Šlo o 3 174 metrů dlouhou kyvadlovou lanovku z chrudimské strojírny Wiesner (později Transporta Chrudim) se dvěma třicetimístnými kabinami dodané vagónkou Bohemia Česká Lípa. Oficiální zahájení provozu se uskutečnilo 30. října 1928, od samého začátku zajišťovaly provoz ČSD.
Míjení protijedoucí kabiny
V roce 1954 byly obě kabiny vyměněny za modernější typ, avšak přepravní kapacita pouhých 120 osob za hodinu přestala brzy postačovat nárokům přepravy. Začala se proto připravovat výstavba zcela nové lanovky, která byla po řadě průtahů zahájena v roce 1970. Bylo rozhodnuto vést lanovku v jiné, kratší trase, takže dolní stanice byla situovaná do nové lokality mimo centrum Janských Lázní.
Jedna z původních kabin kyvadlové lanovky z roku 1954 se zachovala
dodnes
Provoz na nové lanovce byl zahájen 1. března 1980 a šlo o oběžnou kabinkovou lanovkou dvoulanového systému od firmy Transporta Chrudim, provoz zajišťovalo celkem 56 barevných čtyřmístných kabinek z podniku Orličan Choceň.
Lanový přechod před horní stanicí dvoulanové kabinkové
lanovky
V roce 1992 pak proběhla rekonstrukce kabinkové lanovky, při níž byly mj. vyměněny kabinky za nové od rakouské firmy Swoboda a zautomatizován jejich posun ve stanicích.
V roce 1992 byly kabiny vyměněny za novější typ od rakouské firmy
Swoboda
Od 1. 7. 1996 se stala vlastníkem a současně provozovatelem lanové dráhy společnost Mega Plus. V roce 2000 se ještě podařilo navýšit přepravní kapacitu zvýšením dopravní rychlosti a navýšením počtu kabinek. Ani tak již ovšem přepravní kapacita nepostačovala, a tak byla během roku 2006 provedena v pořadí již 3. výměna technologie, kdy původní lanovku nahradila nová jednolanová osmikabinková lanovka od firmy Doppelmayr s kabinami CWA, první svého druhu v České republice. Tím bylo dosaženo hodinové přepravní kapacity 1 900 osob za hodinu.
Trasa moderní osmikabinkové lanovky na Černou horu, vlevo horní stanice
nové šestisedačky Hofmanky Express