V roce 2005 přišel zlom, když největší z provozovatelů, v roce 1991 založená firma Winterpol, vybudoval na trase dlouhé 750 metrů neodpojitelnou čtyřsedačkovou lanovku s rozběhovým pásem Doppelmayr. Pro dolní poháněcí a napínací stanici byla vybrána tehdejší novinka firmy Doppelmayr, typ Chairdrive, která se začala sériově vyrábět právě v tomto roce. Paralelní kotvový vlek zůstal zachován i po stavbě lanovky, avšak bývá v provozu již jen v exponovaných dnech lyžařské sezóny.
O rok později byl postaven ještě kotvový vlek, avšak největší investice přišla v roce 2008, když zde firma Winterpol nahradila jeden z dalších vleků šestisedačkovou lanovkou, a to na trase dlouhé pouhých 609 metrů! Lanová dráha byla navíc vybudována v nejkomfortnějším provedení, v jakém jen může být, a tak jsou sedačky vybaveny nejen měkkým vyhřívaným oranžovým koženým čalouněním, ale také bublinami v oranžovém provedení (což byla novinka firmy Doppelmayr zavedená v roce 2008). Právě oranžové provedení má při zataženém počasí navodit pocit slunečního svitu. Do oranžové barvy byly nalakovány i obě stanice, které jsou provedeny ve standardní verzi UNI-G a celkově tak dráha z estetického hlediska vyvolává velmi příznivý dojem. Sedačky jsou garážovány v depu nacházejícím se vedle horní stanice, která leží jen několik metrů od hranice s Českou republikou. Vzhledem k omezeným prostorovým poměrům je nástup v dolní poháněcí a napínací stanici proveden jako kolmý k ose trati a maximální komfort a bezpečnost zde zajišťuje nástupní pás. Počáteční přepravní kapacita při 33 sedačkách činí 2 400 osob za hodinu, přidáním dalších 41 sedaček je možno ji zvýšit na konečných 3 000 osob/hod. Nová „oranžová“ šestisedačka se od uvedení do provozu dne 23. 12. 2008 stala okamžitě magnetem celého střediska a je díky možnosti večerního lyžování v provozu 13 hodin denně. V roce 2011 uskutečnila firma Winterpol výstavbu identické lanovky (tzn. vyhřívaná šestisedačka s oranžovými bublinami) v Karpaczi v lokalitě Biały Jar, tedy v podstatě přímo pod Sněžkou. Zde je trasa dlouhá pouhých 579 metrů.
Sedačky jsou provedeny v nejkomfortnějším provedení, v jakém můžou
být – tedy s oranžovými bublinami a s měkkými koženými sedáky s
vyhříváním
Ve stejném roce se ale ještě jeden provozovatel, Baza Turystyczno-Wypoczynkowa Gryglówka, rozhodl pro náhradu svého lyžařského vleku moderní sedačkovou lanovkou. Ten sice zvolil poněkud skromnější variantu neodpojitelné čtyřsedačkové lanovky (i zde je dolní poháněcí a napínací stanice s rozběhovým pásem realizována ve verzi Chairdrive), zajímavostí je ovšem křížení s výše popsanou šestisedačkovou lanovkou firmy Winterpol v horní části trasy, což bylo v Polsku premiérou. Šestisedačka Winterpol zde nadjíždí čtyřsedačku Gryglówka a pro maximální bezpečnost je na dvou podpěrách v místě křížení (č. 5 a 6) vybavena dodatečným kontrolním systémem tvořeným spínačem lámacích tyčinek, který při vypadnutí dopravního lana z kladkové baterie zajistí zastavení obou lanovek. Dolní stanice obou lanových drah jsou umístěny asi 200 metrů od sebe a v obou případech byly trasy v horní části oproti původním vlekům prodlouženy.
Křížení lanových drah v Zielenieci bylo polskou premiérou –
neodpojitelná čtyřsedačka Gryglówka zde podjíždí šestisedačku
Winterpol
Další významná investice následovala v roce 2014, když byl lyžařský vlek společnosti Nartorama nahrazen 750 metrů dlouhou kombinovanou lanovkou Doppelmayr s osmimístnými kabinkami a šestimístnými sedačkami s modrou bublinou. Kabinky jsou zde ovšem pouhé dvě a mají tak na této lanovce pouze doplňkový charakter. Skyway Express je v provozu celoročně.
Osmimístná kabinka a šestimístná sedačka s modrou bublinou
kombinované lanovky Nartorama Skyway Express
V roce 2015 následovala 488 metrů dlouhá neodpojitelná čtyřsedačková lanovka Mieszko firmy Tatralift a v letošním roce se v Zieleniec rozjede celkově již šestá lanovka, když starší vlek G10 byl v délce 600 metrů nahrazen neodpojitelnou čtyřsedačkou pocházející z českého zrušeného lyžařského střediska Avalanche v Dolní Moravici (zde byla postavena v roce 2007 firmou Tatrapoma, v roce 2015 byl však provoz střediska z důvodu nerentability ukončen).
Horní stanice neodpojitelné čtyřsedačkové lanovky ve skiareálu
Avalanche v Dolní Moravici, která byla před letošní zimou přemístěna
právě do střediska Zieleniec
Sněhovou jistotu v Zielenieci zaručuje nadmořská výška, která se zde pohybuje od 800 do 1 020 m n. m. a také příznivé mikroklima, díky čemuž zde zimní sezóna trvá v průměru 150 dní. Přestože vleky a lanovky v Zielenieci vlastní a provozuje více majitelů, díky centrálnímu turniketovému systému platí permanentky na téměř všechny přepravní zařízení ve středisku (minulostí je tak situace, kdy si každý návštěvník musel vybrat a zakoupit permanentku pro konkrétní oblast střediska). Zieleniec disponuje ubytovací kapacitou asi 1 500 lůžek v různých hotelech, penzionech a privátech. Středisko je v provozu také během letní sezóny.
Dolní stanice šestisedačkové lanovky Winterpol, která byla vybudována
v roce 2008