2021 08:09:22

Fyzikálně tomu elektrickému systému podrobně nerozumím, v manuálu se píše:

RADIÁLNÍ KOMPRESOR Systém E1 používá radiální kompresor, podobný turbo kompresoru v autech. Tato konstrukce umožňuje vysokorychlostní průtok vzduchu a vyvinout tlak při nafukování rovnající se tlaku v náplních se stlačeným vzduchem v jiných lavinových airbazích.

2 x AA BATERIESystém E1 SuperCap používá dvě AA baterie ke dvěma základním účelům : 1– dobíjejí superkapacitory 2– zaručují superkapacitorům plný výkon, pomalu se vybíjejí a zajišťují několik měsíců tzv. autonomie (pohotovostní doby, viz příslušná část o autonomii). POZNÁMKA :Měly by se používat pouze alkalické nebo lithiové AA baterie z důvodu rychlého nabíjení superkapacitorů ipři velmi nízkých teplotách.Pou­žívejte jen zcela nové kvalitní alkalické baterie AA / LR6.Nepoužívejte AA baterie zinek-karbon ani NiCd nebo NiMH akumulátory (dobíjitelné). Často nejsou natolik silné, aby superkapacitory nabily dostatečně.

Celý airbag v batohu zabírá 2,3 litru, včetně složeného vaku, takže velké ani těžké to není, a funguje to. Na přesné fyzikální mechanismy bychom museli najít experta…

11.02.2021 17:40:08 #4 

Příspěvků: 858

Myval muž

Pokusim se nekde ty supercapy nastudovat. Odhaduji ze ten motorek bude brat minimalne 500W po dobu tech 5–6s. A taky se pokusim najit kolik ma kapacitu alkalicka AA (NiCd a NiMh vim, to je max tech 2000mAh).

Nejlepší je TLUSTÁ ( lyže :-)

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy