V Białce Tatrzańske, která - jak již název napovídá - leží v podtatranské oblasti přibližně 25 km východně od Zakopaného, byla v roce 2001 postavena použitá trojsedačková lanovka Doppelmayr dovezená z italských Dolomit. Na tom by ještě nebylo nic zvláštního, kdyby tato investice neodstartovala vznik prakticky zcela nového střediska na zelené louce, které se během následujících patnácti let proměnilo výstavbou neuvěřitelných devíti lanovek (což zpočátku odpovídalo průměrnému tempu jedna lanovka ročně) v jedno z největších lyžařských center v Polsku!


V dolní části areálu se nachází krátká čtyřsedačka Bania


Hned v roce 2003 byla uvedena do provozu nová 772 metrů dlouhá neodpojitelná čtyřsedačková lanovka Doppelmayr s názvem Kotelnica II, která obsluhuje společně s dvojicí kotvových lyžařských vleků pravou část střediska. Vyvrcholení investic přišlo v roce 2005, když byla postavena vysokokapacitní (3 000 osob/hod.) odpojitelná šestisedačka Kotelnica V (nazývána jako Kotelnica Express), rovněž od firmy Doppelmayr. Ta se nachází asi 100 metrů vlevo od trojsedačkové lanovky a je s ní vedena v podstatě paralelně. Dolní stanice je poháněcí a zároveň napínací, horní stanice je realizována v odlehčené verzi s tunelovitým překrytím staničních dopravníků. Nastupování lyžařů usnadňuje nástupní pás v dolní stanici.


Druhou lanovkou v Bialce Tatrzańske se stala neodpojitelná čtyřsedačka Kotelnica II, na snímku její horní stanice


To ovšem ještě nestačilo, hned o rok později se rozjela ještě krátká, jen 322 m dlouhá neodpojitelná čtyřsedačka Bania určená pro začátečníky a konečně v roce 2007 byla vybudována zatím poslední lanovka, rovněž neodpojitelná čtyřsedačka Kotelnica III v levé části střediska. Výrobcem obou lanovek byl opět Doppelmayr.

Ani poté však provozovatel střediska neusnul na vavřínech a po menší odmlce uvedl v roce 2011 pod názvem Pasieka do provozu odpojitelnou šestisedačku s modrými bublinami. Šlo o první lanovku s bublinou v tomto středisku a současně teprve o druhou novou lanovku značky Leitner v Polsku. Samozřejmostí je garáž sedaček, která byla realizována v podzemním provedení u horní stanice. Přímý pohon DirectDrive je umístěn v horní stanici, dolní stanice je vybavena nízkým zakrytím staničních dopravníků. Lanovka Pasieka drží díky vysokému vytížení a také večernímu lyžování polský rekord v počtu přepravených osob za den.

O rok později byla v části Kaniowka postavena neodpojitelná čtyřsedačka, opět od firmy Leitner.


V roce 2014 se začaly realizovat plány na propojení obou částí areálu – na snímku horní stanice odpojitelné šestisedačky Remiaszów Potok–Jankulakowski Wierch, která byla objednána v nejkomfortnějším provedení


Poté už zbývalo jen stavbou dalších lanovek dokončit propojení obou částí střediska Kotelnica a Kaniowka. To se uskutečnilo v letech 2014 a 2015, kdy byly postaveny odpojitelné šestisedačky Doppelmayr s oranžovými bublinami - Remiaszów Potok–Jankulakowski Wierch a Remiaszów Potok–Wysoki Wierch. Obě lanovky byly objednány v nejkomfortnějším provedení – kromě oranžových bublin tak nechybí vyhřívání sedáků, sedačky CS10 s bezpečnostním rámem a individuálními opěrkami na nohy, systémem RPD pro kontrolu polohy lana a výškově nastavitelným nástupním pásem.

Zatímco u lanovky Remiaszów Potok–Jankulakowski Wierch jsou sedačky garážovány v podzemním depu v horní poháněcí stanici, sedačky lanovky Remiaszów Potok–Wysoki Wierch jsou garážovány v dolní poháněcí stanici, která byla realizována jako prosklená budova. V těchto stanicích se nachází rovněž pohony lanovek, protilehlé stanice jsou pak vybaveny nízkým zakrytím staničních dopravníků. Pro návrat ze střediska Kaniowka byl postaven ještě lyžařský vlek.


První odpojitelná lanovka v Bialce Tatrzańske se objevila v roce 2005 v podobě šestisedačky Kotelnica Express od firmy Doppelmayr


Białka Tatrzańska je tak v Polsku poněkud ojedinělým případem výstavby lyžařského střediska, kdy se začínalo na počátku nového milénia v podstatě od nuly a dnes zde najdeme již 9 moderních lanovek. Na výběr je několik sjezdovek převážně modré barvy, nejdelší z nich měří kolem 1 400 metrů.


Horní stanice odpojitelné čtyřsedačkové lanovky Litwinka pocházející z italského střediska Speikboden


V Bialce Tatrzańske se nachází také středisko Litwinka, které není s hlavní lyžařsku houpačkou Kotelnica – Kaniwka propojeno. Litwinka je rovněž zcela nové středisko vybudované na „zelené louce“, kde byla na přelomu let 2009 a 2010 postavena odpojitelná čtyřsedačka. V Polsku šlo v pořadí o druhou použitou sedačkovou lanovku odpojitelného systému. Jedná se o lanovku značky Agamatic, která byla dovezena z italského Speikbodenu, kde přepravovala v zimě lyžaře a v létě turisty od roku 1989 pod názvem Michlreis a v roce 2005 byla nahrazena osmikabinkovou lanovkou Doppelmayr.

Stejně jako typově shodná lanovka v Wierchomle byla i zde původní technologie kompletně repasována u firmy Elster a obdržela při tom mj. rovněž zcela nové opláštění stanic modernějšího vzhledu. Pohon i hydraulické napínání se nachází v dolní stanici. Výstavba lanové dráhy Białce Tatrzańske byla zahájena koncem léta 2009 (do zimy se stihly usadit podpěry a z větší části smontovat stanice) a ukončena na jaře 2010, provoz byl pak zahájen v zimní sezóně 2010/2011. Trasu dlouhou 900 metrů s převýšením 150 m tvoří 7 nosných a 2 tlačné podpěry, přepravní kapacita činí 2 400 osob za hodinu.


V roce 2015 následovala další odpojitelná šestisedačka Remiaszów Potok – Wysoki Wierch, od jejíž horní stanice se již dá na lyžích sjet do části Kaniowka