24.07.2022 19:41:04 #1
Trend celoodpružených kol vstoupil na cyklistický trh před několika lety a od té doby získává na stále větší a větší popularitě. Co dělá „celopéro celopérem“ je právě tlumení, kterého je již v cykloobchodech nepřeberná řada s různými vlastnostmi, takže při jeho výběru se vyplatí věnovat mu pozornost. Na odborné povídání o tlumičích jsme se zastavili přímo u výhradního dovozce předních světových značek jako je Fox a Marzocchi v písecké prodejně CykloŠvec />Odkaz na článek
29.07.2022 14:55:39 #2
Článek je mírně zavádějící tím, že míchá dohromady 2 pojmy a to je pružení a tlumení. Pružení je vzduchové, pružinové … a mění v podstatě „pevné“ spojení za pružné s určitým zdvihem a tuhostí (danou typem pružiny, jejím předpětím, tlakem vzduchu). Naopak tlumení reguluje vlastnosti pružení, hlavně jeho rychlost (tj. rychlost stlačení a odskoku) a je většinou olejové. Jeho vlastnosti jsou dané jednak hustotou (viskozitou) oleje a jednak velikostí průtočných kanálků – ty lze regulovat i za „chodu“ pomocí regulačních prvků vidlice – na rozdíl od oleje, který tam nalejete a nějakou dobu jej tam používáte. Tím nastavujete vidlici či zadní pružení jako „rychlejší“ nebo „pomalejší“.
29.07.2022 22:22:24 #3
>> #2, irmi, 29. 07. 2022 14:55:39
Dobrý den, to máte určitě pravdu. Naším cílem bylo vůbec přiblížit celou tuto problematiku, takže jsme se v článku drželi obecné roviny pro pochopení i pro běžnou veřejnost a v zásadě jsme vycházeli z toho, že tlumiče se dělí na vzduchové a pružinové. Odtud názvy, se kterými se lidé běžně v cykloobchodech setkávají, tedy „pružinový tlumič“ a „vzduchový tlumič“. Když se to pak vezme kolem a kolem, tak vlastně tlumič tlumí nárazy tím, že pruží nebo tím, že se stlačuje vzduch. Toto téma by si ale jistě zasloužilo ještě daleko hlubší rozpracování, to už je možná na jiný web, než je ten náš. Každopádně děkuji za Váš komentář. Andy
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.