Domů Diskuze neviditelné (ke všem modulům) VLMR: Velká Lednová Mediální Revoluce [článek]

VLMR: Velká Lednová Mediální Revoluce [článek]

11.02.2013 14:32:46 #1 

Příspěvků: 4267

ivan

V oblasti médií bylo v lednu zatraceně živo. Události, jež zde komentuju, se sice netýkají lyžování přímo, ale dopad nejenom na ně mít budou. A jelikož jsme také médium, patří podle mě toto zamyšlení i do naší agendy.
Odkaz na článek

11.02.2013 15:38:24 #2 

Příspěvků: 1289

Pavlos muž

Skvěle napsáno. Díky.

Spousta lidí si neuvědomuje, že tu polarizaci ve společnosti vyvolala jen a pouze média. Nikdy tady nebyli „Zxxxxovci“ a „Kxxxovci“. Bohužel to pokračuje i po volbách. Doufejme, že to neskončí občanskou válkou…

Výše uvedený názor je jen soukromým subjektivním dojmem autora. Nemusí, ale někdy i může to být pravda.

11.02.2013 17:55:38 #3 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #2, Pavlos, 11. 02. 2013 15:38:24

Pokud se na to podívám z druhé strany, tak myslím, že polarizaci nevyvolala média, pouze k ní přispěla, byla použita, nechala se použít. Polarizaci vyvolali, ve svém vlastním zájmu, politici – pracovali na ní usilovně několik let … vlastně od samého počátku lidského společenství. Polarizace je jedním z východisek pro vznik politiky vůbec, zpětně je také důsledkem politizace společnosti. A jako na takové na ní nevidím nic špatného, to se nás jen média (a možná někdo nad nimi) snaží zištně přesvědčit o opaku. (Na občanskou válku jsme jako národ příliš líní a máme se příliš dobře.) Polarizace může být, v lepším případě, také předzvěstí změn a živnou půdou pokroku.

Když to přenesu do světa Snow: jsou asi hardcore freeskieři a jsou manšestroví ranní vstávači (a krom toho snowboarďáci a další podivné existence), ale ve skutečnosti je jedno, jestli SNB nebo sjezdovky (nebo běžky, freeski, …), stejně potřebujeme sníh. Bez sněhu se ani nemůžeme jít klouzat. Kdyby se ale třeba Snow a Skimagazín rozhodly polarizovat „lyžařskou komunitu“, při troše snahy by se jim to povedlo.
(Nesmíme zapomínat na to, že póly musí být minimálně dva, když se náhodou zdá, že je jen jeden, jistojistě už někde v záloze vzniká i druhý. Na to je třeba dát si pozor při vyvolávání džina.)

O.T. Obecně se samozřejmě na všechny média aplikuje…

Že utrpěla objektivita médií … jaká objektivita? Já ji, při současných možnostech přístupu k primárním informacím, od nikoho nežádám. Kupuji si takové tiskoviny, které chci, protože mám na výběr a nikdo mě neomezuje. Konkrétně třeba tištěné Snow už dlouho ne.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

11.02.2013 20:00:21 #4 

Příspěvků: 1845

fischerbl

>> #3, ˘Ö˘Krab, 11. 02. 2013 17:55:38

Kromě posledního odstavce naprostý souhlas. Myslím, že polarizace je i v lyžování. Stačí si vzpomenout namátkou na funcarvery nebo MTS.

OT Krabe, že ty sis na ivana zased’?

Jinej gang...

12.02.2013 07:16:06 #5 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #4, fischerbl, 11. 02. 2013 20:00:21

I nezased' … je to jen takové špičkování, já můžu, on musí :-) .
(Ale protože ivan je formát, nevrací mi to ve zlém, bohatě mu stačí, když mě občas znemožní oprávněnou kritikou faktického obsahu. O lyžování nemluvě.)


Tebou zmíněná polarizace v lyžování je jevem průběžným, pokud se někomu podařilo prosadit monopól „jedině správné“ techniky, tak lokálně anebo jen nakrátko. Za což můžeme hodně vděčit závodnímu lyžování, kdy jde na kopci v důsledku jen o čas (pominu-li zcela zákulisní tahanice).

Když už jsem u toho, nikoliv horizontální polarizace „lyže-na-vzestupu“ ↔ „zmírající-SNB“ (když uvedu příklad z poslední doby), ale umělé vertikální oddělování „závodního“ ↔ „rekreačního“ (technikou jízdy, materiálem), to mi přijde trochu divné, protože se tak omezuje přenos podnětů. Jednomu ze dvojice by, v extrémním případě, mohlo hrozit zakonzervování až pozvolný evoluční zánik.

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

12.02.2013 23:40:28 #6 

Příspěvků: 6189

Harry žena

>> #1, ivan, 11. 02. 2013 14:32:46

Nacal si velmi zaujimavu temu.Pochvala za spracovanie.

Uz davnejsie som sa Ta chcel dotazat,ci mas informacie ako pracuju media.

Ci su najomnym sluhom urcovane temy,a aku liniu v nich drzat.Vyzera to,ze je dobre ze som Ti ju nepolozil,odpo­vedali sami za seba.A neboj,aj nase riadne odkryli karty.

Neviem co sa deje,zacalo sa riadne tlacit na pilu,presne ako pises,jasny tlak na formovanie verejnej mienky.To ,komu patri agentura Reuters,ktora je „matkou“ sprav v „nezavislych mediach“ sa da dohladat.

Inak,je problem dohladat si prepletenec majitelov medii,idu na to dobre kur..,takisto ako v ekonomike.

Strasne s nami vyeb.,dobre v oku bratra si naznacil buducnost.Nebudeme sa stihat divit.

Ale,ako spomenul Krabik,nikto nas nenuti kupovat"nezavisle" media,ktorych nazory nam nevyhovuju.Takisto potraviny,ktorych kvalita nam nevyhovuje.

Len aby nebol problem,ze budeme musiet!Lebo biznis/meni/ si casom kupi a bude ovplyvnovat vsetko.

caute Harry

Teoria je, ked nic nefunguje,ale kazdy vie preco. Prax je, ked vsetko funguje,ale nikto nevie preco. Ja som spojil teoriu s praxou,nic nefunguje a nikto nevie preco.

20.02.2013 19:44:38 #7 

Příspěvků: 4267

ivan

Ještě k tématu. Existuje slavný Swintonův projev z roku 1880. Bývá zařazován do nepřesného kontextu, ani jeho dále uvedený (ne můj) český překlad není ideální, ale je to jedna z nejdrsnějších výpovědí o fungování médií – o to horší, že stará už přes 130 let.

"There is no such thing, at this date of the world's history, in America, as an independent press. You know it and I know it.

There is not one of you who dares to write your honest opinions, and if you did, you know beforehand that it would never appear in print. I am paid weekly for keeping my honest opinion out of the paper I am connected with. Others of you are paid similar salaries for similar things, and any of you who would be so foolish as to write honest opinions would be out on the streets looking for another job. If I allowed my honest opinions to appear in one issue of my paper, before twenty-four hours my occupation would be gone.

The business of the journalists is to destroy the truth, to lie outright, to pervert, to vilify, to fawn at the feet of mammon, and to sell his country and his race for his daily bread. You know it and I know it, and what folly is this toasting an independent press?

We are the tools and vassals of rich men behind the scenes. We are the jumping jacks, they pull the strings and we dance. Our talents, our possibilities and our lives are all the property of other men. We are intellectual prostitutes."

Česky:

"„V současné době v Americe neexistuje taková věc jako je nezávislý tisk. Víte to stejně dobře, jako já.

Není mezi vámi ani jeden novinář, který by se odvážil upřímně vyjádřit svůj názor. Víte předem, že kdyby to udělal, nikdy by se to neobjevilo v tisku. Jsem týdně placen za to, že své upřímné mínění nezveřejňuji v novinách, pro něž pracuji. Vy ostatní jste placeni za stejnou věc a kdo z vás by byl tak pošetilý, aby napsal svůj upřímný názor, brzy by se ocitl na ulici a hledal by jiné zaměstnání. Kdybych dovolil, aby se v jenom čísle mých novin objevil můj poctivý názor, do dvaceti čtyř hodin bych přišel o místo.

Prací žurnalistů je zabíjet pravdu; bezostyšně lhát; překrucovat pravdu; plazit se u nohou mamonu a prodávat svou vlast a svou rasu za svůj denní chléb. Vy i já víme, že věřit v nezávislost tisku je bláznovství.

Jsme nástroji a vazalové bohatých mužů. Jsme skákající tajtrlíci, oni tahají za drátky a my tancujeme. Naše talenty, naše možnosti a celé naše životy jsou vlastnictvím těchto mužů. Jsme intelektuální prostituti."

20.02.2013 19:50:46 #8 

Příspěvků: 4267

ivan

A tady je k tématu fungování médií jeden inteligentní odborný komentář ve formě rozhovoru:

http://www.mediar.cz/…ntske-volby/

21.02.2013 07:47:53 #9 

Příspěvků: 6843

˘Ö˘Krab muž

>> #8, ivan, 20. 02. 2013 19:50:46

Díky, na to bych sám nenatrefil. Za informační hodnotu Ti dávám palec nahoru :-) . Máš radost?

To, že jsem nelyžař, se snažím už několik let nepříliš úspěšně maskovat psaním příspěvků. Nepomáhá to.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.

Komerční tipy