navoskování lyží (strana: 5)
01.02.2013 20:49:52 #122
>> #120, TNS, 27. 01. 2013 15:14:39
..inak tvrdenie,že s bronzovými/medenými kefami sa nemá tlačiť,aby sa sklznica nepoškodila je ukážkový mýtus
Částečný souhlas.Nepsal jsem nic poškození skluznice,ale zničení rotačního kartáče o kterým byl ten link.
23.11.2013 19:31:43 #123
Som na snehu novy :) kupil som si jazdeny SNB – sklznica sucha ako pust. Dal som to do servisu na prebrusenie sklznice a navoskovanie. Prebrusili a navoskovali – po 1 tyzdni sa na sklznici, hlavne v okoli hran zacali objavova suche a sive pasi – pravde podobne ten vosk tam vsiakol a sklznica si pyta viac. Podotykam ze na snb som po navoskovani nejazil (ani nieje ako bez snehu :D ) Teraz som si objednal univerzalyn vosk od (TOKO ALL in ONE WAX- bez florovy). Jazdit budem na zmesi technicky sneh a prirodny sneh. Kedze po navoskovani mam sklznicu opat sedu a suchu chcem voskovat ALE
Otazka c.1 : mam aplikovat niekolko krat za sebou ten univerzalny vosk (opakovat dookola: naniest-zazehlit-zoskrabat a opet..) az kym nebude sklznica bez suchych miest?
Otazka c 2 nakolko budem jazdit po tom spominanom technickom snehu nemam voskovat radsej s modrym tvrdym voskom ? Ako sa bude tvrdy modry (studeny –5–15°c) vosk spravat (oproti univerzalnemu vosku) na roznom snehu (mokry, cerstvy apod.- spozorujem to vobec? )
Otazka 3: ak dam ako zklad univerzal a nato zazehlim modry vosk vydzri ten modry aspon jeden den ? Nezlezie rychle dole ked bude na makkom uni vosku ? Alebo nedavat univerzal a dat rovno modry ?
Diky !!!
23.11.2013 21:08:05 #124
>> #123, pby, 23. 11. 2013 19:31:43
Opakuj voskování několikrát
Nemusíš úplně stahovat , klidně nech vrstvičku
Prkno po naskování nech v teplé místnosti ať si skluznice nasaje vosk
23.11.2013 23:19:21 #125
>> #123, pby, 23. 11. 2013 19:31:43
Musíš voskovat opakovaně. Až dlouhodobějším voskováním se ti prkno dobře provoskuje. Univerzální vosk klidně používej dál. Ten modrý jen opravdu v mrazech kolem – 10°C (tím nechci říci, že nemá smysl používat vosky speciálnější, ale je to pro normální rekreační ježdění zbytečně pracné). Před jízdou nech prkno, aby se vosk přizpůsobil venkovní teplotě (zejména pokud je mráz, tak je nech chvilku vymrznout než na ně stoupneš.
24.11.2013 11:23:16 #126
OK, takze mam poriadne napustat prkno tym toko univerzalnym voskom a bude dobre?
K tomu modremu vosku, ono ja viem ze pokial nesutazim tak je jedno ci ho pouzivam alebo nie, mne nejde o rychlost ale o ochranu sklznice pred agresivnym umelym snehom a ten modry (tvrdy) sa casto odporuca prave na takuto ochranu, len neviem ci je to az taky dramaticky rozdiel naproti univerzalnemu vosku (ktory je pravda je makksi..)
24.11.2013 11:40:27 #127
Klidně můžeš použít i vosk ze svíčky
Používají to k napouštění a údržbě skluznice i lidi co závodí
Jde o to , že je potřeba voskování opakovat , aby si skluznice natáhla
vosk .
Ano, stříkaný snih je tvrdý a ledové krystaly ze skluznice měkčí vosky
dříve vyjedou
Ale pokud často voskuješ, tak i s měkčím voskem vydržíš jezdit
Spíše jde o pravidelnost voskování, než navoskovat jednou tvrdým a
věřit že to vydrží déle
Projdi si zdejší diskuzi
Projdi si videa na jutrubce http://www.youtube.com/watch?…
A nebo mrkni na toto http://www.madejasport.cz/…re-bolt.html
26.11.2013 00:27:48 #128
26.11.2013 09:02:25 #129
Zdravím, jen drobné poznámky do diskuze z pohledu servisu:
- není skluznice jako skluznice (je to jako s lidmi či prezidenty)- některá pije, některá ne (třeba průhledná PE). Je to dáno jednak základním materiálem, a jednak vnitřní strukturou použité skluznicoviny
- z praxe bych si dovolil zpochybnit faktický přínos extrému min. třiceticyklového úvodního zapravení vosku na WAX FUTURE (pojízdná infra lampa) z výše uvedeného odkazu na Madejasport.
- rád bych také varoval před přílišným a častým „máváním žehličkou“ s nejasnou teplotou nad hranou, která se umí sec sakra rozehřát a v mezní situaci pustit přehřáté zámky z konstrukce lyže, kam je zapekli z výroby
- o tolikrát zmiňovaném svíčkaření oproti použití k tomu určených a ne příliš drahých hydrokarbonových základních vosků bych už navrhoval na diskuzi zakázat psát (cena použitého vosku = 0,5 – 1% pořizovací ceny lyží).
Takže mazat ano, ale s rozvahou, zapravovat žehličkou přes hard nebo pečící papír, nebo použít horkovzdušku, jejíž účinek se lépe kontroluje. A kartáčovat a leštit a pořád dokola… Ale hlavně nezapomenout si mezi tím zalyžovat!
26.11.2013 09:59:35 #130
>> #129, skijan, 26. 11. 2013 09:02:25
Skijan, můžeš dát tip na nějaký vhodný vosk , za přijatelnou cenu ?
26.11.2013 10:30:43 #131
tak to bych se přidal s prosbičkou o tip. Před hádám 3 lety jsem z netu koupil TOKO BLOCWAX UNIVERSAL 52 g několik cihliček, cena jednoho pouhých 36 CZK. Výborné pro zalévání sluznice, slušný poměr cena / výdrž pro amatéra a udržení lyží „v chodu“. A člověk nemusel za ty peníze až tak moc koukat na odpad:) Napouštím lyže 1–2× za sezonu takže mi to vydrželo doteď. Ale dnes už se mi tento vosk za tak dobrou cenu nepodařilo nikde najít, poouze profibalení 2,5 kg za 1900 CZK… Pokud by někdo měl tip.. Díky O.
26.11.2013 15:53:30 #132
>> #128, petrkey, 26. 11. 2013 00:27:48
Áno,presne tak.Je to,ako píše skijan.Nechať dostatočnú pauzu medzi jednotlivými cyklami a lyžu zbytočne neprehrievať.Sklznica má len obmedzenú možnosť absorbovať vosk.Ide skôr o to sťahovanie+kartáčovanie.
26.11.2013 16:02:57 #133
>> #129, skijan, 26. 11. 2013 09:02:25
Ahoj,ako obvykle s Tebou súhlasím.Len bod 4.:
„o tolikrát zmiňovaném svíčkaření oproti použití k tomu určených a ne příliš drahých hydrokarbonových základních vosků bych už navrhoval na diskuzi zakázat psát (cena použitého vosku = 0,5 – 1% pořizovací ceny lyží).“
Osobne by som skromne navrhol,nikomu nič nezakazovať.Sviečkami nemajú čo pokaziť.Pravda ani vylepšiť.Sám som ich nikdy nepoužíval,ale proti ich použitiu nič zásadné a podložené nemám.Snáď si uvedomujú,že je to mäkký vosk so slabou výdržou na ostrý technický sneh.
26.11.2013 16:46:39 #134
>> #133, TNS, 26. 11. 2013 16:02:57
Ničím jiným než hrobečkovkama a horkovzduškou už cca 10 let nemažu. Řekl bych, že jsem s tím nepochybně přišel jako první. Nepozoruju ani významnější trvalostní a ani ani skluzový rozdíl oproti mazání jakkolikarbonovými cennostmi. Je fakt, že mažu po každém lyžování na tvrdu a po každém druhém na měkotě (cca 5min.celkem). SG přimazávám ještě cca 2× v létě – nikdo nemá rychlejší lyže – ověřeno mnohokrát na lidech .
26.11.2013 16:54:45 #135
Pouzivam univerzalni parafin skivo.....nebo si myslite, ze bych mel prubnout toko nebo swix? Nechce se mi laborovat s barevnymi vosky, nevim jestli kdyz si dam pro jistotu na vrchni vrstvu treba modry bo zeleny, jestli nebude pruser pri jine teplote.Univerzal asi staci,coz?
26.11.2013 16:56:43 #136
26.11.2013 17:20:47 #137
>> #135, petrkey, 26. 11. 2013 16:54:45
Samozrejme,že stačí uni vosk od Skiva.Aj parafín je hydrocarbon,rovnako aj sviečka.
26.11.2013 17:39:35 #138
>> #134, oblouk, 26. 11. 2013 16:46:39
OK,to už prekračujeme zadanie vlákna,ale:
„nikdo nemá rychlejší lyže – ověřeno mnohokrát na lidech “
Ak tým myslíš lyže mazané výlučne len „hrobečkovou“ za každých podmienok.Tak:
1.je to žart,smejko na konci by to naznačoval.
2.je to nezmysel,už z pricípu.
3.Ostatní servisáci musia byť výnimočne nadaní babráci.
26.11.2013 18:02:58 #139
>> #138, TNS, 26. 11. 2013 17:39:35
Mně je to taky blbý, ale kdo mě zná tak potvrdí, že mažu zásadně horkovzduškou a svíčkama hrobečkovejma (ze kterejch vytáhnu knot, samozřejmě) – postup na mém webu. Ověřeno na lidech znamená:
- subjektivně testy jízdou vedle sebe na odpovídajích délkách a vahách
- objektivně závody masters včetně závodu družstev na modré ve Špindlu a tam ověřeno několikrát účastí s nejmenovaným majitelem renomovaného lyž.servisu a prodejny lyží, který jezdil se mnou v družstvu…
Nevysvětluju si to ničím jiným než tím, že lyže pravidelně promazávám, totálně kartáčuju a leštím. Jede to srovnatelně (nikoli výrazně rychleji ani pomaleji) s povedenou mázou Swix, Holmenkol nebo Toko kdykoli = na –2stC čerstvém sněhu i přemrzlém –10stC (což jak víme jsou ty nejhorší brzdy…). Nemůžu za to, že to tak je. Omlouvám se za to všm servisákům a výrobcům.
Ještě musím přiznat, že na startu přimazávám rukou mejdlíčko – což ovšem jak zase všichni víme, je tak na cca 300prvních metrů.
26.11.2013 19:47:20 #140
26.11.2013 20:08:08 #141
>> #140, pby, 26. 11. 2013 19:47:20
Vosk stahuješ ještě teplý, když tak čistíš skluznici (natáhne se do něj svinstvo ze skluznice). Jinak potřebuje čas, aby se dostal do amorfních zón skluznicového PE. Přičemž se ochlazováním zase paradoxně cca půlka „vrátí“ na povrch, ty ho seškrabeš a vyhodíš. Což je vlastně velké plýtvání, jemuž se mj. snaží vyhnout uživatel kamarád oblouk svou metodou.
Pro 24 hodin nevidím důvod, proces nasycení a ochlazení může trvat nějaké hodiny, ale ne takto dlouho, řekl bych. Něco jiného je nechat navoskované lyže v hot boxu, kdy záměrně k ochlazování nedojde, ale to už je zase jiná věc.
26.11.2013 20:14:57 #142
>> #140, pby, 26. 11. 2013 19:47:20
Kdyz skluznici cistis, stahuj zatepla.
Kdyz mazes, nech ztuhnout.
26.11.2013 20:31:00 #143
>> #140, pby, 26. 11. 2013 19:47:20
Ako píše Ivan.Odporúča sa nechať vychladnúť cez noc.Lebo je to praktické,ak samozrejme v noci spávaš.Pri formátovaní lyží,keď sa voskovacie cykly opakujú sa odporúča nepresiahnuť 3 cykly za 1 deň.Sklznica odpočíva zase zhruba 8 hodín.
26.11.2013 21:01:49 #144
>> #139, oblouk, 26. 11. 2013 18:02:58
HOnzo, jak to je s teplotou u těch horkovzdušek ?
Díval jsem se, že tam uvádějí docela hodně vysoké teploty (300–400°C
i více)
26.11.2013 21:13:17 #145
Moje má 300–500, měl jsem tam 500, to je teplota přímo u špice horkovzdušky, hřál jsem to tak z dvaceti centimetrů a tak akorát aby se mi rozehřál vosk a šel roztáhnout nejdřív po celý skluznici, pak jsem šel dvakrát od špice a zakartáčoval, vždy jsem si dával pozor, aby se mi skluznice akorát spotila a zatáhl jsem to.....pak jsem to dvakrát zakartáčoval bez horkýho vzduchu, když to chtělo trochu víc tak jsem to vzal víckrát a nakonec jsem to dvakrát přeleštil korkem.....vypadá to super.....včera jsem je měl zažehlené a dneska jsem to před znovuvoskováním přes vzduch stáhnul a přejel kartáčem......myslím, že pro začátek dobrý, nebo myslíte, že nový lyže bych měl ještě podrobit kůře?
26.11.2013 21:27:32 #146
26.11.2013 21:31:54 #147
I kladivem se dá zašroubovat šroub.Proč ale na to používat kladivo,když na to je určený jiný pracovní nástroj mě hlava nebere.Zrovna tak je to z teplovzduškou na mazání lyží.Hrobečkový svíčky si ještě dokážu představit na čištění skluznice,možná ,ale fakt jen asi možná na nějaké vyřazené kameňačky.Jako máza ale jinak úplně na ho…
26.11.2013 21:40:17 #148
>> #129, skijan, 26. 11. 2013 09:02:25
K použití nebo resp.napouštění skluznice WAX Future jsem taky dost skeptický.Jedna věc je do skluznice dostat vosk- tady možná(netuším nakolik bude to infra fungovat),ale to neméně důležité – stahování a kartáčování žádná taková lampa neudělá.Asi bych řekl,že to bude jen chyták na hejly.
26.11.2013 21:53:16 #149
>> #135, petrkey, 26. 11. 2013 16:54:45
Vosky jsou dnes „blbuvzdorný“ u všech výrobců.V podstatě se skoro nedá namazat blbě,když se použije správný vosk na danou teplotu .V našich končinách se dá vystačit se žlutým a červeným – tedy do cca –12 až –14 C. Od každého výrobce některý vosk za určitých okolností prostě nejede.Investice pár peněz do kvalitnějšího vosku se vzhledem k ceně lyží vyplatí- ostatně to zmiňuje skijan v #129 .Do auta taky můžu nalít vyjetej olej z friťáku a taky pojede.
26.11.2013 22:01:06 #150
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.