Kabinková lanovka Nockalmbahn byla vybudována v rámci rozšíření lyžařského střediska Bad Kleinkichheim firmou Girak v roce 1977. Celá výstavba trvala 6 měsíců. Jediná zásadnější modernizace lanovky se uskutečnila v roce 1982, když byly původní spínací aparáty systému Müller nahrazeny vačkovými spínacími aparáty firmy Girak.

Trasa lanovky – podpěra č. 10
Trasa lanovky o délce 1 754 metrů a převýšením 592 m je vedena přes 14 plnostěnných podpěr, horní stanice leží v nadmořské výšce 1 870 m n. m. Celkem 97 kabinek typu Deluxe 4 od firmy CWA je schopno přepravit za hodinu až 1 326 osob. Při maximální rychlostí 4 m/s trvá jízda něco málo přes 8 minut.

Dolní stanice s výjezdovými tlačnými podpěrami
Pohon je umístěn v dolní stanici, dopravní lano je pak napínáno mechanickým závažím v horní stanici. Původně byla Nockalmbahn v provozu celoročně, v roce 2002 převzala úlohu letního provozu nově postavená osmikabinka Brunnach na sousední vrchol a Nockalmbahn je od té doby provozována pouze v zimní sezóně.

Míjení čtyřmístných kabinek před horní stanicí
Již řadu let existuje projekt na výstavbu nové lanovky, která by vedla v nové trase směřované více doprava až na vrchol Wiesernock a nahradila by současně také navazující lyžařský vlek Höhenlift. K realizaci projektu zatím nedošlo, namísto toho byl v loňském roce nahrazen lyžařský vlek Spitzegglift pod vrcholem Brunnach novou odpojitelnou šestisedačkou D-Line firmy Doppelmayr (pro Rakousko netypicky se sedačkami bez bublin). Jde o první šestisedačku v Bad Kleinkirchheimu.

Horní stanice s napínacím systémem

Horní část trasy lanovky

Horní stanice
 
        					 
                             
                        


































 
			








 
        				 
		         
                    
                 
                    
                 
                    
                 
                    
                 
                    
                