testovací lyže
20.12.2008 21:53:57 #1
(jv, jiri.voch@volny.cz) Nevíte někdo v jakém stavu jsou obvykle nabízené testovací lyže? Dle prodejce se jedná o nové lyže, které jsou jeté v testovacích akcích cca 1–2 týdny. Prodejce na ně poskytuje plnou záruku. Je při pořízení takových lyží nějaké riziko, že budou mít lyže nějakou skrytou vadu / poničení, které není možno snadno odhalit? Občas se na netu takové lyže objeví a pokud by se jednalo pouze o nějaký ten běžný šrám, pak i ceny jsou zajímavé. Díky za info
21.12.2008 08:08:32 #2
(Karlos, karlos.v@tiscali.cz) U testovacích lyží nevíš kolikrát byli broušeny a kolik zbývá skluznice.
21.12.2008 11:43:09 #3
(jarda, ) byly broušeny není až tak důležité, jako kolik jim zbývá hran – to poznáš celkem lehko porovnáním jejich šířky/výšky se stejnou novou lyží. Takový nákup je vždy loterie, můžeš narazit na slušně ježděný pár, stejně jako na lyže které někdo těžce lámal. Záruka je jen iluze, jak třeba dokážeš, že jsi lyže při první jízdě nepřiměřeně neprošlápl ty, ale již jsi je takové koupil? Pokud máš někoho, kdo lyže dokáže odborně posoudit, nebo víš, že se jedná o solidního prodejce a sleva je pro tebe atraktivní, tak to zkus, při jakýchkoliv pochybách bych to osobně neriskoval.
26.01.2009 01:24:52 #4
(Pepa, ) Obecně na testování nic není, nicméně platí, že nikdy nevíš co má lyže za sebou a na pohled to nemusí být vidět. Nicméně kontrola pohledem dá určitou míru pravděpodobnosti.
27.01.2009 05:47:26 #5
(ivan, ) Nemyslím, že nějaké „obvykle nabízené testovací lyže“
existují. Může mezi nimi být značný rozdíl. Některé modely jsou velmi
populární a jeté mnohem více než jiné. Záleží i na tom, jak dlouho
byly lyže nabízené, zda jezdily na podzimní ledovce, na sněhových
podmínkách v okrajích sezony. O stavu napoví dost „vizuální
inspekce“: lyže poškrábaná na topsheetu byla asi častěji v provozu (ale
pozor, že některé povrchy se poškrábou snadno, jiné jsou odolnější).
Obroušení hran se pozná podle jejich šířky i tloušťky. Konkrétní
příklad: Atomicy od 15/2 vyprodávané ve Špindlu obsahují např.
i dámské allmountainy (Seventh Heaven), které byly na sněhu opravdu jen
párkrát a jsou to takřka funglovky. Vůbec allmountainy (Nomad) jsou méně
jeté, protože je lidé zatím moc nechtějí a v této sezoně na ně
vlastně v tuzemsku ještě nebyly typické podmínky. Kdežto slalomky nebo SX
byly v permanenci mnohem častěji. Ale nic z toho ještě nebylo na mašině,
takže hrany ubývaly jen z boku. Ale moc ne, brousit častěji se nestíhá
Takže suma sumárum je to
asi jako s ojetinami-auty: jak který kousek.
Pro přidání komentáře se musíte přihlásit nebo registrovat, pokud ještě registraci nemáte.