navoskování lyží (strana: 7)
28.02.2014 17:56:33 #181
Rád bych se vrátil k WAX Future. Z vlastní zkušenosti vím a viděl jsem, jak opravdu silná vrtva vosku nanesená žehličkou na skluznici pod infračervenými lampami se doslova vpíjí do skluznice, dokonce některé místa zůstaly jakoby suché, znova se domázly a bylo to perfektní. U tohoto procesu jde o vpravení co největšího množství vosku do skluznice bez velkého rizika poškození (rozlepení) lyže či vytečení vazelíny z vázání jako u termoboxů.
A samozřejmě se nemůže stát, že skluznici „pomůžete“ zapomenutím zapnuté žehličky, když vám někdo zavolá :o)
Jak píšou kluci výše (M3) samozřejmě musí následovat vykartáčování přebytečného vosku. Je to takové startovací navoskování. Pak následují další voskyx podle potřeby, už třeba klasicky žehličkou.
09.03.2014 10:39:27 #182
Ahoj. Nikdy jsem lyže sám nevoskoval ani nebrousil, vždy jsem nechal udělat malej servis u Pavla a týden na tom vydržel, jak to tu tak pročítám bylo by lepší mazat a brousit každý druhý den. Jen tedy nevím jestli koupit parafín či specializované vosky na různé teploty. Jsou tu nějaké pro a proti nebo to záleží čistě na osobních preferencích? Díky
09.03.2014 15:12:47 #183
>> #182, x46×, 09. 03. 2014 10:39:27
Kup si obyčejný univerzální parafín. Pokud ti jde o týdenní lyžování, pokud nemáš věci na broušení, tak alespoň maž. To máš hned a skoro nic k tomu nepotřebuješ. Klidně se tu v historii porozhlídni a zjistíš, že ti k tomu klidně stačí třeba i jen horkovzduška a malý kartáček. A nebo žehlička po babičce. Se stahováním a kartáčováním se u univerzálního parafínu nemusíš patlat, stačí dát malou vrstvu a stejně se to za chvíli ojede.
09.03.2014 21:04:34 #184
09.03.2014 21:22:16 #185
>> #184, Dan22, 09. 03. 2014 21:04:34
Za prvé – sníh, jakmile jde teplota nad nulu nemůže mít teplotu jinou než 0stC (logika, že?). Konkrétní dotaz – sněhu, který rychle změnil díky takovým výkyvům teplot strukturu se říká FIRN. Na něm jede v podstatě všechno – jde hlavně o potřebu skluznici chránit před tím agresivním sněhem napouštěním vosku (raději denně) – v podstatě jakýmkoli voskem… – ale řekněme žlutým (i když existuje i specielní „ochranný“ modrý ledovcový…).
09.03.2014 21:26:54 #186
>> #184, Dan22, 09. 03. 2014 21:04:34
Jsou vosky s širším rozsahem teplot . Univerzální
Pokud nejseš závodník, tak to asi nemá cenu nějak zásadně řešit.
Hlavně mít dobře promazanou skluznici
Já do Rakouska , kde to by lo teplotně –4 až + 6°C mazal základ http://www.volaracing.cz/…-222200.html a na tom jsem měl
http://www.volaracing.cz/…k-zluty.html
Ale myslím si, že stačil ten základ
Přírodní sníh je šetrnější a i po 3 dnech pořád skluznice byly
tmavé .
09.03.2014 22:19:10 #187
>> #186, PetrAT, 09. 03. 2014 21:26:54
Dan22 ovšem píše o sněhu kterej přečkal (zřejmě už několikrát) –6 v noci a +12 přes den – tedy jasně firn, navíc po ránu safraportsky tvrdej manžestr – žádnej technickej už agresivnější není. Na něm, (hlavně u hran) zešedne skluznice už po několika jízdách (viz třeba mě dnes po ranním lítání na Medvědíně…).
09.03.2014 22:42:24 #188
>> #184, Dan22, 09. 03. 2014 21:04:34
Na jarním firnu jde hlavně o to ráno co nejvíce ochránit skluznici u hran před „vypálením“ – odřením o ostrý sníh.Modrý vosk v podstatě jakéhokoliv výrobce na tom vydrží víc ,než třeba žlutej.Na zmrzlým firnu pojede všechno, i povidla.Odpoledne už na skluznici stejně žádnej vosk nebude,tak je vlastně úplně jedno co tam předtím namažeš.Mnohem důležitější je skluznice napouštět furt dokola nejlépe po každém lyžování- potom skluznice vydrží zmrzlej firn skoro bez úhony.Po oteplení a rozbřednutí sněhu máš jedinou možnost – lyže znova namazat.Kdo by se s tím ale na kopci dělal a už vůbec ne v Itálii,když může sedět na terase a ucucávat prosecco.
09.03.2014 23:01:56 #189
09.03.2014 23:16:18 #190
>> #189, Dan22, 09. 03. 2014 23:01:56
Správne.
09.03.2014 23:26:08 #191
>> #188, m3, 09. 03. 2014 22:42:24
Ako ktorý.Modrá Vola je dosť mäkká a moc nevydrží.Ultramix od Holmenkolu OK.Swix CH4 prežije asi aj lyže.Keď je moc zle,začínam k hranám práškovať.Ale je to niečo za niečo.Treba viac opatrnosti pred prehriatím od hrany a hlavne mať pod ním vždy dostatočne napenetrovanú sklznicu.Prášok na suchú lyžu,to by bola pohroma a zhoršenie vypalovania za jazdy.
09.03.2014 23:30:43 #192
>> #188, m3, 09. 03. 2014 22:42:24
Díky. …samotný prosecco nic moc, ale není to jediný co se tam dá konzumovat.
10.03.2014 10:36:19 #193
10.03.2014 14:33:57 #194
>> #191, TNS, 09. 03. 2014 23:26:08
- čím penetruješ ?
- ten modrý dáváš jen kolem hran ??
10.03.2014 15:29:20 #195
>> #193, x46×, 10. 03. 2014 10:36:19
Parafinem, predpokladam, myslis nejaky zakladni lyzarsky a ne ten lekarensky. (Ten lekarensky mi neprijde nic moc. Na druhou stranu, nejakou sluzbu take udela a za bezkonkurencni cenu. Uz se to zde nekde diskutovalo)
Pokud planujes mazat za tepla, tak je korek asi zbytecny. Nejaky umely tuzsi kartac by se mozna hodit mohl (a mozna je zbytecny. Nedokazu to moc posoudit).
Ted me napada, kdyz kartac, tak lepsi je poridit spise medeny, ktery pouzijes pred mazanim. Tim dostanes cast bordelu ze skluznice a otevre se struktura (tak jsem to slysel a jen papouskuju). Ten by mohl byt dulezitejsi, nez umely kartac po mazani.
BTW: nezna nekdo toto: http://skier.cz/index.php?…
Event. nejake porovnani s jinym obyc voskem by se hodilo.
10.03.2014 15:33:12 #196
10.03.2014 17:39:19 #197
>> #194, PetrAT, 10. 03. 2014 14:33:57
1.Ako väčšina.Červený tréningový.95% sezóny.Teraz Volu,predtým Betamix od Holmenkolu a Toko.Na 1 pár lyží od začiatku ich osudu dávam len MX200,ale neviem Ti povedať rozdiel,lebo táto sezóna nepriala testovaniu a lyže sú stále nové.
2.Nie,modrý dávam na celú plochu sklznice.Ku hranám len práškujem.(Toko,Holmenkol) Dal by sa určite použiť aj Swix CH4.No ale s ním sa zle pracuje vcelku a pomlel som ho tiež na prášok.Čo Ti budem hovoriť.
10.03.2014 17:46:13 #198
>> #193, x46×, 10. 03. 2014 10:36:19
Korek na sjezdovky nepotřebuješ.
Pořiď si obyčejný univerzální lyžařský parafín – větší balení jsou za dobrou cenu (např. KT Technik 400g za 230 Kč zde http://www.vladyka.net/web/skiseidl/), k tomu škrabku a měděný kartáč.
Škrabku a kartáč používej na stažení zbytků vosku a vyčištění skluznice PŘED voskjováním.
Lékařský parafín je lákavý, ale není to úplně ono. To už i ta čajová svíčka je lepší.
10.03.2014 22:07:50 #199
>> #194, PetrAT, 10. 03. 2014 14:33:57
>> #197, TNS, 10. 03. 2014 17:39:19
MX 200 používám k plné spokojenosti 4 sezonu.Po každém použití lyží je dám na cca hodinu zapéct. Potom přes to většinou tréninkový červený.
MX 200 u nových lyží dávám zapéct,pak stáhnout a vykartáčovat alespoň 6–7 x než jdou poprvé na sníh.
Na firn pro ochranu skluznice používám modré TOKO.
10.03.2014 22:12:27 #200
>> #196, x46×, 10. 03. 2014 15:33:12
Lékařský parafín je málo mastný.Lyži neublížíš,ale efekt prakticky žádný.Hrobečkový svíčky patří na hrob.Pravda ale je,že než nedávat nic,tak radši v nouzi nejvyšší ty hrobečkový.
10.03.2014 22:23:43 #201
>> #200, m3, 10. 03. 2014 22:12:27
Thermojomax zajímavé řešení
Já nechával v létě lyže prohřát na sluníčku
Ale to se hůře reguluje teplota
Díky za info
10.03.2014 22:42:15 #202
>> #201, PetrAT, 10. 03. 2014 22:23:43
Nojo,v létě u bazénu by to snad šlo,ale v zimě ? Smůla.Tahám ho furt sebou,protože občas jsou podmínky v lyžárně tak akorát pro eskymáky a prohřát lyže je na dlouho.Sepnu je na chvíli do futrálu a je vystaráno.
10.03.2014 22:44:48 #203
>> #202, m3, 10. 03. 2014 22:42:15
To je futrál ?
Mě to přišlo jako vyhřívaná dečka co se strčí mezi ski
11.03.2014 00:38:25 #204
>> #199, m3, 10. 03. 2014 22:07:50
„MX 200 používám k plné spokojenosti 4 sezonu“
Ja som chcel testovať odolnosť.Ičes minulú sezónu skonštatoval,že je citelne pomalší,oproti červenému.
11.03.2014 20:56:56 #205
>> #203, PetrAT, 10. 03. 2014 22:44:48
Jo ,je to vlastně „termodečka“ s jakoby pohliníkovaným povrchem.Vloží se mezi lyže,svorkama scvakne aby lyže byly přitisknutý k sobě a k té dečce.Dioda signalizuje kdy topí. FUTRÁL je jen „přezdívka“,i když je to takovej vnitřní futrál,resp. futrál naruby. PS: Ušetří spoustu času za stolem.
11.03.2014 21:06:33 #206
>> #204, TNS, 11. 03. 2014 00:38:25
Pomalejší je,to určitě.Já ho po zapečení úplně sundám a vykartáčuju bronzovým kartáčem a pak teprve vosk na teplotu – jak píšeš převážně červenej.Dříve jsem jako napouštěcí používal BP 88 od Swixu,je mastnější ale řekl bych ,že po MX 200 je skluznice odolnější. Tuhle sezonu vzhledem k tomu,že se převážně všude jezdilo na technickým sněhu ,případně na ledu z toho ,skluznice dostávaly zabrat.O hranách ani nemluvím.Ani nepamatuju kdy jsem měl takovou spotřebu pilníků.Swix BP 88 dávám 1× po velkém broušení a pak teprve zapeču MX 200.
11.03.2014 22:42:43 #207
>> #206, m3, 11. 03. 2014 21:06:33
Ty kartáčuješ aj po voskovaní mäkkým voskom bronzovou kefou? To by som už nerobil.Teda,okrem naozaj studených voskov.Kedysi som tak činil tiež,ale zdá sa mi,že sklznica dostávala dosť zabrať.Menšia odolnosť/rýchlejšie vypalovanie.Dnes tento krok vynechávam a idem hneď na tvrdý nylon.Dostal som to ako radu od veľmi skúseného servisáka.Ale čo som si zisťoval,názory sa rôznia.
BP 88 som neskúšal,poškuľoval som po ňom,lebo mám stále dosť iných voskov a na Swix som ani nehľadal zastúpenie.Dík za info.
12.03.2014 19:30:02 #208
>> #207, TNS, 11. 03. 2014 22:42:43
Bronz používám samozřejmě na čištění atd.jak je obvyklé.Na měkké vosky ne,pokud tedy MX 200 neberu jako měkký vosk,pouze napouštěcí.V manuálu VOLA je myslím uveden,také jako tréninkový univerzální,ale moc nejede.Naopak jako napouštěcí se mi hodně osvědčil.Původně jsem ho kartáčoval také nylonem,ale převládl u mě názor ,že je lepší vykartáčovat ho úplně pryč i ze struktury a to jde bronzem lépe.Takže to tak dělám.I když kolik lidí tolik názorů. Jak jsem tak zjistil a vypozoroval bych řekl,že praxe je tak asi 60/40 a pak menšina,která napuštěcí vosky jen stáhne cidlinou a rovnou dává vosk na teplotu.To už jsou ale jen „fajnovosti“ a nemyslím,že by to mělo nějaký výrazný vliv. BP 88 kupuju v Rakousku ve 500g kostkách .
14.03.2014 00:13:28 #209
>> #207, TNS, 11. 03. 2014 22:42:43
Tímto postupem rozhodně nic nepokazíš.
18.03.2014 19:35:53 #210
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.